Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
KW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 07 aug 2010, 12:49

Wat is daar aan de hand? Baan gesloten? (zelfs grote hek dicht) Tafeltjes? Werkzaamheten op rechte stuk?

Edit:
als ik naar de huidige webcam kijk issie wel gewoon open, gesloten voor motoren.
Laatst gewijzigd door KW op 07 aug 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 07 aug 2010, 12:51

KW schreef:Wat is daar aan de hand? Baan gesloten? (zelfs grote hek dicht) Tafeltjes? Werkzaamheten op rechte stuk?
Zal wel een trackday zijn en dan mag het (blijkbaar), dus komt allen met de camper/caravan naar de DF @ the Nordschleife dag :df:

Knot

Bericht door Knot » 07 aug 2010, 13:13

Spullen zijn gepakt... strakjes een zwarte 328i te zien op de webcam :df:

KW

Bericht door KW » 07 aug 2010, 14:43

Heb vandaag al verschillende keren op de webcam gekeken, maar het is toch best rustig vandaag... je zou toch zeggen dat in een wekend met veel openingsdagen en mooi weer toch wel meer volk komt?

Rupie

Bericht door Rupie » 08 aug 2010, 00:49

Knot schreef:Spullen zijn gepakt... strakjes een zwarte 328i te zien op de webcam :df:
In real life ook niks gezien Knot, je hebt niet je best gedaan!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 aug 2010, 13:09

Gisterochtend sms-je ontvangen over een dagje Ring, snel ff wat dingen weggepland en met Ruben naar de Ring vertrokken.
Heerlijk dagje gehad, waar het in NL de hele dag somber en regenachtig was, hebben we in Germany vrijwel alleen maar zon en aangename temperaturen gehad. Dagje was eigenlijk helemaal perfect, mooi weer, dakje open, paar rondjes Ring, lekkere km's door de omgeving, lekker hapje eten en alles in een prachtige auto voor dit werk. Zo hoort een zaterdag te zijn :).

JP

Bericht door JP » 08 aug 2010, 16:25

Dan was het vanmorgen het tegenovergestelde van gisteren.

Ik was er in de stromende regen om 0830u. Er stonden al files voor de DTM, maar op de Nordschleife was het uitgestorven. Meteen een oud kaartje leeggereden, daarna ff bandenspanning controleren, want ESP bleef linksvoor wat raar afremmen. Daarna (ondanks de de regen) dan diverse rondjes met ESP UIT gereden. Dit ging beter... :wink: Nieuw kaartje (15) gehaald en deze bijna helemaal leeggereden.

Is ook de hele morgen geen enkel incident geweest..... :thumbup: ondanks de slechte weersomstandgheden.

Na 13u, werd de baan droog, dus toen nog maar een paar droge rondjes gedaan, om na 14u weer richting huis te gaan..... :banaan:

Weer een mooie 16.5 rondjes erbij...... :df:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 aug 2010, 18:05

JP schreef:Dan was het vanmorgen het tegenovergestelde van gisteren.

Ik was er in de stromende regen om 0830u. Er stonden al files voor de DTM, maar op de Nordschleife was het uitgestorven. Meteen een oud kaartje leeggereden, daarna ff bandenspanning controleren, want ESP bleef linksvoor wat raar afremmen. Daarna (ondanks de de regen) dan diverse rondjes met ESP UIT gereden. Dit ging beter... :wink: Nieuw kaartje (15) gehaald en deze bijna helemaal leeggereden.

Is ook de hele morgen geen enkel incident geweest..... :thumbup: ondanks de slechte weersomstandgheden.

Na 13u, werd de baan droog, dus toen nog maar een paar droge rondjes gedaan, om na 14u weer richting huis te gaan..... :banaan:

Weer een mooie 16.5 rondjes erbij...... :df:
ESP uit zowieso geen betere optie ivm remmen etc? Of is het met de Golf 6 ook weer een beetje verbeterd?
Gaat ESP bij de GTI overigens volledig uit? (@normale Golf 6 niet nml)

Knot

Bericht door Knot » 08 aug 2010, 19:58

Was een mooi weekend. Thuis zal ik wat tijjen. Smartphone in auto vind ik kut. Diff ophangingsrubbers hadden dik speling, was al zo maar werd steeds erger, leek wel of ik met 2 lekke achterbanden reed. Toch nog 16 ronden gedaan met als toppers achter en voor yorick.. Echt kut dat de camera in
nienke dr tas zat toen.

JP

Bericht door JP » 08 aug 2010, 20:32

Kasteel schreef:
ESP uit zowieso geen betere optie ivm remmen etc? Of is het met de Golf 6 ook weer een beetje verbeterd?
Gaat ESP bij de GTI overigens volledig uit? (@normale Golf 6 niet nml)
ESP uit bij de V, deed ik alleen bij de Karussell, omdat het systeem daar helemaal gek werd en je in blinde paniek helemaal afremde.

Tot vandaag nooit een heel rondje nat, en met ESP uit gereden, omdat ik bang was dat het meteen bij T13 afgelopen zou zijn. Insturen, onderstuur.......GP-strecke here I come....(dacht ik), maar dat valt 95% mee. Alleen de laatste linksaf bij de rechts-links-rechts-links bij Hocheichen wat onderstuur en rechstaf bij Bergwerk bleef ie in de 3e versnelling wat doorslippen bij accelereren.

ESP ging niet helemaal uit, maar grijpt alleen dan in als het ook echt teveel glijden wordt, kreeg ik het idee

Knot

Bericht door Knot » 08 aug 2010, 21:41

Doet VW toch iets fout dan, mijn Astra GTC cdti had een prima ESP, hele ring ging het prima, alleen als je bij pflanzgarten II te hard naar beneden dook met iets stuuruitslag greep ie in omdat een wiel los kwam, verder mocht je vrij veel doen maar deed ie wel zn werk als je ging gooien om m uit te laten breken.

BugsM

Bericht door BugsM » 08 aug 2010, 22:09

In PG2 wil je denk ik ook geen auto hebben die ingrijpt. In hoeverre kan iemand nu bepalen of VW nu iets verkeerd doet? Er zitten daar een stel slimme mensen die een auto ontwikkelen voor de openbare weg, niet voor circuit gebruik. Denk dat in 99% gevallen de computer beter ingrijpt dan de gemiddelde bestuurder. Daarvoor zijn deze systemen ontwikkeld.
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag nog in een golf6 gti gestuurd. Erg fijne auto, maar je merkt zo erg dat een regelapparaat beslissingen neemt en niet de bestuurder....

Knot

Bericht door Knot » 08 aug 2010, 22:34

Bedoel meer, je zou trappen moeten hebben, zoals ferrari en porsche, normal, sport, track etc. Als je in de karoussell continu zit te ESP'en lijkt me ook niet ideaal terwijl je die bocht met constante snelheid en gelijk blijvende veerwegen neemt.

Morgen tik ik wel ff een verhaaltje over het gebeuren vandaag, ben aardig moe. Nog wel een grappig filmpje van een 9m00 BtG begin van de dag, later wellicht nog een paar seconden eraf gereden maar blijft met gevaar voor je leven met die kapotte rubbers in de achteras.

Als je dat filmpje terugziet, lijk BA wel in de A-Team bus, ook rechtuit ben ik continu aan het sturen omdat de achterkant alle kanten op zwalkt, snel de boel laten herstellen/vervangen volgende week want dit is niks om er op deze manier het maximale uit te halen.

Luuk

Bericht door Luuk » 08 aug 2010, 22:54

Niet echt mega actief aan het platen geweest vandaag, maar toch even een paar random plaatjes.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Regenachtig, maar prima dagje zo! :thumbup:

vwk

Bericht door vwk » 09 aug 2010, 01:37

Vandaag ook aanwezig geweest.
Vanmorgen Sieger opgepikt en daarna vanaf Enschede 6 snelwegen gezien voor ik op de 61 zat..
Aangezien mijn Alpine een draadbreuk heeft de TomTom van Sieger mee, alleen de batterij was vrij snel leeg en mijn sigarettenaansteker is kapot, :bag:

Uiteindelijk wel gevonden, het was droog maar leek te gaan regenen. 8-rondenkaart gekocht en meteen de baan op, eerste rondje gemaakt, bandenspanning kut. Die gecorrigeerd bij Ed, en me bij Tom en consorten gevoegd bij Breidscheid. Daar wat gedronken en weer verder.
Rondje 4 had een Engelse motorrijder het bordje "olspur" net links voor het bord Hatzenbach gemist, die ging best hard op z'n plaat. Gelukkig zag ik het in m'n binnenspiegel, Stresi gebeld, vestje aan en gaan vlaggen. Man had niks, z'n fiets had een gebroken stuur. Gewacht op de Stresi en weer verder.
Uiteindelijk 4 rondjes op droog gedaan en daarna nog 1 in de zeikerse regen.

Al met al wel een goed dagje, alleen minder tevreden over de nieuwe Conti SportContact 3 achterop. Ik mis mijn Pilot Sport 2 Zero Pressures, de wang van die Conti's is zooo zenuwachtig :(
Na eerste rondje kwam ik, na gestart te zijn met normale bandenspanning, met 3,1 van de baan af bij Ed :sealed:

@Luc: wel ontzettend gave platen maak je!

Luuk

Bericht door Luuk » 09 aug 2010, 01:46

Thanks!

En ja, regenen dat deed het:

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 09 aug 2010, 07:36

Die wat achter de rode vette op de foto staat vond ik bruut zeg, mega looks en dik geluid!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 aug 2010, 08:09

Zo te zien een C2 Corvette.

Knot

Bericht door Knot » 09 aug 2010, 12:01

Hoe het was gegaan... zaterdagochtend nog even de oude re050a met 2mm eraf gehaald gezien regen voorspeld was en de 2 jaar jongere re050a met 6mm profiel erop gezet. Spullen erin en uurtje of 2 in de richting gegaan. De rubbers aan/om de achteras waren al matig maar na een paar keer een avondje los te zijn gegaan op droog, driften met 225 re050a had het nog wat extra op zn kiezen gehad. Boven de 150 merkte je echt dat de auto niet rechtdoor wilde, zwabberen bij het leven, leuk op de Nordschleife als je strak probeert te sturen.

Onderweg bij Ahrbogen nog een motorrijder onderuitgegaan, waren er als een van de eersten bij, meteen gestopt, straat even geblokkeerd. Beste man was onderuit gegaan en had met zijn voorwiel de band van de achtervelg van een busje afgeslagen, aardige tik. Zelf had hij op het oog niets dus motor aan de kant gezet en verder gegaan. Zaterdagmiddag/avond snel een 25 rondenkaart gescoord voor 390 euro *kaching* en een 4tal droge ronden gemaakt. Die achteras was dus echt kut, geen gevoel in de auto, zwabbert mega, alleen als de auto in een vloeiende bocht ligt was het in orde omdat je dan maximaal in de rubbers hangt natuurlijk. Maargoed, je moet wat als je daar toch al bent. Drukte viel me overigens reuze mee voor die laatste paar uurtjes op de zaterdag. Was weer even wennen en kijken hoe het ook alweer moest. Na die 4 ronden lekker een witbiertje gepakt en richting ons hotel gereden. Deze keer drukte door DTM en bijna alles volgeboekt dus hebben we het eens anders gedaan en een overnachting in Ernst geboekt. Was meteen een leuk stukje (bochtjes) rijden daarheen, een ruim half uur en weer eens wat anders, goed bevallen.

Om 8 uur lekker aan t ontbijt en na een lekker ritje vanuit het dal stonden we even over 9 aan de poort. Partij regen kwam er even los vallen onderweg, niet gezond! Ik dacht nog, lekker rustig, hoop mensen die pleite gaan of wegblijven en ik kan lekker driften want die re050a hebben toch stukken minder grip dan de PilotSport2.

Dit probleem dus ook helder, die banden uit 2005 waren gewoon over datum of hadden al eens een burnout gehad ofzo maar deze re050a uit 2007 doen het dus wel gewoon goed! Vind het nog wel vreemd dat ze bij geforceerd inzetten wel grip houden, had zelfs onderstuur als ik probeerde een drift in te zetten, maar bij vloeiend de grens opzoeken en dan rustig door op het gas braken ze wel vloeiend weg. Dacht ik dus even mooie schuivers te maken, ging ie gewoon niet of over de voorwielen!!! :hmmm:

Dan maar een paar rondes in de regen lijnen rijden, wel oppassen want soms zat de HT10 remkracht nog in mn hoofd en werd het wat krapjes met downhill aanremmen :roll: Nog wel lol gehad op nat uiteindelijk.

Bij opdrogende baan weer vaart gemaakt en kwamen de klepstoters weer kijken, na een snel rondje meteen tiktiktiktik, dan afkoelen met 80 in 5 een rondje omgeving was het weer weg. Toch ook maar even naar kijken want na elke ronde eraf is ook kut.

Kwam spontaan bij doorrijden na de slagboom Yorick tegen, helaas geen camera bij me anders hadden dat de beelden van de dag geweest. Wat was dat gaaf zeg, 2 rondjes samen op rijden. Hij met passagier, ik met het interieur als passagier, zelfde gewicht ongeveer. Mijn wellicht iets grotere baankennis konden we wegstrepen tegen de zwabberende achteras dus lekker achter elkaar aan geknald, toppuntje van de zondag voor mij.

Om nog een idee geven hoe het gaat met die zwabberbak een filmpje 9m00 BtG begin van de zondag. Misschien dat ik er aan t einde nog een 8m55 van gemaakt heb maar wil het echt snel maken want er zit veel meer in de auto, zelfs met vol interieur op de straatbandjes. Denk dat 8m45 zeker haalbaar is als ie strak stuurt! Wellicht de 28e en 29e nog een poging.

Lijnen zullen hier en daar niet je-van-het zijn maar moest rekening houden dat de auto spontaan een halve meter naar links of rechts kon zwabberen. Als vergelijk, met de Astra GTC sport 120pk cdti deed ik ook 9m00 BtG dus moet meer in zitten!

Knot

Bericht door Knot » 09 aug 2010, 13:12

Mooi fototje:

Afbeelding

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 09 aug 2010, 14:25

haha lol.. staat daar nou weer voor mongol langs de baan @ 4.27 in filmpje van Knot :banaan:

vanaf de andere kant van de lens ziet het er dus zo uit :
Afbeelding

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 09 aug 2010, 14:33

Ook weer eens geweest maar niet zelf gereden. Gelukkig in de 318iS taxi mee kunnen rijden :thumbup:

wat kiekjes..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de rest in de gallery van 8 augustus op trackside.nl

Remmie

Bericht door Remmie » 09 aug 2010, 14:41

Weer mooie platen Patrick :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 09 aug 2010, 14:45

Leuk materiaal Patrick. Had je niet zien staan, althans niet herkend, te druk bezig het beestje op het asfalt te houden....

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 09 aug 2010, 14:53

Knot schreef:Leuk materiaal Patrick. Had je niet zien staan, althans niet herkend, te druk bezig het beestje op het asfalt te houden....
Lijkt me idd belangrijker om op de baan bezig te zijn, dan met wat er naast de baan staat, tijdens een rondje :df:

Viel wel op dat je achterkant daar even wat opzij stapte, die 2 keer dat je langskwam toen ik op dat punt stond te kijken/fotojetseren.

Plaats reactie