Porsche Cayman Clubsport CS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Porsche Cayman Clubsport CS

Bericht door GTRene » 30 jul 2010, 15:30

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=14667

yes jippie ‘Groen licht voor Porsche Cayman Clubsport’ :df:

niet deze want dit is 1 met sportpakket?

Afbeelding
De Porsche Boxster kreeg onlangs een exclusieve versie in de vorm van de Spyder. Cayman-fans hoeven niet jaloers te zijn, want zij krijgen ook een speciale versie: de Clubsport

Dat meldt een Amerikaanse website, die de informatie zegt te hebben opgevangen bij een dealerpresentatie. De loslippige dealer meldt dat de Clubsport een 3,4-liter boxermotor onder de kap krijgt, goed voor 340 pk. De auto ligt 20 millimeter dichter bij het asfalt dan een Cayman S.
De Clubsport weegt enkele tientallen kilo’s minder dan een conventionele Cayman. Dat komt onder meer door het ontbreken van airconditioning, het weglaten van een audiosysteem, aluminium deuren en lichtgewicht wielen en sportstoelen. Verder zijn er een diffusor achter, Clubsport-stickers aan de zijkant en optioneel extra grote remmen en het ‘Track Pack’. Dat bestaat uit een rolkooi, vierpuntsgordels en een brandblusser.
Volgens de anonieme dealer gaat de Clubsport 66.330 dollar kost. De Cayman S kost 61.500 dollar. De onthulling staat gepland voor de LA Auto Show in november
goed nieuws, :df:

rendering>

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 aug 2010, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door Tom » 30 jul 2010, 15:55

Super natuurlijk :)
Al geef mij maar de Spyder.

Hier kan BMW nog wat van leren :)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door Andre » 30 jul 2010, 19:53

Mooie berichten. Porsche is goed bezig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door JP » 30 jul 2010, 20:08

Inderdaad goed bezig bij Porsche. Zo komt er ook nog een 997 Speedster. Vlak voor ze met de 998 komen.

Een kleur en max.100 stuks....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door Joop » 30 jul 2010, 20:35

Mooi nieuws...; zeker voor de niet-daklozen onder ons.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door Mark Nauta » 30 jul 2010, 20:59

JP schreef:Inderdaad goed bezig bij Porsche. Zo komt er ook nog een 997 Speedster. Vlak voor ze met de 998 komen.
Er komt inderdaad nog een 997 Speedster, maar ook nog een 997 GTS.
De nieuwe gaat trouwens 991 heten, niet 998.


Deze Cayman kan wel eens de Cayman worden die het al jaren had moeten zijn! Die auto is er meer dan geschikt voor!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door GTRene » 31 jul 2010, 00:58

lijkt mij een mooie basis en leuke fun car...

en wie weet gooien ze er later nog een schepje puur bij bovenop...dus zeg die CS en een wat wildere RS?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door Hans R » 31 jul 2010, 07:48

Wat voor Ferdinand dit :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche Cayman Clubsport

Bericht door Macboy » 01 aug 2010, 12:44

Ik dacht net hetzelfde :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Cayman Clubsport CS

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 12:51

Afbeelding

:mrgreen:

zo zie je nog niet veul
Stuttgart - Porsche has officially given the green light to a new lightweight Cayman model variant due to debut for the 2012 model year. The Cayman CS or "Club Sport" will be shown at the Los Angeles auto show later this year and go on sale in 2011 as a 2012 model. The CS will receive some of the same treatment given to the recent Boxster Spyder such as lighter weight components, fabric door pulls, and a uniquely styled set of lightweight wheels modeled after those on the GT2 RS. Recent press reports indicated that this new variant was shown to Sales Managers in US and Europe at recent internal Porsche meetings and given the positive response from their dealership network Porsche has chosen to move forward with production.

A number of technical items have been circulated internally among the team responsible for this variant and include the following:
333hp 3.4L engine
Sport PASM suspension - 20mm lower than stock ride height
A/C, stereo are optional
162-184lbs lighter than stock Cayman S
Aluminum doors, fabric door pulls
Lightweight hatch, optional lexan window (europe only)
19" unique lightweight wheels
Sport bucket seats
Revalved steering assist
Locking rear differential standard
Uprated brakes (optional)
Restylized front fascia
Cayman Club Sport side graphics
Rear diffuser
Ducktail-style larger rear spoiler (fixed)
Club Sport Insignia badging in interior
Optional "Track Pack", includes partial roll cage, harness and fittings plus fire extinguisher (europe only)
Cited performance numbers - 0-62 in 4.6s
Base Price: $66,330

PASM - Porsche Active Suspension Management
This active damping system offers continuous adjustment of individual damping forces based on current road conditions and driving style.

The driver can choose from two setup modes, ‘Normal’ and ‘Sport’, using a separate ‘damper’ button on the center console. ‘Normal’ mode is designed for general road driving and circuits with uneven tarmac. ‘Sport’ mode is intended for smoother track surfaces, where the harder settings help eliminate pitch and roll.

In either mode, PASM continuously evaluates the current conditions while automatically selecting the corresponding damper rates from the respective set of mapped values.

A range of sensors are used to monitor the movement of the body under acceleration, braking and cornering maneuvers, as well as on poor road surfaces. The PASM control unit then evaluates this data and modifies the damping force on each individual wheel in accordance with the selected mode. The result is a significant reduction in body movement as well as a better grip on the road.

For example: if ‘Sport’ mode is selected, the suspension is automatically set to a harder damper rating. If the quality of the track surface falls below a certain threshold, the system immediately changes to a softer rating within the ‘Sport’ setup range. When the quality of the tarmac improves once more, PASM automatically returns to the original, harder rating.

Need more information about PASM? Click this link: FAQ for PASM


lijkt me een interessante auto...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Zed240 en 25 gasten