Blijkbaar ben ik ergens door verf heen gereden met de O2, heeft iemand enig idee hoe je gewoon verf van de autolak afkrijgt?
Ik zou echt niet weten wat het eraf kan krijgen, zonder de eigenlijke autolak te slopen... Als iemand wat weet, graag...
Verf op autolak, hoe te verwijderen?
- Fabian
Re: Verf op autolak, hoe te verwijderen?
met klei! 

-
Re: Verf op autolak, hoe te verwijderen?
Dat advies heb ik ook gekregen, had een autolakbedrijf gebeld, die zeiden probeer op een klein plekje doekje met terpentine.
Is gelukt dus, alleen het is een klote klus, meer dan 1,5 uur bezig geweest.
Plastic delen worden wel ietsje doffer, maar goed, beter dan verfklodders overal.
Terpentine tast de lak niet aan, daarna ben ik direct naar de carwash geweest om de auto in de was te zetten en alles weg te spoelen. In ieder geval geen doffe plekken gespot (en soms moest ik toch hard drukken).
Het gaat om een Octavia 2 met metallic bordeaux-achtig lak van 2005, dus ik weet niet of terpentine bij alle auto's bruikbaar zijn (neem aan dat niet alle lakken hetzelfde zijn). Dus als iemand hetzelfde heeft eerst iets kleins proberen...
Is gelukt dus, alleen het is een klote klus, meer dan 1,5 uur bezig geweest.
Plastic delen worden wel ietsje doffer, maar goed, beter dan verfklodders overal.
Terpentine tast de lak niet aan, daarna ben ik direct naar de carwash geweest om de auto in de was te zetten en alles weg te spoelen. In ieder geval geen doffe plekken gespot (en soms moest ik toch hard drukken).
Het gaat om een Octavia 2 met metallic bordeaux-achtig lak van 2005, dus ik weet niet of terpentine bij alle auto's bruikbaar zijn (neem aan dat niet alle lakken hetzelfde zijn). Dus als iemand hetzelfde heeft eerst iets kleins proberen...