Welke banden?
- Knot
Re: Welke banden?
Erg duidelijke review, zeker omdat hij jaren PS2 gereden heeft.
Grappig dat hij ook van die "ATE" haarscheurtjes in de schijven heeft.
Verhaal over de grip wat maar blijft gaan zelfs bij beginnende drifts... voor menig ideaal maar ik heb dan liever Hankooks op de achteras.
Zijn bij mij over een paar duizend de voorbanden aan de beurt dan is dit zeker een kanshebber t.o.v. de PS2!
Ben beniewd als jij ze eronder hebt Tom!
Grappig dat hij ook van die "ATE" haarscheurtjes in de schijven heeft.
Verhaal over de grip wat maar blijft gaan zelfs bij beginnende drifts... voor menig ideaal maar ik heb dan liever Hankooks op de achteras.
Zijn bij mij over een paar duizend de voorbanden aan de beurt dan is dit zeker een kanshebber t.o.v. de PS2!
Ben beniewd als jij ze eronder hebt Tom!
-
Ja die review vond ik ook prima... leek me wel iemand die wist waarover ie het had. Zal er geen spijt van krijgen denk ik zo.
Ik ben niet zo'n geweldige coureur maargoed, heb wel ervaring met de nodige banden:
- Eagle F1: fijne en vrij voordelige band, alleen in nat minder (dan konden ze ook ineens heel snel grip verliezen).
- Pilot Sport PS2: tot dusver beste banden die ik heb gehad, zowel op nat als droog, maar imho te prijzig.
- P Zero Nero: ook erg goed (droog en nat ook nog heel redelijk) maat slijten mij te snel, waren erg snel weg.
- RE050: wat kort eronder gehad in zomerperiode... maar had er niet over te klagen.
- RE050a: na de PS2's hebben die m'n voorkeur, alleen op nat ietsje minder, maar prijs-kwaliteit vind ik erg goed.
- Kumho Ecsta Sport: de wang vind ik wat raar. Grip op droog vond ik prima (verbaasde mij nog gezien de prijs). Ik heb alleen wel es dat ze in een bocht op de snelweg ineens (bij iets vochtig weer) grip verloren.. misschien dat ik gewoon te hard ging... toch verraste het me... heb ik bij andere banden nooit zo gehad (alleen die Eagle F1's eigenlijk).
Ik ben niet zo'n geweldige coureur maargoed, heb wel ervaring met de nodige banden:
- Eagle F1: fijne en vrij voordelige band, alleen in nat minder (dan konden ze ook ineens heel snel grip verliezen).
- Pilot Sport PS2: tot dusver beste banden die ik heb gehad, zowel op nat als droog, maar imho te prijzig.
- P Zero Nero: ook erg goed (droog en nat ook nog heel redelijk) maat slijten mij te snel, waren erg snel weg.
- RE050: wat kort eronder gehad in zomerperiode... maar had er niet over te klagen.
- RE050a: na de PS2's hebben die m'n voorkeur, alleen op nat ietsje minder, maar prijs-kwaliteit vind ik erg goed.
- Kumho Ecsta Sport: de wang vind ik wat raar. Grip op droog vond ik prima (verbaasde mij nog gezien de prijs). Ik heb alleen wel es dat ze in een bocht op de snelweg ineens (bij iets vochtig weer) grip verloren.. misschien dat ik gewoon te hard ging... toch verraste het me... heb ik bij andere banden nooit zo gehad (alleen die Eagle F1's eigenlijk).
- Knot
RE050a is idd goedkoper dan een PS2 en ik vind m niet eens zo gek, als ie gaat dan gaat ie alleen minder communicatief en wat abrupter dan de PS2.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Heeft er iemand ervaring met de Pirelli P Zero Rosso?
Mijn voorbanden zijn toe aan vervanging, achterop zit er P Zero Nero onder, maar die kan ik in de maat 235/40/18 zo 123 niet meer vinden.
Twijfel tussen die en de eerder genoemde 5P bandjes van Continental
Mijn voorbanden zijn toe aan vervanging, achterop zit er P Zero Nero onder, maar die kan ik in de maat 235/40/18 zo 123 niet meer vinden.
-
Heb een setje of 10 PZero Rosso onder m'n 540i versleten. Uitstekende band, toen. Is nu een jaar of 8 oud, en eigenlijk meer een snelle-limo band dan een sportauto band. Waterverplaatsing als ze nieuw zijn is bizar!Ferdi Gielen schreef:Heeft er iemand ervaring met de Pirelli P Zero Rosso?
- Ferdi
Dat laatste kunnen we goed gebruiken in ons kikkerlandje
De banden komen onder een V50 2.0D, maar grip staat bij mij op de eerste plaats.
Misschien dan toch maar de Rosso's bestellen, dan hebben we voor en achter in ieder geval hetzelfde merk onder de auto (achterbanden zijn nu 10.000 km oud, dus die nu ook gelijk vervangen is zonde)

De banden komen onder een V50 2.0D, maar grip staat bij mij op de eerste plaats.
Misschien dan toch maar de Rosso's bestellen, dan hebben we voor en achter in ieder geval hetzelfde merk onder de auto (achterbanden zijn nu 10.000 km oud, dus die nu ook gelijk vervangen is zonde)
-
Heb ze vanochtend eronder laten leggen

Te vroeg om er wat van te zeggen natuurlijk, maar eerste indruk is goed.
Kom er nog op terug...
- GTRene
gaaf, die met groene streep zijn zekers de RDW achterbandjes
mooi man
benieuwd hoe ze gaan na de eerste in gereden kilometers en dan het gedrag.

mooi man

- RJay
wat heeft de rijksdienst voor het wegverkeer er mee te maken?GTRene schreef:gaaf, die met groene streep zijn zekers de RDW achterbandjes![]()
mooi man![]()

- GTRene
ow chips...ik bedoelde RWDRJay schreef:wat heeft de rijksdienst voor het wegverkeer er mee te maken?GTRene schreef:gaaf, die met groene streep zijn zekers de RDW achterbandjes![]()
mooi man![]()

- Ferdi
Ziet er goed uitTom schreef:
Heb ze vanochtend eronder laten leggen
Te vroeg om er wat van te zeggen natuurlijk, maar eerste indruk is goed.
Kom er nog op terug...

Ik heb ze zelf afgelopen donderdag ook besteld, ben zeer benieuwd
-
Ook fijn. Paar weken geleden waren er bij mij 2 ventieldopjes gestolen. Zijn van die metalen dingen van BBS.. deze:

Andere twee zaten er gek genoeg nog wel op.
Blijkbaar heeft die bandenboer de laatste twee nu ook "vergeten". Er zaten nu zwarte dopjes op.
Zit ik even te kijken of ze die nog ergens hebben, blijken die dingen massaal gejat te worden.. forums staan ermee vol
http://www.google.nl/search?q=bbs+valve+caps
Kwam ze hier tegen, fucking 20 euro voor een setje:
http://www.ruudsvwshop.com/index.php?pa ... t&Itemid=1
Andere twee zaten er gek genoeg nog wel op.
Blijkbaar heeft die bandenboer de laatste twee nu ook "vergeten". Er zaten nu zwarte dopjes op.
Zit ik even te kijken of ze die nog ergens hebben, blijken die dingen massaal gejat te worden.. forums staan ermee vol

http://www.google.nl/search?q=bbs+valve+caps
Kwam ze hier tegen, fucking 20 euro voor een setje:
http://www.ruudsvwshop.com/index.php?pa ... t&Itemid=1
- Ferdi
Wat als je naar je bandenboer gaat om verhaal te halen over die laatste 2 die nu ook ontbreken?
-
Ja dat sowieso.
Fuckers.
Fuckers.
- GTRene
ja je moet er echt bij blijven...standaard doen ze er nwe plastic dopjes opTom schreef:Ja dat sowieso.
Fuckers.

ik laat bv mijn stalen ventielen al 3 jaar zitten...blijft gewoon goed, anders snijden ze er in en trekken er een rubberen in...en dat wil ik niet, evenals mijn alu dopjes...dus zeg dan voor monrage dat spul wil ik er ophouden.
en mocht ik een keer denken nu wil ik die ook alle nieuw dan moet je ze apart bij hen bestellen, meestal niet op voorraad.
volgens mij heb ik ook nog een paar van die lange alu dopjes liggen die over dat ventiel gaan...die wat jij nu mist zeg maar

misschien wel 4 maar dat weet ik niet zeker.
- GTRene
net even weze speuren in men garage...
kijk eens wat ik gevonden heb :banaan:
zaten op men Phoenixyellow Hamann Z3 M coupe

let maar niet op het stof op de artega gt
kijk eens wat ik gevonden heb :banaan:
zaten op men Phoenixyellow Hamann Z3 M coupe

let maar niet op het stof op de artega gt

-
Die bedoel ik inderdaad..
Als je ze wilt verkopen dan laat maar even weten, heb ik wel interesse

- GTRene
ben je 30 augustus ook op DF CPZ?Tom schreef:Die bedoel ik inderdaad..
anders kan ik ze per gewone post versturen in de hoop dat ze niet platgedrukt worden...(stop er dan wel een rolletje papier in ofzo...)
niet nieuw maar voor 10,-euro all incl versturen zijn ze eventueel voor jou

scheelt de helft

-
En vandaag lag er al een envelop met de dopjes!
Thanks Rene!

Thanks Rene!

- GTRene

eneuh zijn de banden al in gereden? heb je al een indruk

- Ferdi
Sinds vanmiddag ook de Conti's P5 onder de V50 laten zetten.
Tot nu toe nog maar 15 kilometer gereden, maar wel in de stromende regen met gigantische plassen over de weg heen.
Dat ging stukken beter dan met de oude (behoorlijk versleten) banden
Tot nu toe nog maar 15 kilometer gereden, maar wel in de stromende regen met gigantische plassen over de weg heen.
Dat ging stukken beter dan met de oude (behoorlijk versleten) banden
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Hebben jullie wel eens gekeken naar Avon banden. Deze zaten onder mijn Z3 Coupe en waren de beste banden die ik ooit heb gehad. Had daarvoor het merk nog niet eerder gehoord (banden zaten er al onder), maar was diep onder de indruk.
Ook een erg mooi profiel moet ik zeggen.
Ook een erg mooi profiel moet ik zeggen.
-
Vandaag eindelijk wat meer kilometers gemaakt en ff wat bekende weggetjes gepakt.... eerste indruk is erg goed!! Voelt goed aan en erg veel grip. Wat te vroeg om conclusies te trekken maar heb ze denk ik liever dan de RE050a's...GTRene schreef: eneuh zijn de banden al in gereden? heb je al een indruk
Op nat wegdek (qua waterafvoer) nog niet gereden. Vochtig wegdek wel maar toen niet echt sportief gereden.
Heb natuurlijk geen auto met 400pk ofzo.. dus hoe ze zich onder jouw auto verhouden weet ik niet, maar wat mij betreft een aanrader

- GTRene
thx...was ik al bang voor
wordt de knip wat verder openen de volgende keer dat ik aan nwe banden toe ben
zal nog een paar duizend zijn en dan is achter aan de beurt maar ga dan rondom alle 4 doen...de voorbanden verkoop ik dan wel 2de hands

wordt de knip wat verder openen de volgende keer dat ik aan nwe banden toe ben

zal nog een paar duizend zijn en dan is achter aan de beurt maar ga dan rondom alle 4 doen...de voorbanden verkoop ik dan wel 2de hands

- Ferdi
Ik heb ondertussen een kilometer of 500 met de 5P's gereden.
Gisteren een toertocht meegereden waar het tempo er lekker in zat, zelfs met de "zware" V50 voelt het heerlijk aan.
De bandjes hebben flink wat grip, ook op nat wegdek doen ze het prima.
Ben 1 keer over de voorkant weg gegleden, maar dat was in een ontzettend scherpe bocht op gladde klinkers en een snelheid die net wat hoger was dan toegestaan
Oh ja, in de bagger doen ze het ook prima...

Gisteren een toertocht meegereden waar het tempo er lekker in zat, zelfs met de "zware" V50 voelt het heerlijk aan.
De bandjes hebben flink wat grip, ook op nat wegdek doen ze het prima.
Ben 1 keer over de voorkant weg gegleden, maar dat was in een ontzettend scherpe bocht op gladde klinkers en een snelheid die net wat hoger was dan toegestaan

Oh ja, in de bagger doen ze het ook prima...