Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Michel P

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Michel P » 29 jul 2010, 09:59

Wouter81 schreef:Lubbers had er al een hartinfarct van, blijkbaar van het idee dat de PVV aan de macht komt. :)
:mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jul 2010, 10:52

Wouter81 schreef:Lubbers had er al een hartinfarct van, blijkbaar van het idee dat de PVV aan de macht komt. :)

Ach, de billen van Femke knijpen lekkerder dan die van Geert........................... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 21:48

Zou het dan toch??????

Door: Novum, Vernieuwd: 30-7-2010
Minderheidskabinet met gedoogsteun PVV in de maak
(Novum) - De fractievoorzitters van VVD, PVV en CDA zien perspectief voor onderhandelingen over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Dat hebben Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen vrijdagavond laten weten aan informateur Ruud Lubbers (CDA).

Het drietal gaf voor de ingang van de Eerste Kamer een toelichting op dit besluit, dat de afgelopen dagen werd voorgekookt tijdens de informele gesprekken tussen de drie heren. Daarbij is 'heel grondig' met elkaar gesproken, zei Rutte. Dit is de 'beste variant' en biedt perspectief voor een stabiel kabinet. Rutte zei dat hij ook premier van dit kabinet wil worden.

Reden voor een minderheidskabinet zijn de verschillen tussen PVV en CDA over onder meer de islam. "De scheidslijn zit hem in het karakteriseren van de islam als óf religie óf (politieke) ideologie", luidt de officiële verklaring van de drie partijen. "Partijen accepteren elkaars verschil van inzicht hierover en zullen hier ook op grond van hun eigen opvattingen naar handelen."

Verhagen zei dat hij nu samen met de VVD een regeerakkoord kan gaan schrijven dat de vrijheid van onderwijs en van godsdienst ongemoeid laat. "Juist wanneer verschillende opvattingen worden erkend heb je zekerheid dat het tot een goede en stabiele samenwerking kan komen", zei Verhagen.

Geert Wilders is 'ontzettend blij' dat Nederland nu mogelijk een rechts kabinet krijgt. "De PvdA krijgt het niet voor het zeggen." Een minderheidskabinet maakt het zowel makkelijk voor het CDA als voor de PVV, zei Wilders. "Wij kunnen alles over de islam blijven zeggen wat wij willen." In ruil voor het gedogen worden in een 'gedoogakkoord' harde afspraken gemaakt over immigratie, integratie en veiligheid.

Wilders toonde zich ook bereid tot forse bezuinigingen die de VVD wil. "De achttien miljard zullen we steunen." Hij beloofde dat zijn partij zich zal opstellen als een betrouwbare regeringspartner. "We zullen het kabinet niet zomaar naar huis sturen. Natuurlijk wil ik liever regeren, maar dit is een hele goede optie. Ik denk dat we historie schrijven als dit goed gaat."

Snipe

Bericht door Snipe » 30 jul 2010, 21:50

Luco schreef:Zou het dan toch??????
Dat is niet te hopen. Een kabinet van de grootste verliezer van de verkiezingen en de VVD, dat Wilders in de gelegenheid stelt geen verantwoordelijkheid te nemen en vrolijk door te roeptoeteren. Gedoogsteun aan een minderheidskabinet. What happened to "recht doen aan de verkiezingsuitslag"?

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 21:52

naar mijn mening doet paars plus NOG minder recht aan de verkiezingsuitslag, dit is nu eenmaal als je zoveel partijen hebt, je hebt altijd winnaars en verliezers in een coalitie.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 30 jul 2010, 21:52

Haha, bij welke grensovergang kunnen we de SP en PvdA vrienden uitzwaaien? :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 21:53

Wouter81 schreef:Haha, bij welke grensovergang kunnen we de SP en PvdA vrienden uitzwaaien? :mrgreen:

die 18 miljard wordt een makkie :thnx:

Snipe

Bericht door Snipe » 30 jul 2010, 21:56

Luco schreef:naar mijn mening doet paars plus NOG minder recht aan de verkiezingsuitslag
Wilders zei eerst dat hij in het kabinet moest en zou komen om "recht te doen aan de verkiezingsuitslag", daar doelde ik op.
Het lijkt me trouwens dat Paars Plus meer recht doet aan de verkiezingsuitslag dan VVD-CDA. Ik zie niet hoe een minderheidskabinet meer recht kan doen aan een verkiezingsuitslag dan een minderheidskabinet.

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 22:00

Is toch duidelijk waarom er een minderheidskabinet kan komen, omdat sommige punten onoverbrugbaar zijn en de partijen daarin hun eigen koers willen varen, vind ik van meer verantwoordelijkheid getuigen dan gewoon lomp daarop geen regering te vormen zoals bv de pvda doet

Ik vind in deze het cda en pvv verstandiger dan cohen

Snipe

Bericht door Snipe » 30 jul 2010, 22:03

Ik vind dat Rutte en Verhagen zich flink voor de kar laten spannen door ome Geert.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 jul 2010, 22:06

Ik geloof er niets van dat dit door gaat.........................

Ik denk dat het CDA op een gegeven moment toch de stekker uit dit experiment trekt....................uiteraard is dan weer "alles" geprobeerd, maar liever zonder Geert..........................

HansD

Bericht door HansD » 30 jul 2010, 22:07

Snipe schreef:
Luco schreef:Zou het dan toch??????
Dat is niet te hopen. Een kabinet van de grootste verliezer van de verkiezingen en de VVD, dat Wilders in de gelegenheid stelt geen verantwoordelijkheid te nemen en vrolijk door te roeptoeteren. Gedoogsteun aan een minderheidskabinet. What happened to "recht doen aan de verkiezingsuitslag"?
+1 Rechts kabinet prima maar dan ook de volledige verantwoordelijkheid. Nu heeft de PVV alle voordelen (behalve dat hij al zijn sociale punten overboord gegooid heeft maar dat is blijkbaar niet belangrijk) en geen enkel nadeel. Als het ze bevalt doen ze mee en ondertuseen gewoon door roeptoeteren.

Afbeelding

Wat ik ook niet snap trouwens is waarom het zo nodig een minderheidskabinet moet worden terwijl er nog meerdere meerderheidsmogelijkheden zijn. Ik ben voor de coalitie VVD-PVV-CDA maar dan wel in die vorm en niet in de minderheidsvorm die het nu lijkt te worden.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 jul 2010, 22:09

romo schreef:Ik geloof er niets van dat dit door gaat.........................

Ik denk dat het CDA op een gegeven moment toch de stekker uit dit experiment trekt....................uiteraard is dan weer "alles" geprobeerd, maar liever zonder Geert..........................
Nee nee romo, nu verdraai je de waarheid. Jij woont vlak bij de grens en bent gewoon bang dat al die PvdA/SP stemmers met hun Aldi tassen vol spulletjes bij jou de grens gaan oversteken. :)

romo

Bericht door romo » 30 jul 2010, 22:11

Wat ik ook niet snap trouwens is waarom het zo nodig een minderheidskabinet moet worden terwijl er nog meerdere meerderheidsmogelijkheden zijn. Ik ben voor de coalitie VVD-PVV-CDA maar dan wel in die vorm en niet in de minderheidsvorm die het nu lijkt te worden.

Dat weigert het CDA pertinent.......................das dus een utopie.....................

Minderheids kabinetten kunnen wel degelijk goed funtioneren ( Zie Denemarken)

Het gaat er niet van komen, het CDA hangt te veel aan het vinketouw, met kans op nog meer verlies in de toekomst, ze zullen de boot hoe dan ook afhouden.................wat we nu zien is hogere toneel school...........

HansD

Bericht door HansD » 30 jul 2010, 22:21

Er zijn ook nog meerderheidmogelijkheden zonder PVV en/of CDA, zelfs zonder VVD. Ik vind dit echt een zwaktebod zat eventueel als laatste redmiddel ingezet had moeten worden. Als de bezwaren zo groot zijn dat je niet met elkaar in een kabinet kunt zitten ga je wel met elkaar regeren met steun?

En als het dan toch zo nodig een minderheidskabinet met de PVV moet worden (dat idee krijg ik tenminste) waarom dan niet een VVD-PVV coalitie met steun van het CDA, dat doet dan nog het meeste recht aan de verkiezingen met de grootste partij en de grootste winnaar.

romo

Bericht door romo » 30 jul 2010, 22:24

Rutte wil gewoon MP worden................dus hoe dan ook zal de VVD het voortouw willen nemen.............

Terechte vragen Hans, het CDA zal daarop een antwoord moet formuleren.....

1 Regeren met gedoogsteun is raar voor het CDA

2 Het CDA als gedogende partij voor een VVD-PVV kabinet is nog ongeloofwaardiger

Wilders speelt het ook slim, hij heeft of de vinger aan de trekker, of hij wordt genegeerd en regeert bij de volgende verkiezingen..............

Het is een onmogelijke spagaat voor het establishment..................Ze hebben Wilders voor de verkiezingen als partner uitgesloten....................dus negeren wordt straks regeren voor Wilders.............
Of terugkomen op een belofte en toch met de PVV in zee, en dat doet heel erg zeer..................

Ik wacht met veel belangstelling af hoe het stratego spelletje zich verder ontwikkelt, 1 ding is zeker, er is nog niets zeker.....................

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 22:31

HansD schreef:Er zijn ook nog meerderheidmogelijkheden zonder PVV en/of CDA, zelfs zonder VVD. Ik vind dit echt een zwaktebod zat eventueel als laatste redmiddel ingezet had moeten worden. Als de bezwaren zo groot zijn dat je niet met elkaar in een kabinet kunt zitten ga je wel met elkaar regeren met steun?

En als het dan toch zo nodig een minderheidskabinet met de PVV moet worden (dat idee krijg ik tenminste) waarom dan niet een VVD-PVV coalitie met steun van het CDA, dat doet dan nog het meeste recht aan de verkiezingen met de grootste partij en de grootste winnaar.

Hans, minderheidskabinat met vvd-pvv zal niet gebeuren, dat wil het cda niet, die willen gewoon regeren omdat ze een nieuwe partij geen kans willen geven.
Het is daar een groot wespennest van intriges en smerigheid.

Tot zover, als het er komt, vind ik dat Geert het allemaal slim speelt, zeker als die kan blijven roeptoeteren, zoals sommige het noemen.
Voorlopig zie ik ook staan dat er over veiligheid en immigratie harde afspraken zijn/worden gemaakt.

Dan heeft die toch op redelijk belangrijke punten zijn zin gekregen.

De bezwaren verschillen zitten met name in de geloofssfeer en zolang daar geen belangrijke beslissingen in worden genomen kan dit prima en hoeft geen van de partijen in te binden op die standpunten.

Meer en meer krijg ik de neiging om de volgende keer wel pvv te stemmen, als ik vanavond weer sommige "medelanders" hoorde praten over homo's dan krijg ik steeds meer de neiging om te roepen dat zulk volk inderdaad op moet rotten.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 jul 2010, 22:38

Luco schreef:
HansD schreef:Er zijn ook nog meerderheidmogelijkheden zonder PVV en/of CDA, zelfs zonder VVD. Ik vind dit echt een zwaktebod zat eventueel als laatste redmiddel ingezet had moeten worden. Als de bezwaren zo groot zijn dat je niet met elkaar in een kabinet kunt zitten ga je wel met elkaar regeren met steun?

Hans, minderheidskabinat met vvd-pvv zal niet gebeuren, dat wil het cda niet, die willen gewoon regeren omdat ze een nieuwe partij geen kans willen geven.
Het is daar een groot wespennest van intriges en smerigheid.

Tot zover, als het er komt, vind ik dat Geert het allemaal slim speelt, zeker als die kan blijven roeptoeteren, zoals sommige het noemen.
Voorlopig zie ik ook staan dat er over veiligheid en immigratie harde afspraken zijn/worden gemaakt.

Dan heeft die toch op redelijk belangrijke punten zijn zin gekregen.

De bezwaren verschillen zitten met name in de geloofssfeer en zolang daar geen belangrijke beslissingen in worden genomen kan dit prima en hoeft geen van de partijen in te binden op die standpunten.

Meer en meer krijg ik de neiging om de volgende keer wel pvv te stemmen, als ik vanavond weer sommige "medelanders" hoorde praten over homo's dan krijg ik steeds meer de neiging om te roepen dat zulk volk inderdaad op moet rotten.
Goeie post Luco, helemaal mee eens.

HansD

Bericht door HansD » 30 jul 2010, 23:05

Ik ben benieuwd hoe het regeerakkoord eruit komt te zien. Wat ik tot nu toe gehoord heb is dat Wilders zijn sociale punten opgegeven heeft (maar dat schijnt nblijkbaar niet belangrijk te zijn voor zijn kiezers) voor bezuinigingen maar ik heb nog niets over immigratie ed gelezen (uiteraard kan dat nog komen, ik wacht het af).

Wilders speelt het zeker slim, hij heeft nu alle voordelen en geen enkel nadeel, en kan idd blijven roeptoeteren. Aan de andere kant zal hij op allochtonen/immigratie gebied ook niets bereiken als VVD en CDA niet meewerken.

Dat CDA gewoon wil regeren zal wel maar ook zij moeten zich realiseren dat regeren met een minderheid je erg kwetsbaar maakt.
Wat let de PVV om het kabinet te l,aten vallen als ze toevallig goed staan in de peilingen?

Ik blijf het een zwaktebod vinden dat pas doorgezet zou moeten worden als alle meerderheidsoptie's niet mogelijk blijken. Ik heb zoveel gelezen over recht doen aan de democratie want NL heeft tenslotte rechts gekozen(?) dat ik het heel raar vind dat een MINDERheidskabinet ineens geen probleem is terwijl er ook nog mogelijkheden zijn waar meer mensen op gestemd hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2010, 01:29

het zijn wel rare spelletjes die gespeeld worden door sommige...

echter ik kan wel leven met VVD-CDA en gedoogsteun PVV

toch hoop ik dat die achterlijke ban van de CDA eens meer bij de tijd komt en ook zo denkt en wat meer afstand neemt van oude geloofszaken en zich meer bezighoud met wat goed voor NL is en niet voor zieltjes naar de hemel terwijl ze hier beneden er een zooitje van maken.

geloof moet ooit echt uit de politiek en meer als "hobby" of vrijwillig iets, gezien worden...niet iets om rekening mee te houden in de politiek

of als oorlogdreiging of angst voor terror omdat je wat zegt wat een "gelovige" misschien erg kan vinden of dat je rekening moet houden met dat je een varken zit te eten of te schilderen of wat ook :hmmm:

regeren is regeren en niet preken/bidden, dat doe je maar thuis.

PD power

Bericht door PD power » 31 jul 2010, 22:47

Ik hoop dat er een centrum rechts kabinet komt, of het een cda/vvd met steun van de pvv of een cda/vvd/pvv kabinet wordt, maakt mij weinig uit, hebben we iig de kans dat we weer een wat gezonder economisch beleid krijgen , kan die linkse meuk, mooi gaan thee drinken met de nieuwe taliban vrienden brrrrrr

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 31 jul 2010, 22:50

Net stukje Nova gezien met mannetje Pechtold als gast. Heerlijk om te zien hoe wanhopig het establishment begint te worden. :twisted:

romo

Bericht door romo » 31 jul 2010, 22:53

Juich niet te vroeg...........................ik vertrouw het CDA voor geen mm...................de druk van de achterban is enorm ( om te kappen dus)................

Zoals vermeld; ik zie het er niet van komen........................

Zie ook;

http://www.nrc.nl/binnenland/article259 ... taatsrecht

Snipe

Bericht door Snipe » 31 jul 2010, 22:59

Wouter81 schreef:het establishment
Pechtold? Establishment?
Vergeleken met een beroepspoliticus als Wilders, die nooit iets anders gedaan heeft dan in Den Haag zitten en dingen uitkramen die de meeste stemmen opleveren, is Pechtold een volslagen nieuwkomer. (Je kan Wilders overigens een taart sturen nu, want hij zit dit jaar 20 jaar in Den Haag wereldvreemd te worden.)

romo

Bericht door romo » 31 jul 2010, 23:00

Der zitten wel meer wereldvreemden.................. :mrgreen:

Plaats reactie