BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Hankook of Falken?]
Hugo, ze monteren bijna allemaal met een stalen bek hoor.
Marcel, dat is ook te doen hoor, als het maar beschermt maar ik vraag het er wel bij. Een kunststof bek slijt harder dan een stalen vandaar dat niet iedereen dat erop zet als er ook mensen met knakenwielen komen.
Marcel, dat is ook te doen hoor, als het maar beschermt maar ik vraag het er wel bij. Een kunststof bek slijt harder dan een stalen vandaar dat niet iedereen dat erop zet als er ook mensen met knakenwielen komen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Power Plus Egineering in Brussel
http://www.power-plus.be/pdf/bmw.pdf
Denk dat ik die van mij daar ook laat doen
http://www.power-plus.be/pdf/bmw.pdf
Denk dat ik die van mij daar ook laat doen
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Is alleen wel stukje rijden maar voor mij idd ook de contacten, PerformanceShop en PowerPlus.
Alleen die 860 euro hoeft van mij niet perse.. 30pk uit een atmo erbij chippen/afstellen... eh????
Ik ga puur alleen voor de vmax opheving liefst. Rica doet dat voor 300.
Alleen die 860 euro hoeft van mij niet perse.. 30pk uit een atmo erbij chippen/afstellen... eh????
Ik ga puur alleen voor de vmax opheving liefst. Rica doet dat voor 300.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Nogmaals, als je ze dit uit moet leggen ga je naar de verkeerde bandenboer!
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Apparaat wat hij heeft is alleen te krijgen met kunststof kop maar omdat er soms zoveel kracht op komt met platte bandjes doet hij er tape om de velgrand als voorzorg dat er iets op zou komen, dat is het verhaal.steve smith schreef:Nogmaals, als je ze dit uit moet leggen ga je naar de verkeerde bandenboer!
Woensdag komen ze eronder.. nu nog een weekendje gummen met links 4,0/3,0mm en rechts 1,5/2,5mm te gaan... maar niet TE gek doen als ik ver van huis ben

- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Nog wat moois... navi had al een keer aangegeven dat de dvd niet leesbaar was, dan doet ie het 5 min later wel weer. Zat een gebrande Arita DVD in.. niet je-van-het.
Afgelopen weekend 2x 200km gereden en als ie dan 5x in de fout gaat ofzo achter elkaar, flipt de MK4 computer, gaat op BMW letters en reageert niet meer. Dan zet je de auto stil, start opnieuw en datum/tijd worden ingestelt en dan gedraagt de MK4 computer zich als een MK2!

Gelukkig nadat ik de DVD eruit had gehaald en weer op contact gooide was mn MK4 menustructuur/beeld terug maar wel vaag. Zo eerst een nieuwe DVD branden op een kwaliteit schijfje.
Afgelopen weekend 2x 200km gereden en als ie dan 5x in de fout gaat ofzo achter elkaar, flipt de MK4 computer, gaat op BMW letters en reageert niet meer. Dan zet je de auto stil, start opnieuw en datum/tijd worden ingestelt en dan gedraagt de MK4 computer zich als een MK2!
Gelukkig nadat ik de DVD eruit had gehaald en weer op contact gooide was mn MK4 menustructuur/beeld terug maar wel vaag. Zo eerst een nieuwe DVD branden op een kwaliteit schijfje.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12986
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Bij voorkeur ook op lage snelheid branden...
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Had die Arita die erin zat even met Nero op een Imation DVD+R gebrand op 4x maar dat werkt dus helemaal niet, leest m niet eens.
Zal het deze week eens uitzoeken waarmee je het moet branden, en liefst nieuw en niet een kopie van die Arita die al haperde.
Hoop alleen niet dat de laser aan het afsterven is van de MK4 computer
Zal het deze week eens uitzoeken waarmee je het moet branden, en liefst nieuw en niet een kopie van die Arita die al haperde.
Hoop alleen niet dat de laser aan het afsterven is van de MK4 computer

- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
De hankook ventus v12 evo zitten er ook onder trouwens, profielbaan ziet er wel apart uit, je zou zeggen minder grip want grotere/bredere afwatering lijnen erin, maar dat komt m op nat weer ten goede natuurlijk met wegwerken van veel water. De band is van de zijkant echter niet zo mooi als andere banden, simpel, kleine letters etc... een PS2, SP9000, RE050a etc zien er wat deftiger uit.
De SP9000 hadden niet veel meer te gaan, vooral rechts niet omdat links halverwege vervangen was door lek ergens in 2008. Profiel was nog 1mm op de binnenste profielbaan maar de rand was al glad. Uit werk nog een 4tal drifts in 2 op droog gemaakt waar er mooie strepen in de spiegel te zien waren.
In de buurt van de bandenboer toch maar even geprobeert.. immers nog niet eerder gedaan met de M5... de klassieke staande burnout. Moet zeggen, de banden zijn breed maar met dit vermogen wordt het wel erg simpel hoor, mak aan met de koppeling en zekere voor het onzekere, 4000 toeren vlot koppeling eraf, gas en rem er tegelijk op, remdruk minimaliseren en na 5 sec meteen al een rookgordijn om de auto heen.. even vasthouden, rem eraf en paar keer richting de 7000 halen, grip deels hervatten en in de wegtrekkende rook twee toch wel best dikke zwarte strepen tevoorschijn zien komen... heerlijk gevoel 8)
Kwam 1 draadje tevoorschijn maar de sp9000 kon er vrij goed tegen vond ik. Zal morgen die foto even erbij plaatsen.
De Hankook pas 25km ofzo rustig gereden, even aan de velg laten plakken nog voor het gas erop gaat en dan kan ik laten weten wat ie doet in deze maat op deze auto.
De SP9000 hadden niet veel meer te gaan, vooral rechts niet omdat links halverwege vervangen was door lek ergens in 2008. Profiel was nog 1mm op de binnenste profielbaan maar de rand was al glad. Uit werk nog een 4tal drifts in 2 op droog gemaakt waar er mooie strepen in de spiegel te zien waren.
In de buurt van de bandenboer toch maar even geprobeert.. immers nog niet eerder gedaan met de M5... de klassieke staande burnout. Moet zeggen, de banden zijn breed maar met dit vermogen wordt het wel erg simpel hoor, mak aan met de koppeling en zekere voor het onzekere, 4000 toeren vlot koppeling eraf, gas en rem er tegelijk op, remdruk minimaliseren en na 5 sec meteen al een rookgordijn om de auto heen.. even vasthouden, rem eraf en paar keer richting de 7000 halen, grip deels hervatten en in de wegtrekkende rook twee toch wel best dikke zwarte strepen tevoorschijn zien komen... heerlijk gevoel 8)
Kwam 1 draadje tevoorschijn maar de sp9000 kon er vrij goed tegen vond ik. Zal morgen die foto even erbij plaatsen.
De Hankook pas 25km ofzo rustig gereden, even aan de velg laten plakken nog voor het gas erop gaat en dan kan ik laten weten wat ie doet in deze maat op deze auto.
Laatst gewijzigd door Knot op 18 aug 2010, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
*klik* Is dit niks voor jouw Vmax "probleem"?
Zie zo alleen geen prijzen staan...
Zie zo alleen geen prijzen staan...
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Had ik wel al gezien maar dan krijg je een kastje aan de bedrading. Ik wil het gewoon in de ecu geprogrammeerd hebben.
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
...waarom wil je het per se in de ECU laten programmeren ?....(met al het risico van dien)...
Bij mij was het gewoon een kastje wat je erin klikte, bij het luchtfilter.....en 300km/h op de teller....
Check wel ff of de auto op 270+ nog goed op de weg ligt, dat was bij mij niet zo.....onderstel upgrade misschien ook maar eens doen dan....
Have fun...
Bij mij was het gewoon een kastje wat je erin klikte, bij het luchtfilter.....en 300km/h op de teller....
Check wel ff of de auto op 270+ nog goed op de weg ligt, dat was bij mij niet zo.....onderstel upgrade misschien ook maar eens doen dan....
Have fun...
- MoNkToNk
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Ik heb precies hetzelfde probleem met de MK4 in de Z4. Het schijnt wel aan de laser te liggen. Gelukkig is deze los te koop bij o.a. http://www.navigatie-onderdelen.nl.Knot schreef:Had die Arita die erin zat even met Nero op een Imation DVD+R gebrand op 4x maar dat werkt dus helemaal niet, leest m niet eens.
Zal het deze week eens uitzoeken waarmee je het moet branden, en liefst nieuw en niet een kopie van die Arita die al haperde.
Hoop alleen niet dat de laser aan het afsterven is van de MK4 computer
Een handleiding om de laser te vervangen: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... p?t=220025
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Knot schreef:Had die Arita die erin zat even met Nero op een Imation DVD+R gebrand op 4x maar dat werkt dus helemaal niet, leest m niet eens.
Zal het deze week eens uitzoeken waarmee je het moet branden, en liefst nieuw en niet een kopie van die Arita die al haperde.
Hoop alleen niet dat de laser aan het afsterven is van de MK4 computer
In de advertentie stond toch dat het allemaal nagenoeg nieuw spul was?
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Tsja.. komt uit 2007 maar alles kan stuk blijkbaar 
MoNkToNk, bedankt voor de info, denk dat het een unit van 146 euro wordt, geen zin om dat hele ding uit elkaar te halen.
Volgende 150 euro op de lijst....

MoNkToNk, bedankt voor de info, denk dat het een unit van 146 euro wordt, geen zin om dat hele ding uit elkaar te halen.
Volgende 150 euro op de lijst....
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Wat had jij aan het onderstel gedaan, Koni erop, of duurder spul?Fasteddie2 schreef:...waarom wil je het per se in de ECU laten programmeren ?....(met al het risico van dien)...
Bij mij was het gewoon een kastje wat je erin klikte, bij het luchtfilter.....en 300km/h op de teller....
Check wel ff of de auto op 270+ nog goed op de weg ligt, dat was bij mij niet zo.....onderstel upgrade misschien ook maar eens doen dan....
Have fun...
Hij ligt niet super, dat had ik eerder al eens gepost, gaat wat zweven. Echter bij de sprint tegen Erik merkte ik er niks van toen ik op 270 zat, was iets meer geconcentreerd + adrenaline denkik

Ligt er dan een kastje aan de draadboom in de motorruimte, of plaats je het ergens bij? Heb zelf namelijk helemaal niet gekeken, weet alleen dat bij de E36 de ECU onder de voorruit verstopt zit en dat daar erg weinig ruimte beschikbaar is om wat erbij te plaatsen.
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Hier nog fototje van het bandje, door driften en burnen de laatste ritjes wel erg op de binnenkant gedraaid vond ik.

- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
...had zelfs niks meer aan het onderstel gedaan...nieuwe eigenaar dacht ik wel, en het was ook wel nodig voor de wegligging bij hoge snelheiden. Een 3.0 quattro tdi volgen/voorblijven in de Kasselse Bergen was echt een opgave ivm. de wegligging zeg maar 
Het was een grijs kastje met 2 draadjes dacht ik dat je zo ergens tussenklikt...niks solderen...maar klik, klak ready.....ruimte genoeg....soms worden ze op Ebay.de aangeboden (E39 M5 V-Max module)...voor 200 euro of zo....
Ik vond het destijds de beste oplossing omdat ik toen van mening was dat je de elektronica van juist de E39 M5 met rust moet laten...heb ook motorisch en elektronisch nooit problemen gehad.
Kastje haalde je er ook zo weer uit.

Het was een grijs kastje met 2 draadjes dacht ik dat je zo ergens tussenklikt...niks solderen...maar klik, klak ready.....ruimte genoeg....soms worden ze op Ebay.de aangeboden (E39 M5 V-Max module)...voor 200 euro of zo....
Ik vond het destijds de beste oplossing omdat ik toen van mening was dat je de elektronica van juist de E39 M5 met rust moet laten...heb ook motorisch en elektronisch nooit problemen gehad.
Kastje haalde je er ook zo weer uit.
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
...volgens mij was het zoiets:
- Bijlagen
-
- steuerg1.jpg (76.28 KiB) 1744 keer bekeken
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Hmmz... als het zo simpel is, zal eens rondvragen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
als het inderdaad zo simpel is en ook nog goed werkt lijkt het me een goede optieKnot schreef:Hmmz... als het zo simpel is, zal eens rondvragen.

er zijn toch ook van die dingen voor chiptuning? of zijn die weer minder...
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Dat heb ik ooit gehad op de astra 2.0dti een powerbox, alleen maar ellende, electrische storingen etc.. daarom ben ik er wat huiverig voor als remap te gebruiken zo'n externe box.
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Even lijstje voor de voorbanden kijken we als ze aan de beurt zijn of het duurder is geworden op autobandenmarkt...
Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico 245/40 ZR18 93Y BSW € 190,60
Bridgestone Potenza RE 050 A 245/40 R18 93Y SZ, AO BSW € 214,90
Michelin Pilot SPORT PS2 245/40 ZR18 93Y Velgbescherming, RR BSW € 230,40
Michelin Pilot Sport 3 245/40 ZR18 97Y XL Velgbescherming, GRNX € 261,30
Budget:
Vredestein ULTRAC SESSANTA 245/40 ZR18 97Y XL Velgbescherming BSW € 136,00
Hankook Ventus V12 Evo 245/40 ZR18 97Y XL 4PR € 164,20
Toyo PROXES T1-R 245/40 ZR18 97Y RF Velgbescherming, BSW € 171,00
De Conti 5P zie ik er op autobanden markt nog niet tussen staan helaas.
Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico 245/40 ZR18 93Y BSW € 190,60
Bridgestone Potenza RE 050 A 245/40 R18 93Y SZ, AO BSW € 214,90
Michelin Pilot SPORT PS2 245/40 ZR18 93Y Velgbescherming, RR BSW € 230,40
Michelin Pilot Sport 3 245/40 ZR18 97Y XL Velgbescherming, GRNX € 261,30
Budget:
Vredestein ULTRAC SESSANTA 245/40 ZR18 97Y XL Velgbescherming BSW € 136,00
Hankook Ventus V12 Evo 245/40 ZR18 97Y XL 4PR € 164,20
Toyo PROXES T1-R 245/40 ZR18 97Y RF Velgbescherming, BSW € 171,00
De Conti 5P zie ik er op autobanden markt nog niet tussen staan helaas.
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
Hoe bevallen de Hankooks???
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Vmax begrenzer eraf, waar?]
245/18?
kon ik zo niet vinden maar CONTI-SPORTCONTACT 5P
235/40 R18 95 Y wel...maar das schijnbaar een gangbare en de goedkoopste uit de rij
http://www.banden-pneus-online.nl/autob ... iste_pneus
kon ik zo niet vinden maar CONTI-SPORTCONTACT 5P
235/40 R18 95 Y wel...maar das schijnbaar een gangbare en de goedkoopste uit de rij

hier175,53 € Op voorraad
Bestellen
CONTI-SPORTCONTACT 5P
235/40 R18 95 Y (MO) (MO): Banden gehomologeerd door Mercedes XL XL: Het zijn verstevigde banden met een hogere lastindex
http://www.banden-pneus-online.nl/autob ... iste_pneus