F3000 rijden voor een schijntje bij iBOOD!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
NSXRS

Re: F3000 rijden voor een schijntje bij iBOOD!

Bericht door NSXRS » 23 aug 2010, 13:52

Gisteren gereden met de Lambo.
Was voor mijn vriend zeer teleurstellend, voor mij ging het redelijk.
De begeleider probeert de rijtijd in te korten door eerst admin te doen en de motorklep open te zetten met mededeling dat er foto's gemaakt kunnen worden en probeert dit te rekken, wij gaven gelijk aan daarin geen interesse te hebben en zsm te willen starten, hetgeen hem duidelijk niet beviel want hij wilde liever nog even cigaretje afroken.
Ook aan einde vd rit administratie.
Als gevolg rijd je dus eigenlijk max 45-50 min of zelfs korter als je hem de kans geeft om te rekken.

Vriend ging als eerste en kreeg trajectkeuze: stad/landwegen/snelwegmix of hoofdzakelijk snelweg, hij koos de mix.
Bleek dat de begeleider de weg helemaal niet wist en konstant met navi in de weer was om route te zoeken, was enkele malen de weg kwijt en vriend zat alleen maar door dorpen en landwegen achter andere auto's waar hij niet mocht inhalen.
Ondanks meermalen vragen naar route om even door te kunnen trappen, wist de begeleider dit niet te vinden. Vriend heeft daardoor en door het telkens inslaan van verkeerde wegen, geirriteerd toch enkele malen gas ingetrapt en met hogere snelheid anderen ingehaald.
Begeleider ging daarvan in de vlekken, vond dat onverantwoordelijk (nu ken ik mijn vriend en weet dat hij alleen inhaalt als dat echt kan).
Hij heeft uiteindelijk 5 min snelweg gepakt en even de 260 aan kunnen tippen.
hij heeft totaal ca 45-50 km gereden.
Is voor zover ik begrijp uur ergernis en teleurstelling geweest, heel jammer.

Gewaarschuwd koos ik daarom de snelweg en heb begeleider direkt verteld dat ik zeer snelle auto's gewoon was en daarom ook deze auto wel even, met name vwb accelaratie uit te willen proberen.
Mogelijk geschrokken van uurtje met mijn vriend, maar misschien ook doordat hij wel geloofde dat ik de auto goed in de hand had, ging alles bij mij stuk soepeler.
Wel ca 25 min rustig gereden door dorpen en op landwegen met soms even inhaal acceleratie, maar ook ca 20 min op de snelweg en heb aantal malen voluit kunnen accelereren en ook 2x tegen de 300 aangetipt.
Ik heb uiteindelijk ca 75-80 Km gereden en bij mij ging het dus redelijk.
Konklusie van dit uurtje: als ik de reguliere volle prijs van 295 E had moeten betalen, dan had ik me enorm bekocht gevoeld, voor de ibood prijs was het voor mij acceptabel, maar tijdens de rit die mijn vriend had was het gewoon slecht en beslist niet waard.
Misschien aardig voor iemand die eens in een dergelijke auto wil rijden, maar beslist ongeschikt als je de verwachting hebt de auto echt te kunnen "beleven" het potentieel te kunnen proberen, want daar krijg je nauwelijks de kans voor.
Vwb de Lambo: viel eigenlijk tegen, verwoestende acceleratie, maar verder niet fijn. Mogelijk met de 50K km die er opstond al flink afgetrapt?
Enorm schokkerig functionerende versnellingsbak met zeer irritante tussengas schokken bij terugschakelen, slecht doseerbare en wat glijdend onzeker aanvoelende remmen. We hadden beiden duidelijk het gevoel dat dit een hele lastige auto is om vloeiend snel mee te kunnen rijden, zou zelf nooit aanschaffen.
Ga nog wel ffe klacht over de gang van zaken indienen bij Ibood en Hammer events.
Ik zal het niemand aanraden, kan je veel beter zo'n supercar incentive bij Bleekemolen doen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 aug 2010, 13:56

Hmm, bedankt voor je verslag, ik twijfel nu of ik de boel niet gewoon moet afblazen en die €100,- ergens anders in steek.

Of moest je zoals op iBOOD staat ook nog €20,- betalen aan benzinekosten?

NSXRS

Bericht door NSXRS » 23 aug 2010, 14:17

partyondude schreef:Hmm, bedankt voor je verslag, ik twijfel nu of ik de boel niet gewoon moet afblazen en die €100,- ergens anders in steek.

Of moest je zoals op iBOOD staat ook nog €20,- betalen aan benzinekosten?
Voor de "mix" rit moest 20 E worden betaald, voor de snelweg rit 30 E.
Vriend heeft pertinent geweigerd de 20 E te betalen, ben benieuwd of Hammer daar nog op terug terugkomt.
Was trouwens ook tekenend dat toen ik de 30 E voor mezelf betaalde (aangezien ik vond dat mijn rit redelijk was) er geen kwitantie daarvoor was, boekje was "toevallig" zoek.
Zoveelste bevestiging wat een rommelig ongeregeld zooitje het is.

Ik vond het ook zeer storend, dat je dus tot op de dag van de al maanden tevoren besproken rit niet zeker bent dat het doorgaat, aangezien ik heb gelezen dat meerdere malen ritten wegens regen werden afgelast.

Als klant moet je dat zelf maar op de site van Hammer in de gaten houden, ook direkt voordat je vertrekt nazien, anders sta je mogelijk op het meetingpoint voor joker te wachten omdat alsnog is afgelast.
Je krijgt geen bericht, ook niet bij last minute afgelasting op de dag zelf!!

Op het bij speciale aanvraag aan mij verstrekte mobiele nr van de Hammer secretaresse werd s'morgens dus mooi niet geantwoord en werd op voice niet teruggebeld. Pas toen we al ruim 1 1/2 uur onderweg waren op onze toerit van 300 KM naar het meetingpoint en ik nogmaals belde, werd er opgenomen en bevestigd dat het doorging, heel slecht.

Bram

Bericht door Bram » 23 aug 2010, 17:16

Nou ja zeg, wat een amateuristische club zeg, vind ik helemaal niets voor Duitsers :stom:

Ik hoop dat ik m'n geld terug krijg ik als ik het cancel, ik ga contact zoeken met iBOOD. Ik heb er op deze manier echt geen zin in.

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 17:40

Ites met goedkoop is duurkoop, of:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :angel:

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2010, 17:44

Ik zat er nog over te twijfelen, toch maar niet gedaan.. achteraf blij mee als ik dit zo lees.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 23 aug 2010, 20:08

Luco schreef:Ites met goedkoop is duurkoop, of:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :angel:
Dat vind ik een onzin opmerking Luco.
Makkelijk om dat achteraf te roepen als het produkt niet aan de opgeroepen verwachting blijkt te voldoen.
Wat was je conclusie geweest als alles wel goed was gegaan..... dan had je mogelijk spijt gehad dat je niet zelf ook geboekt had??
Er zijn momenteel enorm veel internet veilingsites waar zaken tegen enorm gereduceerde prijzen worden aangeboden en er is geen enkele reden om daarop te baseren dat je daarom ook een minder produkt mag/moet verwachten.

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 20:18

Lange tenen vandaag :mrgreen:
Was meer een geintje, mijn welgemeende en nederige excuses :thumbup:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 23 aug 2010, 20:50

Luco schreef:Lange tenen vandaag :mrgreen:
Was meer een geintje, mijn welgemeende en nederige excuses :thumbup:
:hmmm:
Accepted :drinking: :clap: :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 24 aug 2010, 01:01

wow, luco die door het stof gaat... do pigs fly? :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 24 aug 2010, 10:13

2 keer zelf bijna 300 aantikken en lekker 80km in een Gallardo zou ik dan wel doen hoor! :mrgreen:

Jammer dat't zo prut geregeld is allemaal....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 aug 2010, 10:23

Metchu schreef:wow, luco die door het stof gaat... do pigs fly? :mrgreen:
Ben je weleens met het vliegtuig naar spanje geweest :?: :roflol: :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 24 aug 2010, 10:24

Downforce Hans schreef:
Metchu schreef:wow, luco die door het stof gaat... do pigs fly? :mrgreen:
Ben je weleens met het vliegtuig naar spanje geweest :?: :roflol: :thumbup:
:roflol: :roflol: :roflol:
Hans is weer lekker scherp :hosanna:

Bram

Bericht door Bram » 24 aug 2010, 11:59

Naar aanleiding van oa het hier geposte verslag heb ik eieren voor m'n geld gekozen en via iBOOD.nl afgeblazen. Krijg binnen 10 werkdagen m'n geld terug.

Jammer, maar ook op iBOOD.nl zelf zijn de negatieve verhalen over Hammer Events duidelijk aanwezig.

René, bedankt voor je berichtgeving hierover!

NSXRS

Bericht door NSXRS » 24 aug 2010, 12:21

partyondude schreef:Naar aanleiding van oa het hier geposte verslag heb ik eieren voor m'n geld gekozen en via iBOOD.nl afgeblazen. Krijg binnen 10 werkdagen m'n geld terug.

Jammer, maar ook op iBOOD.nl zelf zijn de negatieve verhalen over Hammer Events duidelijk aanwezig.

Graag gedaan.
Jammer dat puur door de amateuristische en ongeinteresseerde organisatie en klantbenadering een in basis bijzondere activiteit zo wordt verziekt.

Metchu

Bericht door Metchu » 24 aug 2010, 12:25

partyondude schreef:Naar aanleiding van oa het hier geposte verslag heb ik eieren voor m'n geld gekozen en via iBOOD.nl afgeblazen. Krijg binnen 10 werkdagen m'n geld terug.

ach, je kan altijd nog naar de vroemdag om mee te rijden Bram :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 aug 2010, 15:06

Metchu schreef:

ach, je kan altijd nog naar de vroemdag om mee te rijden Bram :mrgreen:
Moet ie wel met een roze badmuts op gaan lopen, anders herkend niemand hem :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 24 aug 2010, 18:41

NSXRS schreef:

Graag gedaan.
Jammer dat puur door de amateuristische en ongeinteresseerde organisatie en klantbenadering een in basis bijzondere activiteit zo wordt verziekt.
Behoorlijk ja.

Metin en Hans: :fy:

:mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 24 aug 2010, 20:21

zo makkelijk.... :jenna:

Fury

Bericht door Fury » 01 nov 2010, 10:52

Geachte dames en heren,
Helaas moeten wij dit jaar onze laatste Formule events afzeggen. Onze ritten in oktober hebben getoond, dat voertuigen met extreem veel pk’s bij de momentele weersomstandigheden voor beginnende rijders moeilijk te temmen zijn. De vele crashes en draaiers verminderen het rijplezier. Wij hebben deze beslissing in overleg met onze ervaren raceteams genomen, om hiermee Uw veiligheid te kunnen garanderen. Uw gezondheid komt, net zoals Uw plezier, bij ons op de eerste plaats. Omdat de perfecte rit alleen bij optimale omstandigheden op de weg mogelijk is, verschuiven wij alle termijnen naar het voorjaar.
Wij geven Uw codes weer vrij, termijnen die in het seizoen 2011 kunnen worden geboekt worden ter beschikking gesteld.
Als attente bonus voor deze verschuiving, hoeft U de benzinekosten niet te betalen.

Hartelijke groeten,

Uw Hammer Events Service Team
Ik ben echt helemaal klaar met "Hammer Events", ze komen nu tot de conclusie dat het in november nat en koud is... wie had dat van te voren kunnen verwachten!?

Ter info, ik heb de bon voor F3000 rijden in Juni gekocht met het idee dat we nog ergens in julie / augustus / september zouden kunnen rijden... eerst mogelijke datum was dus november... prutsers!

Ik zit er dan ook serieus aan te denken om m'n geld terug te vragen aangezien het me niets zou verbazen als deze amateurs niet heel lang in business zullen zijn :(

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2010, 14:43

Heb ook nog zo'n F3000 ticket... dit schiet niet op. Twijfel er ook aan, wellicht ook m'n geld maar terugvragen.

wakeboarderxxx

Bericht door wakeboarderxxx » 21 dec 2010, 11:37

Toch even geregistreerd op dit forum om mijn ongenoegen over Hammer events te laten blijken.

Ik heb mij ook laten vangen aan het aanbod op IBood, maar zo bleek maar weer. Too good to be true. Ik noem het bedrog. Tot tweemaal toe uitgesteld, eerst mocht ik in september. September werd dan uitgesteld tot november wegens niet inorde van de cicruit licentie. 1 week op voorhand werd november uitgesteld tot volgend jaar, wegens weersomstandigheden.

Ik begrijp de mannen bij hammer events wel, het is inderdaad onverantwoord om met volstrekte beginners in een F3000 auto te kruipen. En zeker voor 100 euro is dit veel te goedkoop om dergelijk event aan te bieden. Maar daar hadden ze op voorhand aan moeten denken.

Ik heb daarna een klacht geformuleerd naar IBood, en paar weken later reactie ontvangen dat ze zo snel mogelijk het geld gingen terugstorten (16dec). Momenteel is het nog afwachten.

Nog even wat google voer achterlaten: hammer events bedrog onprofessioneel leugen sucks

Bram

Bericht door Bram » 21 dec 2010, 11:52

Na mijn event gecanceld te hebben, heb ik vlot van iBOOD mijn geld terug gekregen, dus dat zal wel goed komen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 dec 2010, 12:17

Voor 100 euro in een f3000 rijden klinkt onbetrouwbaar............ :hmmm:

SanderW

Bericht door SanderW » 22 dec 2010, 10:23

Ik had ook samen met een vriend de F3000 ticket gekocht via iBood. Zelfde ervaring als de rest hier, uiteindelijk hebben wij besloten om gewoon het geld terug te vragen. Dan maar liever wat extra geld betalen om het goed geregeld te hebben.
Als je deze amateuristische club zo ziet dan heb ik ook mijn twijfels over de veiligheid van de wagens waar je mee rijd want daar zullen ze dan ook wel flink op besparen.

Plaats reactie