maar voor de rest leuk geprobeerd met je noem 5 dingen
Eisen FIFA aan landen voor organisatie WK
-
Metchu
Re: Eisen FIFA aan landen voor organisatie WK
Dat is niet het punt, ik zie het niet zitten icm het WK en vertrouwen heb ik ook niet gezien mijn ervaring in de politiek en sport... het is eenmaal makkelijk scoren en een erg gevoelig punt. Emotie speelt heel erg mee en het idee van brood en spelen komen heel snel tot gedachte
- PD power
Het hele voetbal is al een financiele strop man, lokale overheden worden keer op keer gechanteerd (anders houden ze geen ruit meer heel in hun huis) om geld aan het tuig uit te geven, zodat zaterdags en zondags de ME (ook al weer betaald met gemeenschapsgeld) de boel weer mag aanvegen, de gemeente en de middenstand de schade op kunnen nemen aan de panden en het straat mubilair ( zal ook betaald moeten worden), voor de enkeling, die nog betaald werk doen, zich vervolgens met hoofdpijn ziek melden bij hun baas, omdat ze tegen een vuist van colega fan aan zijn gelopen, natuurlijk van een andere club, of het verkeersbod was toch iets scherper, die ze aan het mollen waren ( misschien kunnen ze daar de gemeente nog voor aanklagen), tja dan zou het wel een aderlating zijn, als we dit allemaal niet meer hebben.Max V schreef:Metchu,
Noem me 5 internationale sportevenementen die voor Nederland een financiële strop zijn geweest?
Ik ben heel benieuwd...
Natuurlijk is dit wat cynisch en wat zwart wit, maar helaas voor de goede fans, is dit wel een beeld wat leeft, en helaas ook regelmatig bevestigd wordt.
Dan heb ik het nog niet eens over een enge organisatie die Fifa heet, "ik zeg: gewoon niet doen"......
- Max V
Voorgaand beschreven gedrag valt onder de noemer vandalisme. Vandalisme bestaat met en zonder voetbal.
Ik geef meteen toe dat het vandalisme omtrent voetbal duidelijker aanwezig is dan bij andere sporten/evenementen, maar daar is een hele simpele oplossing voor... Geef elke vandaal een boete van 10000 euro + een gevangenisstraf van 2 jaar. Dan houdt het vanzelf wel op... Dat is niet een probleem van de sport of van een dergelijk evenement, maar van een lakende overheid en falend beleid.
Ik geef meteen toe dat het vandalisme omtrent voetbal duidelijker aanwezig is dan bij andere sporten/evenementen, maar daar is een hele simpele oplossing voor... Geef elke vandaal een boete van 10000 euro + een gevangenisstraf van 2 jaar. Dan houdt het vanzelf wel op... Dat is niet een probleem van de sport of van een dergelijk evenement, maar van een lakende overheid en falend beleid.