max snelheid op sommige wegen omhoog...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

max snelheid op sommige wegen omhoog...

Bericht door GTRene » 28 jul 2010, 18:41

Helaas :D

niet in NL maar in Italie, toch een leuke mededeling als je regelmatig in Italie komt.

http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/ ... t-naar-150
Die pizzabakkers zijn een voorbeeld voor de rest van de wereld, vandaag werden een aantal verkeersregels gewijzigd, waaronder een verhoging van de maximumsnelheid op bepaalde trajecten.
Matrixborden hebben we niet voor niets, ze worden alleen in Nederland voor de verkeerde dingen gebruikt. De lampen in die borden branden tegenwoordig bijna permanent op 50 kilometer per uur, maar ze op rustige trajecten op 150 zetten kan ook! In Italië gaan ze daarmee starten omdat er een aantal trajecten zijn -waaronder de Povlakte- waar de wegen breed, recht en overzichtelijk genoeg zijn om er bij goed weer en relatief rustig verkeer een verhoogde snelheidslimiet te laten gelden. In plaats van de standaard 130 kilometer per uur mag je daar dus voortaan -als de borden het aangeven- 150 kilometer per uur jakkeren.
Een aantal andere verkeersregels werd ook aangescherpt: alcohol is nu compleet verboden als je 18 tot 21 bent en achter het stuur zit. Iedereen die minder dan drie jaar zijn rijbewijs heeft krijgt dezelfde beperking opgelegd. Taxi-, bus- en vrachtwagenchauffeurs mogen ook geen druppel alcohol meer op hebben achter het stuur. Ook wordt de verkoop van alcohol langs wegen aan banden gelegd. Goede ontwikkelingen daar in Italië, lezen we mee in Den Haag? Danku!
zal NL het ook doen? ik zie het niet snel gebeuren, but you never know.

Tom

Re: max snelheid op sommige wegen omhoog...

Bericht door Tom » 28 jul 2010, 18:55

GTRene schreef:
zal NL het ook doen?
Natuurlijk niet, hier leggen ze een 5 baans A2 aan om de snelheid van 120 naar 100 te brengen (en er op zondag te gaan flitsen).
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _dood.html

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2010, 19:03

:lol: de omgekeerde wereld :hammer:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 jul 2010, 20:46

Ohh heerlijk die Italianen. Iedereen rijdt al minimaal 150km/h waar je 130 mag. Hoe gaan we dat aanpakken?

Beste idee: we passen de max. snelheid aan :mrgreen:

Hans

Bericht door Hans » 28 jul 2010, 21:10

Italië 1, Holland 0

Riceaux

Bericht door Riceaux » 28 jul 2010, 21:32

Ach, hier in Groningen kun je ook prima 150 rijden op de snelweg. Controleren hier maar afentoe, en ze staan hier meestal vrij opvallend. Dus wat mij betreft laten ze de maximum snelheid lekker op 120. Eigenlijk geldt dit wel voor de hele A7. Naja tot Hoorn.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jul 2010, 01:39

Amersfoort Amsterdam is van 100 naar 120 gegaan (dynamisch) dus we moeten niet klagen. Natuurlijk gebeurt het hier niet zoals in Italie maar ik vond dit al knap :)

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 29 jul 2010, 03:04

Ik rijd bijna elke week van Leeuwarden naar Utrecht, en langs de A6 in de polder staan echt tientallen borden met waarschuwingen voor snelheidscontroles, maar die ben ik echt nog nooit tegengekomen........ zetten ze die borden daar nou neer als goedkoop alternatief voor een echte flitser :?: of staan ze daar wel vaak.
Ik rijd daar iig meestal gewoon 150 wanneer het kan en heb nog nooit een boete gehad. :hmmm:

Wat betreft de maximumsnelheid ben ik ervan overtuigd dat die sowieso standaard naar de 140 km/h kan, met variabele borden, als het druk is de snelheid naar beneden, en 's nachts onbeperkt... scheelt een hoop ergernis.

Knot

Bericht door Knot » 29 jul 2010, 08:21

Dacht ook meteen aan de A2 idd, beter, breder, overzicht en dan terug naar 100 om het geld flitsend terug te verdienen.

150 zou ideaal zijn, dan kan je 200 binnen de inbeslagname marge van 51 te hard 8)

Mack

Bericht door Mack » 29 jul 2010, 09:43

Alles wat 120 was, wordt 100,
alles wat 100 was, wordt 80,
alles wat 80 was, wordt 70 of 60
alles wat 50 was, wordt 30

Des te lager de max. snelheid, des te meer flitsboetes... No way dat dit ooit in NL gaat gebeuren.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2010, 10:09

Macboy schreef:Amersfoort Amsterdam is van 100 naar 120 gegaan (dynamisch) dus we moeten niet klagen. Natuurlijk gebeurt het hier niet zoals in Italie maar ik vond dit al knap :)
ja en wanneer staat hij op 120km/h... bijna nooit :evil:

terwijl de andere kant op a'dam - a'foort precies dezelfde weg is en daar mag je altijd 120km/h al jaren :?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2010, 10:11

ErikMartijn schreef:Ik rijd bijna elke week van Leeuwarden naar Utrecht, en langs de A6 in de polder staan echt tientallen borden met waarschuwingen voor snelheidscontroles, maar die ben ik echt nog nooit tegengekomen........ zetten ze die borden daar nou neer als goedkoop alternatief voor een echte flitser :?: of staan ze daar wel vaak.
Ik rijd daar iig meestal gewoon 150 wanneer het kan en heb nog nooit een boete gehad. :hmmm:

Wat betreft de maximumsnelheid ben ik ervan overtuigd dat die sowieso standaard naar de 140 km/h kan, met variabele borden, als het druk is de snelheid naar beneden, en 's nachts onbeperkt... scheelt een hoop ergernis.
die rij ik ook heel vaak, ook altijd min. 150km/h en idd nog nooit een boete gehad en flitser misschien 1 a 2 x gezien bij de restaurant in de buurt van lelystad ;)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 jul 2010, 11:58

Tom schreef:
GTRene schreef:
zal NL het ook doen?
Natuurlijk niet, hier leggen ze een 5 baans A2 aan om de snelheid van 120 naar 100 te brengen (en er op zondag te gaan flitsen).

Hebben we aan de korenwolven te danken.
Jarenlang juridisch getouwtrek tussen overheid en zogenaamde belanghebbende resulteert in concessies. Verbreden mag, maar dan wel de snelheid omlaag. Voor de doorstroming in de spits ongetwijfeld beter, op de rustige momenten onbegrijpelijk.
Zelfde met die zogenaamde Spitsstroken. Ook een manier om beide partijen tegemoet te komen.

Ybo
Auto: G21 / S212

Bericht door Ybo » 29 jul 2010, 12:02

die rij ik ook heel vaak, ook altijd min. 150km/h en idd nog nooit een boete gehad en flitser misschien 1 a 2 x gezien bij de restaurant in de buurt van lelystad
Ik rijd de A6 bijna elke dag af. Ze staan er niet heel vaak inderdaad maar ik zou wel blijven opletten:

Aantal locaties:

Wegrestaurant inderdaad, viaduct Lelystad Noord, andere afslag Lelystad (vaak beide richtingen ook middenberm), bij Almere viaduct, net ten Noorden van aansluiting A27. Lelijker is het dat ze de laatste tijd toch regelmatig staan te laseren op het lange rechte stuk naar de Ketelbrug (richting Noord meestal 's avonds), ze staan dan achter een praatpaal, je wordt dan opgehaald door motoragenten bij de Ketelbrug en het goede gesprek vindt plaats bij de Texaco. Ook heb ik ze 1 keer gespot met een laser bij de bocht bij Emmeloord (100 stuk) richting Noorden.

Misschien heb je er wat aan. :angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 29 jul 2010, 12:08

.....en we weten hier natuurlijk al jaren dat rond de 150 een prima snelheid is voor een Panda:
http://www.driving-fun.com/927/home/new ... d-aan.aspx

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2010, 13:19

Ybo schreef:
die rij ik ook heel vaak, ook altijd min. 150km/h en idd nog nooit een boete gehad en flitser misschien 1 a 2 x gezien bij de restaurant in de buurt van lelystad
Ik rijd de A6 bijna elke dag af. Ze staan er niet heel vaak inderdaad maar ik zou wel blijven opletten:

Aantal locaties:

Wegrestaurant inderdaad, viaduct Lelystad Noord, andere afslag Lelystad (vaak beide richtingen ook middenberm), bij Almere viaduct, net ten Noorden van aansluiting A27. Lelijker is het dat ze de laatste tijd toch regelmatig staan te laseren op het lange rechte stuk naar de Ketelbrug (richting Noord meestal 's avonds), ze staan dan achter een praatpaal, je wordt dan opgehaald door motoragenten bij de Ketelbrug en het goede gesprek vindt plaats bij de Texaco. Ook heb ik ze 1 keer gespot met een laser bij de bocht bij Emmeloord (100 stuk) richting Noorden.

goed om te weten, thnx :D ik weet precies welke punten je bedoelt dus ga daar zeker opletten!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jul 2010, 09:02

bmw320i schreef:
Ybo schreef:

Aantal locaties:

goed om te weten, thnx :D ik weet precies welke punten je bedoelt dus ga daar zeker opletten!
Muiderbrug richting Lelystad kan je daar nog aan toevoegen! En niet te vergeten het stuk tussen Bant en Lemmer, je komt na Lemmer een stukje "bosgebied" tegen waar de heen en terugweg zich even splitsen. Aan de rechterkant richting Emmeloord heb je halverwege al die bomen een heuveltje. Achter dat heuveltje is een enorme hotspot, staat de radar 9/10x achter een hmp. Als ik over de A6 rijdt en flitsers spot, staan ze daar altijd.

Ybo
Auto: G21 / S212

Bericht door Ybo » 30 jul 2010, 09:37

Muiderbrug richting Lelystad kan je daar nog aan toevoegen! En niet te vergeten het stuk tussen Bant en Lemmer, je komt na Lemmer een stukje "bosgebied" tegen waar de heen en terugweg zich even splitsen. Aan de rechterkant richting Emmeloord heb je halverwege al die bomen een heuveltje. Achter dat heuveltje is een enorme hotspot, staat de radar 9/10x achter een hmp. Als ik over de A6 rijdt en flitsers spot, staan ze daar altijd.
Ik ga er meestal af bij Emmeloord en bij de A27. Vandaar dat ik ze niet genoemd heb. Ken beide spots wel inderdaad, maar kom er niet zo vaak en wist dus niet of ze nog 'hot' waren.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 jul 2010, 12:48

A27 ga ik er ook altijd af, ik woon in baarn (bij a'foort dus is dat de makkelijkste weg)

maar die plek bij bant zou ik eens op letten komende weekeind ;)

wjn

Bericht door wjn » 19 aug 2010, 16:49

Tom schreef:
GTRene schreef:
zal NL het ook doen?
Als ze dan rechts inhalen ook legaliseren, zou ik het geen probleem vinden.

Nu moet ik 8x van rijstrook verwisselen om iemand die op de 4e baan 95 sukkelt in te mogen halen.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 19 aug 2010, 18:37

Hmm, ik ben afgelopen zaterdag van Groningen via Urk naar Veenendaal geboenderd, maar ik ben gelukkig niks op de A6 tegengekomen. Dat stuk bosgebied waar een aantal posts hierboven melding van wordt gemaakt rijdt wel erg lekker trouwens. Wel lullig als je een beetje de gang erin hebt, er een 5tal Priussen met een gangetje van 110 op de linkerbaan rijdt pvd. Opkakken als je niet doorrijdt :turtle:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 aug 2010, 19:27

Heerlijk, Italia: 20 te hard is 170 rijden :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 aug 2010, 09:49

Tom schreef:
GTRene schreef:
zal NL het ook doen?
Tom, ik wist niet dat je een direct lijntje met Camiel had? :mrgreen:
In stille uren naar 120 km/u door Edwin Timmer
DEN HAAG - Automobilisten hoeven op de spiksplinternieuwe tienbaanssnelweg tussen Amsterdam en Utrecht binnenkort het gaspedaal niet langer al bij honderd kilometer per uur los te laten. Demissionair minister Eurlings (Verkeer) wil de maximumsnelheid daar op rustige tijden verhogen naar 120 kilometer per uur.

Ads door Google
Afslankkoffie € 12,- 2=1
Koffie met afslankende werking bij Yves Rocher. Koop nu voordelig!

www.yves-rocher.nl

Tampon Video
Informatie over tampons en antwoord op al je vragen!

www.libresse.nl

De CDA-bewindsman loopt daarmee vooruit op de evaluatie van enkele proeven met dynamische snelheden op de A1, de A12 en de A20.

"Niemand begrijpt dat je op zo'n nieuw breed stuk asfalt ook in de avonduren nog een beperkte snelheid zou moeten rijden", zegt Eurlings. "Dat roept weerstand op bij weggebruikers. Daarom wil ik een hogere maximale snelheid op momenten dat het rustig genoeg is, bijvoorbeeld 's avonds en 's nachts."

Voor het A2-traject tussen de knooppunten Holendrecht en Maarssen viel in 2006 onder het kabinet-Balkenende II (CDA en VVD) het besluit tot verbreding van de uiterst filegevoelige A2. Toen werd aangenomen dat ook de maximumsnelheid terug moest naar 100 km/u. Daarvan stapt Eurlings nu af. "Ik heb er alle vertrouwen in dat zal blijken dat ook hier 120 km/u mogelijk is."

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 aug 2010, 10:37

Werkt die afslankkoffie echt? :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 22 aug 2010, 11:35

Maus335i schreef: Tom, ik wist niet dat je een direct lijntje met Camiel had? :mrgreen:
Mag niet klagen als ze zoiets doen, al voelt het als een publiciteitsstunt om gewoon positief in het nieuws te komen. Alsof het vooraf al zo bedacht was.

Overigens moet je op de snelweg voor Eindhoven nu de keus maken of je voorbij Eindhoven wilt of er ergens af moet. Zijn twee gescheiden wegen. Die weg om bij Eindhoven een afrit te kunnen pakken (ik durf het geen snelweg meer te noemen, officieel is het ook een N-weg geworden) is 80km/u :bag: :goodnight:

Plaats reactie