Carbage Run 2010

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Re: Carbage Run 2010

Bericht door Nutkees » 02 aug 2010, 11:56

nee volgens mij was het een Opel omega of een saab. Zat in iedergeval een knalroze kleur op....

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 02 aug 2010, 11:58

Linc (Bas) schreef:Op de motorkap stond ons team nummer (257)

Maar grappig dat je ons tegen ben gekomen :)

Inderdaad geinig, je reed me nog bijna omver daarboven hahaha. Als je was gestopt had ik nog wel even dag gezegt, maar jullie reden meteen naar een plek toe waar ik jullie uit het oog verloor.

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 02 aug 2010, 12:35

Ik wou zo hoog mogelijk staan, vandaar dat ik nog een stukje door was gereden :D

taaffert

Bericht door taaffert » 02 aug 2010, 17:14

Wij van team 777 hebben ons ook uitstekend vermaakt!
Afbeelding

Helaas hebben we erg veel pech met de auto gehad.
Radiateur ging kapot in Polen. Na een dag sleutelen zat er eentje in van een Ford Fiesta waarmee we nog tot Villach zijn gekomen.
Daar kwamen gelukkig onze Belgische hulptroepen met een betere radiateur (Saab 900NG turbo automaat), waarmee we het laatste deel hebben gereden.
Afbeelding

En ik moet zeggen, zo'n sleutelnacht is wel gezellig!
Afbeelding

Zo hebben we dus vaak gestaan, dit was weer in Tsjechië onderweg.
Afbeelding

Ondanks dat we nieuwe remmen e.d. hadden, vanwege de koeling toch maar niet de bergpassen genomen. Zonde.

We zijn nog een kleine week in Italië gebleven. Gelukkig zaten daar wat vrienden met genoeg plek in de auto. Uiteindelijk in Italië een hoop gezever gehad met de ANWB. Na alle hulp en vervangend vervoer toegezegd te hebben, hebben ze laat op de avond voor vertrek alsnog opgebeld dat alles werd geannuleerd en we het maar moesten uitzoeken. Ze hadden genoeg van de CarbageRun. Onze auto was niet als dusdanig te herkennen (ontstickerd) maar ergens zullen ze wel een lijst hebben, foto's of weet ik veel wat.

Met wederom veel hang- en vliegwerk in de nacht weer teruggereden naar NL (afgelopen weekend).

Volgend jaar zijn we er weer bij!

Boyd

Bericht door Boyd » 02 aug 2010, 18:18

Zo dan! Erg bizar verhaal :) Met name de ANWB... :| Bij de hertenjagers duurde het trouwens ook ontzettend lang voor er uitsluitsel was :bag:

Maar thats the spirit, volgend jaar weer :mrgreen: ik heb er nu al weer zin in!

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 02 aug 2010, 18:23

Carbagerun was helemaal super meeste is hier al wel gezegd dus alleen wat foto's.
Anwb is lullen als Brugman uiteindelijk gratis vervangend vervoer en transport van de auto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JohanH

Bericht door JohanH » 02 aug 2010, 18:59

Reactie van ANWB verbaasd me eigenlijk weinig als ik dit soort dingen lees:
Mijn eerste pechklant van zaterdag staat bij een hotel in Bardolino. De versnellingspook van zijn 16 jaar oude Peugeot 605 voelt lam aan. Een kunststof busje dat bij het schakelmechanisme hoort is versleten. De berijders hebben meegedaan aan een georganiseerde tocht met auto’s die een waarde van 500 euro niet mogen overstijgen. Ze zijn nu onderweg naar huis en moeten maandag weer aan het werk. Eigenlijk moet het complete stangetje vervangen worden maar er is geen tijd daarop te wachten. Omdat het probleem vlak bij de hete uitlaat zit kan er alleen met ijzerdraad gewerkt worden. Ik maak zo goed en kwaad als het gaat een solide borging op het mechanisme waarmee ze Nederland moeten kunnen halen.

...

In Bardolino hebben we een melding van een deelnemer aan de ‘garbagerun’, een vijfdaagse avonturentocht door Europa voor auto’s die niet meer mogen kosten dan 500 euro. Deze melding betreft een Nissan Micra uit 1986 die al diverse keren door de Alarmcentrale is geholpen. De bestuurder wil een vervangauto. Hij heeft nu last van ‘vapourlock’, de benzinepomp kan alleen benzine verplaatsen en werkt niet meer als er door de hoge temperatuur een gasbel in de pomp komt. Door de pomp te koelen komt er weer leven in de bejaarde Nissan.
..
bron.
Je hoeft als ANWB maar een paar teams met sterke verhalen (500 euro gekocht, niets aan gedaan! etc.) te helpen voor men besluit er geen tijd en moeite meer aan te besteden. Het zal ook voor volgend jaar waarschijnlijk een hoop geneuzel opleveren.

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 19:04

Ik snap niet dat de organisatie dat niet regelt met de anwb, moet toch te regelen zijn.

JohanH

Bericht door JohanH » 02 aug 2010, 19:30

Het probleem blijft dat je teams hebt die onder het mom van 'ach, de ANWB helpt ons wel verder' niets aan een wrak doen Luco. De ANWB je auto laten repareren zodat je nog mee kunt doen voor de punten om na de finish vervangend vervoer te gaan claimen is ook niet echt netjes naar de ANWB toe imho.

Ik dacht voor de run nog dat er vier bezemwagens van de organisatie mee zouden rijden, maar achteraf bleken de Lexus en co direct naar het finishpunt door te rijden om daar teams te ontvangen. Je was als deelnemer bij pech dus volledig op jezelf, andere teams en de ANWB aangewezen.

Het handboek stond ook vol met regels die de organisatie vrijpleiten ipv aanvullende informatie over het rijden, landen en cultuur. Zo kregen we de laatste dag een extra papiertje waarop stond hoe je in de bergen moet rijden :bag: :bag: :bag: ivm. het hoge aantal problemen de vierde dag.

Ik zal eens verder met mijn dagverslagen trouwens :forum:

taaffert

Bericht door taaffert » 02 aug 2010, 19:36

Kijk het jammere is dat je dus schijnbaar mensen ertussen hebt zitten die zoals je al zei hierboven, gaan vertellen dat ze met een rit meedoen, max € 500,- etc...
Als je dan met een volledig geprepareerde Pontiac, waar motorisch alles aan vernieuwd is (dankzij Hageman US Car Parts), met een compleet nieuw remsysteem, nieuwe uitlaat en nieuwe banden alsnog een kapotgeslagen radiateur oploopt, waar je vrij weinig aan kan doen en dan niet geholpen wordt een week nadat het evenement is afgelopen en je van je vakantie genoten hebt... Tsja... Das best zuur zeg maar. Volgend jaar gaan we het dus ook anders aanpakken. Nog beter prepareren! :)

De man van de ADAC overigens heeft nog wel voor zijn eigen archief foto's gemaakt, want hij vond de uitvoering van het koelsysteem een ingenieuze vondst! :banaan:

Mochten mensen nog wat foto's willen kijken, we hebben alles bijgehouden, ook tijdens de rit, op http://www.supremeleadingeliteteamcarbagerun2010.nl/ of http://www.slet2010.nl Dat is net wat makkelijker te onthouden.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 aug 2010, 20:01

taaffert schreef:Kijk het jammere is dat je dus schijnbaar mensen ertussen hebt zitten die zoals je al zei hierboven, gaan vertellen dat ze met een rit meedoen, max € 500,- etc...
Afbeelding

"Goedemiddag, ik ben van de ANWB, u had gebeld."
- "Dat is correct."
"En dit is uw auto?"
- "Dat is correct."
"Mag ik vragen waarom uw auto begroeid is met kunstgras en waarom er een tuinset met barbecue op het dak staat?"
- "Ach, ik had wat tijd over voor de vakantie."
"En waarom zit er een startnummer op?"
- "Ja, dan kan ik 'm makkelijk terugvinden in de parkeergarage. Die auto's lijken tegenwoordig ook steeds meer op mekaar...!"

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 20:21

Ik blijf erbij dat als je zoiets organiseert, je weet dat er mindere auto's aan de start komen.
Je dit als organisatie zou moeten regelen met de anwb.

daNpy

Bericht door daNpy » 02 aug 2010, 20:49

Eens met Luco.

Mensen met een auto van max 500 euro mee laten doen en dan bij problemen op een andere instantie terug laten vallen :roll: :bag: :roll:

JohanH

Bericht door JohanH » 02 aug 2010, 23:20

Hoewel het niet heel netjes is van de organisatie om alle verantwoordelijkheid van zich af te schuiven is het m.i. ook niet netjes van de ANWB om deelnemers aan de tocht uit te sluiten, tenzij specifiek zij opzettelijk nalatig zijn in onderhoud.

Waar leg je de grens? Bij auto's met een ringsticker, of oldtimers die meedoen aan een elfstedentocht wegens verhoogd risico? Zoiets valt m.i. nog altijd onder eigen verantwoordelijkheid, bij misbruik schop je de betreffende persoon er maar uit. Los ervan of de ANWB de tocht officieel steunt zullen er dat soort figuren mee blijven rijden, je straft hooguit degenen die de boel wel voor elkaar hebben met hoger entreegeld.

En ja, zoals ik hierboven ook al aangaf mag de organisatie van mij wel wat meer (na)zorg leveren tijdens de tocht ipv. het volledig bij de deelnemers en de ANWB neer te leggen. Ik ga er vanuit dat de overige teams die hier posten het daar mee eens zijn ;)

Wij hebben voor we de rit begonnen ondersteuning gevraagd bij Saab Wassenaar in Leeuwarden, wat we bijzonder goed gekregen hebben. Het heeft ons wel een tweevoud van de waarde van de auto gekost, maar de auto heeft zich de gehele run perfect gehouden... op een punt na. Een rubberen slangetje van de koppeling raakte lek in Polen, 100 meter voor de finish. De ANWB heeft ons vervolgens afgesleept naar een garage waar de auto na een halve dag gerepareerd is (je wilt niet weten hoe moeilijk rubberen saab slangetjes te vinden zijn in polen...) en we de rest van de rit, inclusief vele bergweggetjes, netjes konden voltooien. Dit is gewoon pech hebben met materiaal en had net zo goed in Nederland kunnen gebeuren zonder deelname aan een dergelijke tocht.

JohanH

Bericht door JohanH » 02 aug 2010, 23:37

:roll: :| :? :shock:
Afbeelding
Dat ging maar net goed... ging met een gangetje van 50+ op een gegeven moment...

En het afslepen door de professional (zie schuin stuur...) met het plasje achter de auto.
Afbeelding
Daarvoor had ie ongeveer een uur aan het rubberen slangetje zitten friemelen :roll: Gelukkig kwam er een behulpzame Pool langs die ons naar een goede garage kon leiden.

taaffert

Bericht door taaffert » 03 aug 2010, 08:48

Wij hebben nog de andere 9000 gerepareerd, van team KopSpijkers. Deze hadden geen eerste en tweede versnelling meer. Bekend probleem, in 30 sec. opgelost. Zij hadden al een afspraak gemaakt bij de garage, moeilijk, moelijk etc... :)

JohanH

Bericht door JohanH » 03 aug 2010, 09:42

Die hadden ook niets tot weinig gedaan aan de auto, we zijn de vierde dag gestopt bij ze nadat ze problemen hadden met de injectoren, aan het eind van die dag kwamen we ze weer tegen bij de finish zonder de 1e en 2e versnelling - ze wilden de dag erna met de auto naar een opel dealer omdat er een 'opel motor inzat'. Ik heb toen maar aangegeven dat er toch echt een Saab blok (2.3i meen ik) in lag ipv de 3 liter GM/Opel V6.

Ik neem trouwens aan dat je de ander oranje Spyker 9000 bedoelt? Kopspijkers had een zwarte 9000 zonder problemen voor zover ik weet.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2010, 13:24

Na wat belletjes en vooral heeeeeeel lang wachten kregen wij eind vd dag te horen dat er een V70 2.4D automaat klaar stond....alleen de ochtend erna had Mario onze Corsica gemaakt *(althans iets gemaakt hahahah) en konden we gelukkig met eigen auto weer naar huis :mrgreen: koppelingscilinder wederom bijna aan het eind :-)

daNpy

Bericht door daNpy » 06 aug 2010, 15:17

JohanH schreef: Waar leg je de grens? Bij auto's met een ringsticker, of oldtimers die meedoen aan een elfstedentocht wegens verhoogd risico?
Volgens mij sluit de ANWB sowieso al auto's ouder dan een bepaalde leeftijd uit.
En daarnaast, oldtimer eigenaren repareren een probleem liever zelf of roepen de hulp in van iemand met verstand van auto's ipv dat ze de ANWB bellen :mrgreen:

En de ANWB heeft simpelweg niets te maken met dit evenement.
Een grens lijkt me vrij duidelijk: auto's van 500 euro of minder, een tocht aangeduid als "carbage-run"; er is geen enkele verwachting dat ook maar iemand de auto na aanschaf nog even volledig na laat kijken en alles preventief laat vervangen. Dan slaat de aanschafprijs van max 500 euro ook al nergens meer op.

De organisatie moet m.i. dus zorgdragen voor het weer opgang helpen danwel afslepen van pechvogels.

JohanH

Bericht door JohanH » 07 aug 2010, 13:45

daNpy schreef:
JohanH schreef: Hoewel het niet heel netjes is van de organisatie om alle verantwoordelijkheid van zich af te schuiven is het m.i. ook niet netjes van de ANWB om deelnemers aan de tocht uit te sluiten, tenzij specifiek zij opzettelijk nalatig zijn in onderhoud.

Waar leg je de grens? Bij auto's met een ringsticker, of oldtimers die meedoen aan een elfstedentocht wegens verhoogd risico? Zoiets valt m.i. nog altijd onder eigen verantwoordelijkheid, bij misbruik schop je de betreffende persoon er maar uit. Los ervan of de ANWB de tocht officieel steunt zullen er dat soort figuren mee blijven rijden, je straft hooguit degenen die de boel wel voor elkaar hebben met hoger entreegeld.
Volgens mij sluit de ANWB sowieso al auto's ouder dan een bepaalde leeftijd uit.
En daarnaast, oldtimer eigenaren repareren een probleem liever zelf of roepen de hulp in van iemand met verstand van auto's ipv dat ze de ANWB bellen :mrgreen:

En de ANWB heeft simpelweg niets te maken met dit evenement.
Volgens mij moet je je wat beter inlezen, concurrent Route mobiel sluit wagens ouder dan 15 jaar uit. Bovendien is dat een afsleepservice, ANWB poogt indien mogelijk je nog op pad te helpen zodat je zelf naar een garage of vakman kunt om een goede reparatie uit te voeren. Daar misbruik van maken door je auto telkens op te laten lappen met pleistertjes van de ANWB is not done zoals ik al eerder schreef.

Natuurlijk heeft de ANWB niets te maken met dit evenement, net zoals ze simpelweg niets te maken hebben met ringtrips, een elfstedentocht of de jaarlijkse vakantietrip naar zuid-Frankrijk. Los van de aanschafwaarde van de auto en een evenement zou de ANWB je moeten helpen, daar betaal je ze voor. Wordt er misbruik gemaakt van die voorziening door bijvoorbeeld geen onderhoud te plegen aan je auto terwijl je weet dat deze gebreken heeft (wat ook kan met een auto van 5000 euro ;)) en waarbij ze je veelvuldig moeten ondersteunen dan hebben ze IMHO helemaal gelijk om je op basis van misbruik niet langer te helpen en eventueel zelfs te royeren.

De ANWB rekent notabene bijna de helft van de kosten voor jongeren onder de 27 terwijl die juist in dit soort oude <500 euro barrels rijden.
Een grens lijkt me vrij duidelijk: auto's van 500 euro of minder, een tocht aangeduid als "carbage-run"; er is geen enkele verwachting dat ook maar iemand de auto na aanschaf nog even volledig na laat kijken en alles preventief laat vervangen. Dan slaat de aanschafprijs van max 500 euro ook al nergens meer op.
Gezien je de extremen opzoekt met geen enkele, volledig, alles, ga je er ook vanuit dat alle 215 teams een auto < 500 euro gekocht hebben en daar na wat likjes verf zo even 3500km mee over slechte wegen en door bergen zijn gaan rijden?
Ik ga er zelf vanuit dat 80% van de teams preventief onderhoud aan de auto gepleegd heeft, je wilt ook niet om de paar km stilstaan... voor ons was het voornamelijk een budget roadtrip met een versierde auto en een hoop lol met gelijkgezinden. Ondanks het onderhoud kun je nog steeds pech krijgen, maar dat kan ook met je gloednieuwe leasebak, shit happens ;). Dat zag je vorig jaar nog met de Lexus van een paar maanden oud van de organisatie, die heeft de finish niet gehaald :roflol:

Ik zie ook niet in waarom je zo zwart-wit naar die 500 euro regel kijkt, als je de deelnemerslijst naloopt (of bijvoorbeeld de topics hier of wat sites van teams doorleest qua werkzaamheden) zie je daar genoeg auto's tussen die nooit 500 euro aanschaf+onderhoud gekost kunnen hebben, de 535i's, de Jaguars, een merc G, 7-series, etc., etc., etc. Vanuit de organisatie zit men daar (gelukkig) ook niet zo zwart-wit in.
De organisatie moet m.i. dus zorgdragen voor het weer opgang helpen danwel afslepen van pechvogels.
Hoe zie je dat voor je?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 aug 2010, 23:09

Er waren inderdaad wel wat mensen die naar mijn idee met een regelrecht barrel mee deden. Niet gek dat die dan niet overkomen. Ik zou het ook niet zo gek vinden dat de organisatie met de Anwb het een en ander kort sluit voor aanvang van de Rally. Zo houd je het duidelijk, het is wel vaker zo dat als mensen stoppen met praten er verwarring ontstaat. In dat geval kan de Anwb zeggen: Ok wij helpen of: dan regel het intern maar want hier doen wij niet aan mee, weet iedereen direct waar hij aan toe is. Dat de organisatie niet aansprakelijk gesteld kan worden voor een eventueel technisch falen van je bolide vind ik niet meer dan normaal.

Ook moet ik jullie mededelen dat de Corsica waarschijnlijk niet langer is. :'(

Heb ook nog wel een paar filmpjes die hier nog niet voorbij zijn gekomen van onder andere de Corsica in betere tijden:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 aug 2010, 23:18

haha al die mensen die om de wagen van elmar en joost lopen om alles te lezen :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 aug 2010, 23:22

Dat was echt cool! Ik betrapte mezelf er ook op je wil gewoon alles lezen als dat ding geparkeerd staat want als hij langsvliegt word dat lastig haha.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 sep 2010, 16:24

Ze is dead hahahah....

Ik zeg tegen de sloper...de AC pomp is nog prima dusss....hij heel droog...mot je wel klanten hebben met zo'n auto...kortom de PERS gaat ie in :-)
Bijlagen
06092010180.jpg
06092010180.jpg (517.88 KiB) 1330 keer bekeken
06092010179.jpg
06092010179.jpg (552.39 KiB) 1330 keer bekeken

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 sep 2010, 16:32

Eeuwig zonde! :mrgreen:

Plaats reactie