E36 loopt warm

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
ThomasGTT

E36 loopt warm

Bericht door ThomasGTT » 09 jun 2010, 12:57

Wellicht dat iemand mij hier kan helpen met m'n startprobleem van mijn '92 E36 320i.

Probleem is als volgt.

De auto start prima wanneer de motor koud is, echter wanneer er meer dan een half uur met de auto is gereden en de motor wordt afgezet, dan wil deze niet meer starten. Hiervoor moet je wachten totdat het blok is afgekoeld (2 tot 3 uur) en dan start de auto weer.

Met het niet starten bedoel ik dat de startmotor ook niet rond gaat. Alle lampjes op het dashboard branden wel, maar bij het omdraaien van de sleutel gebeurt er gewoon niets. Lijkt heel erg op een startonderbreker, alleen dit is het niet (is er al een keer er tussenuit geweest). Ik heb de startmotor vervangen, dit bleek echter een tijdelijke oplossing. Na 2 maanden kwam het probleem weer terug.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, wordt nu toch wel heel vervelend om rijdend bij een pomp aan te komen, vervolgens jezelf tegen je kop slaan omdat je in een automatisme het contact af zet en je met je vriendelijkste toon een vreemdeling moet vragen of hij 'even wil helpen duwen'......
Laatst gewijzigd door ThomasGTT op 23 jul 2010, 04:54, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Re: E36 warme start

Bericht door steve smith » 09 jun 2010, 18:43

ThomasGTT schreef:De auto start prima wanneer de motor koud is, echter wanneer er meer dan een half uur met de auto is gereden en de motor wordt afgezet, dan wil deze niet meer starten. Hiervoor moet je wachten totdat het blok is afgekoeld (2 tot 3 uur) en dan start de auto weer.

Met het niet starten bedoel ik dat de startmotor ook niet rond gaat. Alle lampjes op het dashboard branden wel, maar bij het omdraaien van de sleutel gebeurt er gewoon niets. Lijkt heel erg op een startonderbreker, alleen dit is het niet (is er al een keer er tussenuit geweest). Ik heb de startmotor vervangen, dit bleek echter een tijdelijke oplossing. Na 2 maanden kwam het probleem weer terug.
Mijn 540i heeft een tijdje hetzelfde gedaan. Enkele dagen na startmotorwissel kwam het terug. Startmotor er wederom onderuit, onder protest van de startmotor-boer. Uiteindelijk in de oven gelegd en de startmotor doorgemeten op een graad of 60. Defect. Wederom een verse onder garantie, sindsdien geen gezeik.

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 10 jun 2010, 00:46

Ah ok, dus wederom een andere startmotor proberen.

Moet er eigenlijk wel bij zeggen dat de vervangende startmotor van de sloop was (wel getest in koude toestand), dus het zou kunnen zijn dat deze hetzelfde probleem heeft als de originele (is dan wel heul toevallig)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 jun 2010, 21:38

Ik zou bij een automaterialenzaak gewoon een ruil starter halen.
Heb ik bij mijn vorige BMW ook gedaan. 150,- met inruil oude en je krijg een zo goed of misschien wel beter als nieuwe terug.

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 23 jul 2010, 04:53

Probleem met de startmotor is opgelost (slechte massa), maar sinds vandaag is er een nieuw probleem.

Zag tijdens het rijden in stadsverkeer dat mn temp meter richting het rood ging, motor wordt dus warm.

Een half jaar geleden is de waterpomp, viscofan en de radiateur vervangen, dus ik verwacht dat het ergens anders ligt.

Iemand ideeën? (wellicht temp sensor oid?)

Erik K.

Re: E36 loopt warm

Bericht door Erik K. » 23 jul 2010, 12:21

Thermostaat en snaar toen ook vervangen?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 jul 2010, 13:10

gokje....thermostaat kapot. Zal wel niet goed meer open gaan.
Op de snelweg geen last?

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 23 jul 2010, 18:57

Op de snelweg nog niet geprobeerd, omdat ik er nu maar zo weinig mogelijk mee rij.
Zal de thermostaat eens verwijderen, alvast bedankt

Groeten

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jul 2010, 00:03

Slaat de fan wel aan dan?

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 26 jul 2010, 11:03

Was idd de thermostaat, thank martin.

Auto rijdt weer als een zonnetje.