Dunlop Drivers Cup 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Rickyracing84

Dunlop Drivers Cup 2010

Bericht door Rickyracing84 » 17 mei 2010, 12:22

Aangezien ik in de toekomst graag een racelicentie zou willen behalen, lijkt mij dit een perfecte kans. Dunlop organiseert de Dunlop Drivers Cup. Tijdens deze competitie wordt er gestreden om een racelicentie. Het inschrijven is gratis en er zijn diverse prijzen te winnen, maar ik ga natuurlijk voor de racelicentie :df: !

Ik heb mij al ingeschreven op: http://www.dunlopdriverscup.nl

De eerste selectiedag is op 16 juni in Bleekemolens Race Planet Indoor Kartcentrum Amsterdam.

Is er hier iemand die vorig jaar al heeft meegedaan? Of zijn er al mensen die zich hebben ingeschreven voor dit jaar? Dan weet ik wat voor concurrentie ik kan verwachten :D

Groet, Ricky

Jelte Jongsma

Re: Dunlop Drivers Cup 2010

Bericht door Jelte Jongsma » 17 mei 2010, 12:53

De gebroeders Nauta kunnen je alles vertellen, hebben beide mee gedaan.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 17 mei 2010, 12:59

Volgens mij is er via de zoekfunctie ook het e.e.a aan ervaring te lezen idd.

Tim R

Bericht door Tim R » 17 mei 2010, 18:07

Heb er ook aan mee gedaan. Erg knullig imho.

Bijv. het karten: op zeer asfalt, 3 rondjes, en je moet geluk hebben waar je start;

Bijv. het "terrein rijden": rustig rijden en achteruit inparkeren.

Heeft allemaal nada met circuit te maken.

Luco

Bericht door Luco » 17 mei 2010, 19:21

ook rustig rijden en achteruit met een terreinauto geeft een indicatie van je wagenbeheersing, inzicht enzenzenz.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 mei 2010, 22:05

Ik heb 2008 meegedaan. Was toen ook bij Bleekemolen de eerste ronde, was goed geregeld en door een duidelijk punten systeem ben ik naar de finale gegaan. De finale was een meer subjectief gebeuren, maar alsnog eens leuk om mee te maken. Zou ik me nog eens inschrijven? Nee. Daarvoor is het een te commercieel geheel en wordt er mijns inziens te weinig op rijderskwaliteit gescout.

Rickyracing84

Bericht door Rickyracing84 » 18 mei 2010, 09:20

Ok, ben benieuwd dan. Bij de foto´s van vorig jaar zag ik ook een bmw e30, vraag me af of driften een onderdeel is..

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2010, 10:45

Als je nou even op Dunlop zoekt kom je inderdaad al een leuke draad tegen :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 mei 2010, 12:13

Hier dus: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... lit=dunlop

En stel je nog even voor :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 mei 2010, 18:01

Dit soort acties zijn natuurlijk ook gewoon voornamelijk publiciteitsstunts van Dunlop.

Er staan echt geen mensen met mega contracten te wachten aan het einde van zo'n dag. Als je verder wat wilt in het race wereldje dan kan je net als de rest van Nederland gewoon geld mee nemen anders word er geen meter gereden.

Gratis racelicentie is mooi meegenomen maar aan alleen zo'n papiertje zou ik persoonlijk geen waarde hechten, het zegt namelijk alleen maar dat je aan de start verschijnen mag met een race maar het betekend niet dat je rijden kan, dat is gewoon een kwestie van ervaring op doen. Eigenlijk kan je net zo goed zeggen als je een auto hebt en je bent van plan om te gaan racen en je hebt het budget, doe een middagje afrijden op CPZ dan ben je er ook.

Als je zelf een betere rijder wilt worden en wat basisdingen wilt leren dan is zo'n cursus natuurlijk wel leuk :)

Ik denk dat als je een carriere ambieert in de autosport je beter naar andere dingen kan kijken waarmee je met auto's in aanraking komt, bijvoorbeeld rij instructeur of iets dergelijks.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 19 mei 2010, 21:26

Ik heb me voor het 3e jaar ingeschreven.
Hopelijk wordt ik een keer geselecteerd :'(

Dappers

Bericht door Dappers » 24 mei 2010, 16:41

ik heb hier ook aan meegedaan, ook de finale gehaald, was leuk maar zoals Nauta zegt, vrij subjectief, paar leuke puntjes erin, maar och, niet denderend profi.

Mocht je een beeld willen hebben van de finale:
[vimeo]http://www.vimeo.com/8342382[/vimeo]

ps. let niet op de sik, weddenschap verloren ;)

Luco

Bericht door Luco » 24 mei 2010, 16:52

Wees blij dat er nog zoiets georganiseerd wordt.

Maar als je verliest is het dus subjectief?
Als er nou gewonnen was?

Subjectief is het trouwens altijd.Volgens mij zijn de onderdelen waarop gescoord kan worden toch uitgebreid verteld en staan op papier, ja dat een ander sommige dingen beter voor elkaar heeft is misschien niet leuk, maar om het dan maar af te doen als subjectief is naar mijn mening meer de kift dat er niet gewonnen is.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 24 mei 2010, 16:59

Staat er ergens vermeld wanneer de inschrijftermijn gesloten wordt?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 mei 2010, 17:46

Kees Bunk schreef:Staat er ergens vermeld wanneer de inschrijftermijn gesloten wordt?
2 juni
http://www.dunlopdriverscup.nl/2010/news.php?id=321

RJay

Bericht door RJay » 24 mei 2010, 18:17

Hey wat grappig, auto molenaar.
Daar had ik mijn eerste racer ooit eens vandaan.
Kan ze verder niet aanraden als je wilt gaan racen

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 24 mei 2010, 18:29

smiley schreef:
Kees Bunk schreef:Staat er ergens vermeld wanneer de inschrijftermijn gesloten wordt?
2 juni
http://www.dunlopdriverscup.nl/2010/news.php?id=321
Dankje. Heb 3x die hele site afgezocht, zelfs de algemene voorwaarden doorgekeken :')

Sjef

Bericht door Sjef » 25 mei 2010, 10:17

Dappers schreef:ik heb hier ook aan meegedaan, ook de finale gehaald, was leuk maar zoals Nauta zegt, vrij subjectief, paar leuke puntjes erin, maar och, niet denderend profi.

Mocht je een beeld willen hebben van de finale:
[vimeo]http://www.vimeo.com/8342382[/vimeo]

ps. let niet op de sik, weddenschap verloren ;)
Haa teun, grappig om de beelden nu nog eens te zien. Zat bij jou in de groep toen en zie mijn kop af en toe ook nog voorbij komen. Was idd een leuk dagje maar vrij subjectief ja haha :):):)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 mei 2010, 10:31

Luco schreef:Wees blij dat er nog zoiets georganiseerd wordt.

Maar als je verliest is het dus subjectief?
Als er nou gewonnen was?

Subjectief is het trouwens altijd.Volgens mij zijn de onderdelen waarop gescoord kan worden toch uitgebreid verteld en staan op papier, ja dat een ander sommige dingen beter voor elkaar heeft is misschien niet leuk, maar om het dan maar af te doen als subjectief is naar mijn mening meer de kift dat er niet gewonnen is.
Heeft niets mee te maken of je wel of niet blij bent dat het georganiseerd wordt Luco. Tuurlijk is dat top en natuurlijk hebben we een erg leuke dag gehad.

Maar als je iemand ziet winnen (bij de laatste 3 komen) die dan toevallig bij jou in de groep zat en waarvan iedereen mekaar al aankijkt, van, 'he, die was op dat onderdeel toch slecht, was daar laatste en deed dat andere toch ook niet zo super'. Tsja, dan is dat behoorlijk subjectief te noemen natuurlijk. Er worden harde cijfers genoteerd na de onderdelen, maar er lijkt niet naar gekeken te worden bij de uitslag. Daarnaast is het noteren van tijden etc door de mensen die dat bij de onderdelen moeten doen niet geheel nauwkeurig. Je weet zelf ook hoe dat werkt, je bent en wordt competitief, dan stoort het als iets niet strak en netjes gaat.

Het is echt een heel leuk iets die DDC, maar als het strakker geregeld zou zijn en beter beoordeeld zou worden, dan zou het nog zo'n stuk beter zijn!

Luco

Bericht door Luco » 25 mei 2010, 16:46

Dat bedoel ik dus met alles is subjectief.

Jij kijkt naar het competitie element maar de organisatie kijkt blijkbaar ook naar uitstraling, marketingmogelijkheden enz enz enz.
Tegenwoordig is dat soms belangrijker dan rijderskwaliteiten.

Dat jij (en ik) dat subjectief vinden is niks aan te doen, dit soort kwaliteiten zijn namelijk altijd subjectief.

Kijk maar naar alle coureurs van tegenwoordig, allemaal uitgestreken bekkies die geen stap of woord verkeerd zeggen of doen.

Figuren zoals bv mansell, die zie je helaas niet meer :'(
Niet zeiken maar trappen :banaan:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 11 jun 2010, 16:14

Dit jaar helaas weer niet geselecteerd...
Ik dacht 3x is scheepsrecht, maar blijkbaar kunnen mensen die goed kunnen rijden :lol: geen wervend praatje houden :'(

"Als dank voor je inschrijving ontvang je een waardecheque t.w.v. maximaal € 20,- bij aankoop van nieuwe Dunlop banden bij Profile Tyrecenter."

Wie het wil kan 'm gebruiken:
http://www.dunlopdriverscup.nl/2010/nie ... _groot.jpg

Vdub

Bericht door Vdub » 25 jul 2010, 23:37

Kees Bunk schreef:Dit jaar helaas weer niet geselecteerd...
Ik dacht 3x is scheepsrecht, maar blijkbaar kunnen mensen die goed kunnen rijden :lol: geen wervend praatje houden :'(

"Als dank voor je inschrijving ontvang je een waardecheque t.w.v. maximaal € 20,- bij aankoop van nieuwe Dunlop banden bij Profile Tyrecenter."

Wie het wil kan 'm gebruiken:
http://www.dunlopdriverscup.nl/2010/nie ... _groot.jpg

tja.. jij was vast de enige die zich ingeschreven had.. ;)

Plaats reactie