BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door MartijnGizmo » 29 jul 2010, 22:08

Je hebt zelf toch ook zo'n ding? :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 29 jul 2010, 22:25

Martijn Koevoets schreef:Je hebt zelf toch ook zo'n ding? :P
Ja, maar de begrenzer zit er nog op, zaterdag eraf......................maar als ik dit zie dan krijg ik de bibbers in de broek.....................

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door MartijnGizmo » 29 jul 2010, 22:35

:D

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 29 jul 2010, 23:11

Ahh joh, 150 in zn 1 valt nog mee ;)

Die ZX10 van mn maatje doet 168 in zn 1 ;)

Die had afgelopen woensdag ook nog ff de 299 op de klok na een korte race tegen een porker 911 :P

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door SteV6 » 30 jul 2010, 14:06

romo schreef:GVD..................... :shock: :shocking:

[youtube]

1e versnelling.....................tot 150 km/h......................OMG wat gaat dat hard, niet gezond meer............
ZO :shocking:

Als je met de CBR10 was meegegaan en zo aan het gas was gaan hangen, dan zou het wel even geduurd hebben voordat Rico en Hans je hadden bijgehaald met 330 op de klok ... :mrgreen:


Stephan

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 30 jul 2010, 19:33

Het lijkt me eerlijk gezegd niets........om met de motor op de top te rijden..................vlot accelereren is tot daar aan toe, maar 300 km/h met de motorfiets trekt mij persoonlijk helemaal niet.............

idd als je zo tekeer kan gaan (die competentie eigen ik mezelf niet toe) dan hadden de heren er een hele zware dobber aan....................

Wouter81
Berichten: 9465
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Wouter81 » 30 jul 2010, 21:28

Heb ook wel een paar keer 299 gereden, op een Suzuki en een Kawasaki maar op de één of andere manier vind ik het op 2 wielen minder spectaculair dan met de auto. Komt denk ik omdat een 1000cc Supersport er zo weinig moeite mee heeft. Duurt geen kilometers voordat je zo hard gaat. Laatst met m'n eigen auto 250 km/u gereden en dat vind ik harder aanvoelen dan 299 met de motor. De Golf heeft er nogal wat moeite en tijd voor nodig om op die snelheid te komen (250 dus, 299 haalt ie helaas niet :)).

Toch maar eens proberen op de 31 romo, die S1000RR. :angel:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 30 jul 2010, 21:36

Iets van 16 jaar geleden heb ik een keer mijn ZZR 600 vol los gehad, 260 op de klok..............ik vond het na 1 keer genoeg, nee, op de top rijden met de motor doet me niet zo heel veel, ik vind het meer verjaardags praat...........

Bij een auto vind ik het en minder link en ook leuker.........................FWIW

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 30 jul 2010, 21:42

Net even een poging gedaan bij dat filmpje om te timen................van 75-80 naar 200 gaat in 5 sec :shocking:


Zal kloppen als het ding van 0-200 binnen 7 sec gaat......................hoe meer je er over denkt, des te absurder het is................HMOG.........

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22518
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 12:19

Wouter81 schreef:maar op de één of andere manier vind ik het op 2 wielen minder spectaculair dan met de auto.
Mee eens en idd zo'n ding ramt er aardig snel naar toe voor je gevoel. Daarnaast klappert het toch al aan alle kanten boven de 150km/h :lol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 01 aug 2010, 12:41

Vind er ook geen hol aan om alleen maar heen en weer te rammen met 300 km/h. Lekker rondtuffen en af en toe flink accelererend een bochtje uit komen vind ik veel toffer :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 01 aug 2010, 15:10

Precies, zo ervaar ik het ook.................

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 01 aug 2010, 19:57

Hoe bevalt ie eigenlijk tot nu toe Robert? Ook bijvoorbeeld al minpuntjes ontdekt?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 01 aug 2010, 20:12

Eigenlijk niet, paar kleine dingen'

- Behoorlijk trillen/resoneren bij vol doorhalen (let wel; tot nog toe tot 9 K RPM max) mn stepjes en handvaten goed voelbaar (vanwege gewichts reductie zitten er geen balans assen op)

- Af en toe piepende voorremmen ( vanwege speciale standaard remblokken)

- Het zadel is te glad (althans het materiaal)

- De N is af en toe wat lastig te vinden (van 2 naar N gaat makkelijker als van 1 naar N)

- De handvaten vind ik persoonlijk wat aan de dunne kant ( mijn voormalige ZZR 600, uit de middeleeuwen I know, had dikkere)

- Lastig om wat mee te nemen, de tanktas en tas op de kont vind ik persoonlijk niet om aan te zien, kan net het hoogst noodzakelijke in mijn motorpak kwijt.

-De quick shifter werkt fenomenaal, maar je moet hem wel de indruk geven dat je accelereert, bij constant gas weigert ie, dus de gas hendel een toefje open en hij gaat, niet echt een minpunt, maar je moet het even weten.......

Gisteren dus de beurt, daarna direckt naar huis ivm andere verplichtingen, dit weekend is er niet veel van gekomen, ben wel benieuwd met nieuwe olie of het trillen wat afneemt, de power geloof ik ook zo wel, het gaat onbenullig snel en hard, en met een onwaarschijnlijk gemak.............
Het is heel rijdbaar omdat de power uiteraard pas bij het eindschot komt ( vanaf 9-10 K RPM gaat de beer echt los heb ik begrepen), ik vind het net rijden als met de M3, normaal rijden, ook in stads verkeer gaat simpel, beetje short quick shiften is een genot op zich met heerlijke ploffen uit de uitlaat, als het hard kan/moet dan is het ook een eitje.....
Alleen maar rekening houden met mijn eigen (on)mogelijkheden....................al met al een heerlijk apparaat

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 01 aug 2010, 21:35

Robert, straks als je de eerste keer gaat doorhalen naar die 14200rpm dan tovert dat een grijns op je gezicht jonge ;) dat wil je niet weten :D
Die sensatie van dat je afgeschoten wordt is dan zooo groot :P

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 01 aug 2010, 22:03

Wat maakt het nou uit dat een tanktas er niet uit ziet? Ik heb het ook en ik zie het zelf niet eens als ik erop zit ;) Wanneer ik afstap haal ik hem eraf, dus dan zie ik hem ook niet ;)

Voorderest fijn dat ie je zo bevalt. Lekker van genieten! :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 01 aug 2010, 22:11

Een rugzakje is misschien de oplossing..................even kijken of dat past met die bobbel op mijn pak......

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 02 aug 2010, 11:02

Past wel

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40459
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Knot » 02 aug 2010, 11:06

Tanktas heb ik ook, je rijstijl aanpassen daaraan, lekker cruisen. Als ik vol ga verzitten op de buddy dan haak ik soms die tas open aan het klitteband, dus geen knietjeswerk met tas maar werkt prima als je lekker op pad bent en toch bergruimte wil.

Meeste nieuwe fietsen hebben echter geen metalen tank meer dus dan werkt mijn magneettas niet. Grappig toen ik m op de 2004 fireblade deed, geen klik/klik, gelukkig heeft mijn 2003 nog wel een ouderwetse tank zonder kappen eromheen.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 02 aug 2010, 11:32

Tanktassen van SW-Motech zijn super. Zweven boven je tank via een ring. Magnetische laten altijd sporen achter..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 02 aug 2010, 12:21

Voor de mijne is er ook zo`n bevestigings ring (tank is van alu)

Voor de wat verdere tripjes spreekt een rugzak me het meeste aan................

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40459
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Knot » 02 aug 2010, 12:57

Waar ik altijd problemen mee had, ga je onderuit dan is het de rugzak waarmee je overaan aan blijft haken en daardoor je halve lijf breekt....

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 02 aug 2010, 14:12

Nja, met een rugzak op ga je toch niet als een halve malle aant knallen. Kan wel maar dat doe je gewoon niet ;)

Ik ben afgelopen week ook gewoon met rugzak naar Luxemburg gereden, no problemo's. Was ideaal eigenlijk. Had ook nog een hele grote rugzak mee ook.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40459
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Knot » 02 aug 2010, 14:28

Ben vorig weekend ook met rugzak om naar de camping gereden, maar er hoeft maar een kutsituatie op te treden, zand, olie, weetikveel wat, en je zel aan een paaltje blijven haken... dan liever doorglijden toch enkel in je pakkie.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 02 aug 2010, 14:33

En dan glij je met 100 per uur op dat boompje ........................of ga je spagaat de vangrail in.....


Komt op zelfde neer, risico`s zijn er nu een keer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast