Spoedje, EBC yellowstuff op achteras E36?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jesper
Auto: BMW M135i

Spoedje, EBC yellowstuff op achteras E36?

Bericht door Jesper » 27 jul 2010, 16:04

Komend weekend was ik eigenlijk van plan om weer eens wat rondes te doen op de Nordschleife. Dus vandaag even snel een rondje om de wagen gelopen om één en ander te checken. Echter zie ik nu dat de trackday op Spa van begin deze maand toch wel aardig wat van de remblokken heeft opgevreten. Dus ben ik eigenlijk met spoed op zoek naar nieuwe remblokken. DPT en Remola meteen gemaild of ze RC6 voor de vooras en DS2500 voor de achteras op voorraad hebben liggen.

Ik heb dus een aantal winkels gemaild of ze nog iets op voorraad hebben liggen en krijg ik al snel een reactie van Ebcshop dat ze EBC yellowstuff voor de achteras en vooras op voorraad hebben liggen. Setje voor achteras kost zo'n 90 euro. Is het verstandig om dit op de E36 op de achteras te monteren of moet ik die ebc blokken sowieso links laten liggen?
Ik lees namelijk nogal wisselende ervaringen over deze blokken...

Luco

Re: Spoedje, EBC yellowstuff op achteras E36?

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 16:27

heb je een remdrukverdeler?
Dan zou ik het achter nog wel durven te proberen, anders is mijn mening laten liggen.

Jesper

Bericht door Jesper » 27 jul 2010, 17:37

Tsja op de voorste schijven (powerdisc) en de blokken (voor rc6) na is de remmerij gewoon origineel.

Hoe verhoud zo'n ebc yellowstuff blok zich tov bijvoorbeeld een DS2500 blok? Want DS2500 was in eerste instantie de bedoeling om eens te proberen.

Schema van ebc:
Afbeelding

RJay

Bericht door RJay » 27 jul 2010, 18:12

hoe agressief is je voorblok? Anders zou je hank van dutch race and rallyparts eens moeten mailen of die nog hp+ voor de achteras heeft liggen.

Bort

Bericht door Bort » 27 jul 2010, 21:32

Ik heb gele pagid's vooraan en gele ebc's achteraan op mijn E36.
Werkt perfect op circuit, niets uit balans.
Dezelfde blokken zal allicht beter zijn, maar ik merk toch niets slecht aan deze setup.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 28 jul 2010, 07:51

Heb je problemen met de remdrukverdeling dat je verschillend voor en achter wilt monteren?
Heb op mijn MR2 Turbo rondom Yellowstuff en dat gaat perfekt.
Bij de MaX5 racers wordt voor Yellowstuff en achter Redstuff gebruikt omdat Yellowstuff achter net te veel remvertraging geeft met wat onbalans in de kont vd auto bij hard aanremmen, daarom achter hierbij de iets minder remmende Redstuff om wat meer rembalans in de auto te brengen.

Ben na eerder bij andere auto's Pagid blue, Ferodo 2500 en Textar te hebben gebruikt, nu bij mijn huidige circuitbranders bijzonder tevreden over de Yellowstuff, ga het vermoedelijk ook op de NSX proberen.

Jesper

Bericht door Jesper » 28 jul 2010, 11:02

Advies van de CL mannen was om achter met een iets minder agressief blok te rijden, in geval van CL dus de RC5. Maar om achter nou ook dat geklapper te krijgen... Daarnaast is DS2500 een paar tientjes goedkoper, dit is al de 3e blokwissel dit jaar dus dat scheelt wel op jaarbasis.

Aangezien DPT de RC6 en DS2500 op voorraad heeft en ik altijd tevreden ben geweest met zijn service, heb ik de twee setjes dan ook meteen bij hem besteld.

Jamie

Bericht door Jamie » 29 jul 2010, 23:41

Wij hebben de DS2500/DS3000 en hawk HP + en HT10 altijd op voorraad voor de beemers.
Voor spoedjes altijd bereikbaar ;)

Plaats reactie