ByeBye E39 ///M5 again ;) SOLD SOLD SOLD!!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Marc R » 27 jul 2010, 16:15

Relax Paul,hier veranderd er weinig dat zie je wel... :wink:

Gebruikersavatar
Rutger...
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 jun 2009, 16:40

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Rutger... » 27 jul 2010, 18:03

De ex m5 staat ook alweer te koop ..
http://link.marktplaats.nl/356981974

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jelmer850i » 27 jul 2010, 18:33

dat is snel...
Beste prijs ook voor een 99'tiger.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jarno » 05 aug 2010, 13:43

ByeBye A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS...

Hello BMW 530D :popcorn:

Pas op voor de vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk :bignews:
Is een veel voorkomend probleem met serieuze motorschade als resultaat !!!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Erik K. » 05 aug 2010, 15:25

Inlaatspruitstuk zit op zo'n €360 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jarno » 05 aug 2010, 19:54

Erik K. schreef:Inlaatspruitstuk zit op zo'n €360 :mrgreen:
Probleem met een nieuw inlaatspruitstuk is... :hmmm:
Het gebeurd doodleuk wéér... :'(
Vlinderkleppen eruit en dan is het klaar... :df:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Erik K. » 05 aug 2010, 19:59

Tja dat kan altijd,

Maar dan heeft hij z'n auto waarschijnlijk allang niet meer ;)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2010, 09:15

Jarno schreef:ByeBye A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS...

Hello BMW 530D :popcorn:

Pas op voor de vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk :bignews:
Is een veel voorkomend probleem met serieuze motorschade als resultaat !!!
goeie deal :df: 8) en idd swirl kleppen uit het inlaatspruitstuk halen ;)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Knot » 06 aug 2010, 09:20

Jelmer850i schreef:dat is snel...
Beste prijs ook voor een 99'tiger.
Dacht ook al, maken die lampen/stuur/spiegel en de kmstand deze auto 4000 euro meer waard dan mijn exemplaar ervan uitgegaan dat mensen liever originele wielen en nieren etc hebben?

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jelmer850i » 06 aug 2010, 10:57

2 jaar geleden heb ik de mijne voor dat bedrag gekocht met 125k op de teller... , ook met facelift koplampen etc.
Ik ga er maar vanuit dat hij iets overpriced is :D, aan de andere kant een goeie blijft wel geld waard natuurlijk.
Persoonlijk ga ik ook voor org. nieren org. velgen etc.

Maar heeft paul nu een e60 530d gekocht ?

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jarno » 06 aug 2010, 11:09

Ja... ik zag hem in een donkerblauwe E60 530d... van 2003
En zijn Audi is van eigenaar veranderd volgens de RDW...

Meer weet ik (nog) niet dus :sealed:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Knot » 06 aug 2010, 11:56

E60 530d met M pakket en handbak staat op mijn wensenlijst als opvolger mogelijk na de M5, alleen dat handbak verhaal was lastig volgens mij i.c.m. executive etc.

Die inlaatkleppen speelt dat ook nog bij de E60 joh?? :shock:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Erik K. » 06 aug 2010, 12:19

Meestal gaan die inlaatspruitstukken eerder lekken dan dat de vlinderkleppen het begeven, dus echt
vaak komt het niet voor zolang je de lekkage in de gaten houd.
En anders bij 150000km preventief vervangen.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jarno » 06 aug 2010, 17:03

Ik heb Paul net gesproken en er ligt al een versere motor in het vooronder.
Heeft dus een eerlijke historie.
Ziet er prima uit :thumbup:

Uitlaatspruitstukken van de 530d gaan atijd lekken door scheurvorming.
De vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk hebben last van aankoeking en dan komt er speling op
waarna ze scheuren en in de motor verdwijnen en daar alle delen vakkundig slopen :shithappens:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Knot » 06 aug 2010, 17:31

Goeie blokkies die x30d... :shock:

Doe mij dan een lekkere M52B28, 255.000km vol planken, tikkende klepstoters bij driften op droog, 0W30, 10W40, 10W60 maakt allemaal niet uit, blijft knallen!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2010, 18:36

Knot schreef:Goeie blokkies die x30d... :shock:

Doe mij dan een lekkere M52B28, 255.000km vol planken, tikkende klepstoters bij driften op droog, 0W30, 10W40, 10W60 maakt allemaal niet uit, blijft knallen!
ja naar mijn mening maakt bmw ook betere / bullet-proof benzine blokken dan diesels... want ook de x20d hebben zat probleempjes ;)

terwijl je dit soort dingen nooit bij de i blokjes hoort...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Erik K. » 06 aug 2010, 21:03

Bij de i's zijn er ook genoeg puntjes hoor, maar dan met name bij de x16i's t/m x20i's
Niet zozeer de blokken maar meer de bobine's/inspuitventielen/software

Benzine motoren tot +/-2000 zijn inderdaad bulletproof :)
Daarna moesten ze allemaal zuiniger, stiller en minder uitstoot geven en wel veel vermogen leveren etc, dat zijn blijkbaar zaken die lastig samen gaan :mrgreen:

Moet er wel bij zeggen dat ik heb idee dat de onderdelen die BMW laat plaatsen na problemen beduidend beter zijn en de kwalilteit van hele nieuwe motoren wel aan het verbeteren is.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2010, 21:09

Erik K. schreef:Benzine motoren tot +/-2000 zijn inderdaad bulletproof :)
die bedoelde ik idd :)
Erik K. schreef: Daarna moesten ze allemaal zuiniger, stiller en minder uitstoot geven en wel veel vermogen leveren etc, dat zijn blijkbaar zaken die lastig samen gaan :mrgreen:
dat zal idd het probleem wel zijn :mrgreen:

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door jeust » 06 aug 2010, 21:53

Uitlaatspruitstukken van de 530d gaan atijd lekken door scheurvorming.
De vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk hebben last van aankoeking en dan komt er speling op
waarna ze scheuren en in de motor verdwijnen en daar alle delen vakkundig slopen
Gaat dit over de 218 pk of de 231 pk? Of zijn die technisch identiek en geldt het dus voor beide?

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Auke M535i » 06 aug 2010, 23:35

Recentelijk nog een 530d open gehad, turbo aan gort. Ook gekeken naar de verdachte swirl flaps, echter na een bepaald bouwjaar zitten er gewoon metalen flaps in, deze breken en vreten je turbo NIET op.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jelmer850i » 07 aug 2010, 10:58

De grote vraag, na welk bouwjaar :df:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Marco R. » 07 aug 2010, 11:37

En de volgende vraag, waarom was de turbo dan wel aan gort ?

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Auke M535i » 07 aug 2010, 11:38

Bouwjaar weet ik niet, helaas.
Wagen had net 1 ton gelopen, turbo was kapot gegaan door een afgescheurde steun uit het spruitstuk!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Niels » 07 aug 2010, 11:44

Swirls breken dan ook vaak op de as af. Zoek en gij zult vinden (in werkplaats) :wink:

Liever weer ontopic en wachten tot dat Paul zelf met z'n kar aan komt zetten. Het wordt nogal rommelig op deze manier :police:

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ByeBye E39///M5 Helloi A3 2.0TDI DSG,BRAKES & WHEELS pic

Bericht door Jarno » 08 aug 2010, 22:33

@NIELS : Oké wachten op Paul duurt nog wel even i.v.m. computer problemen en internet...
en dit is nu toch wel even een interessant onderwerp waar dus een x aantal
onduidelijkheden over zijn.
En ook Paul heeft hier wel oor naar... :please:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Fedmas, L5S1, Majestic-12 [Bot], MarcF, Murena, Rivanov, RS-Ron, Thomas H en 12 gasten