Ik moet het toch hier even vragen, nav M3board filmpje welke op Facebook was doorgelinkt.
De Gpower M3 SKII SC, specs:
Supercharger System SK II CLUBSPORT
110.092.064D G-POWER M3 Supercharger system SK II - plus 180 hp - (Export)
Basis: M3 V8, 420 hp (309 kW)/400 Nm increased to 600 hp (441 kW)/570 Nm
Gewicht zal boven de 1600kg uitkomen met die superchargers.
Die tijden die geklokt zijn, zijn gewoon ongelovelijk. In de topic van M3board staat nog een lange lijst met 0-300km tijden. Die Gpower doet gewoon even 27sec, daaronder zie ik veel meer autos met meer pks en ook lichter zijn.
Om maar een voorbeeld te geven, de Vette ZR1 heeft meer pk's en koppel en is nog lichter (weliswaar minder belangrijk op hogere snelheid), maar toch is die vele malen langzamer dan de Gpower. Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit komt.
Pk's, koppel, gewicht, cw wat nog meer voor snelle tijden?
-
- Boyd
Re: Pk's, koppel, gewicht, cw wat nog meer voor snelle tijde
Versnellingsbak verhoudingen, aandrijflijn & tractie etc
- Erik K.
Is het niet zo dat die G-Power M3 600pk aan de wielen heeft? Dat scheelt ook nogal 

- Joy
De versnellingsbak zou ik zeggen. Snelle dubbele koppeling DCT tegenover een redelijk zwaar schakelende handmatige 6-bak. 7 close ratio overbrengingen tegenover 6. De Corvette moet in de 6e versnelling een reductie van 0.67:1 wegdraaien. Dat houdt in dat je feitelijk maar 5 actieve versnellingen over hebt. En dan nog flinke sloffen onder de Corvette die vast wat extra lucht- en rolweerstand kosten.
- Boyd
Denk daarbij ook aan de motorkarakter. De opgegeven vermogens en nm's zijn de top, maar hoe lang houdt hij dat vermogen en koppel vast en in welk toerenbereik
-
Ah idd, even niet aangedacht aan de powercurve, bakverhouding etc. Maar dan nog vind ik die setup hele snelle tijden neergezet heeft. De tractie is minder, ik begreep van Gustav 0-100 in 5sec. Boven de 100 gaat het met grote stappen vooruit. Even afgezien van de levensduur/betrouwbaarheid na zo'n setje, denk ik dat Gpower best wel een value for money qua prestatie's hebben neergezet.