Eerste indruk was dat de 120d erg underpowered aanvoelt.
Toch tov een A3 2.0tdi die gechipt was naar 192pk. De 120d zou deze wagen moeten vervangen maar aan het vermogen zou toch zeker iets mogen gebeuren. Misschien wachten tot de 177pk versie uit is en deze chippen naar 220pk. Dan is het misschien net genoeg om genoeg plezier te hebben.
Wat ik direct wel moet zeggen is dat je vrij direct een goede stuurpositie achter het stuur vind en dat de auto enorm gebalanceerd is, vrij neutraal.
Het lag nat en er stonden wat plassen maar de 1er verteerde het verraderlijk weg dek vrij goed.
Alleen zou er voor mij een andere ophanging opmoeten ala Intrax of dergelijke want het gevoel kan nu éénmaal beter. Ook de remmen bleken niet opgewassen tegen hun taak want al gauw begonnen die te roken, waarschijnlijk mede door het links remmen in de tricky situaties en snelle waaiers.
Maar wat je nog het meest mist is natuurlijk een sperdifferentieel, gelukkig lag het nat vanmorgen en was er met de handrem wel wat sideways werk uit te krijgen waar ik me kostelijk mee geamuseerd heb.
Ik weet het nu wel, ik moet ooit een RWD hebben