Bericht
door Sperdy » 19 aug 2010, 14:13
Voor een Boxster Spyder zeker geen hoofddoekjesverbod.
Vanmorgen dus een uurtje gestuurd in een Boxster Spyder, om een herwaardering voor wat betreft haar hoofddeksel. Haar? Ja, volgens MacBoy is een Spyder een 'zij'. MacBoy is advocaat. Advocaten hebben doorgaans helemaal geen gelijk, maar zijn goed in het 'halen' van hun gelijk. Dus een Spyder is een zij, op voorhand. Er is vast jurisprudentie over te vinden. Enfin, hoe was de getooide rit?
Prima.
Dit keer geen geklapper. Natuurlijk, boven de pakweg 150-160kmh wordt het windgeruis wel sterk, maar dat is het concept. Tot aan +/- 140kmh blijft het geruis voldoende op de achtergrond en is het prima vertoeven in de Spyder. Ook radiootje aan gaat allemaal prima. Beetje blunder wel dat PCR mij liet rondrijden met een verkeerd bevestigd dak. Dus misverstand weggenomen.
Ook weer heerlijk rondgereden met de Spyder trouwens. Het was deze keer een zwarte. Goed om een zwarte en witte nu naast elkaar te zien. En hoewel ik op papier dacht dat de zwarte beter was voor het oog, is een witte toch wel extra cool tov. een zwarte. Mijn demo Spyder was uitgerust met Sportpoef. Heerlijk was het weer om de Spyder door te janken tot aan 7400 rpm: het formule 1 gejank is verslavend en is echt schitterend gedaan door Porsche. Ok.
Toch - misschien - een klein minpuntje ontdekt aan de Spyder (en eenzelfde eigenschap was mij ook opgevallen bij de Boxster, non Spyder). De auto stuurt weliswaar fantastisch in, maar in mijn beleving kan het stuurgevoel beter. Ik bedoel, in mijn ACS1 voel je heel precies wat de voorkant doet wanneer je - ookal is het maar een beetje - aan het stuur draait. Het lijkt alsof je met de BMW heel direct de stuurbeweging voelt, direct in contact met de weg. Met de Spyder is dat anders (minder?). Tuurlijk, je vliegt van links naar rechts als je aan het stuur draait, maar - en misschien komt dat wel door het middenmotor concept - heb je niet het gevoel dat je 'met het sturen' de auto precies de weg wijst (beetje moeilijk uit te leggen is dit), maar het lijkt wel of het perfecte chassis alles voor je regelt ... Bij de BMW stuur je in, de voorkant volgt direct het initiatief en het is aan de kwaliteiten bestuurder wat die met de rest van de auto doet ... snappen jullie mijn betoog? Bij de Spyder maakt de kwaliteit van de bestuurder niet zo veel uit (of misschien toch wel.. lol). Na het omgooien van het stuur regelt het chassis het wel voor je, maak je maar niet druk, hard kun je toch wel.
Enfin, wat een verhaal. De vraag is nu of het een minpunt is van de Porsche of gewoon het concept. Wie kan er iets over zeggen?
Laatst gewijzigd door
Sperdy op 19 aug 2010, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.