Straat verandert in auto showroom...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark N

Straat verandert in auto showroom...

Bericht door Mark N » 25 jul 2010, 20:30

Ik woon aan een doorgaande weg waar aan de zijkant de mogelijkheid is om te parkeren. Omdat dit tegenover een drukbezocht tankstation is en de weg vaak redelijk druk is worden hier af en toe auto's te koop aangeboden.

Nu is het sinds een paar weken zo dat hier 7 auto's achter elkaar te koop staan. Begint net een showroom te lijken, waardoor ik 2 straten verder moet parkeren.... Wordt mij iets te veel van het goede dus wil ergens een klacht of iets dergelijks gaan indienen. Weet iemand waar ik hiervoor moet zijn? Moet ik de politie bellen of kan ik beter bij de gemeente aankloppen?

Ga eens vragen of er hier een bord neergezet kan worden dat er niks te koop aangeboden mag worden, die staan er namelijk al wel in de omliggende straten. :hmmm:

M@rcel

Re: Straat verandert in auto showroom...

Bericht door M@rcel » 25 jul 2010, 20:45

wijkagent op de hoogte brengen

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 jul 2010, 21:13

Voor 'commerciele' verkoop op straat is een vergunning nodig volgens mij. Ik dacht dat auto's verkopen op die manier daar ook onder valt. Is hier niet ooit een topic geweest over een dergelijke situatie op een kruispunt.

Hier een link naar een situatie in Amsterdam

http://www.webregio.nl/amsterdam/region ... erdam.aspx

Mark N

Bericht door Mark N » 26 jul 2010, 11:01

Thanks voor de reacties! Ik ga eens even uitzoeken wie onze wijkagent is. :D

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2010, 11:05

Doe eens een paar fototjes, misschien zit er nog wel wat bij!

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 jul 2010, 11:19

Gewoon een paar Marokkanen of Polen tippen, dan is de straat morgen wel leeg. :)

Gijzer

Bericht door Gijzer » 26 jul 2010, 14:37

Wouter81 schreef:Gewoon een paar Marokkanen of Polen tippen, dan is de straat morgen wel leeg. :)
Waarom zou je de verkopers tippen?? :bag:

Mark N

Bericht door Mark N » 27 jul 2010, 10:20

Knot schreef:Doe eens een paar fototjes, misschien zit er nog wel wat bij!
LOL er zit helemaal niks bij, dat is het probleem. Die dingen zijn onverkoopbaar en blijven dus maanden staan hier als niemand er wat aan doet. :mrgreen:

Gisteren is de politie langs geweest en die hebben alle kentekens opgeschreven. Heb gevraagd of ze er voor kunnen zorgen dat er een bord komt te staan waarop duidelijk staat dat het niet mag. Dat vonden ze wel een prima idee.

Nu maar even afwachten of ze er ook daadwerkelijk wat aan gaan doen meteen, maar het begin is gemaakt. :D

Luco

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 10:27

Laat die jongens toch handelen, is goed voor de economie :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2010, 10:30

:clap: je kan het inderdaad als een soort overlast beschouwen.

ik had het een keer hier in de straat...komen een paar wazige gasten in een wazige auto, zetten hem voor mijn huis neer (heb een leuk uitzicht hiero maar dat terzijde) en lopen weg richting de straten achter... :hmmm:

toen dacht ik al er klopt iets niet...

na een aantal dagen stond de auto er dus nog...men buurman kwam ook al kijken en vragen...ik vertelde het verhaal, en na een aantal dagen stond ie er nog, ik zei tegen men buurman, ik bel wel eens ff naar de politie (auto zag er van binnen ook erg vies uit met blikjes en papiertjes e.d.)

ik bel de politie smorgens en net na de middag komt 1 van die gasten al vreemd om zich heen kijkend naar de auto lopen om die vervolgens in de buurt hier achter neer te zetten, althans daar reden ze heen :mrgreen:

dus de politie heeft (ik heb kenteken e.d. vermeld) de schijnbaar bij hen bekende eigenaar gebeld en verzocht die lelijke bak elders neer te zetten :banaan: wat dat beterfd zijn ze best vlot de politie van Almelo. :clap:

Hunter

Bericht door Hunter » 27 jul 2010, 11:08

Hier in Nieuwegein hadden wij ook zo'n straat, nabij het winkelcentrum.
Gemeente heeft er gewoon betaald parkeren van gemaakt :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jul 2010, 11:17

Mark N schreef:
Knot schreef:Doe eens een paar fototjes, misschien zit er nog wel wat bij!
LOL er zit helemaal niks bij, dat is het probleem. Die dingen zijn onverkoopbaar en blijven dus maanden staan hier als niemand er wat aan doet. :mrgreen:

Gisteren is de politie langs geweest en die hebben alle kentekens opgeschreven. Heb gevraagd of ze er voor kunnen zorgen dat er een bord komt te staan waarop duidelijk staat dat het niet mag. Dat vonden ze wel een prima idee.

Nu maar even afwachten of ze er ook daadwerkelijk wat aan gaan doen meteen, maar het begin is gemaakt. :D
Ze zullen wel gaan kijken of de kenteken op dezelfde persoon of bedrijf staan om de aard van de verkoop te bepalen.

Mark N

Bericht door Mark N » 27 jul 2010, 13:06

Er is maar 1 van de 7 auto's van een handelaar. Dus ben dan benieuwd of ze er überhaupt iets aan kunnen doen!

Luco

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 13:15

Mark N schreef:Er is maar 1 van de 7 auto's van een handelaar. Dus ben dan benieuwd of ze er überhaupt iets aan kunnen doen!
Weinig, want als particulier mag je namelijk je auto te koop zetten als ik goed ben voorgelicht.

Mark N

Bericht door Mark N » 27 jul 2010, 13:40

True, maar of ze met z'n allen een straat vol mogen zetten terwijl dat in de rest van de buurt niet mag zal vast een ander verhaal zijn.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jul 2010, 13:48

gemeente moet een apv uitbrengen waarin ze dit specifiek verbieden. Als het gaat opvallen dat er elke dag 10 a 15 auto's staan... kan de gemeente met een apv verkoop van auto's bijvoorbeeld in die straat verbieden en dan is het probleem (aldaar) opgelost. Zo zijn er nog veel meer straten die in nederland misbruikt worden :mrgreen:

dale vito

Bericht door dale vito » 28 jul 2010, 21:03

Vertel ze ff dat een advertentie op marktplaats zo gemaakt is ;)

Plaats reactie