....vs.... car vs car etc
- stefan740
Re: vs
Tijdje terug een bizar iets meegemaakt op sprint gebied. Ik was in de alpen aan het scheuren met de MINI.
Na een tijdje komt een of andere terreinwagen ( landcruiser denk ik) voor me in zicht die door iets langzaam wordt opgehouden Goed, zodra het kan halen we die langzame auto in en ik denk laten we die patrol gelijk meepakken.
Ik denk ff volgas erop en erover maar ik had niet gelijk door dat de landcruiser volgas gaf . Op het moment dat ik er voorbij ga rijden we ondertussen al 180kmh. Goed, ik ga naar rechts en blijf zo rond die snelheid hangen. Het is tenslotte max 100kmh op die weg. Maar die kerel blijft gewoon volgas geven en dat terwijl er een bocht aankomt.
Ik tik even kort en hard de remmen aan maar de bocht blijkt nauwelijks een bocht en dat wist de lokale patrol dus die zit nog gewoon dicht achter me. Zo ontstond een klopjacht van hem op mij omdat hij het niet kon hebben dat ik erlangs ging.
Echt ik heb nog nooit een zo'n lompe bak zo hard door bochten zien gaan. Hij had natuurlijk het voordeel dat hij de weg kende (en dat het bergaf was) dus het duurde toch zeker een paar km voordat hij uit zicht was. Ik kijk mijn pa aan die naast me zit en we beginnen beide keihard te lachen. Het was echt heel een heel vreemd gezicht.
Ik ga wat langzamer rijden en hij komt gewoon weer in zicht na een paar minuten. De kilometers die toen volgden waren echt een van de mooiste van mijn leven. Een geweldige bochtige bergaf gaande weg en gewoon max attack er overheen. Geweldig.
Voor de moraalridders, het was een hele fijne weg in frankrijk ver buiten enige bewoning dus echt levensgevaarlijk was het niet
Na een tijdje komt een of andere terreinwagen ( landcruiser denk ik) voor me in zicht die door iets langzaam wordt opgehouden Goed, zodra het kan halen we die langzame auto in en ik denk laten we die patrol gelijk meepakken.
Ik denk ff volgas erop en erover maar ik had niet gelijk door dat de landcruiser volgas gaf . Op het moment dat ik er voorbij ga rijden we ondertussen al 180kmh. Goed, ik ga naar rechts en blijf zo rond die snelheid hangen. Het is tenslotte max 100kmh op die weg. Maar die kerel blijft gewoon volgas geven en dat terwijl er een bocht aankomt.
Ik tik even kort en hard de remmen aan maar de bocht blijkt nauwelijks een bocht en dat wist de lokale patrol dus die zit nog gewoon dicht achter me. Zo ontstond een klopjacht van hem op mij omdat hij het niet kon hebben dat ik erlangs ging.
Echt ik heb nog nooit een zo'n lompe bak zo hard door bochten zien gaan. Hij had natuurlijk het voordeel dat hij de weg kende (en dat het bergaf was) dus het duurde toch zeker een paar km voordat hij uit zicht was. Ik kijk mijn pa aan die naast me zit en we beginnen beide keihard te lachen. Het was echt heel een heel vreemd gezicht.
Ik ga wat langzamer rijden en hij komt gewoon weer in zicht na een paar minuten. De kilometers die toen volgden waren echt een van de mooiste van mijn leven. Een geweldige bochtige bergaf gaande weg en gewoon max attack er overheen. Geweldig.
Voor de moraalridders, het was een hele fijne weg in frankrijk ver buiten enige bewoning dus echt levensgevaarlijk was het niet

- wjn
- GTRene
snel golfjewjn schreef:http://www.nl-ffm.de/data/R36_sportscars.pdf

wel uber rap beide, had niet verwacht dat die golf nog steeds sneller was bij 280...normaal haalt een porsche bij hogere snelheden z'n winst.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Zoals in 't gave onboard filmpjes topic , het filmpje met de Ruf CTR over de Ring een soort kernwaarde is, zo vind ik van alles 'vs' filmpjes deze gouwe ouwe(en hier repost? sorry dan) ongeveer de moeder aller 'vs'filmpjes, kort duidelijk en humor:
En daaraan gelinked deze, ook 'n gouwe ouwe:
En daaraan gelinked deze, ook 'n gouwe ouwe:
-
Toenet draaide ik met de Mini de randweg op, zat er een bmw achter me. Ik had een lege linkerbaan dus ik trok even lekker op, en de BMW achter me deed mee, en bleef achter me hangen. Tot de 140 doorgegaan, toen kwam er ander verkeer in zicht dus toen maar van het gas gegaan en naar de rechterbaan, was nu wel benieuwd wat voor BMW het was. Ik werd ingehaald door een lachende man + zoontje met zn duim omhoog, duimpje terug en op de achterkant stond 335i. Tja, vandaar. Met de meeste auto's die onderweg willen sprinten win ik het wel, maar 306 PK (5.8 naar de 100 tegen 210 PK (6.6 naar de 100) is net een slagje te groot
We sloegen allebei bij het stoplicht linksaf alleen moest ik draaien, hoorde hem nog wel weer even lekker wegtrekken, prachtig geluid was het!
Was een leuk sprintje met een aardige bestuurder!

Was een leuk sprintje met een aardige bestuurder!
- Niels
- Auto: Prius+
Twee week terug werd ik door een witte Saab 9-3X opgedrukt met zo'n snelle manager achter het stuur. Uiteindelijk die vent er voorbij maar eenmaal in Breda aangekomen stond de Saab voor het verkeerslicht te wachten en ik kwam erachter te staan. Bij het licht op groen trok de 9-3 met dubbele uitlaat stevig weg om bij het volgende rode verkeerslicht alvast links te gaan staan. Tja wat doe je dan met een goed op temperatuur zijnde shoarmajanker?
Ik kon het niet laten om ff te laten zien dat het veel sneller kan naar de 100
Daarna bij het volgende verkeerslicht genoten van het uitzicht in de achteruit kijk spiegel. Altijd leuk om te zien hoe iemand zowat z'n stuur op eet
Mooi man, zogenaamde "succesvolle leasende managers" pesten met een sjonnie bak 

- Sperdy
Go, Go , Go!Niels schreef:Twee week terug werd ik door een witte Saab 9-3X opgedrukt met zo'n snelle manager achter het stuur. Uiteindelijk die vent er voorbij maar eenmaal in Breda aangekomen stond de Saab voor het verkeerslicht te wachten en ik kwam erachter te staan. Bij het licht op groen trok de 9-3 met dubbele uitlaat stevig weg om bij het volgende rode verkeerslicht alvast links te gaan staan. Tja wat doe je dan met een goed op temperatuur zijnde shoarmajanker?Ik kon het niet laten om ff te laten zien dat het veel sneller kan naar de 100
Daarna bij het volgende verkeerslicht genoten van het uitzicht in de achteruit kijk spiegel. Altijd leuk om te zien hoe iemand zowat z'n stuur op eet
Mooi man, zogenaamde "succesvolle leasende managers" pesten met een sjonnie bak

Maar een Saab komt dan ook niet vooruit zeg!