BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- Knot
Re: BMW E39 M5 sedan [Krassie bei?]
De 328i heeft al wat krasjes die zet ik aan de straat neer, boeit me minder. Dus de aygo en M5 liefst wat veiliger. Normaal is er altijd een halve plek over omdat het niet past, laat ik die nou net benutten door de M5 en de aygo bijna tegen elkaar aan te zetten...
Mooiste is, als we er niet zijn staan er van die liander mercedes 418cdi bussen.. lijkt me niet dat die mensen dat liever als uitzicht hebben... Maargoed, als het idd zo'n senior figuur van daar is moet ik t niet zien, blijft openbare parkeerplek. Gaat de M5 in de garage dan staat er dus iemand anders of zo'n mega bus. Als dat hun insteek is snap ik het totaal niet.
Mooiste is, als we er niet zijn staan er van die liander mercedes 418cdi bussen.. lijkt me niet dat die mensen dat liever als uitzicht hebben... Maargoed, als het idd zo'n senior figuur van daar is moet ik t niet zien, blijft openbare parkeerplek. Gaat de M5 in de garage dan staat er dus iemand anders of zo'n mega bus. Als dat hun insteek is snap ik het totaal niet.
- ErikMartijn
Misschien is het juist degene van die bussenKnot schreef:De 328i heeft al wat krasjes die zet ik aan de straat neer, boeit me minder. Dus de aygo en M5 liefst wat veiliger. Normaal is er altijd een halve plek over omdat het niet past, laat ik die nou net benutten door de M5 en de aygo bijna tegen elkaar aan te zetten...

- Knot
Gebeurt t nog een keer dan ga ik wel meekijken, kunnen we lachen daarna.... Er bestaat ook nog zoiets als overleg toch ipv meteen andermans spullen te verzieken. Laten we eerlijk zijn, je kunt m spuiten maar hij zal nooit meer zo zijn als origineel 

- Jelmer850i
kan je er niet een beveiligingscamera op richten?
- Knot
Dat bedoel ik, kan er wel een camera op gaan richten en hele dagen HD gaan opnemen maar dat is toch idioot dat het zo moet
Dan toch maar op zoek naar een garage en die 100 euro per maand aftikken om m binnen te zetten. Zal alleen niet direct in de buurt van ons appartement zijn.

Dan toch maar op zoek naar een garage en die 100 euro per maand aftikken om m binnen te zetten. Zal alleen niet direct in de buurt van ons appartement zijn.
- Ravin ///M
IP cam met (evt. softwarematige) motionsensor, filmt of fotografeert alleen bij beweging in aangegeven gebied.
-
Je hebt toch ook van die alarmen dat als je de auto aanraakt dat hij al afgaat?
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Je bedoelt die dingen die 's nachts ALTIJD afgaan?EJGT3CS schreef:Je hebt toch ook van die alarmen dat als je de auto aanraakt dat hij al afgaat?
- GTRene
dan heb je toch ook geen leven...
of een garage of minder auto's?
of een garage of minder auto's?

- Stéphane
Die heb ik op mijn Civic. Valt wel mee met 's nachts afgaan. Maar dat zal er mee te maken hebben dat hij bij mij in de garage staatEJGT3CS schreef:Je hebt toch ook van die alarmen dat als je de auto aanraakt dat hij al afgaat?

- Knot
Met de civic sport had ik er ook al last van, krasjes en deur deukjes. Ging een tijd goed met de e36 en de aygo maar nu wordt ik er weer even op gewezen.
- E36 met krasjes en deukjes en niet netter op straat.
- Nette auto's in de garage, eruit rijden om te knallen van A naar A en dus meteen weer binnen zetten, triest maar waar.
Technisch 100% en optisch gewoon krassen en deuken.... Een E34 M5 die al bekrast is, zoiets zou prima zijn, elke dag vol burnend door de bosjes ervandoor, met een shiftlock tussen andere autos inparkeren.. moet t dan zo?
- E36 met krasjes en deukjes en niet netter op straat.
- Nette auto's in de garage, eruit rijden om te knallen van A naar A en dus meteen weer binnen zetten, triest maar waar.
Technisch 100% en optisch gewoon krassen en deuken.... Een E34 M5 die al bekrast is, zoiets zou prima zijn, elke dag vol burnend door de bosjes ervandoor, met een shiftlock tussen andere autos inparkeren.. moet t dan zo?

-
hahaha,dat kan een oplossing zijn Rody.
Trouwens, een hoesje geen optie? Gewoon voor de per ongeluk krasjes zeg maar.
Trouwens, een hoesje geen optie? Gewoon voor de per ongeluk krasjes zeg maar.
-
- Auke M535i
Mindere kras.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een dergelijke kras tot voor 80-90% weg te krijgen is via de eerder aangegeven methodes van opschuren, opvullen met lak, egaal schuren en polijsten!
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een dergelijke kras tot voor 80-90% weg te krijgen is via de eerder aangegeven methodes van opschuren, opvullen met lak, egaal schuren en polijsten!
- Knot
Bedankt voor meedenken!
Zal eerst eens proberen wat John ermee kan, echte reparatie en/of spuiten doe ik pas als het beestje binnen staat.
Zal eerst eens proberen wat John ermee kan, echte reparatie en/of spuiten doe ik pas als het beestje binnen staat.
-
Die van mij breng ik morgenavond naar John voor een weekje vertroetelen, ben erg benieuwd naar het resultaat?Knot schreef:Bedankt voor meedenken!
- Topfuel
Shit man, echt zonde... Het zou natuurlijk ook een fietsje van een klein kind kunnen zijn, echter lijkt het hier wel opzet. Rotstreken zijn dat!Knot schreef:Dat bedoel ik, kan er wel een camera op gaan richten en hele dagen HD gaan opnemen maar dat is toch idioot dat het zo moet![]()
Btw, voor die 1200euro per jaar kun je aardig wat spuiten, mocht het dan een jaar niet gebeuren heb je die 1200 snel verdient! Toch weer 1,2 trackday...

- Knot
Weekend er weer 1,0 kras doorheen gejaagd.... gaat prima, liever 15 ronden ring dan 1x een deur spuiten...
Voor de M5 echter, twijfel nogsteeds, Falken FK452 of Hankook Ventus V12 Evo... beiden 180 euro per band. Je zou zeggen de Hankook voor soms driften etc makkelijker gripverlies, alleen is het probleem dat volgens de tests op autobandenmarkt de Hankook zelfs meer grip heeft droog EN nat dan de Falken!!!
Voor de M5 echter, twijfel nogsteeds, Falken FK452 of Hankook Ventus V12 Evo... beiden 180 euro per band. Je zou zeggen de Hankook voor soms driften etc makkelijker gripverlies, alleen is het probleem dat volgens de tests op autobandenmarkt de Hankook zelfs meer grip heeft droog EN nat dan de Falken!!!
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Re: BMW E39 M5 sedan [Hankook of Falken?]
Niet alleen in de autobandenmarkt test, zelfs in het echte leven heeft de Hankook meer grip 

- Knot
Oke, dus totaal geen verkeerde keuze eigenlijk, zelfde gripwaarden als de T1R zelfs las ik en dan hoop ik dat de Hankook langer mee gaat dan de Toyo, die waren zelfs op de 110pk Civic in no-time weg.
Enige mogelijkheid als ik echt zou willen gaan voor driften is de Nankang NS2 voor 106 euro in 275/35/18 maar daar heb ik dan bij 300km/u niet echt vertrouwen in zo'n band. Denk dat ik lekker die Ventus V12 Evo Hankook ga halen deze week.
Achter was het links 4,0 / 3,0 (buiten / binnen) en rechts 1,5 / 2,5 (binnen / buiten) en rand rechtsbinnen was vrij kaal, dus tijd is het wel. Links was al eens vervangen door lekke band ooit dus die moet ik dan maar laten voor wat t is en ook lekker weggooien.
Voorbanden ook apart verhaal, zit nog 4,0 op binnen en buiten voor beide banden maar scheuren in in de profieldieptegleuven... banden zijn van 20e week 2003, dus versleten door ouderdom, kan je nagaan hoe mak er met de auto gereden is
Heb wel wat driftjes gemaakt in 2 en 3 op nat en droog maar altijd met respect voor de auto. Had m nog nooit vol bij het stoplicht weggereden... net even getest.. naja, niet vol, nogsteeds met beleid, maar kan vertellen als je de koppeling vlot op laat komen met 4000 toeren en je haalt m meteen door in zn 1 alsof er een dikke negerin achter je aan zit je je zou gaan bespringen dan komen er best dikke strepen te staan vn 27,5cm breed
Je zou 't eigenlijk vast moeten leggen!
Enige mogelijkheid als ik echt zou willen gaan voor driften is de Nankang NS2 voor 106 euro in 275/35/18 maar daar heb ik dan bij 300km/u niet echt vertrouwen in zo'n band. Denk dat ik lekker die Ventus V12 Evo Hankook ga halen deze week.
Achter was het links 4,0 / 3,0 (buiten / binnen) en rechts 1,5 / 2,5 (binnen / buiten) en rand rechtsbinnen was vrij kaal, dus tijd is het wel. Links was al eens vervangen door lekke band ooit dus die moet ik dan maar laten voor wat t is en ook lekker weggooien.
Voorbanden ook apart verhaal, zit nog 4,0 op binnen en buiten voor beide banden maar scheuren in in de profieldieptegleuven... banden zijn van 20e week 2003, dus versleten door ouderdom, kan je nagaan hoe mak er met de auto gereden is

Heb wel wat driftjes gemaakt in 2 en 3 op nat en droog maar altijd met respect voor de auto. Had m nog nooit vol bij het stoplicht weggereden... net even getest.. naja, niet vol, nogsteeds met beleid, maar kan vertellen als je de koppeling vlot op laat komen met 4000 toeren en je haalt m meteen door in zn 1 alsof er een dikke negerin achter je aan zit je je zou gaan bespringen dan komen er best dikke strepen te staan vn 27,5cm breed

Je zou 't eigenlijk vast moeten leggen!
- vwk
Ik heb nog ergens een test liggen waar die Hankooks in staan en er erg goed uitkomen, nog beter dan de nieuwe PS3´s. Zal eens zoeken voor je.
- GTRene
deze?

toch een vrij grof profiel zo lijkt...ben wel benieuwd naar die test is ie ook beter dan de Continental ContiSportContact 5 P?
toch een vrij grof profiel zo lijkt...ben wel benieuwd naar die test is ie ook beter dan de Continental ContiSportContact 5 P?
- GTRene
pdf ook in deze 2de...schijnt inderdaad een goed bandje te zijn...maar dr zijn nwere banden...afijn eerst deze
http://www.hankooktireusa.com/Tech/k110%20autobild1.pdf
http://www.hankooktireusa.com/Tech/k110%20autobild1.pdf
- vwk
Ik kan de test niet meer vinden, maar dat ging in ieder geval om de S1 Evo en niet de V12, bedenk ik me net.
De Sport Contact 5P heb ik geen ervaring mee, in die test ging het nog om de SP3
De Sport Contact 5P heb ik geen ervaring mee, in die test ging het nog om de SP3

- Knot
Die V12 heeft idd een open profiel zeg, hou zou t juist op nat moeten winnen kwa punten lijkt het terwijl ik juist op nat graag grip wil verbreken, maargoed, met die 500nm gaat ie sowieso wel en ik vind 180 per band wel een mooi prijsje, zeker als ze er nog zo goed uit komen overal!
Sport natuurlijk om z.s.m. die lekkers Hankook uit het loopvlak te krijgen
Sport natuurlijk om z.s.m. die lekkers Hankook uit het loopvlak te krijgen