Fietsdraadje
- Ar
- Auto: Prius
Re: Fietsdraadje
Je zult wel forse kinderen hebben.
Een kleinere voldoet wel.

- RobS
Ik heb onlangs zo'n ding gekocht, 2e hands op marktplaats, zodat we toch met z'n alle op de fiets weg kunnen. (ons zoontje is pas 6 maanden en mag dus nog niet in een fietsstoeltje)Ar schreef:Ik zit te kijken naar een "aanhanger" om je kinderen in stoppen. Zijn er mensen met zo'n ding?![]()
http://www.youtube.com/watch?v=4gtNmUtIYyk

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe fiets opgehaald en vandaag maar eens besloten om op de fiets naar kantoor te rijden....
Dat heb ik geweten.....
Sinds ruim twee jaar gestopt met roken, sport niet en fiets eigenlijk af en toe. ( mede door het feit dat mijn vorige fiets gewoon bagger was. )
Ritje van zo'n 22Km gedaan in 1uur en een paar minuten...
Begonnen in de Hoeksche Waard en geindigd in Schiedam ( 's-Gravelandse polder )
Toen ik op kantoor was aangekomen eerst nog een minuutje of 5 " na staan zweten" maar ik voel me nu echt als "a million bucks"
Oh, fietsje is trouwens deze :
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 616/39954/
Dat heb ik geweten.....
Sinds ruim twee jaar gestopt met roken, sport niet en fiets eigenlijk af en toe. ( mede door het feit dat mijn vorige fiets gewoon bagger was. )
Toen ik op kantoor was aangekomen eerst nog een minuutje of 5 " na staan zweten" maar ik voel me nu echt als "a million bucks"
- Mathieu
Je kunt nog altijd met slicks gaan rijden.
Rijdt echt veel prettiger op de normale harde weg.
Is de bitch ook wel blij mee als je uithouding verbetert, denk ik dan
Rijdt echt veel prettiger op de normale harde weg.
Is de bitch ook wel blij mee als je uithouding verbetert, denk ik dan

- RobS
Goed bezig Eric, er gaat een wereld voor je open als je een setje slicks scoort, bv Continental Sport Contact's in 1.2 breed ofzo. Die 22km doe je dan in 3 kwartier 

- Eric H
Zitten nu inderdaad nog de standaard bandjes onder ( beetje noppen idee )
Zit er na vanochtend wel aan te denken om een tweede setje velgen met "slicks" te scoren....
Maar dan is het met het wisselen van het achterwiel wellicht weer wat te veel van het goede......
Zit er na vanochtend wel aan te denken om een tweede setje velgen met "slicks" te scoren....
Maar dan is het met het wisselen van het achterwiel wellicht weer wat te veel van het goede......
- RobS
Achterwiel is evenveel werk als het voorwiel (ketting op de kleinste bladen leggen voor je gaat wisselen).Eric H schreef:Zitten nu inderdaad nog de standaard bandjes onder ( beetje noppen idee )
- frank de jonge
Je had dat ritje op de mijne moeten doenEric H schreef:Afgelopen vrijdag mijn nieuwe fiets opgehaald en vandaag maar eens besloten om op de fiets naar kantoor te rijden....
Dat heb ik geweten.....

Was je na een uur nog neit bijgekomen denk ik

- InjectTheVenom
22Km in 1 uur nogwat kan wel kloppen hoor. Ik doe over ongeveer 11 kilometer een half uur als ik gewoon rustig aan doe (Gazelle met 7 speed gripshift, kortom de Mercedes onder de fietsen lol). Als er niet zo veel wind staat en de 6e versnelling kan selecteren gaan daar 5 tot 10 minuten vanaf.
Heb in maart nieuwe Vredestein bandjes er op gelegd, maar wat ik ervan begrijp zijn die Continental Sport Contact slicks dus flink veel beter voor geasfalteerde fietspaden?
Heb in maart nieuwe Vredestein bandjes er op gelegd, maar wat ik ervan begrijp zijn die Continental Sport Contact slicks dus flink veel beter voor geasfalteerde fietspaden?
- Hendrik Kinderman
gisteravond lekker kunnen genieten van het schoone Twente
gaat komende weken vaker gebeuren!

- Eric H
Nou, m'n eerste mod zit er al aan te komen.
Die noppen banden gaan er onder vandaan en in plaats daarvan komen deze jongens er onder :

Schwalbe Big Apple's
Fiets toch voornamelijk over verhard, en als ik eens een keertje een rondje rond de NS wil gaan doen zet ik de andere bandjes er wel weer om.
Verder ben ik me een beetje aan het verdiepen in GPS voor op de fiets.
Iemand hier ervaring met dat spul.
Ben op dit moment wel gecharmeerd van de Garmin Edge 605.
Lijkt mij een mooi apparaat om mee te beginnen, en het grote voordeel hiervan vind ik de mogelijkheid tot routeerbare navigatie. ( dwz je geeft een eindbestemming in en het ding navigeert je er naar toe )
Veel andere GPS apparaten werken alleen met vooraf uitgezette ritten die je vooraf moet inladen.
En dat lijkt me niet zo praktisch.
Maar als er hier ervaringsdeskundigen zitten met goede ervaringen met andere GPS apparaten dan hoor ik dat graag
Die noppen banden gaan er onder vandaan en in plaats daarvan komen deze jongens er onder :
Schwalbe Big Apple's

Fiets toch voornamelijk over verhard, en als ik eens een keertje een rondje rond de NS wil gaan doen zet ik de andere bandjes er wel weer om.
Verder ben ik me een beetje aan het verdiepen in GPS voor op de fiets.
Iemand hier ervaring met dat spul.
Ben op dit moment wel gecharmeerd van de Garmin Edge 605.
Lijkt mij een mooi apparaat om mee te beginnen, en het grote voordeel hiervan vind ik de mogelijkheid tot routeerbare navigatie. ( dwz je geeft een eindbestemming in en het ding navigeert je er naar toe )
Veel andere GPS apparaten werken alleen met vooraf uitgezette ritten die je vooraf moet inladen.
En dat lijkt me niet zo praktisch.
Maar als er hier ervaringsdeskundigen zitten met goede ervaringen met andere GPS apparaten dan hoor ik dat graag
- MartijnGizmo
Die Big Apple's rijden heerlijk, zijn wat zwaar, maar je zult dan ook zelden lek rijden. Wel flink hard oppompen!
- Eric H
Wat versta je onder flink hard....
Er wordt geadviseerd om ze tussen de 1.5 en 2.5 bar op te pompen...
Heb in het verleden twee keer een band laten klappen omdat ik dacht dat er nog wel wat lucht bij kon
Niet dus
Heb in het verleden twee keer een band laten klappen omdat ik dacht dat er nog wel wat lucht bij kon

Niet dus

- frank de jonge
Die Kenda's onder mn downhillert mag 6 bar in 
In de natte drek rij ik met 1,5 bar. Op droog met 3,5.
Op straat rijden met 6 bar heb toch geen nut want na 500m ben je al aan flarden

In de natte drek rij ik met 1,5 bar. Op droog met 3,5.
Op straat rijden met 6 bar heb toch geen nut want na 500m ben je al aan flarden

-
- Auto: M2
Nieuw fietsje in elkaar gezet!

Nu twee keer op gereden afgelopen weekend en is een groot verschil met mijn vorige alu fiets(Cube peloton). Frame is veel stijver bij het bracket en dat merk je met aanzetten. Ook de 4 kilo minder is wel fijn als je een heuveltje op wil. Veder is carbon duidelijk comfortabeler. Ik bene er blij mee
Grt. Obbe
Nu twee keer op gereden afgelopen weekend en is een groot verschil met mijn vorige alu fiets(Cube peloton). Frame is veel stijver bij het bracket en dat merk je met aanzetten. Ook de 4 kilo minder is wel fijn als je een heuveltje op wil. Veder is carbon duidelijk comfortabeler. Ik bene er blij mee

Grt. Obbe
- MartijnGizmo
Ik heb ze op 3,5 geloof ik...Eric H schreef:Wat versta je onder flink hard....
Heb in het verleden twee keer een band laten klappen omdat ik dacht dat er nog wel wat lucht bij kon![]()
Niet dus
-
Prachtige fiets Obbe! De laatste echt mooie BMC fiets.
Ik ben nu nogsteeds aan het zoeken naar een goede zitpositie op mijn FP2. Lijkt erop dat ik nu in de goede richting zit met een variabele stuurpen, dus veel minder grote drop (zadel t.o.v. stuur). Nu even tijdje rijden met die lelijke pen en als dit de oplossing blijt te zijn ga ik naar een andere fiets met geometrie kijken die beter bij mij past.
Zal dan een racefiets worden met een hogere balhoofdbuis, bijvoorbeeld de Bianchi Infinito.
Gisteren nog even lekker 80km weggetrapt, wat een wind! Heerlijk om dan de heenweg de wind tegen te pakken en terug racen met de wind in de rug
Ik ben nu nogsteeds aan het zoeken naar een goede zitpositie op mijn FP2. Lijkt erop dat ik nu in de goede richting zit met een variabele stuurpen, dus veel minder grote drop (zadel t.o.v. stuur). Nu even tijdje rijden met die lelijke pen en als dit de oplossing blijt te zijn ga ik naar een andere fiets met geometrie kijken die beter bij mij past.
Zal dan een racefiets worden met een hogere balhoofdbuis, bijvoorbeeld de Bianchi Infinito.
Gisteren nog even lekker 80km weggetrapt, wat een wind! Heerlijk om dan de heenweg de wind tegen te pakken en terug racen met de wind in de rug

-
- Auto: M2
Dank je! Is niet fijn om de gehele weg ergens last te hebben. Zou top zijn als je de oplossing hebt en ook gelijk weer een goede reden om een nieuwe fiets te kopen
Gister ook even rondje gedaan, eerst naar Katwijk met wind tegen en toen door de duinen terug met wind mee en dan weet je weer waar je het voor doet
Groet, obbe

Gister ook even rondje gedaan, eerst naar Katwijk met wind tegen en toen door de duinen terug met wind mee en dan weet je weer waar je het voor doet

Groet, obbe
- Martijn_bmw
Eric H schreef:Wat versta je onder flink hard....
Heb in het verleden twee keer een band laten klappen omdat ik dacht dat er nog wel wat lucht bij kon![]()
Niet dus

meestal staan ze op 4bar bij mij

- Gijzer
Even oud topic weer een schop geven.
Nieuwe fiets besteld. Volgende week donderdag klaar.
Sweet. Al zeg ik het zelf.

Nieuwe fiets besteld. Volgende week donderdag klaar.
Sweet. Al zeg ik het zelf.

- Bijlagen
-
- 5784.jpg (114.12 KiB) 1619 keer bekeken
-
Mooi ding Gijzer! Heb je wat meer informatie over je fiets? Specialized Tarmac S-works zie ik, maar is dat de exacte uitvoering op de afbeelding?
Ik heb sinds zaterdag ook een nieuw beestje. Al langer nekklachten en daarom nu een fiets gekocht met een vriendelijkere geometrie (na veel testen op mijn vorige Pinarello).
Het is een Specialized Roubaix geworden, een los frame welke opgebouwd is door de lokale fietsenmaker.
Frame: Specialized Roubaix pro
Groep: Campagnolo Chorus 2011
Wielen: Campagnolo Shamal Ultra (2009, wielen had ik al)
Verder nog wat ander klein spul, hierbij een foto van hoe hij er nu bij staat.

Stuurhoogte ben ik nog aan het bepalen, voorvork wordt misschien later nog iets korter afgezaagd.
Ik heb sinds zaterdag ook een nieuw beestje. Al langer nekklachten en daarom nu een fiets gekocht met een vriendelijkere geometrie (na veel testen op mijn vorige Pinarello).
Het is een Specialized Roubaix geworden, een los frame welke opgebouwd is door de lokale fietsenmaker.
Stuurhoogte ben ik nog aan het bepalen, voorvork wordt misschien later nog iets korter afgezaagd.
- RobS
In juni 2011 doe ik mee aan Alpe d'HuZes, 6x de Alpe op voor het goede doel. Ik zoek nog sponsoren 
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... b-schouten" onclick="window.open(this.href);return false;

http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl ... b-schouten" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
@Kees en Gijzer: fraaie fietsjes
Winstdeling is binnen, dus aankomend jaar ook maar eens een wegfiets aanschaffen. Binnenkort maar weer eens bij Rose (Bocholt, D) gaan kijken voor een Red Bull.
----
Collega van me is afgelopen weekend ook lekker aan het fietsen geweest:

Fiets zelf ook off-road...; maar dit gaat me toch net iets te ver....
...wel super om te zien overigens.

Winstdeling is binnen, dus aankomend jaar ook maar eens een wegfiets aanschaffen. Binnenkort maar weer eens bij Rose (Bocholt, D) gaan kijken voor een Red Bull.
----
Collega van me is afgelopen weekend ook lekker aan het fietsen geweest:
Fiets zelf ook off-road...; maar dit gaat me toch net iets te ver....
...wel super om te zien overigens.
- Gijzer
Dat is ook een mooie fiets Kees,k33z schreef:Mooi ding Gijzer! Heb je wat meer informatie over je fiets? Specialized Tarmac S-works zie ik, maar is dat de exacte uitvoering op de afbeelding?
Frameset is de S-works zoals op de afbeelding.
Groep is de ultegra.
Wielen zijn fulcrum racing 4.
Wilde in ieder geval een heel stijf frame. De rest wordt later ge upgrade. Speeltje is nu al duur genoeg.

Ik heb ook gekeken naar de Roubaix maar i.v.m. de frame hoogte (61) vind ik die niet mooi meer. Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen dan niet meer.(Te hoog balhoofd) Stuur hoogte zet ik in eerste instantie ook hoog. Wil ook niet in de val trappen dat ik straks een nieuwe vork kan gaan kopen omdat ik hem te laag heb afgezaagd.
Ook direct nieuwe schoenen en helm erbij gekocht. Klaar voor een nieuw seizoen.

- Gijzer
@ Joop
Bij Rose hebben ze ook mooie fietsen. Altijd een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Ga ik binnenkort met vriend van me ook heen. Voordeel is dat het bij ons om de hoek zit.
Bij Rose hebben ze ook mooie fietsen. Altijd een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Ga ik binnenkort met vriend van me ook heen. Voordeel is dat het bij ons om de hoek zit.