Onboard Camera mount

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Knot

Re: Onboard Camera mount

Bericht door Knot » 31 jul 2010, 21:40

Ik had nog de image stabilization aan zag ik, dus dik strepen in beeld. Volgende keer ff een rondje met die handel uit gezien we geen bloemetjes filmen :(

Vandaag maar ff rondje doen met die OIS uitgeschakeld want dit ziet er niet uit!

Remmie

Bericht door Remmie » 01 aug 2010, 14:25

Ha ha, hoe zit jij nou in het begin te sturen?
Handen aan de binnenkant van het stuur? :D

Leuk ritje :df:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 aug 2010, 15:45

Coenecoop? :P En ik ben dus niet de enige die op de handrem staat bij het verkeerslicht... :D

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 01 aug 2010, 16:04

Martijn Koevoets schreef:Coenecoop? :P En ik ben dus niet de enige die op de handrem staat bij het verkeerslicht... :D
Doe ik ook... is daar iets mis mee dan? Ik dacht dat gewoon de poot op de rem slecht was.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 aug 2010, 16:30

Is idd beter dan poot op de rem én makkelijk als je een keer op een helling staat, maar ik rijd zelden met iemand mee die het ook doet...

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 30 aug 2010, 11:21

Voor de liefhebbers die een videocamera in hun circuitauto (met rolkooi) willen monteren, wij doen twee "ouderen" rolkooi statiefmodellen weg.

Deze modellen zijn slechts een paar keer gebruikt, voordat ze vervangen werden door een nieuwe model. Het aangeboden model is in principe hetzelfde, alleen is het iets lastiger om de camera goed vast te zetten. Met het nieuwe systeem doen wij dat in 1 seconde in plaats van ongeveer 20 seconden. Met zoveel van onze onboard camera's is dat belangrijke tijdwinst.

Ik gebruik ze nu al zo'n 7 jaar en er is nog nooit iets mee gebeurd (dat de camera losschiet).
Het is wel belangrijk even alles goed aan te draaien, maar dat geldt voor alles :-)

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fot ... video.html

R-developments

Bericht door R-developments » 30 aug 2010, 12:07

Jordy van Kouwen schreef:Voor de liefhebbers die een videocamera in hun circuitauto (met rolkooi) willen monteren, wij doen twee "ouderen" rolkooi statiefmodellen weg.

Deze modellen zijn slechts een paar keer gebruikt, voordat ze vervangen werden door een nieuwe model. Het aangeboden model is in principe hetzelfde, alleen is het iets lastiger om de camera goed vast te zetten. Met het nieuwe systeem doen wij dat in 1 seconde in plaats van ongeveer 20 seconden. Met zoveel van onze onboard camera's is dat belangrijke tijdwinst.

Ik gebruik ze nu al zo'n 7 jaar en er is nog nooit iets mee gebeurd (dat de camera losschiet).
Het is wel belangrijk even alles goed aan te draaien, maar dat geldt voor alles :-)

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fot ... video.html
Heb op Marktplaats al een bericht verstuurd, wat mij betreft beide verkocht.

Hoor het graag!

Mvg Bas

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 30 aug 2010, 13:55

R-developments schreef:Heb op Marktplaats al een bericht verstuurd, wat mij betreft beide verkocht.
Hoor het graag! Mvg Bas
Verkocht :-)

Tom V

Bericht door Tom V » 30 aug 2010, 23:32

Die mount is zeker een aanrader mocht iemand nog een dergelijk ding zoeken. Heb 'm zelf naar alle tevredenheid in de auto aan de kooi hangen en is behoorlijk goed wendbaar in allerlei richtingen en spelingsvrij.

Knot

Bericht door Knot » 18 mar 2011, 10:55

Wil de 29e nog iets aan mn helm maken voor opnamen, gewone camera kan wel met een mount maar zal erom hangen of het 500gram haalt etc en het kan compacter, hoeft geen zoom etc.

http://contour.com/camera/contour_hd" onclick="window.open(this.href);return false;

Is zoiets het dan om aan je helm te klikken?

Edit... al gevonden..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ParLE18n ... re=related[/youtube]

En dat zit er dus gewoon bij... denk dat dit beter is voor een helm mount dan de GoPro eerlijk gezegd.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GKSwbOGJ ... re=related[/youtube]

steve smith

Bericht door steve smith » 18 mar 2011, 14:41

Knot schreef:Wil de 29e nog iets aan mn helm maken voor opnamen, gewone camera kan wel met een mount maar zal erom hangen of het 500gram haalt etc en het kan compacter, hoeft geen zoom etc.

http://contour.com/camera/contour_hd" onclick="window.open(this.href);return false;

Is zoiets het dan om aan je helm te klikken?

Edit... al gevonden..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ParLE18n ... re=related[/youtube]

En dat zit er dus gewoon bij... denk dat dit beter is voor een helm mount dan de GoPro eerlijk gezegd.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GKSwbOGJ ... re=related[/youtube]
Ben ook wel fan van de Contour. Als je een leuk adres vindt die 'm voor weinig aanbiedt? GB?

Knot

Bericht door Knot » 18 mar 2011, 14:42

Het is een perfect klein plat cameratje, beter formaat dan de GoPro als je t mij vraagt.

Digicamshop rekent nog vrolijk 279 maar komt mij niet op een paar tientjes, eerder het MOV formaat wat ik vervelend vind, gezien het tegenwoordig allemaal AVCHD is met .MTS bestanden.

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 18 mar 2011, 15:31

steve smith schreef:Ben ook wel fan van de Contour. Als je een leuk adres vindt die 'm voor weinig aanbiedt? GB?
Er zijn vele vergelijkingstests te vinden tussen de GoPro HD en de Contour HD
Als je de beelden naast elkaar ziet kun je mooi kiezen wat beter aanspreekt.

Qua geluid komt de GoPro beter over in die filmpje`s.
En qua prijs zit er niet heel veel verschil in, vooral in bijgeleverde accessoires/montagemogelijkheden zit verschil.
De Contour is qua vorm/aerodynamica (lol)..... wel beter dan de GoPro

Knot

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 17:01

Contour vond ik het geluid in de auto wel MEGA zacht, heb het 12x moeten versterken voordat je wat hoorde! Is ook maar een mini gaatje in de onderkant van de camera.

Heb hier alleen even geleende spullen, dus niet de meest handige klem/plakkers maar ga zo deze even testen als het wat rustiger is.

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 05 apr 2011, 17:37

Lars Oosterveen schreef:
steve smith schreef:Ben ook wel fan van de Contour. Als je een leuk adres vindt die 'm voor weinig aanbiedt? GB?
Er zijn vele vergelijkingstests te vinden tussen de GoPro HD en de Contour HD
Als je de beelden naast elkaar ziet kun je mooi kiezen wat beter aanspreekt.

Qua geluid komt de GoPro beter over in die filmpje`s.
En qua prijs zit er niet heel veel verschil in, vooral in bijgeleverde accessoires/montagemogelijkheden zit verschil.
De Contour is qua vorm/aerodynamica (lol)..... wel beter dan de GoPro
Punt is dat het geluid van een GoPro voor inboard beelden ook gewoon ruk is t.o.v. een Sony TG3tje ofzo, en waar je'm daadwerkelijk buiten de auto gebruikt maakt het geluid toch niet uit, dus kun je net zo goed gewoon een Contour pakken. Die lijkt me voor "buiten" werk gewoon beter geschikt en beter te bevestigen.

Edit: zat net ff op de Contour website maar die Bluetooth verbinding op de ContourGPS om je iPhone als scherm te gebruiken is natuurlijk gewoon uber! oh en Knot, volume van de microfoon kun je via de software regelen vanaf je PC.

Knot

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 19:01

Oke, dus ik moet eerst ff zoeken naar de software voordat ik op pad ga....

Knot

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 19:10

Thx... hij stond op 33/59 en nu naar 55/59 gezet en kwaliteit meteen van low naar medium. Zo ff rondje doen :)

Hij is nu al los van de PC maar je kunt ook nog HI/LO instellen, schakelaar op de camera achterop. Dan zet je m Hi op Day/1080p en Lo op NIght/720p, kan je m bij schemer zo omklikken... best handig als het ook werkt maar dat ga ik nog proberen.

steve smith

Bericht door steve smith » 05 apr 2011, 20:23

Ben heel benieuwd!

Knot

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 20:41

Komt eraan, trek m nu van de camera af, hopelijk nog genoeg zicht met de daylight instelling. Biertje erbij en stukje eruit knippen, wel veel meer beleving heb ik het idee, zeker bij stoplicht als je ff om je heen kijkt etc.

Knot

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 21:42

De mic stond op 33/59 toen hoorde je niks dus naar 55/59 gezet hier maar dat is teveel. Volgende keer op 45/59 proberen en hij moet iets omlaag natuurlijk, nu iets boven ooghoogte (zie foto van helm hierboven in topic) maar beste is op kinhoogte als dat lukt.

steve smith

Bericht door steve smith » 05 apr 2011, 22:09

Ik mis wat:

De priceless reactie van een medeweggebruiker als ze omkijken en zien dat je met een helm op je knar in de auto zit...... :roflol:

Knot

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 22:14

LOL, zal proberen morgenavond nog ff wat te filmen met de mic wat zachter en de contour op kinhoogte gemonteerd en dan paar mensen aankijken als je dubbel staat 8)

steve smith

Bericht door steve smith » 05 apr 2011, 22:18

Knot schreef:LOL, zal proberen morgenavond nog ff wat te filmen met de mic wat zachter en de contour op kinhoogte gemonteerd en dan paar mensen aankijken als je dubbel staat 8)
ff hoofdsteunklem gebruiken? Gooi 'm wel ff in de auto, als je'm dan ff aanpakt over een half uur ergens bovenaan een afslag bij Zoetermeer...... Ik rij zo toch (weer) naar Rotterdam want mag op de pijnbank morgenochtend.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2011, 22:38

Geweldig Knot. Je hebt natuurlijk niet de mooiste kop, maar om er nu maar meteen een helm op te zetten in de auto :clap: :o

Ps: ooit is een filmpje van iemand met de contourhd gezien en dan denk ik elke keer, waarom kiezen mensen toch voor de gopro..

Knot

Bericht door Knot » 06 apr 2011, 07:46

Steve, thx, maar die hoofdsteunklem heb ik inmiddels ook he.

Bedoelde boel wat kantelen zodat de contour lager aan de helm hangt, maar wordt vervolgd als ik tijd heb.

Plaats reactie