Uber kleur, ook op de GT3!Mark Nauta schreef:Nog eentje voor Ilija
Porsche Boxster Spyder
- Michel P
Re: Porsche Boxster Spyder
-
Heren, bedankt voor jullie reacties, het is leuk om een voor mij uitgekomen droom met jullie hier te delen 
Gisterochtend heb ik de Spyder bij Porsche Centrum Eindhoven opgehaald en was het vervolgens thuis de hele dag een zoete inval van enthousiaste kijkers. Begin van de avond met Hans 340R bij prachtig weer vertrokken naar de Nuerburgring, ons hotel lag in Bad Neuenahr. Aangezien dit mijn eerste cabrio is, viel me bij deze rit onmiddelijk op hoe veel intenser de rijbeleving in een cabrio lijkt te zijn dan in een coupe. De auto moet volgens de dealer 1500km worden ingereden, en dat betekent dan concreet veel wisselende toerentallen tot 4000 toeren en af en toe doortrekken tot maximaal 6000 toeren (maximum vermogen geeft ie pas boven de 7000 rpm af). Probeer je maar eens te beheersen in een auto die zo graag en makkelijk toeren maakt.....heel even open als klein kind in Duitsland de 235km/h aangetikt (nog geen 6000 toeren hoor
). Omdat Hans per se een grote pizza Calzone in Adenau wilde gaan eten (hij heeft er zulke goede ervaringen aan overgehouden vorig jaar :drinking: ), zijn we om 21.00u in het schemerdonker 40km over naar bleek hemelse binnenwegen open naar Adenau gereden, wat zijn de wegen daar toch prachtig! Na een omweg via het nieuwe Ring dorp uiteindelijk 's nachts weer terug over nu aardedonkere weggetjes, hmm misschien toch die Bi Xenon's moeten bestellen...
Vanmorgen met regen vertrokken naar de Nuerburgring ivm de Oldtimer GP...daar aangekomen begon het pas echt serieus te regenen om dat vervolgens de hele dag te blijven doen, met wat mist en wind als bonus. Een groot gedeelte van het programma werd dan ook afgelast. Om misschien toch even aan te stippen dat mijn Spyder ook bij Porsche zelf een issue is; op de Porsche Exclusive/Tequipment stand vertelde ik dat ik weissgoldmetallic velgen etc bij Exclusive/Tequipment had laten maken, waarop de man spontaan tot mijn stomme verbazing zei dan heeft u een in een Nederland afgeleverde Boxster Spyder in de kleur Schwarzgrau.....om vervolgens te vragen of ik de auto aub even wilde laten zien. In de stromende regen heeft ie foto's gemaakt om maandag aan zijn collega's in Zuffenhausen te kunnen laten zien....de wereldwijd eerste afgeleverde Spyder in een Individualfarbe!
Vanmiddag in de stromende regen weer naar huis gereden. Mijn eerste ervaringen na dit weekend:
- auto beweegt zich zeer lichtvoetig over de weg, insturen zeer direct, weinig tot geen overhellen in de bocht
- auto voelt ontzettend neutraal, geeft veel vertrouwen, ook in de regen
- ondanks aangehouden toerentallen; deze auto is serieus snel...
- het dak lekt niet hoe groot de stortbuien onderweg ook waren
- het dak klappert niet (echt niet Ferdi!)
- uiteraard maakt het dak (wind)geluiden en tikt de regen op het ongeisoleerde dak maar tot 150km/h kun je nog gewoon normaal een gesprek voeren
- de vering (conventionele dempers en veren dus geen instelbare PASM!) is op goed wegdek bijna comfortabel te noemen, op slecht wegdek blijkt de auto opeens echt ongehoord stug te zijn
- geen flex te voelen, ongeacht het wegdek.
- PDK met flippers een zaligheid en supersnel (al zal een handbak ook super zijn)
- 7e versnelling die PDK biedt tov handbak zorgt op langere afstanden voor wat extra comfort agv lagere toerental
- zelfs Hans kon zijn enthousiasme niet helemaal onderdrukken, dat zegt natuurlijk veel meer dan mijn verhalen hier...

Gisterochtend heb ik de Spyder bij Porsche Centrum Eindhoven opgehaald en was het vervolgens thuis de hele dag een zoete inval van enthousiaste kijkers. Begin van de avond met Hans 340R bij prachtig weer vertrokken naar de Nuerburgring, ons hotel lag in Bad Neuenahr. Aangezien dit mijn eerste cabrio is, viel me bij deze rit onmiddelijk op hoe veel intenser de rijbeleving in een cabrio lijkt te zijn dan in een coupe. De auto moet volgens de dealer 1500km worden ingereden, en dat betekent dan concreet veel wisselende toerentallen tot 4000 toeren en af en toe doortrekken tot maximaal 6000 toeren (maximum vermogen geeft ie pas boven de 7000 rpm af). Probeer je maar eens te beheersen in een auto die zo graag en makkelijk toeren maakt.....heel even open als klein kind in Duitsland de 235km/h aangetikt (nog geen 6000 toeren hoor

Vanmorgen met regen vertrokken naar de Nuerburgring ivm de Oldtimer GP...daar aangekomen begon het pas echt serieus te regenen om dat vervolgens de hele dag te blijven doen, met wat mist en wind als bonus. Een groot gedeelte van het programma werd dan ook afgelast. Om misschien toch even aan te stippen dat mijn Spyder ook bij Porsche zelf een issue is; op de Porsche Exclusive/Tequipment stand vertelde ik dat ik weissgoldmetallic velgen etc bij Exclusive/Tequipment had laten maken, waarop de man spontaan tot mijn stomme verbazing zei dan heeft u een in een Nederland afgeleverde Boxster Spyder in de kleur Schwarzgrau.....om vervolgens te vragen of ik de auto aub even wilde laten zien. In de stromende regen heeft ie foto's gemaakt om maandag aan zijn collega's in Zuffenhausen te kunnen laten zien....de wereldwijd eerste afgeleverde Spyder in een Individualfarbe!
Vanmiddag in de stromende regen weer naar huis gereden. Mijn eerste ervaringen na dit weekend:
- auto beweegt zich zeer lichtvoetig over de weg, insturen zeer direct, weinig tot geen overhellen in de bocht
- auto voelt ontzettend neutraal, geeft veel vertrouwen, ook in de regen
- ondanks aangehouden toerentallen; deze auto is serieus snel...
- het dak lekt niet hoe groot de stortbuien onderweg ook waren

- het dak klappert niet (echt niet Ferdi!)
- uiteraard maakt het dak (wind)geluiden en tikt de regen op het ongeisoleerde dak maar tot 150km/h kun je nog gewoon normaal een gesprek voeren
- de vering (conventionele dempers en veren dus geen instelbare PASM!) is op goed wegdek bijna comfortabel te noemen, op slecht wegdek blijkt de auto opeens echt ongehoord stug te zijn
- geen flex te voelen, ongeacht het wegdek.
- PDK met flippers een zaligheid en supersnel (al zal een handbak ook super zijn)
- 7e versnelling die PDK biedt tov handbak zorgt op langere afstanden voor wat extra comfort agv lagere toerental
- zelfs Hans kon zijn enthousiasme niet helemaal onderdrukken, dat zegt natuurlijk veel meer dan mijn verhalen hier...
- GTRene
mooi verhaal Ron
veel DF gewenst

veel DF gewenst

-
Ron gefeliciteerd! Prachtkar. Kleur zou ik wel in het echt moeten zien, voorlopig gaat m'n voorkeur uit naar wit. Uniek is deze kleur natuurlijk wel.
En ontzettend jammer dat ik em gemist heb.. was gister ook naar de Ring maar heb em niet gezien (ook geen andere Spyders, i.t.t. GT3's die er weer genoeg waren
)... had em erg graag even willen zien!
En ontzettend jammer dat ik em gemist heb.. was gister ook naar de Ring maar heb em niet gezien (ook geen andere Spyders, i.t.t. GT3's die er weer genoeg waren

- Macboy
Prachtig verhaal Ron, leuk om te lezen. Vooral het bovenstaand stukje bracht wel een smile op mijn gezichtRon4S schreef:Om misschien toch even aan te stippen dat mijn Spyder ook bij Porsche zelf een issue is; op de Porsche Exclusive/Tequipment stand vertelde ik dat ik weissgoldmetallic velgen etc bij Exclusive/Tequipment had laten maken, waarop de man spontaan tot mijn stomme verbazing zei dan heeft u een in een Nederland afgeleverde Boxster Spyder in de kleur Schwarzgrau.....om vervolgens te vragen of ik de auto aub even wilde laten zien. In de stromende regen heeft ie foto's gemaakt om maandag aan zijn collega's in Zuffenhausen te kunnen laten zien....de wereldwijd eerste afgeleverde Spyder in een Individualfarbe!

Als ik het goed begrijp is dit dus de kleur die je ook op de GT3 RS ziet ? Er staat er één bij Porsche centrum Heteren en dat vind ik echt een waanzinnige kleur !! Woorden schieten mij letterlijk te kort om die kleur te beschrijven (ik tik de zin nu voor de 4e keer

Veel rijplezier gewenst !
- ErikMartijn
Heel mooi om te lezen, ik leef met je mee
Prachtig, lijkt me zo gaaf om elke dag wakker te worden met de mogelijkheid in zo'n ding te kunnen rijden. Kan je bijna niet van slapen denk ik 
Heel veel rijplezier gewenst.

Heel veel rijplezier gewenst.

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Dan moet ik ook maar mijn verhaal hier neer tikken:
Hij is super!!
Klaar
Wel jammer dat het dak niet lekt.. dat hoort bij zoiets
Hij is super!!

Klaar

- Downforce Hans
Hans R schreef:Dan moet ik ook maar mijn verhaal hier neer tikken:
Hij is super!!![]()
Klaar![]()
Jij vind je golf ook super.........
- Hans R
Die is ook super, tikkie saai misschien
Je ken mijn liefde voor Porsche.. nou,ja het gebrek ervan
Maar deze heeft mij positief verrast, voelt lekker lichtvoetig, stuurt scherp in, hangt geweldig aan het gas zeker in de sport plus stand en ziet er geweldig uit, de kleur moet je in het echt zien. Ik kan geen betere combi bedenken, ja misschien een witte en dan met lichtblauwe RS wielen en sticker aan de zijkant. Maar deze is chic en stoer tegelijk, helemaal af.
Wat ook gaaf is de bandendruk meter in de boordcomputer, geweldig.
Ik begrijp alleen niet waar ferdinand over begon te piepen want hij maakt helemaal geen herrie met het dak erop bij 150, ja natuurlijk hoor je hem wat meer maar het is maar net waarmee je het vergelijkt... deze is echt stil.

Je ken mijn liefde voor Porsche.. nou,ja het gebrek ervan

Maar deze heeft mij positief verrast, voelt lekker lichtvoetig, stuurt scherp in, hangt geweldig aan het gas zeker in de sport plus stand en ziet er geweldig uit, de kleur moet je in het echt zien. Ik kan geen betere combi bedenken, ja misschien een witte en dan met lichtblauwe RS wielen en sticker aan de zijkant. Maar deze is chic en stoer tegelijk, helemaal af.
Ik begrijp alleen niet waar ferdinand over begon te piepen want hij maakt helemaal geen herrie met het dak erop bij 150, ja natuurlijk hoor je hem wat meer maar het is maar net waarmee je het vergelijkt... deze is echt stil.

-
Wat een prachtige Spyder!
Kleurcombi iswat mij betreft perfect. Sportief en toch ook ingetogen, veel beter gaat het niet worden
Have fun met dit mooie speeltje
Kleurcombi iswat mij betreft perfect. Sportief en toch ook ingetogen, veel beter gaat het niet worden

Have fun met dit mooie speeltje

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Geweldige auto en een super verhaal, met die Porsche medewerker. Da's echt stoer gewoon, dat hij zo je auto opnoemt. 

- Hans R
@Mark, ik kan me niet voorstellen dat jij maar 2 foto's heb gemaakt.. kom op met die foto's.
- Sperdy
Mooi verhaal Ron. Prachtige auto. Voor mij de beste auto waar ik tot nu toe ooit in heb gereden. Nagenoeg perfect als leuke racer voor op de openbare weg. Kleur vind ik ook heel bijzonder, staat goed bij de gele remschijven. Ja, het dakje was voor mij de grote desceptie: klapperen, kieren, gehorig, etc. Boven de 120kmh werd de lawaai zo erg, dat ik oordoppen wilde in doen. Eigenlijk de reden om tot nu toe van de Spyder af te zien. Maar misschien reed ik in een demoversie en was het dakkie niet goed bevestigd.. Maar nogmaals, de Spyder is voor mij, de mooiste Porsche die je nu kunt kopen. GT3 en dat werk is ook machtig, maar niet geschikt voor mij
- Martijn_bmw
geweldig verhaal
van een geweldige auto 8) 

- Petrolhead Tom
Mooi verhaal Ron! Ik vind de kleuren combi op de foto heel erg mooi uitkomen.
- Hans R
FerdiACS1 schreef:Mooi verhaal Ron. Prachtige auto. Voor mij de beste auto waar ik tot nu toe ooit in heb gereden. Nagenoeg perfect als leuke racer voor op de openbare weg. Kleur vind ik ook heel bijzonder, staat goed bij de gele remschijven. Ja, het dakje was voor mij de grote desceptie: klapperen, kieren, gehorig, etc. Boven de 120kmh werd de lawaai zo erg, dat ik oordoppen wilde in doen. Eigenlijk de reden om tot nu toe van de Spyder af te zien. Maar misschien reed ik in een demoversie en was het dakkie niet goed bevestigd.. Maar nogmaals, de Spyder is voor mij, de mooiste Porsche die je nu kunt kopen. GT3 en dat werk is ook machtig, maar niet geschikt voor mij
Niet zeuren Ferdinand je wil een pure auto of niet!
*Klapperen - niet gehoord
*Kieren - niet gezien
*gehorig - ja, nou en
*bij 150 was er nog prima een gesprek te voeren, niet dat die ergens over gaan bij Ron en mij

Dit ding moet je gewoon open rijden het dakje is voor nood, ik zal willen dat ze zo'n dak hebben voor de 340R!
-
OnlineTristan
Geweldige auto in dito kleur. 

- Sperdy
Da's iets te kort door de bocht.Hans R schreef: Niet zeuren Ferdinand je wil een pure auto of niet!
*Klapperen - niet gehoord
*Kieren - niet gezien
*gehorig - ja, nou en
*bij 150 was er nog prima een gesprek te voeren, niet dat die ergens over gaan bij Ron en mij![]()
Dit ding moet je gewoon open rijden het dakje is voor nood, ik zal willen dat ze zo'n dak hebben voor de 340R!
Voor een cabriootje van 10k zou ik het voor lief nemen, maar wanneer ik in een auto van pakweg een ton rijdt, en boven de 120kmh radio luisteren niet meer mogelijk is, dat je moet schreeuwen naar elkaar om nog iets te kunnen zeggen en dat een dak kiert boven de ruiten en dat de verbindingsbeugels klapperen bij die snelheden. Bovendien, een Lotus 340R is een circuitauto, een Spyder niet. Dat is ook een 'met z'n tweeen op vakantie naar Zuid-Frankrijk' auto.
Maar, ik denk dat mijn demo Porsche Spyder dak niet goed bevestigd was - dat begin ik steeds meer te denken - dus ik ga het nog een keer proberen en dan goed nakijken of het dak op een goede manier bevestigd is. Ze zaten bij PCR ook te rommelen om dat dak er op te krijgen (de 'techneut' die mij hielp wist niet goed wat hij deed). Ik heb de indruk dat de 'aantrekbevestiging' (je moet een soort klem aantrekken achter de hoofdsteun) niet goed was gedaan, en dat dat het extreme geklapper veroorzaakte. Nogmaals, de herrie was buiten proporties, ik werd er doof van, en ik geloof nooit dat Porsche dat dak op die manier opleverd.
edit@Ron: Ron, ik wil een keertje mee in je Spyder met dak dicht, mag jij ff sturen in mijn ACS1
-
Die kan volgend jaar in de Marktplaats advertentieAndre schreef:Uhh mark lees je eigen bericht nog eens.Mark Nauta schreef:Ron's nieuwe speeltje. Dit is denk ik wel de gaafste Boxster Spyder die er is in NL (misschien wel wereld)!
Lol

- Downforce Hans
Ik plaag je ook maar, oenemeloen........het ding zal super rijden, daar ben ik niet bang voorHans R schreef:Die is ook super, tikkie saai misschien![]()
Je ken mijn liefde voor Porsche.. nou,ja het gebrek ervan![]()

-
Volgens mij is dit de mooiste spyder van het hele universum.
Ron kan ik dat ding een keer vol over de nurburgring hoeken?
Ron kan ik dat ding een keer vol over de nurburgring hoeken?

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als je er zelf tevreden mee bent is het dikke prima, mij ansich, doet de kar niet veel...............
- ///Martin
Mooi verhaal Ron. Proficiat en enjoy!
- Sperdy
Stuur maar eens een rondje Romo, dan weet je ook gelijk het verschil tussen vrachtauto (= E92M3) en een Sportauto (= Porsche Boxster Syder)romo schreef:Als je er zelf tevreden mee bent is het dikke prima, mij ansich, doet de kar niet veel...............

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
FerdiACS1 schreef:Stuur maar eens een rondje Romo, dan weet je ook gelijk het verschil tussen vrachtauto (= E92M3) en een Sportauto (= Porsche Boxster Syder)romo schreef:Als je er zelf tevreden mee bent is het dikke prima, mij ansich, doet de kar niet veel...............
Ik snap dat het beter stuurt, want lichter....................maar het model doet me niets...............zoals bijna alle Porkers mij modelmatig weinig doen......................de kwaliteiten respecteer ik zeer .....................
Hence het Rolex verhaal, vind ik ook niet veel aan, maar respecteer de kwaliteit...................nee, ik hoef hem niet verder...........