Doet me denken aan een woonwagen van glas, zonder privacy.

Vind dit toch meer een woonboot op palen.richardk schreef:paar honderd meter van mijn huis staat deze.
http://www.borrenstaalenhoef.com/conten ... oranjewoud
niet geheel mijn smaak maar wel veel inkijk
'Als het niet fit, gebruiken we kit, is het te ruim, gebruiken we schuim', zoiets tochJoop schreef:Je moet inderdaad iets harder stoken in de winter om de hut warm te houden, maar ook de ontwikkeling van de beglazing is de afgelopen jaren in een stroomversnelling gekomen, waardoor dat ook niet direct de kosten hoeven te zijn...
Verzekeringsgelden zijn niet afhankelijk van de hoeveelheid (breekbaar) glas, maar van de waarde van het pand en de getroffen voorzieningen t.a.v. beveiliging, ligging van het pand (een ruitje intikken op het platteland zal minder opvallen dan in het dorp.), e.d..
...vwb de constructie kan ik kort zijn: als aannemers hier in NL al het gevoel krijgen dat het afwijkt van de standaard traditionele bouwwijzen gaat de teller al lopen. M.a.w. bovenstaande woningen kosten verhoudingsgewijs al snel tussen de 2 en 4 keer meer dan wanneer traditioneel uitgevoerd.
Bovendien is het ook nog eens het afwerkingsniveau wat geld kan gaan kosten. Hoe eenvoudiger en minimalistischer het eruit ziet hoe duurder het wordt. In de bouw geldt een regel: gelijk is ongelijk, ofwel gebouwonderdelen en naden krijg je nooit volledig strak op elkaar aansluitend, zoals dat wel bijvoorbeeld in de autoindustrie wel makkelijker mogelijk is. Wil je die regel doorbreken dan zul je dus verhoudingsgewijs meer moeten betalen.
Volledig mijn smaak en gezien de locatie zal inkijk wel enigzins meevallen..richardk schreef:paar honderd meter van mijn huis staat deze.
Je hebt tegenwoordig warmtewerend glas hoor, dus valt heel erg mee.Richardt. schreef:Volgens mij mag er ook een flinke airco unit in zitten. Als in de zomer de zon er goed op staat ben je anders gewoon een kasplantje in zo'n huis/kamer
Maus335i schreef:Volledig mijn smaak en gezien de locatie zal inkijk wel enigzins meevallen..richardk schreef:paar honderd meter van mijn huis staat deze.
Je zit weliswaar binnen, maar je bent gewoon 1 met de prachtige natuur. Zeker bij zon foto als deze komt alles goed tot zn recht. Ik vind het echt adembenemend!
Ik vind Porsche geen bal aanG Kolkman schreef:Hoe meer ik naar de huizen kijk hoe meer ik me realiseer hoe het zo niet mijn stijl is! Ik zou in zulke minimalistische huizen me echt nooooit thuis kunnen voelen
.
LOL. Dan weet ik waar je woont. De eigenaar van dat huis is een client van me, het is ontworpen door zijn zoon. En de dag dat die foto's gemaakt zijn weet ik nog, ik heb namelijk die 365 gehaald en teruggebracht voor de fotoshoot.......Joop schreef:Hier om de hoek staat overigens ook een verschrikkelijk mooi en minimalistisch huis, waar het overigens nu wel iets groener om het huis is...:
Meer foto's zijn op de site van de twee jonge, doch zeer talentvolle architecten terug te vinden: Powerhouse Company
Artikel: http://realestate.yahoo.com/promo/a-dre ... birth.html" onclick="window.open(this.href);return false;By their own admission, Mark Feldberg and Emilyn Page aren't the easiest people to work with. And when it came to building their new home, the couple knew exactly what they wanted.
Getting what they wanted meant the early exit of three architects, the passage of seven years (and counting) and a budget that grew from $400,000 to about $6 million to build the house, courtyard, sculpture garden and three avant-garde tree-houses.
[...]
To enter the home, 10-foot bronze doors open into an un-walled space with views of trees on all sides. Tree-filtered light moves from one side of the courtyard to the other. At the entrance stands a large fountain-an arc-shaped greenish slab of concrete made by Mr. Cheng that's embedded with crystals and fossils and made to look and sound like a creek. Water streams through a path along the top, flowing down steps to end in a pool with blue glass shards at its bottom.
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, Google [Bot], MarcF, Sander-E46 en 1 gast