Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door romo » 19 aug 2010, 15:33

Snipe schreef:110k? Waarom, waarom, waarom zou je een lightweight clubsport-Porsche willen kopen en die vervolgens in gewicht willen verdubbelen door er voor 30k aan opties op te schroeven?

[inkopmodus aan] omdat het niet omde lichtvoetigheid gaat, maar om de 25 speaker 16 GWatts surround sound system, de internet mogelijkheid incluis een appel op het dashboard, en alles wat de buurman net niet heeft maar jij wel, en een kale Porker een net niet Porker is [/inkopmodus uit]

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 aug 2010, 17:36

Maar als je wat langer met je eigen Spyder wil doen zal je toch minstens de opties Xenon, radio en (!) airco moeten aanvinken ... overige opties kan je lang over debatteren imo

Stephan

Michel P

Bericht door Michel P » 19 aug 2010, 19:26

Hans R schreef:Zal ik dan maar beginnen..
Het ligt aan jou! :wink:
Dit is eindelijk geen boot en je bent een boot gewend en die moet je eerder insturen want ze reageren zo traag..
LOL klopt wel.

De Spyder is gewoon de porker om te hebben, ik zou die ondanks dat het een cabrio en een porker zou willen kopen. Lijkt me een heerlijk rijders auto.

Michel

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 aug 2010, 21:16

SteV6 schreef:Maar als je wat langer met je eigen Spyder wil doen zal je toch minstens de opties Xenon, radio en (!) airco moeten aanvinken ... overige opties kan je lang over debatteren imo

Stephan
Precies Stephan, dat zijn de drie opties. Maar volgens de verkopers kun je een handbak Spyder aan de straatstenen niet meer kwijt, evenals eentje zonder navi, cruisecontrol en hifiset. Omdat - ben dat wel met romo eens - wanneer, volgens diezelfde verkoper, iemand voor porker 'in' is toch vooral een dikke bak wil, fulley loaded met opties. Echt, als ik aankom met 'Ik wil een kale handbak witte Spyder, vol met alcantara, met een basisuitvoering radio/cd, simpele airco en (OK, omdat het mot) dan maar met kseenon-shit, lacht de verkoper vriendelijk, en verkoopt 'ie zo'n Spyder maar al te graag maar toch met een vragende blik 'weet u dat wel zeker .... ?'. Dat is wel een beetje de werkelijkheid waar ik rekening mee moet houden.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 aug 2010, 21:58

Verkopers moet je lekker laten lullen. Als er 1 ding is wat 99% wat ze niet snappen is een stuurmansauto. Getuige ook de idioot grote wielen op de meeste demo's.

Een kale 964 RS is meer waard dan een een zware, idem voor 968 CS en 993 RS. En het geldt zelfs voor een gebruikte CSL zonder airco waarin je op een warme dag NS doodgaat van de warmte. En navi is al helemaal onzin, over 3 jaar is het toch achterhaalde oude troep.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 aug 2010, 22:00

Andre schreef:Bij een Porsche voel je veel meer agieliteit in de neus. Wat jij als goed ervaart in de neus van de 1er is voor ons rijders negatief. 135i is lomp in de neus en gaat hangen en toont jou heel snel aan waar de grens is. Bij een Porsche ligt die grens veel hoger en zul je de auto meer moeten pushen om daar te komen. Maar zoals anderen zeggen een spyder is geen auto voor jou Ferdi. Koop straks maar een 1///M coupe
:hosanna: :thnx:

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 aug 2010, 22:38

FerdiACS1 schreef:Precies Stephan, dat zijn de drie opties. Maar volgens de verkopers kun je een handbak Spyder aan de straatstenen niet meer kwijt, evenals eentje zonder navi, cruisecontrol en hifiset. Omdat - ben dat wel met romo eens - wanneer, volgens diezelfde verkoper, ...
Cruisecontrole is er eentje die ik in mijn lijstje was vergeten. Maar die zou ik er wel in willen hebben, zeker op lange ritten erg prettig en in NL ontkom je daarmee aan de incassomachine van Von SSpee :?
Dus dan zit ik toch op 4 vinkjes. En de verkoper kan lullen wat hij wil, zo'n pretauto blijft toch minstens 10 jaar mijn eigendom ...

Stephan

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2010, 22:44

CC is slaapverwekkend, en volstrekt overbodig voor een auto die in principe niet op een autobahn thuis hoort maar wel weer op de achteraf weggetje die je zo bekend zijn Stephan..............daar is die kar voor gemaakt..............op de snelweg heeft ie niets te zoeken IMHO...............

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 aug 2010, 22:50

Maar je wil ook wel eens naar de Eifel, Ardennen, Alpen, Vogezen of (als het echt niet anders kan) naar de Randstad romo :shock:
En voor die verbindingstukken is CC wel prettig. Dat wil zeggen, ik mis het in de Speedster :bag:

Stephan

Tom

Bericht door Tom » 19 aug 2010, 22:56

Cruise control is vaak een optie van 200 euro ofzo. Is ook geen extra gewicht. Zou zoiets wel aanvinken. Al heb ik het in de Z4 nu niet en ik mis het ook niet. Het is pas handig op een lege snelweg en dan wil ik juist gas geven en kan ik mij moeilijk inhouden.. :lol: Bij hogere snelheden heb ik ook liever zelf de controle. Of het moet 180/200 op de autobahn zijn wat nog wel kan.

Airco zou ik ook nemen. Xenon ook. Rest lekker laten zitten... of verkoopt zo'n Porsche verkoper nooit GT3's.. die zijn ook niet allemaal uitgerust met geavanceerde navimeuk.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 aug 2010, 23:20

steve smith schreef:Verkopers moet je lekker laten lullen. Als er 1 ding is wat 99% wat ze niet snappen is een stuurmansauto. Getuige ook de idioot grote wielen op de meeste demo's.

Een kale 964 RS is meer waard dan een een zware, idem voor 968 CS en 993 RS. En het geldt zelfs voor een gebruikte CSL zonder airco waarin je op een warme dag NS doodgaat van de warmte. En navi is al helemaal onzin, over 3 jaar is het toch achterhaalde oude troep.
Niets aan toe te voegen!

Snipe

Bericht door Snipe » 19 aug 2010, 23:28

Een verkoper wil omzet draaien, dus hoe meer extra's hoe beter. Natuurlijk kijkt 'ie je vragend aan als je geen opties aankruist. Hij komt immers 's avonds weer thuis, waar zijn bloedjes van kinderen hem met hongerige keeltjes aan zitten te kijken. En ik verzeker je, die geven niks om 'een rijdersauto'.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 aug 2010, 23:47

Snipe schreef:Een verkoper wil omzet draaien, dus hoe meer extra's hoe beter. Natuurlijk kijkt 'ie je vragend aan als je geen opties aankruist. Hij komt immers 's avonds weer thuis, waar zijn bloedjes van kinderen hem met hongerige keeltjes aan zitten te kijken. En ik verzeker je, die geven niks om 'een rijdersauto'.

Klopt helemaal maar dan neemt die verkoper zijn taak niet erg serieus want zijn taak is in principe om een koper te geven wat hij wil en niet iets wat hij niet wil. Dus wil jij een auto met niks aan extra's moet hij net zo blij zijn dat hij je hem kan verkopen als dat hij je een volle verkoopt waar je toch niet helemaal blij mee bent. Naar wat voor zaak ga je eerder terug? Een waar je de eerste keer met een prettig gevoel weg kwam of een waar ze je iets verkocht hebben waar je achteraf helemaal niet zo blij mee was?

Verkopers zouden eens meer lange termijn moeten denken in plaats van dat snelle scoren, nou weet ik ook wel dat dat door de importeurs in de hand gewerkt word maar wij werden, bijvoorbeeld, bij onze garage keurig geholpen voor een mini, de eerste keer waren we super blij omdat we niet een mega volle gekocht hadden, de prijs bleef leuk zeg maar. Met die auto helaas veel problemen gehad, verkoper komt met een nette inruil prijs op een zelfde uitvoering maar dan het nieuwe model maar wat doe je dan? Dan bestel je ineens alles wat je misschien nog wel op die vorige zou willen hebben en heeft die verkoper dus zonder dat hij moeite heeft moeten doen een dikkere auto verkocht.

Tom

Bericht door Tom » 20 aug 2010, 00:02

Markk had toch ook zoiets toen ie z'n Boxster S kocht.. hij wilde ook een kale versie.. hadden ze daar ook nog nooit meegemaakt...

Andre

Bericht door Andre » 20 aug 2010, 00:07

Spyder zou ik altijd met handbak nemen en xenon. Geen navi das veel te dure shit bij porsche. En gelul over wederverkoop moet je maar niet te druk over maken. Bij inruil is er altijd wel wat. Kleur type km stand opties. Je krijgt in ieder geval die 4 ruggen die navi kost zo bi zo niet terug bij inruil.

Rupie

Bericht door Rupie » 20 aug 2010, 07:49

SteV6 schreef:Maar je wil ook wel eens naar de Eifel, Ardennen, Alpen, Vogezen of (als het echt niet anders kan) naar de Randstad romo :shock:
En voor die verbindingstukken is CC wel prettig. Dat wil zeggen, ik mis het in de Speedster :bag:

Stephan
+1 ik mis het ook

romo

Bericht door romo » 20 aug 2010, 08:11

Ik gebruik de CC nooit, ik vind het een kunstmatig ding, je kan net zo goed in de bus gaan zitten, met autorijden heeft het niets meer van doen........................

Snipe

Bericht door Snipe » 20 aug 2010, 08:21

romo schreef:Ik gebruik de CC nooit, ik vind het een kunstmatig ding, je kan net zo goed in de bus gaan zitten, met autorijden heeft het niets meer van doen........................
Weinig trajectcontroles bij jou in de buurt zeker?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 20 aug 2010, 08:36

Als je een radio neemt krijg je er navi bij , oftewel je ben €4000,- armer :? maar dat zal ik wel doen wil je een weekendje weg of wat dan ook het is verdomd handig en hij werkt perfect, alleen die stem.. nederlands met een duits accent, echt waar :bag:

Xenon heb je niet nodig, onzin.. staat stoer meer ook niet..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 08:49

navi(want 'n opplak kutding tomtom staat in 't geheel in 't dashboard /interieur niet, 't is geen Caterham), handbak(doh)

En xenon want niet alleen de look van de lens doet 'm er anders uitzien dan 'n 7 jaar oude MR2, op hogere snelheden is 't handig , xenon geeft gewoon meer licht. CC gebruik ikzelf vaak, ook in de M3's), maar het lijkt me geen must op dit dingetje. De snelweg is inderdaad niet waar je zo'n ding voor koopt denk ik.

romo

Bericht door romo » 20 aug 2010, 08:56

Snipe schreef:
romo schreef:Ik gebruik de CC nooit, ik vind het een kunstmatig ding, je kan net zo goed in de bus gaan zitten, met autorijden heeft het niets meer van doen........................
Weinig trajectcontroles bij jou in de buurt zeker?

Das idd een groot voordeel in mijn regio.......................buitendat, ook al was er wel zo`n traject controle, dan hield ik nog zelf de auto in eigen hand ,( voor een auto pilot neem je het vliegtuig maar. :mrgreen:) ................zo moeilijk is dat ook weer niet................

Snipe

Bericht door Snipe » 20 aug 2010, 08:59

Mwah, trajectcontrole op 80 is wel tamelijk vervelend. Voor je er erg in hebt zit je er immers een paar kilomeer boven.
Dat doen ze dan voor de omwonenden, maar je zou zeggen dat die er het vaakst komen en dus het meeste last van hebben. Deze omwonende wel in elk geval...

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 aug 2010, 09:03

Tom schreef:Markk had toch ook zoiets toen ie z'n Boxster S kocht.. hij wilde ook een kale versie.. hadden ze daar ook nog nooit meegemaakt...
Nou kaal zou ik niet zeggen :D, selectief met opties wel :).

Michel P

Bericht door Michel P » 20 aug 2010, 09:03

Navi, zou ik ook niet hoeven, zoveel telefoons die dat hebben en de tomtoms worden ook steeds kleiner, cc wel. Xenon op zo'n auto is ook lekker of berweggetjes in het donker. Verder handbak en gewone remmen.

Michel

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 aug 2010, 16:15

Nog een plaatje omdat ie zo fijntjes is ;)

Afbeelding

Plaats reactie