R53 tracktool verkocht! En nou..?
- Robertdj
Re: Peugeot 205 GTI
Hah, hij had gister hetzelfde. Ik heb 'm overigens naar jouw site gestuurd 

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Is inderdaad een mooi (en fijn!) stuurtje, maar rood was wel een leuke match met het interieur.Ferdi Gielen schreef:Mooi stuurtje, ik heb hem ook maar dan in het zwart
Bedankt2000USA schreef:Leuke kar, ook ooit nog eens gehad, heel veel lol mee!
Ook zonder schuifdak, prima!
Veel plezier ermee!

Kreeg de link via Robert.arnold naber schreef:ik zie je naam en nu valt het kwartje !

- Frank Wolswijk
Leuk project! Ga ik volgen. En Leeuwenservice is een zeer aan te raden adres voor onderhoud en opbouw aan je 205 GTi.
Zit alleen te denken, welke echte naam gaat er schuil achter jouw nickname?
- Robertdj
- Mnrk
Bedankt Frank!Frank Wolswijk schreef:Leuk project! Ga ik volgen. En Leeuwenservice is een zeer aan te raden adres voor onderhoud en opbouw aan je 205 GTi.
Sinds een uurtje of 2 staat de Peugeot weer bij Ron voor onderhoud + een probleempje met (niet) starten...
Ennuh, Menrik is m'n echte naam....

- Mnrk
Hier moet ik ondertussen ook maar weer eens wat typen!
3 weken geleden ben ik naar Biesheuvel gereden om een Sparco Sprint V te kopen, dit samen met een Ltec 4punts gordel... Deze heb ik 2 weken geleden zelf geplaatst maar kwam er snel achter dat voor de rechter heup-gordel een nieuw punt gemaakt moest worden. Nu had ik al een afspraak bij Leeuwenservice staan voor een aantal punten, dus daar kon Ron ook naar kijken.
Dus, afspraak bij Leeuwenservice;
Radiator lekte en was hoekietjoekie gerepareerd, dus daar moest een nieuwe voor komen!
Wat klein spul, zoals links achteraan zat een remleiding die véél te lang was, rechts was de reactiestang hoognodig aan vervanging toe, dynamo verstelling ontbrak (?!) dus die is ook gemonteerd en de stuurbekrachtiging lekte wat, dus daar heeft Ron ook naar gekeken.
Verder was het probleem met starten dat de kabel van mijn contactslot naar de startmotor klem is komen te zitten tegen een olieslang... Die is natuurlijk warm geworden en heeft de isolatie weggesmolten; startmotor is gaan draaien tijdens het rijden en (niet geheel verrassend) overleden.
Ron had er gelukkig nog ééntje liggen, dus starten doet ie ook weer!
Verder een is er nog een APK-tje gedaan dus ik kan weer een jaar rondrijden.
Via deze weg wil ik Ron nogmaals bedanken voor de super service, kan ik weer lekker rijden!!
Ook heb ik via Arnold Naber (trackdayparts) een setje Group N schakelstangen en quickshift besteld. Hopelijk komen die ook snel binnen zodat we daar ook mee aan de slag kunnen!

3 weken geleden ben ik naar Biesheuvel gereden om een Sparco Sprint V te kopen, dit samen met een Ltec 4punts gordel... Deze heb ik 2 weken geleden zelf geplaatst maar kwam er snel achter dat voor de rechter heup-gordel een nieuw punt gemaakt moest worden. Nu had ik al een afspraak bij Leeuwenservice staan voor een aantal punten, dus daar kon Ron ook naar kijken.
Dus, afspraak bij Leeuwenservice;
Radiator lekte en was hoekietjoekie gerepareerd, dus daar moest een nieuwe voor komen!
Wat klein spul, zoals links achteraan zat een remleiding die véél te lang was, rechts was de reactiestang hoognodig aan vervanging toe, dynamo verstelling ontbrak (?!) dus die is ook gemonteerd en de stuurbekrachtiging lekte wat, dus daar heeft Ron ook naar gekeken.
Verder was het probleem met starten dat de kabel van mijn contactslot naar de startmotor klem is komen te zitten tegen een olieslang... Die is natuurlijk warm geworden en heeft de isolatie weggesmolten; startmotor is gaan draaien tijdens het rijden en (niet geheel verrassend) overleden.
Ron had er gelukkig nog ééntje liggen, dus starten doet ie ook weer!

Verder een is er nog een APK-tje gedaan dus ik kan weer een jaar rondrijden.
Via deze weg wil ik Ron nogmaals bedanken voor de super service, kan ik weer lekker rijden!!

Ook heb ik via Arnold Naber (trackdayparts) een setje Group N schakelstangen en quickshift besteld. Hopelijk komen die ook snel binnen zodat we daar ook mee aan de slag kunnen!
- Mnrk
En hier nog wat foto's....
Ook nog maar ééntje van de motorruimte, allemaal niks geks
Ook nog maar ééntje van de motorruimte, allemaal niks geks

- Bijlagen
-
- _DSC0388.JPG (185.32 KiB) 3730 keer bekeken
-
- _DSC0385.JPG (149.46 KiB) 3730 keer bekeken
-
- _DSC0381.JPG (188.73 KiB) 3730 keer bekeken
- Mnrk
Ik vind het erg meevallen, zit prima!
ik vind ze altijd te hoog zitten, met een 6 punts hou je de heupgordels lekker laag.
Maar als jij het goed vind zitten

Maar als jij het goed vind zitten

- Mnrk
Ik begrijp wat je bedoeld... Stiekem zit die clip toch best hoog. Misschien als je 6punts gewend bent, en terug gaat naar 4punts dat het vervelend zit.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dit ga je heel goed merken.-Menrik- schreef:Ook heb ik via Arnold Naber (trackdayparts) een setje Group N schakelstangen en quickshift besteld. Hopelijk komen die ook snel binnen zodat we daar ook mee aan de slag kunnen!
Welke quickshift heb je genomen?
Ik heb op mijn oude bak ook de Group N schakelstangen gehad en samen met de Constella quickshift versnellingspook schakelde dit snaarstrak.
- Mnrk
Ik ben ook erg benieuwd wat dit gaat doen...
Heb in ieder geval ook de Constella quickshift!
Heb in ieder geval ook de Constella quickshift!

- Frank Wolswijk

Maar dan kennen wij elkaar nog niet. Maar wat niet is kan nog komen, aangezien ik ook regelmatig bij Leeuwenservice kom. Was er vandaag nog. Enne, Leeuwenservice klant zie ik je misschien wel a.s. 27 augustus op de Peugeot GTi Club Nederland Circuitavond Zandvoort.
Die Constella quickshift pook heb ik zelf ook in mijn 205, dat is echt een heel fijn ding. Zeker samen met die schakelstangen. Als je het helemaal spelingsvrij wilt hebben, dan kun je het nog af maken met de Baker BM Bronze L-linkage Pivot Bush Kit. Die vervangt de nylon busjes in je L-bracket (onderdeel van je schakelsysteem, zit op je subframe en zoals gezegd een L vorm, verbindt je schakelstangen door) door bronzen busjes. De nylon busjes slijten snel en zorgen voor speling. Wat merkbaar is in je pook. De bronzen busjes doen hun werk beter.
- Ferdi
Fijne aan de pook vind ik vooral dat hij langer is dan de originele en dus een stuk dichter bij je stuur komt, maar de slagen die je moet maken worden tegelijkertijd ook nog eens korter
- Gijs.
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt in een Peugeot 205 1.4 met 75 pk. Best leuke autotjes, zijn ook nog best rap! Hoeveel pk heeft zo'n gti?
- Ferdi
De 1.6 heeft 105 pk, de 1.9 met katalysator 122 pk en de 1.9 zonder kat heeft 130 pk
- Mnrk
Ik denk niet dat elkaar al kennen nee...Frank Wolswijk schreef:Sorry Menrik, dacht echt dat dat je nickname was.
Maar dan kennen wij elkaar nog niet. Maar wat niet is kan nog komen, aangezien ik ook regelmatig bij Leeuwenservice kom. Was er vandaag nog. Enne, Leeuwenservice klant zie ik je misschien wel a.s. 27 augustus op de Peugeot GTi Club Nederland Circuitavond Zandvoort.
Die Constella quickshift pook heb ik zelf ook in mijn 205, dat is echt een heel fijn ding. Zeker samen met die schakelstangen. Als je het helemaal spelingsvrij wilt hebben, dan kun je het nog af maken met de Baker BM Bronze L-linkage Pivot Bush Kit. Die vervangt de nylon busjes in je L-bracket (onderdeel van je schakelsysteem, zit op je subframe en zoals gezegd een L vorm, verbindt je schakelstangen door) door bronzen busjes. De nylon busjes slijten snel en zorgen voor speling. Wat merkbaar is in je pook. De bronzen busjes doen hun werk beter.
Wellicht dat ik je inderdaad bij Ron nog tegenkom! Ik zal in ieder geval de circuitavond eens bekijken.
Eerst wil ik eens zien hoe het gaat met de nieuwe schakelstangen en quickshift, die busjes kan ik altijd nog doen, maar bedankt voor de tip!

Dat is ook precies wat ik voor ogen had, schakelstang hoger (langer) maar strakker en sneller schakelen.Ferdi Gielen schreef:Fijne aan de pook vind ik vooral dat hij langer is dan de originele en dus een stuk dichter bij je stuur komt, maar de slagen die je moet maken worden tegelijkertijd ook nog eens korter
Een beter antwoord kan ik niet geven...Ferdi Gielen schreef:De 1.6 heeft 105 pk, de 1.9 met katalysator 122 pk en de 1.9 zonder kat heeft 130 pk

- Gijs.
Dat zijn leuke aantallen voor zo'n lichtgewicht autotje!Ferdi Gielen schreef:De 1.6 heeft 105 pk, de 1.9 met katalysator 122 pk en de 1.9 zonder kat heeft 130 pk
- Ferdi
Mee eens, maar als je er nog meer vermogen aan toe voegt wordt het nog leuker
Ik rijd zelf in een 205 met 2.0 16v blok erin en dat gaat als vergif

Ik rijd zelf in een 205 met 2.0 16v blok erin en dat gaat als vergif
- Mnrk
Ondertussen zijn de schakelstangen en pook binnen. Had niet gezien dat de pook voor een BE3 versnellingsbak was (ik heb een BE1) en dus moet ik deze wat aan gaan passen, maar dat komt nog wel... Schakelstangen zijn een prima aanwinst, minder speling op de pook en het lijkt wat strakker te schakelen.
2 weken geleden heb ik ook een nieuw setje velgen gekocht; OZ Superturismo's in 15 inch samen met Michelin Excalto banden in de maat 195/50R15. Ziet er iets sportiever uit en niet verkeerd; ze zijn iets lichter dan de originele Speedlines van Peugeot zelf.
Verder heb ik een prima deal kunnen maken op een (1 jaar oude) uitlaatlijn van Magnex; spaghetti spruitstuk 4-1, middendemper en einddemper. De einddemper zal zeker te weten nog vervangen worden door een ander exemplaar, want deze heeft een diameter van 110mm
Verder ben ik vorige week zondag samen met Robert op en neer gereden naar de Nürburgring!
In de stromende regen hebben we er maar liefst 5 uur over gedaan om er te komen... Eenmaal aangekomen een 2-rittenkaart gekocht en 2 rondjes gereden. Lekker rustig maar verschrikkelijk glad! Een aantal kleine momentjes gehad (dwars bij Brünnchen) maar ik heb me enorm vermaakt en de wagen deed het ook super.
Voor komende vrijdag nog wat aanpassen aan de uitlaatlijn (tik ergens in het midden tegen de carrosserie) en de motorsteunen moet ik nog vervangen, want vrijdagavond is het een trackday!

2 weken geleden heb ik ook een nieuw setje velgen gekocht; OZ Superturismo's in 15 inch samen met Michelin Excalto banden in de maat 195/50R15. Ziet er iets sportiever uit en niet verkeerd; ze zijn iets lichter dan de originele Speedlines van Peugeot zelf.
Verder heb ik een prima deal kunnen maken op een (1 jaar oude) uitlaatlijn van Magnex; spaghetti spruitstuk 4-1, middendemper en einddemper. De einddemper zal zeker te weten nog vervangen worden door een ander exemplaar, want deze heeft een diameter van 110mm

Verder ben ik vorige week zondag samen met Robert op en neer gereden naar de Nürburgring!
In de stromende regen hebben we er maar liefst 5 uur over gedaan om er te komen... Eenmaal aangekomen een 2-rittenkaart gekocht en 2 rondjes gereden. Lekker rustig maar verschrikkelijk glad! Een aantal kleine momentjes gehad (dwars bij Brünnchen) maar ik heb me enorm vermaakt en de wagen deed het ook super.
Voor komende vrijdag nog wat aanpassen aan de uitlaatlijn (tik ergens in het midden tegen de carrosserie) en de motorsteunen moet ik nog vervangen, want vrijdagavond is het een trackday!

- Bijlagen
-
- 15-08-2010-TF_OGP-0086.JPG (123.04 KiB) 3436 keer bekeken
- Ferdi
Jij bent er vrijdag dus ook bij 

- Mnrk
Jep!Ferdi Gielen schreef:Jij bent er vrijdag dus ook bij

- richardk
Ferdi Gielen schreef:De 1.6 heeft 105 pk, de 1.9 met katalysator 122 pk en de 1.9 zonder kat heeft 130 pk
als ze het halen.. menig 205 1.9 gti met ee kleine 100pk van de testbank af zien komen.
heb in de jaren 90 nog een mi16 205 gehad..wou best vooruit
-
Wat zet je erin ? standaard? Als je toch gaat vervangen mik er dan meteen een steviger set in?-Menrik- schreef:en de motorsteunen moet ik nog vervangen, want vrijdagavond is het een trackday!