Het gaat om een 205 Rallye welke ik begin 2008 heb aangeschaft en inmiddels al verre van standaard is. Origineel was mijn plan er een originele, showroomstaat Rallye van te bouwen, maar al snel ontspoorde het plan. Ik maakte de fout er wat circuitdagen mee te rijden... En dan ineens besef je dat dat toch wel erg leuk is en dat het plezier groter wordt met een fatsoenlijk geprepareerde auto. En dus ben ik nu bezig een volwaardige trackday auto te bouwen van de 205.
Zo stond de auto erbij op de dag van ophalen:
Zo ziet'ie er nu van buiten uit:
Actiefoto op Malmedy vorig jaar september:
Sinds vorige week wat extra gewicht wat ik nooit echt nodig hoop te hebben:
Wat specificaties:
Motor
- 1.6 onderblok gereviseerd, gehohned en met Wossner gesmede zuigers en nieuwe zuigerstangen
- Gevlakte kop (origineel 205 Rallye), uitgeliterd en gereviseerd
- 2 dubbele Weber carbs (origineel 205 Rallye), voorzien van K&N open filters
- OMP groep N uitlaatsysteem
Onderstel
- Bilstein B6 rondom
- OMP veren voorzijde
- Powerflex paars bij draagarmen voorzijde
- Stevigere topmounts
- Veerpootbrug voorzijde
- Stabilisatiestang achter
- 206gti remmen voorzijde (266mm)
- Gti achteras, dus schijfremmen ipv trommels
Exterieur
- Peugeot Talbot Sport velgen, wit
- Lelijk dakraam
Interieur
- Kuipstoelen QSP drift1
- 3" gordelset LTEC 4-punts
- Ingelaste stoelmontage
- Ingelaste REMOLA rolkooi
- LTEC suede stuur
- Snap-off stuurnaaf
Op de planning staan binnenkort een grotere HRC omdat ik nu wel een grote loze slag in m'n rempedaal heb, Ferodo DS2500 remblokjes, nieuwe banden (mogelijk semi's), een schilderbeurt van de binnenkant en de kooi.
30 april is de eerste circuitdag van 2010 aan de beurt op circuit Zolder, samen met een aantal andere Peugeots en wat Porsches, daarnaast heb ik eind augustus een circuitsessie op Zandvoort, wil ik nog minimaal 1 keer naar Malmedy dit jaar en staat ook de Nordschleife op de verlanglijst...