GT4: low-cost racing for gentleman drivers

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dutch

GT4: low-cost racing for gentleman drivers

Bericht door Dutch » 19 jan 2007, 13:00

Zeg, is dit niet wat voor de DF'ers met race-aspiraties?

Naast de snelgroeiende GT3-categorie voor supersportwagens is vanuit België (Pascal Witmeur van SRO Belgium) het idee ontstaan voor GT4, een categorie voor kleinere, lichtere en minder dure sportauto's, die in racetrim zeer dicht bij de standaardspecificatie blijven.

Denk aan auto's als:

- Nissan 350Z
- Lotus Exige
- Audi TT
- Aston-Martin Vantage V8
- Opel Speedster
- Porsche Cayman
- Maserati Trofeo
- Ford Mustang
- BMW Z4
- Mercedes SLK

Het plan is om de GT4's dit jaar al te laten meedoen aan Belcar, terwijl er ook GT4-races komen in FIA GT-weekends op Silverstone, Oschersleben, Spa, Adria en Nogaro. Volgend jaar komt er dan een heus FIA GT4-kampioenschap.

Okee, 'minder duur' is natuurlijk een relatief begrip, maar voor de kapitaalkrachtige DF'er is 't misschien een interessante uitdaging...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 jan 2007, 13:22

Als je het geld op tafel mikken kan dan kan je toch ook gewoon in de ZAC rijden?

Als ik naar de uitslagen van oa Sport kijk dan zie ik tijden staan waarvan ik denk dat dat wel te doen moet zijn zelfs met een niet al te groot budget. bij de wat langzameren staan zelfs tijden die hier met straatauto's gereden worden, 2:20 komt ook regelmatig voor in de uitslagen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 jan 2007, 14:08

Dan lijkt dit me toch een leukere klasse:
http://www.dnrt.nl/algemeen/bericht.php?nieuwsid=3487

[img:550:380]http://www.pittalk.nl//uploads/Gloria-B410Y-vettura.jpg[/img]

Moet je wel nog met je vetpens in zo'n auto passen. :lol:

Plaats reactie