Mee eens. Het zou mij niet verbazen als dit nu het laatste seizoen is voor Massa bij Ferrari.RutgerK schreef:Ik had wel het idee dat Alonso inderdaad sneller was. De opdracht van Ferrari zal zijn geweest om het 'gevecht' niet te lang te laten duren aangezien Vettel achterop kwam. De teleurstelling van Massa zal zodanig groot geweest zijn dat hij direct van het gas ging uit protest. Niet conform de bedoeling van Ferrari denk ik en Massa zal dat ook nog wel horen denk ik en een deel van de rekening verrekend zal krijgen.
F1 2010
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: F1 2010
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Hij heeft juist net bijgetekend! Misschien was daarom de teleurstelling ook zo groot.
Wat hier vooral door duidelijk wordt, is dat het driver management bij Ferrari net zo slecht is als bij Red Bull in Turkije. Er zijn inderdaad heel veel manieren om het geen teamorders te laten lijken, maar dan moet Massa het van tevoren daar wel mee eens zijn en weten wat hij moet doen. Dit was duidelijk niet vooraf doorgesproken en het kwam daarom als een enorme verrassing voor Smedley en daarna Massa.
Met twee zeer rappe auto's in de topdrie had Ferrari dit scenario kunnen/moeten verwachten en er dus van tevoren afspraken met de coureurs en hun engineers over moeten maken. Dit zijn geen zaken die je nog tijdens de race met een verhitte discussie op de pitmuur moet oplossen. Dat Ferrari vervolgens aan Smedley vroeg om de boodschap door te geven, was helemaal treurig.
Wat hier vooral door duidelijk wordt, is dat het driver management bij Ferrari net zo slecht is als bij Red Bull in Turkije. Er zijn inderdaad heel veel manieren om het geen teamorders te laten lijken, maar dan moet Massa het van tevoren daar wel mee eens zijn en weten wat hij moet doen. Dit was duidelijk niet vooraf doorgesproken en het kwam daarom als een enorme verrassing voor Smedley en daarna Massa.
Met twee zeer rappe auto's in de topdrie had Ferrari dit scenario kunnen/moeten verwachten en er dus van tevoren afspraken met de coureurs en hun engineers over moeten maken. Dit zijn geen zaken die je nog tijdens de race met een verhitte discussie op de pitmuur moet oplossen. Dat Ferrari vervolgens aan Smedley vroeg om de boodschap door te geven, was helemaal treurig.
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: F1 2010
RTL GP schreef: Ferrari beboet voor geven van stalorder
De stewards hebben na afloop van de Duitse Grand Prix Ferrari een boete opgelegd van 100.000 dollar voor het geven van stalorders. Bovendien is de zaak doorverwezen naar de World Motor Sport Council van de FIA. De uitslag van de race blijft vooralsnog gehandhaafd.
Teamorder
Fernando Alonso won op Hockenheim de race nadat teamgenoot Felipe Massa zich liet passeren. De Braziliaan had even daarvoor over de boordradio te horen gekregen dat Alonso sneller was.
Mening
Hoewel teambaas Stefano Domenicali na afloop beweerde dat er geen sprake was van een teamorder, waren de stewards een andere mening toegedaan.
Overtreden
Na het horen van de hoofdrolspelers achtten de stewards Ferrari schuldig aan het overtreden van de artikelen 39.1, dat teamorders verbiedt, en 151c, dat gaat over het in diskrediet brengen van de sport.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2010
Wat mij betreft diskwalificeren voor deze race, geef Vettel de overwinning maar. Totaal belachelijke actie dit. Alonso was al niet mijn favoriet maar na gister vind ik het helemaal een irritant mannetje. Massa is een watje, een zacht ei. Zo bleek gister ook wel weer. Hij krijgt in eigen land trouwens keiharde kritiek van de pers aldaar.
Zoals Lauda het zegt, daar ben ik het volledig mee eens:
Zoals Lauda het zegt, daar ben ik het volledig mee eens:
Over Ferrari: "Dit is het stomste wat ik ooit Ferrari heb zien doen. Waarom deden ze dit? Dit was helemaal niet nodig want het kampioenschap duurt nog acht races. Waarom werd Massa de kans ontzegd om een jaar na zijn levensbedreigende ongeluk een race te winnen."
Over Alonso: "Ik heb een coureur nog nooit zulke bullshit horen praten. Hij heeft geen karakter."
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: F1 2010
Als het echt zo 'ridiculous' was geweest had 'ie er toch gewoon omheen kunnen rijden? Het ging om de 1ste plek.
Maar ja, zo'n boete is natuurlijk peanuts voor een team als Ferrari. Ze maken nog even een bord spaghetti en gaan verder tot de orde van de dag. En ze hebben wél die puntjes binnen, en daar gaat 't om..
Maar ja, zo'n boete is natuurlijk peanuts voor een team als Ferrari. Ze maken nog even een bord spaghetti en gaan verder tot de orde van de dag. En ze hebben wél die puntjes binnen, en daar gaat 't om..
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Zoals beloofd:Dutch schreef:Column over teamorders volgt dinsdag ofzo...
http://www.driving-fun.com/923/the-know ... -niet.aspx
Re: F1 2010
Steenrijke Texaan financiert circuit Austin
Uitgegeven: 27 juli 2010 21:43
Laatst gewijzigd: 27 juli 2010 23:24
AUSTIN - In de Texaanse stad Austin ligt in 2012 een gloednieuw en permanent racecircuit voor de Formule 1.
© AFPEen van de investeerders is de steenrijke Amerikaan Red McCombs, voormalig eigenaar van American Footballclub Minnesota Vikings en NBA-basketbalclubs San Antonio Spurs en Denver Nuggets.
''De Formule 1 terugbrengen naar de Verenigde Staten is de kans van mijn leven en elke stad in de wereld zou dat willen'', zei McCombs dinsdag bij een perspresentatie in Austin.
McCombs is een geboren Texaan die meer de vierhonderd bedrijven in zijn bezit heeft gehad. Hij krijgt bij de uitvoering van zijn plannen hulp van oud-wereldkampioen motorracen Kevin Schwantz.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone kwam onlangs een 10-jarig contract overeen met Austin voor de organisatie van de Grand Prix van de Verenigde Staten. De laatste GP in Amerika was in 2007 in Indianapolis.
© ANP
Uitgegeven: 27 juli 2010 21:43
Laatst gewijzigd: 27 juli 2010 23:24
AUSTIN - In de Texaanse stad Austin ligt in 2012 een gloednieuw en permanent racecircuit voor de Formule 1.
© AFPEen van de investeerders is de steenrijke Amerikaan Red McCombs, voormalig eigenaar van American Footballclub Minnesota Vikings en NBA-basketbalclubs San Antonio Spurs en Denver Nuggets.
''De Formule 1 terugbrengen naar de Verenigde Staten is de kans van mijn leven en elke stad in de wereld zou dat willen'', zei McCombs dinsdag bij een perspresentatie in Austin.
McCombs is een geboren Texaan die meer de vierhonderd bedrijven in zijn bezit heeft gehad. Hij krijgt bij de uitvoering van zijn plannen hulp van oud-wereldkampioen motorracen Kevin Schwantz.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone kwam onlangs een 10-jarig contract overeen met Austin voor de organisatie van de Grand Prix van de Verenigde Staten. De laatste GP in Amerika was in 2007 in Indianapolis.
© ANP
Re: F1 2010
Ben benieuwd of er nu wat gaat gebeuren, Vettel rijdt te laat de pits in, mag dat?
Plus Vettel laat een te groot gat vallen tijdens de safetycar, officieel mag dat ook niet.
Plus Vettel laat een te groot gat vallen tijdens de safetycar, officieel mag dat ook niet.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Re: F1 2010
Ik vond die schumacher-actie ook niet zo netjes
En waarom moest Kubica zo hard gestraft worden? Deze ene keer was ik het wel eens met Mol..

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: F1 2010
MSC maakte een actie zoals er 'vroeger' gereden werd. Zie bijv. de tribute Ayrton Senna. Die zorgde er voor dat je samen vanaf de bune de race kon kijken...Hendrik Kinderman schreef:Ik vond die schumacher-actie ook niet zo netjesEn waarom moest Kubica zo hard gestraft worden? Deze ene keer was ik het wel eens met Mol..
Dit is het verschil tussen goede en de echte kampioenen. Daarom zijn oa. Senna en MSC meervoudig kampioen imho...
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: F1 2010
Dit ging om de tiende plek ofzo.... deze actie stond niet in verhouding tot de winst die het op kon leveren.indobesar schreef:MSC maakte een actie zoals er 'vroeger' gereden werd. Zie bijv. de tribute Ayrton Senna. Die zorgde er voor dat je samen vanaf de bune de race kon kijken...Hendrik Kinderman schreef:Ik vond die schumacher-actie ook niet zo netjesEn waarom moest Kubica zo hard gestraft worden? Deze ene keer was ik het wel eens met Mol..
Dit is het verschil tussen goede en de echte kampioenen. Daarom zijn oa. Senna en MSC meervoudig kampioen imho...
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: F1 2010
Hij mag in Belgie 10plaatsen achteruit. Hij mag niet langs start, en ontvangt geen 200euri....
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Wat een jankert zeg,ruimte zat 

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: F1 2010
Snelle variant van fileparkeren. Alle ruimte gebruiken die er is 

Re: F1 2010
Ik had hem in de muur gerost, stelletje watjes
alles voor die 10e plaats
Hij had hem bij die pitborden de muur in moeten duwen, beetje sensatie

alles voor die 10e plaats

Hij had hem bij die pitborden de muur in moeten duwen, beetje sensatie

- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Re: F1 2010
+1 belachelijke actie. Beetje frustratie van dhr Schumacher?ErikMartijn schreef:Dit ging om de tiende plek ofzo.... deze actie stond niet in verhouding tot de winst die het op kon leveren.indobesar schreef:MSC maakte een actie zoals er 'vroeger' gereden werd. Zie bijv. de tribute Ayrton Senna. Die zorgde er voor dat je samen vanaf de bune de race kon kijken...Hendrik Kinderman schreef:Ik vond die schumacher-actie ook niet zo netjesEn waarom moest Kubica zo hard gestraft worden? Deze ene keer was ik het wel eens met Mol..
Dit is het verschil tussen goede en de echte kampioenen. Daarom zijn oa. Senna en MSC meervoudig kampioen imho...
Als het de inhaalactie voor het kampioenschap is is het nog niet netjes maar wel verklaarbaar maar voor een 10e plek terwijl je toch al het hele seizoen kansloos bent

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Een gat van 15 en een gat van 3 meter, waar duikt die brasiliaan in....... 

Re: F1 2010
Ja snap ook niet dat die niet bestraft wordt, inhalen over de vluchtstrook is levensgevaarlijk, je zou er maar met pech staan 

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: F1 2010
MSC zat altijd te janken over veiligheid, tis altijd een hufter geweest, hij heeft het nogmaals bevestigd, roemloos afserveren die handel 

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
henno boenink schreef:MSC zat altijd te janken over veiligheid, tis altijd een hufter geweest, hij heeft het nogmaals bevestigd, roemloos afserveren die handel
Volgens mij vergis jij je een beetje en in het kader van hufters en akties kan je dan dus bijna elke fi piloot in dat vakje duwen........
Damon Hill was wat dat betreft een grotere jankert, maar dat was je zeker even vergeten....

- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: F1 2010
Hij had gewoon niet meer terug moeten komen die MSC, nu gaat ie dit soort trieste acties uithalen omdat ie niet meer in de top rijdt.. erg sneu.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: F1 2010
Lol @ Hans
Mooie quoute van Martijn uit ander topic:

Mooie quoute van Martijn uit ander topic:
Martijn Koevoets schreef:En als we dan een video zien waarin Senna dat doet staan iedereen te klappen...
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: F1 2010
Quote vam mij uit ander topic:
Qua regels deed Msc niest fout, puur verdedigen. Oke, is op het randje maar dit is al vaker in de F1 voorgekomen. Alleen omdat Msc het nu deed, valt iedereen erover. Deed pietje puk het, dan was de ophef een stuk minder.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: F1 2010
Knot, waarom is dit triest? Is eht triest omdat iemand zijn positie volledig probeert te verdedigen...?! Kan me voorstellen dat je daar van schrikt... De meeste coureurs laten zich simpel voorbij rijden, als er eens actie gebeurt, is het weer heisa...Knot schreef:Hij had gewoon niet meer terug moeten komen die MSC, nu gaat ie dit soort trieste acties uithalen omdat ie niet meer in de top rijdt.. erg sneu.
Senna knalde je gewoon van de baan....


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten