+1steve smith schreef:+1
Nieuwe hype; de iPAD
-
OnlineJoost H.
Re: Nieuwe hype; de iPAD
- Robertdj
Jammer dat het flash is :banaan:
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nu ben ik het zat, allemaal opgeflashed hier................

-
Romo heb je al een ipad inmiddels.
-
hahhaha we hebben nu een echte fanboy war hier?

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Romo heb je al een ipad inmiddels.
Nee, want ik heb een Apple thuis en een PC op mijn werk, das genoeg...................ook een iPhone is, vooralsnog, niet nodig...............
Zo`n condoom voor dit soort apparaten is zeer zinvol;
http://www.telegraaf.nl/digitaal/740752 ... html?p=3,2
Ik riek een drol - poll hier........................

- WJ
Dat vraagt gewoon om speciale 'argueing on the internet' plaatjes.Metchu schreef:hahhaha we hebben nu een echte fanboy war hier?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

- Tom V
Op een Mac schiet bij youtube flashversie het cpu gebruik ineens naar 95% en accuduur veranderd naar een half uurtje. Niet echt efficient, dit ligt niet aan Mac, maar aan hoe Adobe de software geschreven heeft. Als je dit op nog mobielere apparaten gaat doen haalt dat de performance behoorlijk omlaag of krijg je een belachelijke baterijduur. Zelf heb ik geen gemis aan flash, de sites die ik bezoek hebben het niet. Ben blij dat Apple de power heeft de industrie te veranderen hierin.dvh schreef:Tom V schreef:Ook anno 2010 is flash nog steeds een halfbakken product. Hoge prestaties, lange accuduur en draagbaarheid is geen bestaande combinatie voor het draaien van flash. Verder ben ik het eens met Femme dat ik blij ben dat steeds meer sites overstappen op html5.dvh schreef:Dat Flash niet mogelijk is is voor mij een dusdanig nadeel dat ik het daarom niet aanschaf.
Ik bedoel, lekker wat filmpjes kijken op Geenstijl, DF, ect. is er niet bij.
En wat eerder gezegd wordt, ik ga geen duur apparaat aanschaffen om me daarna in allerlei bochten te wringen om alsnog flash te kunnen draaien.
Als zo'n Ipad traag zou worden door het gebruik van flash, dan vind ik het helemaal een waardeloos ding.
Anno 2010 zou dat geen probleem moeten zijn.
Oh? Was me eerlijk gezegd nooit opgevallen dat Flash je pc/mac traag maakt.
Maar er zijn op het net op dit moment nog genoeg sites te vinden die gebruik maken van 'flashmovies'
Vind het geen ramp dat het overgaat... dan kan ik wat meer zien met mn iphone !
Verder ga ik niet meedoen in die kinderachtige dicussie hier.
-
Nouja, dat zijn wat teveel credits voor Apple... ze versnellen het proces misschien een beetje...Tom V schreef:
Ben blij dat Apple de power heeft de industrie te veranderen hierin.
Maar elke webdeveloper had al lang ingezet op HTML ipv Flash. Daar waren de uitspraken van Apple niet voor nodig. Enige wat Apple heeft gedaan is openlijk uithalen naar Flash waardoor wat meer mensen bewust zijn van de technieken die op internet gebruikt worden.
Men was al met HTML5 bezig voor de eerste iPhone er überhaupt was

- Tom V
Ik probeer Apple ook niet op te hemelen daarin. Je merkt dat sinds de iOS er grotere sites omgaan of dubbel draaien om de behoorlijk grote gebruiker hiervan ook van informatie te kunnen voorzien.Tom schreef:Nouja, dat zijn wat teveel credits voor Apple... ze versnellen het proces misschien een beetje...Tom V schreef:
Ben blij dat Apple de power heeft de industrie te veranderen hierin.
Maar elke webdeveloper had al lang ingezet op HTML ipv Flash. Daar waren de uitspraken van Apple niet voor nodig. Enige wat Apple heeft gedaan is openlijk uithalen naar Flash waardoor wat meer mensen bewust zijn van de technieken die op internet gebruikt worden.
Men was al met HTML5 bezig voor de eerste iPhone er überhaupt was
-
Klik jij nu eerst maar je Vimeo account ff om van Flash naar HTML5, dan doet die het tenminste ook wat vlotter.Metchu schreef:hahhaha we hebben nu een echte fanboy war hier?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Downforce Hans
Zouden zijn filmpjes dan ook vlotter komen........steve smith schreef:Klik jij nu eerst maar je Vimeo account ff om van Flash naar HTML5, dan doet die het tenminste ook wat vlotter.Metchu schreef:hahhaha we hebben nu een echte fanboy war hier?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

-
wanneer ga jij met 2 handen leren typen? ipv 1 vinger? 

- Femme
Dat je flash nodig hebt om filmpjes af te kunnen spelen is eigenlijk natuurlijk niet hoe het hoort te zijn. Gelukkig zijn er nu eindelijk oplossingen om het direct door de browser te laten afspelen. De praktiijk leert echter dat het erg lang kan duren voordat nieuwe technologieën breed worden ingezet. Het helpt heel erg dat er nu een grote groep internetgebruikers is die gewoon geen flash kan gebruiken. Bedrijven vinden de toegankelijkheid van hun website belangrijk. Dit is een goede motivatie om minder flash te gebruiken bij het ontwikkelen van websites.dvh schreef:Dat Flash niet mogelijk is is voor mij een dusdanig nadeel dat ik het daarom niet aanschaf.
Ik bedoel, lekker wat filmpjes kijken op Geenstijl, DF, ect. is er niet bij.
En wat eerder gezegd wordt, ik ga geen duur apparaat aanschaffen om me daarna in allerlei bochten te wringen om alsnog flash te kunnen draaien.
Als zo'n Ipad traag zou worden door het gebruik van flash, dan vind ik het helemaal een waardeloos ding.
Anno 2010 zou dat geen probleem moeten zijn.
Flash wordt gebruikt in het merendeel van de advertenties op websites. Helaas zijn de makers van flashadvertenties vaak niet de meest getalenteerde flashprogrammeurs met als gevolg dat er regelmatig ranzige uitingen worden geproduceerd die onnodig veel cpu gebruiken. Hier kan je systeem niet zoveel aan doen (hoewel Flash op de Mac wel in het nadeel schijnt te zijn wat betreft performance en stabiliteit). Hij trager je device, hoe groter de impact natuurlijk is van zo'n ranzige flashadvertentie. Als een iPad traag wordt door een flashad zal de gebruiker waarschijnlijk Apple als schuldige aanwijzen. Ik snap wel dat Steve hier niet op zit te wachten.
Tevens zijn veel flash applicaties niet geschikt voor touchbediening. Dit zou ook nogal een gare gebruikerservaringen opleveren. Het is niet de filosofie van Apple om een halfbakken oplossing aan te bieden.
De hardware van de iPad is niet erg krachtig vergeleken met een desktop of laptop. Voor internetgebruik is het voldoende maar dan moet het niet tegenzitten door ranzige flashadvertenties. Betere prestaties betekent een hoger energieverbruik, meer warmte en geluid, hoger gewicht van accu's en een lagere gebruiksduur van de accu. Het is op dit moment onmogelijk om de prestaties van een high-end desktop of laptop in het formaat van een iPad te stoppen dus moeten er concessies gedaan worden aan de prestaties en mogelijkheden van het apparaat. Zie hier ook de reden waarom de multi-taskingmogelijkheden beperkt zijn.
- dvh
Ok duidelijk verhaal 
Wist niet dat flash zo'n probleem kon zijn ( voor apple in dit geval .. )
Zelf ben ik gewoon microsoft gebruiker op mijn Iphone na, en ik kwam achter het 'flash probleem' toen ik voor het eerst met de Iphone aan de slag ging.
Maar goed om te weten dat er hard aan gewerkt word om dit op te lossen doormiddel van html5.

Wist niet dat flash zo'n probleem kon zijn ( voor apple in dit geval .. )
Zelf ben ik gewoon microsoft gebruiker op mijn Iphone na, en ik kwam achter het 'flash probleem' toen ik voor het eerst met de Iphone aan de slag ging.
Maar goed om te weten dat er hard aan gewerkt word om dit op te lossen doormiddel van html5.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Duidelijk verhaal Femme ( voor de tweede keer al )
Het is voor mij duidelijk, het wordt de ExoPc !!
Geintje.............
Ga volgende maand een iPad halen !!
Het is voor mij duidelijk, het wordt de ExoPc !!
Geintje.............

Ga volgende maand een iPad halen !!
- romo
Ik wil hem ook, maar alleen in deze uitvoering;

- Ravin ///M
Ik ben zeer te spreken over de accuduur van de iPad, ik gebruik m elke avond, soms wel een uur, en ik laad hem eens in de 10 dagen op.
-
Hans, koop gewoon dat zwarte standaardhoesje die je vind op de Applestore. Goedkoop en werkt perfect. Ben voor deze keer een keertje serieus.Downforce Hans schreef:ehhhh, zijn er al ervaringen met diverse hoesjes voor de I-pad want ik neem dat ding steeds Naakt mee maar wil er wel graag een hoesje omheen.
een leren mapje zie ik denk ik niet zo zitten maar een stoffen met wat bescherming lijkt me wel wat.

- Downforce Hans
Zo,dat is schrikken............dit keer zal ik je raad eens volgen.allen schreef:Hans, koop gewoon dat zwarte standaardhoesje die je vind op de Applestore. Goedkoop en werkt perfect. Ben voor deze keer een keertje serieus.Downforce Hans schreef:ehhhh, zijn er al ervaringen met diverse hoesjes voor de I-pad want ik neem dat ding steeds Naakt mee maar wil er wel graag een hoesje omheen.
een leren mapje zie ik denk ik niet zo zitten maar een stoffen met wat bescherming lijkt me wel wat.

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Ik heb zowel de Apple Case als de ColcaSac sleeve.
De Apple Case gebruik ik eigenlijk nooit want vind het zonde van het mooie design van de iPad.
Zit dus gewoon netjes in de sleeve als ik 'm vervoer en 'naakt' in m'n handen als ik 'm gebruik.
De Apple Case gebruik ik eigenlijk nooit want vind het zonde van het mooie design van de iPad.
Zit dus gewoon netjes in de sleeve als ik 'm vervoer en 'naakt' in m'n handen als ik 'm gebruik.
- romo
ahum

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
De iPad bedoel ik dan he! 

-
Het mooie design... Je bent toch geen homo?
Hoesje van Apple heb ik niet voor de mooi. De iPad overigens ook niet.
Hoesje van Apple heb ik niet voor de mooi. De iPad overigens ook niet.

- Ravin ///M
Naakt is hij te glad, als de achterkant nou van kunststof was ipv. alu, dan ontstond er tenminste wat wrijving.