Mov'it, AP, Brembo verschillen en naamsbekend ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Bericht door markk » 21 jan 2007, 17:52

> Wat zijn Porsche-remmen eigenlijk ? Een dure serie van Brembo of ook op maat gemaakt door/voor Porsche ?

Porsche remmen zijn gemodificeerde Brembo's. Speciale serie dus.

Mark.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2007, 21:57

Wat is er gemodificeerd aan dan?

Grtz,Hans

wjn

Bericht door wjn » 21 jan 2007, 22:03

Er staat Porsche op. Meer niet.

Ik hoor trouwens niemand over de koeling van de remmen. Minstens zo belangrijk, wellicht meer van invloed op fading dan de eventuele fabrikant van de 4- of 6-zuigerige remmerij en/of gebruikte blokken en schijven.

markk

Bericht door markk » 21 jan 2007, 22:47

Weet niet wat er gemodificeerd / verbeterd is door Porsche tov "standaard" Brembo. Schijnt wel zo te zijn, althans dat heb ik gelezen en wordt veel beweerd.
(Misschien is het idd alleen het logootje ;-)

Net ff de blokken van de EVO (brembo) vergeleken met de blokken van de BoxsterS (Porsche). EVO blokken zijn GROTER voor en kleiner ACHTER. EVO heeft voor ook iets grotere schijven. Had ik niet verwacht...

Mark.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 22 jan 2007, 01:27

In hoe verre is het een kwestie van gunnen??

Ik ben gestopt met ring rijden omdat het mij allemaal te duur werd. De prijzen voor zo'n beetje alle bovengenoemde remmen gaan richting en over de helft van mijn jaar budget. Dus voor mij allemaal niet van toepassing.

Maar stel ik zoek wel een set remmen in deze prijs klasse, dan zou ik voor Mov'its gaan:
- Wordt gehyped op nurburgring.nl waar ik veel lees
- Denk niet dat ik een goed genoeg bestuurder ben om de verschillen tussen bovenstaande merken allemaal te voelen
- Mov'it zijn goede remmen, heb altans nog nooit iemand anders horen zeggen.
- Maar vooral omdat ik Dick die omzet wel gun. Heeft mij in het verleden geholpen aan een goedlopende motor voor de E30, heeft me al eens getrackeerd op een paar zeer leuke/dwarse passagiers rondjes. En tijdens de kerst wandeling heb ik een behoorlijk snellere ronde tijd neer gezet.

Hoe dan ook, ben er van overtuigd dat er weinig rommel verkocht wordt in deze prijsklase. En dat de verschillen tussen set A en B ook voor de echt ervaren en snelle jongens minimaal is. Misschien zelf neer komt op een kwestie van "goed bij voelen". Maar hoe staan jullie tegen over het in dit geval gunnen?

Plaats reactie