duifjes.com schreef:Oja andere vraag.....wat is je km. stand? rond de 100.000km moet ie ff een harttransplantatie hebben namelijk ...D-CAT is olieverbruik en plof!
Jacco,
De stand staat nu op 128k.
Ben snel nadat ik hem kreeg naar de dealer gereden omdat de motor af en toe stationair flink ratelde, blijkt de versnellingsbak te zijn en tevens een "product-eigenschap" volgens de verkoper; Hij had wel ergere exemplaren gehad!
Daarna even onder de kap gekeken, want de kop was nog wel vaak lek van deze modellen, dat kon je zien door roze afzetting bij de kop. Was gelukkig niet het geval, maar de garantie was wel van 100k naar 150k opgehoogd op de motoren... Het maakte ook niet uit of je hem goed warm reed of niet....
Het onderhoudsboekje even doorgenomen, en hij gaf aan dat al het "vervellende onderhoud" al gedaan was zoals EGR-klep etc..
Afgelopen week nog even teruggereden, aangzien rond de 2750rpm bij vollast de verbruiksmeter wat terug loopt. Deed mij denken aan een kapotte luchtmassameter. Ze konden niets vinden, maar hebben wel de software ge-update.
Olieverbruik hou ik goed bij, want zo te zien heeft de vorige berijder flink wat litertjes olie gekocht. Tot op hede kan ik nog geen verbruik waarnemen.
Al met al valt het me niet mee voor een auto met die kilometerstand. Nog een half jaartje en dan mag die er uit, snel weer naar de duitsers.....
Ps. de radio is echt goud!