Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

GTRene

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 04:19

Snipe schreef:
Wouter81 schreef:het establishment
Pechtold? Establishment?
Vergeleken met een beroepspoliticus als Wilders, die nooit iets anders gedaan heeft dan in Den Haag zitten en dingen uitkramen die de meeste stemmen opleveren, is Pechtold een volslagen nieuwkomer. (Je kan Wilders overigens een taart sturen nu, want hij zit dit jaar 20 jaar in Den Haag wereldvreemd te worden.)
zegt de man die niet gestemd heeft maar wel commentaar levert :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 10:52

Doet dat wat af aan de inhoud dan Rene? :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 11:24

Niels schreef:Doet dat wat af aan de inhoud dan Rene? :hmmm:
nee niet echt maar als je zo anti wilders "uitkraamt" ga dan een tegen iets stemmen ofzo , laat in elk geval je stem horen en niet alleen maar wilders afzeiken of wie ook maar zelf geen rood vakje aankruisen :mrgreen: dat zal een man als jij toch begrijpen Niels :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 aug 2010, 11:31

GTRene schreef:tegen iets stemmen ofzo
De vorige keer dat ik ging stemmen kon ik niet "tegen iets stemmen". Het stembiljet gaf alleen maar een mogelijkheid om vóór iets te stemmen.

Niels

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 11:32

Waar wordt Wilders afgezeken dan Rene? Hij heeft een jubileum te vieren blijkbaar....

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 11:43

Niels schreef:Waar wordt Wilders afgezeken dan Rene? Hij heeft een jubileum te vieren blijkbaar....
als Wilders, die nooit iets anders gedaan heeft dan in Den Haag zitten en dingen uitkramen die de meeste stemmen opleveren
bv in dat laatste berichtje en de meeste andere berichten ken je vast ook, tis een opstapeling van.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 aug 2010, 11:47

Nou ja, check zijn cv en je zult zien dat het zo is. Dat is geen afzeiken, voor zover ik weet.

Niels

Bericht door Niels » 01 aug 2010, 11:49

Gek is dat, een Wilders wordt WEL afgezeken en een Cohen of een Pechtold (of wie dan ook) niet blijkbaar :lol:

Het punt dat Perry imho terecht maakt is dat mensen van Wilders geheel nieuwe dingen verwachten maar dat ie blijkbaar al jaren lang politiek aan het bedrijven is in Den Haag. Waarom zou je dan nu ineens zo iemand nieuwe dingen zien gaan doen? :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 11:58

Ik weet niet of mensen dat verwachten...ja je zal ze er bij hebben natuurlijk, maar velen zijn bepaalde dingen ook wat zat denk ik...kijk ook eens wat al die al zittende mensen niet waarmaken, gelukkig ook wat zaken wel, maar zo gaat dat als er zoveel verschillende gedachtes zijn over wat te veranderen.
In een democratie is er toch meestal overleg en dus worden veel zaken wat afgezwakt.
Daarom beter wat hoog inzetten dan hou je nog wat over :mrgreen:
feit is wel dat ie soms z'n eigen glazen ingooit...maakt zich niet bij iedereen geliefd, maar zo zijn der meer :wink:

Daarom kun je bv een stem uit brengen op een partij of persoon waarvan jij denkt die kan wat doen, of die persoon/partij die wat tegenwicht kan bieden...maar als je daar geen gebruik van maakt maar wel blijft zeuren ja dan ist ook een heel klein beetje je eigen schuld...

Snipe

Bericht door Snipe » 01 aug 2010, 12:01

GTRene schreef:als je daar geen gebruik van maakt maar wel blijft zeuren ja dan ist ook een heel klein beetje je eigen schuld...
Als ik wel was gaan stemmen had dat alleen maar tot gevolg gehad dat het minderheidskabinet misschien een iets kleinere minderheid had gehad. Zou dat veel verschil maken?

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 12:23

Snipe schreef:
GTRene schreef:als je daar geen gebruik van maakt maar wel blijft zeuren ja dan ist ook een heel klein beetje je eigen schuld...
Als ik wel was gaan stemmen had dat alleen maar tot gevolg gehad dat het minderheidskabinet misschien een iets kleinere minderheid had gehad. Zou dat veel verschil maken?
niet geschoten is altijd mis :hmmm:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 aug 2010, 12:34

Dat vind ik altijd zo'n vreemde uitdrukking. Niet geschoten is niet geschoten. Als er geen schot is kan het dus ook niet raak of mis zijn.

Los daarvan denk ik dat er bij de volgende verkiezingen wel meer mensen zullen zijn die het allemaal wat minder interesseert. CDA-stemmers die de opmerkelijke draai van Verhagen (van bescheidenheid naar de hoofdrol) niet weten te waarderen bijvoorbeeld. Of Wilders-stemmers die de draai die hij een halve dag na de verkiezingen out of the blue maakte met de AOW minder geslaagd vonden. Zulke dingen vinden mensen "niet leuk".

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2010, 13:28

Snipe schreef:
Dom gelul, als 1 miljoen mensen er zo over denken kan je wel degelijk een verschil maken.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 aug 2010, 14:09

Lol. Subtiel als altijd :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 aug 2010, 14:59

Feit is dat eerst Fortuyn de boel flink wakker schudde...............nadien kakte de boel weer in en dacht het establishment weer als vanouds haar gang te kunnen gaan. Toen kwam Wilders, waar Fortuyn onfortuinlijk moest afhaken, om daar weer aan te haken.........

De winst zit hem niet in wat Wilders beloofd of niet beloofd, wat ie waarmaakt of helemaal niet kan waarmaken...............nee, de echte winst zit hem in het feit dat de ingedutte boel in het Haagsche eens flink wakker wordt gemaakt, het kussen met oude stof eindelijk eens een, verdiende, frisse wind krijgt..........en alleen maar om dat iedereen in het politieke landschap voor deze man in de broek doet, waarom?

Omdat niets zo gevoelig ligt dan het verliezen van macht en invloed, het verliezen van alle posities die daaraan, voor decades lang, ten grondslag liggen, het verliezen van alle zich zelf toegeeigende voorrechten die door de burger steeds meer doorzien worden, transparant gemaakt door met name internet. Het angstzweet loopt langs de ingeteerde, beschimmelde billen die te lang op het pluche hebben gezeten en die die een frisse wind te lang hebben moeten missen.

Het effect hiervan is dat het establishment een ruk naar de kant van Wilders maakt, om vooral het electoraat voor zich te kunnen behouden, maar veel belangerijker; zich zelf in het centrum van de macht kunnen houden. In het parlement, gemeentelijke en provinciale overheden, de burgemeesters posten en de CvK functies,....noem het maar op, het old boys network moet voor alles in takt blijven, maakt niet uit hoe en alle principes (die men alleen maar voor de buitenwereld etaleerde) kunnen met groot gemak over boord als of ze nooit bestonden ( en ook nooit deden uiteraard). Regels en principes worden natuurlijk trots verkondigd , vervolgens in wetten aan het volk opgelegd, maar daar wil de gevestigde orde verder geen last van hebben, die hebben haar eigen stille regels.
Het adagium; If you can`t beat them, join them, heeft zelden zo`n kracht laten zien als in de afgelopen tijd. De geschiedenis staat bol van de voorbeelden, de Griekse en Romeinse tragedies, het ontstaan van konings en keizers huizen, Napoleon....................de lijn kan moeiteloos doorgetrokken worden naar de hedendaagse politiek, met maar een, door de tijd onaangetast doel; het behoud en uitoefenen van de absolute macht, met als hoogtepunt de democratie, een heerlijk afleidings manoeuvre, die de ontevreden volkskrachten eufemistisch kanaliseert.....................

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2010, 15:17

:mrgreen: goed onderbouwde post Romo :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 aug 2010, 14:34

Cohen gaat met Roemer een alternatief plan bedenken......................

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2010, 14:54

Prachtig verwoord, Romo, de machtsverslaafden draaien als circusdieren alle kanten op voor hun eigen hagje.

Michel

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 14:57

Het wordt steeds gekker, zelfs mijnheer Aantjes gaat zich ermee bemoeien. :bag: :bag:
De commentaren op de artikelen zijn nog veel leuker.

Lijkt wel of steeds meer nederlanders de bestaande pluche zat zijn, hoe zou dat toch komen.
Sommige schreeuwen moord en brand en roepen dat ze gaan emigreren als er een rechts kabinet komt.

Ik hoop dat ze zich aan die woorden houden :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 02 aug 2010, 15:09

Ach dat werd ook geschreeuwd als er een links kabinet zou komen. Als beide kampen nu eens woord zouden houden maar ik reken er niet op.

Ik ben wel klaar met dat formatiegezeik, installeren die zooi en dan zien we vanzelf wat ervan komt. Jammer dan de PVV niet in de coalitie komt maar dit is blijkbaar op dit moment maximaal haalbaar. Ik zie de 'frisse wind' wel gaan waaien.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 aug 2010, 16:57

Ik snap er echt geen zak meer van:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... lings.html
Ministeries worden moeiteloos gekortwiekt, maar ontwikkelingshulp blijft staan als een huis.
Wie licht me bij, want het enige link die ik met ontwikkelinghulp heb is cda baantjes.

Niels

Bericht door Niels » 13 aug 2010, 18:06

Waarom verbaast me dat niets :bag:

romo

Bericht door romo » 13 aug 2010, 18:51

Eerst eens zien, dan pas geloven......................

HansD

Bericht door HansD » 14 aug 2010, 02:40

smiley schreef:Ik snap er echt geen zak meer van:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... lings.html
Ministeries worden moeiteloos gekortwiekt, maar ontwikkelingshulp blijft staan als een huis.
Wie licht me bij, want het enige link die ik met ontwikkelinghulp heb is cda baantjes.
In relatieve zin blijft het gelijk, in absolute zin daalt het wel omdat het BNP daalt.
Ik twijfel er een beetje over, aan de ene kant is dit een afspraak die alle rijke westerse landen gemaakt hebben en ontwikkelingshulp wordt niet ineens goedkoper als het BNP daalt dus kun je gewoon minder doen. Aan de andere kant, als er op elk departement en uitgavepost met de kaasschaaf overheen wordt gegaan waarom dan bij ontwikkelingshulp niet (andere budgetten zijn wel in absolute cijfers dus wellicht daalt ontwikkelingshulp naar verhouding mee).
Buiten de discussie over de hoogte van het budget kan ontwikkelingshulp in veel gevallen beter besteed worden maar laten we daar hier maar niet over beginnen 8)

Die ministerie's zal ik een stuk minder missen. Minder ministerie's, minder zinloze regels die ze bedenken om zichzelf bezig te houden :wink: .

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2010, 16:27

romo schreef:
Wat ik ook niet snap trouwens is waarom het zo nodig een minderheidskabinet moet worden terwijl er nog meerdere meerderheidsmogelijkheden zijn. Ik ben voor de coalitie VVD-PVV-CDA maar dan wel in die vorm en niet in de minderheidsvorm die het nu lijkt te worden.

Dat weigert het CDA pertinent.......................das dus een utopie.....................

Minderheids kabinetten kunnen wel degelijk goed funtioneren ( Zie Denemarken)

Het gaat er niet van komen, het CDA hangt te veel aan het vinketouw, met kans op nog meer verlies in de toekomst, ze zullen de boot hoe dan ook afhouden.................wat we nu zien is hogere toneel school...........
Je zou nog steeds gelijk kunnen krijgen romo. Ruudje heeft even in de kont van Bea geknepen en het kadaver heeft hem vast in het oor gefluisterd dat hij iets moest bedenken om die PVV tegen te houden. En zie daar...
De verhouding tussen PVV-leider Geert Wilders en het CDA is op scherp komen te staan. Directe aanleiding zijn uitspraken van oud-informateur Ruud Lubbers en waarnemend CDA-voorzitter Henk Bleker. Lubbers pleit vanmiddag in de Volkskrant, in een uitgelekte brief, zelfs voor een time-out in de kabinetsformatie.

Zelf staat Lubbers afwijzend tegenover de formatie van een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. 'Mijn standpunt heeft zich ontwikkeld van 'ja, mits' tot 'nee, tenzij'.

Lubbers schrijft dit in twee brieven aan CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en CDA-partijvoorzitter Henk Bleker. Lubbers heeft volgens in de Volkskrant de brieven vanochtend ook naar de CDA-fractie in de Tweede Kamer gestuurd.

Bom onder formatie
De interventie van Lubbers is een potentiële bom onder de onderhandelingen over een rechts kabinet. De oud-CDA-premier is als oud-informateur van de beoogde coalitie verreweg de meest prominente CDA'er die twijfelt aan samenwerking met Wilders. Verhagen kan dit signaal nauwelijks negeren.

Lubbers pleit nu voor een ander alternatief, een minderheidskabinet van VVD, CDA, D66 en GroenLinks dat in de Kamer gesteund zou kunnen worden door de ChristenUnie, de SGP en de Partij voor de Dieren.

Eerder zei CDA-voorzitter Bleker op televisie dat VVD en CDA een kabinet moeten vormen dat samenbindend is, er is voor alle Nederlanders en geen groepen uitsluit. De PVV zal die opstelling, als partij die dat minderheidskabinet gedoogt, moeten accepteren, aldus Bleker.

Wilders boos
Na een nachtje slapen reageerde Wilders fel. Hij noemde Bleker een ,,enorme zeurpiet'' en benadrukte dat de PVV helemaal niets moet. Wilders waarschuwde ook dat Bleker moet ophouden met ,,partijpolitiek gespin'', omdat hij anders de kansen op politieke samenwerking met de PVV in gevaar brengt.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen reageerde rustig op de beroering. Bleker heeft volgens hem op een heldere manier het CDA-verhaal verteld. ,,Tegelijkertijd heeft Wilders strikt genomen gelijk als hij zegt dat hij niets moet. Het is zo dat wij wat willen en daarover zijn wij in onderhandeling'', aldus Verhagen. Binnen het CDA is veel onrust over mogelijke samenwerking met de PVV. (CBR/ANP)

Plaats reactie