F1 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dutch

Re: F1 2010

Bericht door Dutch » 02 aug 2010, 12:20

indobesar schreef:Senna knalde je gewoon van de baan.... :hmmm: :mrgreen:
En dat rechtvaardigt de actie van Schumacher? :roll:

Een beetje stoer verdedigen mag best, maar dit sloeg nergens op. Net zoals veel acties van Senna destijds nergens op sloegen en keihard bestraft hadden moeten worden. Gebeurde niet en daarom doet nu iedereen het, helaas. Allemaal onder het mom van een 'one-move'-regel die er nooit had moeten komen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 aug 2010, 12:35

Knot schreef:Hij had gewoon niet meer terug moeten komen die MSC, nu gaat ie dit soort trieste acties uithalen omdat ie niet meer in de top rijdt.. erg sneu.
Als je dat echt denk dan zegt dat een hoop over jezelf........... :hmmm:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 aug 2010, 13:16

Verdedigen doe je voordat iemand volledig naast je zit. Dit is niet eens meer intimideren, maar eigenlijk hopen op een crash van de ander. Anders is hij er namelijk voorbij(remmen is niet echt meer een optie) en was het afknijpen niet succesvol.

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 15:27

"Tijd voor Schumi om te stoppen" AMSTERDAM - De internationale pers oordeelde maandag hard over Michael Schumacher, die geen schim is van de coureur die in zijn eerste carrière 91 Grote Prijzen won en met Ferrari vijf keer op rij de wereldtitel veroverde. „Tijd voor Schumacher om te stoppen na zijn waanzinnige actie tegen Barrichello”, schrijft de Engelse Daily Mail.

Volgens het Spaanse Marca heeft Schumacher het leven van Barrichello in gevaar gebracht: „Zijn terugkeer is een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de Formule 1.”

Schumacher accepteerde de straf (bij de GP van België wordt hij tien startplaatsen teruggezet), maar vond dat hij niets verkeerd had gedaan.

Ik geef geen cadeautjes weg in de race. Als je mij wilt passeren, moet je er voor vechten. Als coureur mag je eenmaal van je lijn afwijken en klaarblijkelijk liet ik genoeg ruimte over, want we hebben elkaar niet geraakt.” Volgens de Italiaanse Gazzetta dello Sport typeerde die reactie Schumacher. „Hij geeft nooit zijn fouten toe en gedraagt zich arrogant.”

Toch heeft de Duitser zijn ambities al bijgesteld. Schumacher dacht dat hij meteen bij zijn comeback weer vooraan kon meerijden, maar na twaalf tegenvallende optredens zonder podiumplaats heeft hij erkend dat een achtste wereldtitel dit seizoen onmogelijk is.

Mercedes gaf na de Grote Prijs van Hongarije ook toe dat de bolide snelheid tekortkomt op de concurrenten Red Bull, McLaren en Ferrari. De technici van de Duitse renstal gaan komende weken achter de tekentafel een betere Mercedes ontwerpen. „Er is gewoonweg geen stabiele basis. Als die ontbreekt, kan de auto niet goed functioneren en wordt het een moeilijk verhaal”, aldus Schumacher.

:roflol: :thumbup: :angel: :popcorn: :shithappens: :thnx: :whistle: :whistle: :nana:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 aug 2010, 15:51

IN HET BUITENLAND METEN ZE DUS OOK AL MET TWEE MATEN, NET ZOALS SOMMIGE PRUTSERS HIER :roflol: :thumbup:

Dutch

Bericht door Dutch » 02 aug 2010, 16:18

Schumacher geeft nu zelf ook zijn fout toe:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85828

Peric

Bericht door Peric » 02 aug 2010, 16:24

"I wanted to make it hard for him to pass me. I clearly showed him that I didn't want to let him pass but... I wasn't seeking to endanger him with my move. If he feels I was then I'm sorry, this wasn't my intention."
Wat een kwal blijft het toch... 'Als Barichello denkt dat ik fout zat accepteer ik dat..'
Dus nog steeds volhouden dat het wel kon wat hij deed...
:hammer:

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 16:30

Peric schreef:
"I wanted to make it hard for him to pass me. I clearly showed him that I didn't want to let him pass but... I wasn't seeking to endanger him with my move. If he feels I was then I'm sorry, this wasn't my intention."
Wat een kwal blijft het toch... 'Als Barichello denkt dat ik fout zat accepteer ik dat..'
Dus nog steeds volhouden dat het wel kon wat hij deed...
:hammer:
Stukje daarvoor bied die toch zijn excuses aan, netjes :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 aug 2010, 16:41

Wat mij betreft doen ze vaker van dit soort acties, mooi toch?

Was iig. weer een moment waarop ik even iets verder naar het puntje van de bank schoof :thumbup:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 aug 2010, 16:45

F1 1988:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 aug 2010, 16:49

En als we dan toch bezig zijn, Massa vs Webber (a.k.a. Bambi)

(eerste stukje)

Gaat dat zoveel zachtzinniger dan?

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 16:50

Daar was toch een stuk meer ruimte.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 aug 2010, 16:59

Ik had Barrichello ook niet daar aan de binnenkant verwacht. Veel ruimte was er in ieder geval niet tussen MS en de witte lijn. Ik had eerder een uitremactie van Barrichello aan de buitenkant verwacht want MS reed al vanaf ronde 10 of zo met sponzige remmen.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 02 aug 2010, 17:10

Peter Tunissen schreef:En als we dan toch bezig zijn, Massa vs Webber (a.k.a. Bambi)
Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik die manouvre zag. Voor de rest vond ik de "Williams shaped hole" dat Barrichello kreeg net iets te weinig.

De houding die MS tijdens het interview op de BBC kort na de race leek het mij dat hij wel wist dat hij hierop zou worden aangesproken omdat het net over het randje was.

Dutch

Bericht door Dutch » 02 aug 2010, 17:13

Peter Tunissen schreef:En als we dan toch bezig zijn, Massa vs Webber (a.k.a. Bambi)

(eerste stukje)

Gaat dat zoveel zachtzinniger dan?
Nee, niet heel veel. Tweede korte beweging van Webber was ook niet in de haak. Verschil is wel dat Barrichello met nog veel meer ruimte over naast Schumacher dook en dat die hem daarna helemaal naar de muur drukte.

Maar het heeft ook met zwartwitkijken te kijken, da's waar. Schumi is in de ogen van velen sowieso een boef, Webber is die sympathieke noeste Aussie die nooit iets fout kan doen. Allebei onzin natuurlijk. Neemt niet weg dat Schumi hier echt over de schreef ging. Laat die driver-assisted stewards bij een heftig geval maar eens een voorbeeld stellen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 aug 2010, 17:26

Mattijs, begrijp me niet verkeerd, ik snap Barrichello zijn reactie wel hoor!
En natuurlijk is Schumacher ook gewoon een boef en kun je een youtube filmpje van 10 minuten vullen met zijn net-niet tot totaal-niet door de beugel acties.
Maar het alternatief is 'gevechten' als Alonso vs. Vettel, met een 2 seconden per ronde snellere auto ernaar toe rijden en vervolgens er 25 rondjes achter blijven rijden zonder één enkele inhaalactie zelfs maar te proberen. Dat is helemaal niks.
Dit soort acties staan over 20 jaar nog op youtube, daarvoor kijk je F1.
Schumacher liet in de ogen van de hele wereld totaal geen ruimte, in de ogen van de beste coureur ooit (zo :P , en in de ogen van Barrichello ook wel waarschijnlijk) was er links en rechts nog 10cm over, dus nog plaats om een dorp te bouwen; dat was ook precies Schumacher zijn eerste reactie na de race.
Barrichello zijn eerste reactie en alles van Schumacher daarna is gewoon politiek en spin city vind ik.

Tristan

Bericht door Tristan » 02 aug 2010, 17:38

Formule 1 wordt een beetje te lief. Als je ziet hoe er in de toerwagen geraced wordt, daar zeurt niemand over, dat is juist gaaf. Omdat het in de F1 niet veel meer voorkomt en nu een keer wel een heftige actie is, heeft iedereen het erover.

Waar is de 'good ol' Formula 1' gebleven met spektaculaire acties, auto's e.d. Ik kijk bijna geen F1 meer. Te politiek, te netjes, te saai en teveel regeltjes. Nee, geef mij maar het WTCC, V8 Supercars, Porsche Supercup e.d.. Puur racen in z'n mooiste vorm.

F1 = :goodnight:

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 18:01

Tristan schreef:Formule 1 wordt een beetje te lief. Als je ziet hoe er in de toerwagen geraced wordt, daar zeurt niemand over, dat is juist gaaf. Omdat het in de F1 niet veel meer voorkomt en nu een keer wel een heftige actie is, heeft iedereen het erover.

Waar is de 'good ol' Formula 1' gebleven met spektaculaire acties, auto's e.d. Ik kijk bijna geen F1 meer. Te politiek, te netjes, te saai en teveel regeltjes. Nee, geef mij maar het WTCC, V8 Supercars, Porsche Supercup e.d.. Puur racen in z'n mooiste vorm.

Tristan, vind ik toch een beetje een vreemde uitspraak van een rijder, racen is namelijk geen contactsport.
Maar omdat het allemaal geaccepteerd wordt en gepromoot wordt door diverse coureurs is het wel een beetje die kant op aan het gaan.
Coronel roept na elke race, leuke gevechten, hier en daar duwen en trekken en speigeltjes eraf, maar dat hoort erbij.

Nou het hoort er niet bij.

Dutch

Bericht door Dutch » 02 aug 2010, 18:41

Sterker nog, Tristan, ook in toerwagenkringen wordt tegenwoordig hoofdschuddend gekeken naar het geduw en gebeuk.

En die goeie ouwe F1? Zet je roze bril eens af, man! Er is nu meer actie dan ooit. Leuk, die paar filmpjes van de hoogtepunten, maar ik kan zo een avondvullende voorstelling maken van doodsaaie GP's uit het verleden. Is er dan misschien nog wel een ander verschil? Ja, toen reden ze nog wel 'netjes', omdat vuil rijden iemands dood (en die van jezelf) kon betekenen. Nu voelen ze zich allemaal onkwetsbaar.

Maar het gaat een keer fout. Zie die klapper van Van der Drift van gisteren. Noem dat maar 'spectaculair'.

Als je botsautootjes mooi vindt, moet je misschien eens een demolition derby bezoeken...

Dutch

Bericht door Dutch » 02 aug 2010, 18:44

Peter Tunissen schreef:Maar het alternatief is 'gevechten' als Alonso vs. Vettel, met een 2 seconden per ronde snellere auto ernaar toe rijden en vervolgens er 25 rondjes achter blijven rijden zonder één enkele inhaalactie zelfs maar te proberen. Dat is helemaal niks.
Niet Vettel z'n schuld, maar de schuld van Red Bull. Zie ook het raceverslag: elk voordeel heb z'n nadeel. Het aerodynamische wonder is geweldig in de schone lucht, maar ga er vlak voor rijden en die auto vliegt alle kanten op. Zie ook hoe Webber meteen in de fuel-save mode schoot toen hij de start van Alonso verloor. Heeft met die auto geen enkele zin om aan te vallen.

Dus niet klagen over het gebrek aan strijdlust, maar over het teveel aan aerodynamica... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 18:50

Juist, of de aerodynamica weg, of vrij geven.

PD power

Bericht door PD power » 02 aug 2010, 19:29

Downforce Hans schreef:IN HET BUITENLAND METEN ZE DUS OOK AL MET TWEE MATEN, NET ZOALS SOMMIGE PRUTSERS HIER :roflol: :thumbup:

Je hebt iig zelf kennis Hans :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 aug 2010, 20:19

Die eigenschap zouden meer mensen moeten hebben...........

Tristan

Bericht door Tristan » 02 aug 2010, 20:34

Dutch schreef:Sterker nog, Tristan, ook in toerwagenkringen wordt tegenwoordig hoofdschuddend gekeken naar het geduw en gebeuk.

En die goeie ouwe F1? Zet je roze bril eens af, man! Er is nu meer actie dan ooit. Leuk, die paar filmpjes van de hoogtepunten, maar ik kan zo een avondvullende voorstelling maken van doodsaaie GP's uit het verleden. Is er dan misschien nog wel een ander verschil? Ja, toen reden ze nog wel 'netjes', omdat vuil rijden iemands dood (en die van jezelf) kon betekenen. Nu voelen ze zich allemaal onkwetsbaar.

Maar het gaat een keer fout. Zie die klapper van Van der Drift van gisteren. Noem dat maar 'spectaculair'.

Als je botsautootjes mooi vindt, moet je misschien eens een demolition derby bezoeken...
Meningen verschillen, maar ik hou van close racing en de F1 is dat niet meer. Ik heb het niet over crashes, ik heb het over spiegel an spiegel, bumper aan bumper racen. Crashen is nooit leuk, hoogstens spectaculair om te zien, maar heb liever een goed gevecht. Ik mis uit de bocht driftende F1's, geen teamorders etc. en dat mis ik nu in de F1.

Tristan

Bericht door Tristan » 02 aug 2010, 20:37

Luco schreef:
Tristan schreef:Formule 1 wordt een beetje te lief. Als je ziet hoe er in de toerwagen geraced wordt, daar zeurt niemand over, dat is juist gaaf. Omdat het in de F1 niet veel meer voorkomt en nu een keer wel een heftige actie is, heeft iedereen het erover.

Tristan, vind ik toch een beetje een vreemde uitspraak van een rijder, racen is namelijk geen contactsport.
Maar omdat het allemaal geaccepteerd wordt en gepromoot wordt door diverse coureurs is het wel een beetje die kant op aan het gaan.
Coronel roept na elke race, leuke gevechten, hier en daar duwen en trekken en speigeltjes eraf, maar dat hoort erbij.

Nou het hoort er niet bij.
Wie heeft het over contact of elkaar laten crashen? Ik niet! Ik heb het over close racing. Daarom vind ik het leuk om in de E30 cup te rijden. Daar ga je nog met 3 man de Tarzan in en wie de grootste ballen heeft komt er als eerst uit. Ik zal nooit iemand bewust eraf tikken.

Daarom hou ik van tourwagens omdat het 1 van de weinige klasses zijn dat er zo geraced word.

Plaats reactie