BMW M3 GTS
- Snipe
Re: BMW M3 GTS
Lol, dat deed ik laatst nog met een Range Rover Supercharged. Priusrijder had het raampje open, dus even ernaast om die stekkerfapper nog even het genot van een brullende V8 te laten ervaren.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als jij eens wist hoe ik mijn boodschappen haal....................Snipe schreef:Voor de huis-tuin-en-keuken-boodschappenritjes volstaat een Prius ook wel. Nou ja, een 320d dan.romo schreef:Ik kom niet op het circuit, voel ook niet de behoefte daartoe..................dan is de beamer geen beroerde keuze lijkt me...........

Met een boodschappenkarretje...................

- Bert ///M3
Maar toch. Volgens mij heben ze in een test van SportAuto 1,6G dwarsversnelling gemeten op een standaard GT3 RS met michelin PSC. Dat is bizar voor een straatauto, dat soort waarden waren voorheen alleen voorbehouden aan racewagens.FreudeamFahren schreef:Mwoa, standaard... De auto had een "Strassenzulassung", maar was, naast natuurlijk slicks, wel voorzien van een andere benzinetank, andere benzinepompen, een aangepast interieur en andere veren. Die veren zijn natuurlijk nodig om de slicks goed te laten werken, maar met een andere veersterkte kun je ook veel aan de handling-karakteristieken doen. Zou 't nodig zijn geweest?Tristan schreef:Dat Porsche een standaard GT3 RS inzet in de 24H op de N'ring en dan 13e overall wordt zegt een hoop.Sowieso is er op een GT3 (al dan niet RS) veel in te stellen af fabriek. De stabi's zijn verstelbaar en het camber is dat ook. Een GT3 kun (en moet) je dus ook geheel naar je eigen hand afstellen.
Hoe zit dat eigenlijk met de GTS? Wat is daar instelbaar aan?
- FreudeamFahren
Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Een GT3RS is een ongehoord fijn geslepen race auto, die je ook nog op de openbare weg kunt gebruiken, daar ben ik het mee eens. Mijn punt is dat ze niet een willekeurige GT3RS uit 't rek hebben geplukt en volledig OEM hebben ingezet. Een aantal modificaties zijn onvermijdelijk.
- Tristan
Het onderstel van de GTS en GT3 RS is toch standaard al instelbaar?
- FreudeamFahren
Yup, dat is het ook, maar er zijn voor de 24h andere veren onder gezet.
- Tristan
Er zullen best hier en daar wat aanpassingen zijn, maar doet verder niks af aan de hoe goed de 'package' standaard al is. Ik bedoel, pas een paar dingen aan en je doet vooraan mee in een 24H race.FreudeamFahren schreef:Yup, dat is het ook, maar er zijn voor de 24h andere veren onder gezet.
-
Sportauto ring tijd van de GTS ----> 7.48
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Sportauto ring tijd van de GTS ----> 7.48
En dat met overhitte voorbanden..............................

-
Dus iets langzamer dan een Z06, GT3 en GT-R...
-
Bron?Andre schreef:Sportauto ring tijd van de GTS ----> 7.48
- Hielke
Is geen eerlijk vergelijk. Dat zijn echte sportauto's en ze zijn goedkoper.Tom schreef:Dus iets langzamer dan een Z06, GT3 en GT-R...

- dvh
Deden er meer dan 13 auto's mee ?Tristan schreef:Dat Porsche een standaard GT3 RS inzet in de 24H op de N'ring en dan 13e overall wordt zegt een hoop.

- GTRene
das wel 2 sec sneller dan die oude slechts 360pk CSL 

- Gerwin Ring
als dit echt de GTS referentietijd is, is het ronduit teleurstellend. Slechts 2 seconden sneller dan de auto uit 2003 die ik al heb... ik ga er van uit dat de rechte lijn snelheid en acceleratievermogen wel beter zijn dan de CSL, maar dat zou met deze tijd zo maar kunnen betekenen dat de bochtsnelheden zelfs lager liggen...Andre schreef:Sportauto ring tijd van de GTS ----> 7.48
Op deze manier word de bmw liefde wel wat op de proef gesteld... zeker als je zie wat die jongens uit stuttgart de afgelopen jaren wel aan snelheid hebben weten te winnen... zou ik dan toch ooit.....?
- Gerwin Ring
http://www.sportauto-online.de/video-97 ... 6920373001
gewoon mooie droge dag... daar kan het niet aan gelegen hebben...
- romo
Wie ligt er nu wakker van deze tijd met deze auto?
Das toch een opendeur intrappen, een auto die veel te zwaar geboren is, die in aanleg al niet over de juiste race genen kon beschiken( standaard versie), daar maak je met deze, veel te dure, "afgeslankte" versie ook niet veel meer goed....................het kleine beetje wat van de tijden afgaat is daarom niet teleurstellend, nee, bij lange na niet.................het was simpelweg voorspelbaar...................
De conclusie is ook hier erg simpel; de GTS is de über cash cow van ///M geworden, niet meer niet minder. Wilde men echt een race kar bouwen dan was dit "gedrocht" nooit geboren..........dan was er met drive en echte overtuiging iets nieuws neergezet en wel zodanig dat ie boven alle twijfel verheven zou zijn...............van deze kar kun je alleen maar zuur in het kruis worden.....................
De realiteit is hard...............................maar het blijft de realiteit.....................
Das toch een opendeur intrappen, een auto die veel te zwaar geboren is, die in aanleg al niet over de juiste race genen kon beschiken( standaard versie), daar maak je met deze, veel te dure, "afgeslankte" versie ook niet veel meer goed....................het kleine beetje wat van de tijden afgaat is daarom niet teleurstellend, nee, bij lange na niet.................het was simpelweg voorspelbaar...................
De conclusie is ook hier erg simpel; de GTS is de über cash cow van ///M geworden, niet meer niet minder. Wilde men echt een race kar bouwen dan was dit "gedrocht" nooit geboren..........dan was er met drive en echte overtuiging iets nieuws neergezet en wel zodanig dat ie boven alle twijfel verheven zou zijn...............van deze kar kun je alleen maar zuur in het kruis worden.....................
De realiteit is hard...............................maar het blijft de realiteit.....................
-
Andre wat schrijven ze er verder over in Sportauto? Of zijn hun er wel van onder de indruk?
- Hielke
Maar het had gezien de prijs wel gekund Romo.
BMW van een aantal jaren terug was het gezien het succes van de CSL zeker gelukt. En met een oplage van slechts 150 verwacht je helemaal iets speciaals. Dat zijn oplages waardoor je mag verwachten dat BMW er zelfs wat geld op neerlegt.
BMW van een aantal jaren terug was het gezien het succes van de CSL zeker gelukt. En met een oplage van slechts 150 verwacht je helemaal iets speciaals. Dat zijn oplages waardoor je mag verwachten dat BMW er zelfs wat geld op neerlegt.
- romo
The magic words; "had gekund"
Niet met een kar die in de basis onvoldoende "race genen" heeft, het is een briljante GT, niet meer, niet minder..............
Niet met een kar die in de basis onvoldoende "race genen" heeft, het is een briljante GT, niet meer, niet minder..............
- Hielke
Ik schat in dat ze er bij BMW behoorlijk wakker van liggen. Helemaal gezien wat de CSL destijds kon.romo schreef:Wie ligt er nu wakker van deze tijd met deze auto?
Voor de Amerikaanse markt maakt het weinig uit. Yanks vinden alleen de 0 - 60 mph interessant.
Voor de Europeanen en vooral voor de Duitsers ligt dat heel anders. Ring rondetijden van Shoarma zijn hier een benchmark van jewelste. Modellen, types, merken kunnen hier gemaakt of gebroken worden.
-
Flash-prutsers. Moet ik nu echt voor het eerst deze week een laptop uit de auto gaan halen beneden? Of is het dat teaserfilmpje wat al op youbuis staat?Gerwin Ring schreef:http://www.sportauto-online.de/video-97 ... 6920373001
- WJ
Teaserfilmpje
-
Thx. Dat bespaart me een wandeling!WJ schreef:Teaserfilmpje