De 635 heb ik origineel gehouden, maar deze moet gewoon fout/pimp worden. Alleen wel strak, zonder dat er wat over de staat wat op te merken is.
Bij het strippen van een auto zie je pas echt de slechte stukken.
Selectie deel 1:
Mijn broer is er mee op vakantie geweest. Ik kon niet wegens de geboorte van mijn dochter.
Het is wel een enorme inspanning geweest. Copy/paste andere forum:
Onze w126 500SE is bijna klaar. Hij was van mij, maar mijn broer heeft er inmiddels zo veel tijd en geld in gestoken dat ik hem nu onze noem.
Korte samenvatting:
Donor van bouwjaar 1991 met 101K mile uit Engeland gehaald in een zeer goede staat en rijk in de opties. Bijna alles heeft mijn broer met mijn zwager overgezet. Blok, bak, alle losse plaatdelen, interieur, complete aandrijving(donor had ook een sper).
De auto was half groen en half zwart. Zo is hij naar Turkije gereden en de auto heeft dezelfde behandeling gehad als mijn 635CSI vorig jaar.
Onderweg had hij nog wel pech ter hoogte van Sofia. De fan van de koeling is spontaan uit elkaar gespat. Er is een flink stuk door de radiateur gegaan en er was nog een deuk in de motorkap. Vanuit hier heb ik een deal met de ANWB gemaakt. De auto en mijn broer is met een oprijwagen in het stuk grensgebied tussen Bulgarije en Turkije afgezet. In Bulgarije wil je je auto niet laten repareren. Enorm corrupt en een grote kans dat je opgelicht zal worden. De ANWB zou verder geen ondersteuning bieden.
Gelukkig werd mijn broer opgevangen door bekenden die al klaar stonden met een gehuurde oprijwagen. Bij de garage is een nieuwe radiateur ingezet en hij kon na een paar dagen logeren zijn weg vervolgen. Overigens zonder fan, maar de aircofan deed goed zijn werk over de resterende 900km bij een enorme hitte.

De auto is helemaal uit elkaar gegaan en er zijn flink wat nieuwe stukken ingelast. Op verzoek vier! blanke laklagen nat op nat.

Veel roestwerende middelen zijn gebruikt. Als vaste klant(7e of 8e auto inmiddels) doe ze erg hun best voor ons. Er is nog een nieuwe voorruit met groene band geplaatst voor 100 euro incl. montage.

Nu nog het volgende wat ik deze week geregeld heb. Nieuwe viscokoppeling en fan besteld van Ebay. Bij de MB dealer enorm duur en bij de automaterialen zaken is het niet op korte termijn te krijgen. Voor de 300SE is er genoeg in Turkije, maar de 8 cilinder is echt heel duur.
Mijn broer was van plan om een elektrische van een Peugeot als tijdelijke oplossing te monteren, maar daar is te weinig ruimte voor.
Gisteren kwam de koppeling en fan binnen en is jammer genoeg een verkeerde fan opgestuurd. X( Een kleine van de airco fan.
Snel nog een tweedehandse gehaald. De koppeling is dus nieuw, maar de fan dus 2e hands. In de familie gevraagd of iemand nog zin had ik een vakantie van een aantal dagen...
Snel online een ticket gekocht. Gisteravond heb ik hem weggebracht met de lease auto naar Düsseldorf. Vanuit Schiphol zaten de maatschappijen vol om binnen drie dagen weg te kunnen. Kosten ticket 95 euro voor een enkeltje. Hij zal met mijn broer terugrijden. Het was de snelste en goedkoopste oplossing.