BMW M3 GTS
- Kasteel
Re: BMW M3 GTS
Rene, zit jij in je vrije tijd veel op het photoshop en (al dan niet foute) tuning-forum? 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:En dan te denken dat de CSL 'n prachtig oogstrelende geintegreerde achterspoiler in de kofferklep had. En moet je dit ding zien. Met dat vreselijke wasrek achterop. Om je kapot te schamen bijna.
+1
- GTRene
Kasteel schreef:Rene, zit jij in je vrije tijd veel op het photoshop en (al dan niet foute) tuning-forum?

klinkt goedBert ///M3 schreef:Volgens de BMW parts catalogus kom je op de volgende gewichten voor een kale koets:
E90 koets 305 KG
1 serie 5 deurs 250 KG oid
1 serie coupe 195 KG.
Volgens die getallen zou de 1 series coupe de lichtste koets van BMW zijn sinds het E30 tijdperk, leuke basis dus

-
@Bert: ik vergelijk de CSL met de GTS, dit is het GTS topic tenslotte. Een standaard e92 M3 zal inderdaad alleen op circuits met flinke rechte stukken sneller zijn dan een CSL. Auto,Motor & Sport komt op 8:05 voor 1 rondje Nürburgring Ring met een e92 M3, versus 7:50 met een CSL, maw: de CSL is standaard een stuk beter/sneller dan een e92 M3 qua circuit snelheid. (helemaal eerlijk is dat niet: een kale auto versus een zeer luxe auto met alles er op en aan, maar dat doet er met circuit vergelijking niet toe
)
De eerder genoemde 1 serie, maar dan voorzien van CSL motor en e92 diff lijkt mij persoonlijk ook de ultieme combinatie

De eerder genoemde 1 serie, maar dan voorzien van CSL motor en e92 diff lijkt mij persoonlijk ook de ultieme combinatie

- Tristan
Vaag. Volgens mij is het verschil maar heel weinig, maar zeker geen 50kg.Bert ///M3 schreef:Die is ook 251 KG volgens BMW.
Misschien zit het verschil in andere dingen die er in gebouwd zijn.
Laatst gewijzigd door Tristan op 20 aug 2010, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Nee maar het kan aan andere dingen liggen misschien meer opties etc.
Kijk je naar de gang van zaken, een E36 koets was behoorlijk zwaarder als een E30 koets. De E46 M3 koets is op zijn beurt weer lichter als een E36 koets maar de auto zelf is zwaarder doordat er meer zooi in gebouwd zit ala navi etc. Zelfde met een E92 denk ik.
Als die 1 coupe koets echt 195 KG is (even slag om de arm aangezien die BMW gewichten er ook wel eens naast zitten) dan zou hij zeker veel potentie hebben. Evt dezelfde uitmonstering zoals de 130i racer van Andre met een carbon dak etc, of een beefed up versie met een CSL motor inderdaad. M3 ophanging etc dan heb je een hele snelle auto
In race trim of ala een clubsport versie met lichtere stoelen en een halve kooi zoals de GTS.
Kijk je naar de gang van zaken, een E36 koets was behoorlijk zwaarder als een E30 koets. De E46 M3 koets is op zijn beurt weer lichter als een E36 koets maar de auto zelf is zwaarder doordat er meer zooi in gebouwd zit ala navi etc. Zelfde met een E92 denk ik.
Als die 1 coupe koets echt 195 KG is (even slag om de arm aangezien die BMW gewichten er ook wel eens naast zitten) dan zou hij zeker veel potentie hebben. Evt dezelfde uitmonstering zoals de 130i racer van Andre met een carbon dak etc, of een beefed up versie met een CSL motor inderdaad. M3 ophanging etc dan heb je een hele snelle auto

- GTRene
het kan altijd gekker...Bert ///M3 schreef:Nee maar het kan aan andere dingen liggen misschien meer opties etc.
Als die 1 coupe koets echt 195 KG is (even slag om de arm aangezien die BMW gewichten er ook wel eens naast zitten) dan zou hij zeker veel potentie hebben. Evt dezelfde uitmonstering zoals de 130i racer van Andre met een carbon dak etc, of een beefed up versie met een CSL motor inderdaad. M3 ophanging etc dan heb je een hele snelle autoIn race trim of ala een clubsport versie met lichtere stoelen en een halve kooi zoals de GTS.
1-series coupe
780kgGewicht : Mit 5l Restbenzin 780 kg lt. Reglement

eneuh V8 eneuh 550pk

http://www.134judd.com/fahrzeug.html
wow....respect
maar ik ga ff verder in het 1 series M draadje om de M3 GTS niet nog lomper te maken

- Petrolhead Tom
Dat ziet er nog eens goed uit! 

- GTRene
Tom Westendorp schreef:Dat ziet er nog eens goed uit!

hier wat meer in het 1-series M draadje
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=200
-
- Erik K.
Tegenvaller,
De CSL is nagenoeg even snel.
De CSL is nagenoeg even snel.
-
- Erik K.
Wat zet de 997 GT3 RS voor tijd op de ring?
-
Jezus, wat gaaf dat rondje met die RS. Hoe bedoel je op de grens. Eat your heart out skrd. Who needs gloves? Gewoon in je overhemd met opgestroopte mouwen!
Zou bijna de beroemde Robin uitspraak gebruiken..
-
7:33
-
De andere kant van het verhaal: dat is leuk zolang het goed gaat... auto gordels zijn ook niet voor mietjesRuben schreef:J...Who needs gloves? Gewoon in je overhemd met opgestroopte mouwen!

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Welke?Ruben schreef: Zou bijna de beroemde Robin uitspraak gebruiken..
Vond 'm best hoekerig sturen.

Bij 9:52 bij die uitwijktest vliegt er 'n pylon bijna tegen de fotograaf. LOL
Ook Nasshandling, rolt ie lekker over dat circuitje.
-
Ik denk, als leek, dat je ervoor moet zorgen bij een auto als een 911 (net zoals een elise/exige) dat je zo snel mogelijk zo veel mogelijk druk hebt op de achterkant (op droog). Tractie is fenomenaal aan die zijde..Robin schreef:Vond 'm best hoekerig sturen.Ruben schreef: Zou bijna de beroemde Robin uitspraak gebruiken..![]()
- Erik K.
Thx!Aernoudt schreef:7:33
- Sperdy
Hielke, dan ben je toch een van de weinigen die er zo over denk (naast mij).Hielke schreef:De ueber M had natuurlijk met het koetswerk van de 1 coupe gebouwd moeten worden.
135i is een geweldenaar. Heeft in een klap al die STI en EVO ricers overbodig gemaakt. Met een korter dif, 50 pk extra en semis ga je op De Ring behoorlijk onder de 8 minuten. En dat voor onder de 60k. BWM kan het echt wel. Ze denken echter met de sloepen meer te kunnen verdienen. Dat zal dan zo zijn, voor het image als sportieve auto is het niet goed.
Op die onderste foto is ie gruwelijk bruut en mooi.
Hoor eigenlijk op DF over de 135i:
- boot met 1450kg
- turbo blok zonder high rev power, is uiteindelijk shit
- 1 coupe = lelijk hok
- 135i te zwaar op neus, ongeschikt voor circuit/sport.
De blauwe foto lijkt erg op een 1 serie 135i met M pakket
Maakt allemaal niet uit, maar vreemd is de tegenstelling wel. Afgezien even het uiterlijk. Ook ik denk dat ik voor pakweg 55k met mijn ACS1 een topper eerste klas heb. Maar daar wordt toch echt vewchillend over gedacht en dat is maar goed ook natuurlijk!
- Snipe
Op de frontpage een samenvatting van wat hier al eerder gezegd is, maar dan mét de snelheden op de Ring erbij van de GTS en CSL. Op best veel punten is de CSL sneller, alleen op de punten waar het op domme kracht aankomt is de snelheid van de GTS hoger. Dat betekent dat het dus maar de vraag is of je een CSL voor kunt blijven met je GTS....
http://www.driving-fun.com/1010/the-kno ... gring.aspx

http://www.driving-fun.com/1010/the-kno ... gring.aspx
- Joy
De E46 M3 CSL is 32 seconden sneller dan een standaard E46 M3.
De E92 M3 GTS is slechts 17 seconden sneller dan een standaard E92 M3.
Allebei rijden ze op treadwear 60 banden dus daar heeft de GTS geen nadeel van. Dus dan lijkt het gewicht de grote boosdoener.
De E92 M3 GTS is slechts 17 seconden sneller dan een standaard E92 M3.
Allebei rijden ze op treadwear 60 banden dus daar heeft de GTS geen nadeel van. Dus dan lijkt het gewicht de grote boosdoener.
-
In de nieuwe Evo is ie kort getest (slechts 3 rondjes Ascari).
Conclusie is geen verrassing als je dit topic hebt gelezen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kortom na 3 rondjes de voorbanden naar de hel, remmerij 100% fading en in de pitstraat ploppen de BMW logootjes uit 't center van de voorwielen door de hitte?Tom schreef:In de nieuwe Evo is ie kort getest (slechts 3 rondjes Ascari).
Zoiets?