Rizla days 2010
-
Andre
Re: Rizla days 2010
Ach als er maar een vlagje op zit.
Ik zal zo de boel bijelkaar pakken en die kant op rijden.
Ik zal zo de boel bijelkaar pakken en die kant op rijden.
- Tinus_TDI
Succes dit weekend Andre, zal vast wel weer mooie beelden (en een resultaat) opleveren!!
Ik ben a.s. maandag weer aanwezig op Assen (Vijverberg).
Ik ben a.s. maandag weer aanwezig op Assen (Vijverberg).
-
Jordy van Kouwen
Succes André!
Ik loop dit weekend ook over paddock (met stapel facturen onder de arm he
Betreft de resultaatseconden, het zou natuurlijk vreemd zijn als een gastrijder er meteen met de prijzen vandoor kan gaan omdat hij geen tot weinig strafseconden heeft. De top zit nu rond de 45 tot 60 seconden. Het gebeurt vrijwel nooit, maar ik ben wel voorstander dat elke gastrijder aan het begin van het raceweekend het aantal strafseconden krijgt, gelijk aan het hoogste aantal in het strafsecondenlijstje.
Het lijkt mij voor jou ook wel een goede uitdaging, om je zo volledig met die "toppers" te kunnen meten. Dan sta je straks echt op het podium, niet omdat de rest van het veld een kopje koffie is gaan halen tijdens de pitstops.
En volgens mij komt de regen met bakken uit de hemel vallen dit weekend.
Dus dat wordt een interessante race!
Ik loop dit weekend ook over paddock (met stapel facturen onder de arm he
Betreft de resultaatseconden, het zou natuurlijk vreemd zijn als een gastrijder er meteen met de prijzen vandoor kan gaan omdat hij geen tot weinig strafseconden heeft. De top zit nu rond de 45 tot 60 seconden. Het gebeurt vrijwel nooit, maar ik ben wel voorstander dat elke gastrijder aan het begin van het raceweekend het aantal strafseconden krijgt, gelijk aan het hoogste aantal in het strafsecondenlijstje.
Het lijkt mij voor jou ook wel een goede uitdaging, om je zo volledig met die "toppers" te kunnen meten. Dan sta je straks echt op het podium, niet omdat de rest van het veld een kopje koffie is gaan halen tijdens de pitstops.
En volgens mij komt de regen met bakken uit de hemel vallen dit weekend.
Dus dat wordt een interessante race!
-
Luco
Anders kan Hans altijd een paar flesjes water meenemen en ergens over de baan gooien
Zie je zaterdag
Zie je zaterdag
-
Andre
Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.
-
IKDB Motorsport
Beetje kort dag maar....
Heeft iemand nog interesse om met mij mee te rijden in de 1 Serie bij JR.
Heb nog een stoeltje vrij aangezien mijn teamgenoot, Mark van der Aa, dit weekend verhinderd is.
Leuke prijs en is inclusief verzekering.
Bij interesse kun je me bellen op 06-18474927
MvG,
Koen
Zie www.ikdb.nl voor welke auto etc.
Heeft iemand nog interesse om met mij mee te rijden in de 1 Serie bij JR.
Heb nog een stoeltje vrij aangezien mijn teamgenoot, Mark van der Aa, dit weekend verhinderd is.
Leuke prijs en is inclusief verzekering.
Bij interesse kun je me bellen op 06-18474927
MvG,
Koen
Zie www.ikdb.nl voor welke auto etc.
-
IKDB Motorsport
Rij mij mee luco...
is goed voor je toekomstige sponsors...
een podiumpje kan geen kwaad
- mrbbs
Volgens mij ben je nog beter op natAndre schreef:Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.
-
Luco
Ik denk dat een podium moeilijk wordt als ik bij jouw instap Koen.IKDB Motorsport schreef:Rij mij mee luco...
Geen ervaring genoeg en mis dus gewoon de snelheid in een rwd voorlopig, is zonde van je kampioenschapskansen.
Ik kom je wel aanmoedigen
- GTRene
doen ze dat zo? strafseconden? dat vind ik geen juistsysteem...not fair ook al begrijp ik de achter liggende gedachte een beetje..ik vind gewoon moge de beste coureur winnen...Andre schreef:Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.
magoed veel succes, wij tellen je eventuele seconden er wel af
hier komt het nu met bakken uit de lucht
good luck for your sponsor and DF
-
Luco
GTRene schreef:doen ze dat zo? strafseconden? dat vind ik geen juistsysteem...not fair ook al begrijp ik de achter liggende gedachte een beetje..ik vind gewoon moge de beste coureur winnen...Andre schreef:Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.
magoed veel succes, wij tellen je eventuele seconden er wel af![]()
hier komt het nu met bakken uit de lucht![]()
good luck for your sponsor and DF
Ja is ook niet fair dan dat anderen 60 sec stil moeten staan, als jij dan zomaar een keer meedoet heb je dus 60 sec voorsprong, zullen we die er dan maar bij optellen?
Juist door die strafseconden maakt Andre behoorlijk veel kans op een podium of eerste plaats.
- GTRene
huh...ow dan snap ik het helemaal niet
...ik denk dan aan bv stel je wint want je bent het snelste, dan trekken ze de seconden er van af enben je bv ineens 5de...of bv net als F1 een drive tr en dus zo 20sec ofzo verder naar achter.
-
Luco
GTRene schreef:huh...ow dan snap ik het helemaal niet...ik denk dan aan bv stel je wint want je bent het snelste, dan trekken ze de seconden er van af enben je bv ineens 5de...of bv net als F1 een drive tr en dus zo 20sec ofzo verder naar achter.
Nee bij de verplichte pitstop moet je gewoon langer stilstaan als je strafseconden hebt.
Strafseconden krijg je door top drie te eindigen
1e 15 sec
2e 10 sec
3e 5 sec
Wordt je vierde krijge je geen straf en als je strafsec hebt gaan er weer sec af als je lager eindigd dan de 4e plaats.
Maximale extra straftijd is 60sec
- GTRene
dank voor de uitleg, dus je doet de pitstop bent klaar om te vertrekken dan komen er de eventuele strafseconden bij en daarna kun je verder, zoiets?
dan moet je knap karren om de tijd weer in te halen als bv maar een kleine marge had op je achterligger.
dan moet je knap karren om de tijd weer in te halen als bv maar een kleine marge had op je achterligger.
-
Jordy van Kouwen
Strafseconden is ook eigenlijk niet het juist woord. Officieel heet het resultaatseconden.
Het is inderdaad lastig, maar het zijn vaak de meest succesvolle rijders die ermee te maken hebben. Deze zijn dan ook vaak sneller dan de concurrentie (door bijvoorbeeld een betere auto). Zij kunnen deze tijd dan ook weer inlopen. Het zou daarom ook vreemd zijn als een gastrijder langskomt (met goed materiaal en/of goede rijderskwaliteiten) en na de pitstops aan de haal gaat met de overwinning.
Vroeger werd er met strafgewicht gewerkt, maar dat bleek helemaal oneerlijk te zijn. Want de lichtere auto's hadden relatief meer nadelig effect dan de wat zwaardere auto's (met meer pk's).
Het is inderdaad lastig, maar het zijn vaak de meest succesvolle rijders die ermee te maken hebben. Deze zijn dan ook vaak sneller dan de concurrentie (door bijvoorbeeld een betere auto). Zij kunnen deze tijd dan ook weer inlopen. Het zou daarom ook vreemd zijn als een gastrijder langskomt (met goed materiaal en/of goede rijderskwaliteiten) en na de pitstops aan de haal gaat met de overwinning.
Vroeger werd er met strafgewicht gewerkt, maar dat bleek helemaal oneerlijk te zijn. Want de lichtere auto's hadden relatief meer nadelig effect dan de wat zwaardere auto's (met meer pk's).
- GTRene
heel maar dan heel vroeger
werd er gewoon geraced en de beste of die met het beste spul won, maar begrijp ook dat dat niet "eerlijk" is en weinig te maken heeft met echte rijders kwaliteiten....en dus zullen die extra pitstop seconden wel de redelijkste zijn. 
-
Jordy van Kouwen
Zo zie ik het ook graag Rene.
Maar zo werkt het helaas niet meer. Vroeger waren er geen sequentiële versnellingsbakken, 10voudig verstelbare schokbrekers etc. Toen lag het ook wat dichter bij elkaar.
De DSC is een klasse met snelle amateurrijders die kiezen voor een bepaald merk en type auto. Bijvoorbeeld een Lotus Exige (1.8?). Deze heeft het voordeel van een laag gewicht. Maar hij kan qua vermogen nooit tippen aan een zwaardere BMW M3 (3.0). Om de diversiteit te behouden is een penalty systeem zoals de resultaatseconden een goede oplossing als een extra "equalizer". Daarbij heb je ook de wat mindere goden, die dan ook een keer kans maken op het podium. Leuk voor op de verjaardagen
Maar zo werkt het helaas niet meer. Vroeger waren er geen sequentiële versnellingsbakken, 10voudig verstelbare schokbrekers etc. Toen lag het ook wat dichter bij elkaar.
De DSC is een klasse met snelle amateurrijders die kiezen voor een bepaald merk en type auto. Bijvoorbeeld een Lotus Exige (1.8?). Deze heeft het voordeel van een laag gewicht. Maar hij kan qua vermogen nooit tippen aan een zwaardere BMW M3 (3.0). Om de diversiteit te behouden is een penalty systeem zoals de resultaatseconden een goede oplossing als een extra "equalizer". Daarbij heb je ook de wat mindere goden, die dan ook een keer kans maken op het podium. Leuk voor op de verjaardagen
- Downforce Hans
Resultaat secondes klinkt in iedergeval een stuk beter ook al duren ze net zo lang 
- Downforce Hans
Andre maak je geen zorgen...............Andre schreef:Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.
Wat betreft Assen waar ik zes ronden gereden hebt en mijn herinneringen daarvan zal ik gezien de filmpjes van jou daar ook nog wat tips geven over waar je het een beetje laat liggen.
Als je niet eigenwijs bent kan je daar een hoop aan hebben en komt het vanzelf goed, trust me
-
Luco
Downforce Hans schreef:Andre maak je geen zorgen...............Andre schreef:Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.
Wat betreft Assen waar ik zes ronden gereden hebt en mijn herinneringen daarvan zal ik gezien de filmpjes van jou daar ook nog wat tips geven over waar je het een beetje laat liggen.
Als je niet eigenwijs bent kan je daar een hoop aan hebben en komt het vanzelf goed, trust me
Heb je ook nog tips voor Spa Hans

- HansD
Downforce Hans schreef:Andre maak je geen zorgen...............Andre schreef:Ach ik zie wel hoeveel strafsec ik krijg. Gewoon het gas erop zie wel tot hoever ik het schop. Mag van mij eigenlijk wel droog blijven.

- GTRene
Downforce Hans schreef:Resultaat secondes klinkt in iedergeval een stuk beter ook al duren ze net zo lang
maja hoe ze dan te noemen
echter is het wel weer een straf als je ze krijgt...
wachtsecondes of delayseconds of backintimeseconds
lol @Hans tips...wellicht minder praten in de pits scheelt vele rondes
- Downforce Hans
Hee Oenemeloen, ik rij meer dan dat ik in de pits sta.
Ik heb 1 keer bijna heel de dag in de pits gestaan en toen was het een natte moesson op spa.
Hoewel ik in de regenrijden een leuke bezigheid vind vond ik het beter op het gladde spa het na een rondje op 5 voor gezien te houden.
Iemand anders met zijn corvette deed dat niet en reed de hele zijkant er uit, toen wist ik helemaa dat ik de goede keuze had gemaakt.
Ik heb 1 keer bijna heel de dag in de pits gestaan en toen was het een natte moesson op spa.
Hoewel ik in de regenrijden een leuke bezigheid vind vond ik het beter op het gladde spa het na een rondje op 5 voor gezien te houden.
Iemand anders met zijn corvette deed dat niet en reed de hele zijkant er uit, toen wist ik helemaa dat ik de goede keuze had gemaakt.
- GTRene