Tips transport Venetie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
cooldragon

Tips transport Venetie

Bericht door cooldragon » 05 aug 2010, 00:40

Aangezien ik nog nooit in Venetie ben geweest en ik verschillende verhalen lees over het transport (as in: alles over water en alle mogelijkheden en prijzen)

Kan iemand me tips geven wat ik het beste kan doen als ik vanaf de airport naar Giodecca moet reizen, ik verblijf 1 nachtje in het Hilton Stucky Molino aldaar en daarna moet ik naar de cruiseterminal om daar de boot te pakken voor een middellandsezee cruise.

Rekening houdend dat er voor 10 dagen bagage meegezeuld moet worden en ik het vrouwtje en 2 kleine kids bij me heb, wat is dan de beste manier om te reizen richting het Hilton en de dag erna richting de cruiseterminal?

Weet namelijk niet het verschil tussen alle transportmogelijkheden en de (geschatte) prijzen daarvan...

Heb gehoord over hotelshuttle's, watertaxi's en ferry's, maar wat is dan het verschil aangezien alles per boot gaat?

Alle tips zijn welkom!

RutgerK

Re: Tips transport Venetie

Bericht door RutgerK » 05 aug 2010, 08:07

Vanaf het vliegveld stap je op op de boot naar Venetië. Je kan volgens mij een taxiboot regelen of met de 'OV'-boot. Taxiboot is sneller maar wel veel duurder. OV-boot stopt voor het Hilton als het goed is. Reis over het water duurde tussen de 60 en 90 minuten.

Aldus de informatie die mijn vriendin mij gaf toen zij daar in november was.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 05 aug 2010, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 05 aug 2010, 09:42

Thanx Rutger, helaas doen de plaatjes het niet, maar ik denk dat ik idd voor watertaxi ga, aangezien ik veel bagage en kids bij me heb. Schijnt iets van 150 euro te zijn, maar als ikdaarmee allerlei gehassel kan voorkomen en rechtstreeks naar het hotel kan so be it.

nogmaals bedankt!

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 aug 2010, 12:52

Weet niet de prijzen overal van, maar zorg in elk geval dat je van te voren de prijs weet, want je wordt daar overal opgelicht waar je bij staat. Prachtige stad verder, maar verschrikkelijke mentaliteit wat dat betreft.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 aug 2010, 13:33

Biertje in de bar van Stucky Molino is rond de 7 euro en een glaasje wijn 9 euro. Buiten op een terras betaal je volgens mij tussen de 11 en 17 euro voor bier en wijn. Dat zijn wel prijzen buiten het hoogseizoen.

Ticket met de waterschuttle van het vliegveld naar Stucky Molino was toen € 25,- voor één volwassene.

Plaats reactie