sperdiff voor mij auto.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

sperdiff voor mij auto.

Bericht door Robin » 18 jan 2007, 16:10

Andre heeft een Drexler sperdiff op z'n 130i die m.i. prima bevalt. Nu doen wat Amerikanen misschien een groupbuy voor een Quaife diff:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=43031

Ff scrollen. Ik sta ergens onderaan met een vraag. Die wordt ook beantwoord daaronder. Min of meer. Is 't allemaal zo 'makkelijk' om 'die onderdelen' te bestellen en door de dealer erin te laten zetten, zoals 't hier wordt gesteld?

:?:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2007, 16:13

Zijn er zat die het kunnen.

Punt is alleen dat de tandwielen op elkaar afgesteld moeten worden. Is an sich geen superklus maar niet 1 die een dealer vaak doet denk ik. Anders kan je JR of Hein Koopman nog bellen, of bas Roos of whatever, die kunnen dat wel. Andere vertanding in mijn sperhuis zetten kostte toen 350 ex btw, als alleen de sperklok vervangen hoeft is het nog minder ingewikkeld dus voor zo'n bedrag moet je wel klaar kunnen zijn.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2007, 16:15

Bert ///M3 schreef:Zijn er zat die het kunnen.

Punt is alleen dat de tandwielen op elkaar afgesteld moeten worden. Is an sich geen superklus maar niet 1 die een dealer vaak doet denk ik. Anders kan je JR of Hein Koopman nog bellen, of bas Roos of whatever, die kunnen dat wel. Andere vertanding in mijn sperhuis zetten kostte toen 350 ex btw, als alleen de sperklok vervangen hoeft is het nog minder ingewikkeld dus voor zo'n bedrag moet je wel klaar kunnen zijn.
Dank Bert. Voor 350 ex btw ex inzetten(neem ik aan) teken ik DIRECT. LOL

Nog meer info?

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2007, 16:33

Doe nou niet zo moeilijk via die Amerikanen joh. ff telefoonnummer aan andre vragen dif opsturen en binnen 2,3 uurtjes zetten ze hem bij de beier zo onder.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 18 jan 2007, 16:39

God, wat kan jij moeilijk doen, zeg.

Gewoon effe een drexler sper fur die dreier bij de Beier en rije.

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 18 jan 2007, 16:40

Quaife is engels, what's the problem?
http://www.quaife.co.uk/

Mathieu

Bericht door Mathieu » 18 jan 2007, 16:41

Is geen platensper, toch :?:

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2007, 16:44

Mathieu schreef:God, wat kan jij moeilijk doen, zeg.

LOL, zo werkt 't dus niet: Ik moet eerst bij de Beier een open diff kopen. Die stuur ik op naar Drexler, dat duurt een maand. Die krijg ik als sperdiff terug en ze wisselen mijn diff voor dat sperdiff.
Aldus Andre.

Ik wil:
a)sneller
b)voordeliger
c)makkelijker

al zal B niet gaan vrees ik.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2007, 17:03

Robin schreef:
Bert ///M3 schreef:Zijn er zat die het kunnen.

Dank Bert. Voor 350 ex btw ex inzetten(neem ik aan) teken ik DIRECT. LOL

Nog meer info?
Ehm.... 350 euro ex is alleen montage uiteraard.

Spullen ala sper moet je dan zelf meenemen.

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2007, 17:11

Robin schreef:
Mathieu schreef:God, wat kan jij moeilijk doen, zeg.

LOL, zo werkt 't dus niet: Ik moet eerst bij de Beier een open diff kopen. Die stuur ik op naar Drexler, dat duurt een maand. Die krijg ik als sperdiff terug en ze wisselen mijn diff voor dat sperdiff.
Aldus Andre.

Ik wil:
a)sneller
b)voordeliger
c)makkelijker

al zal B niet gaan vrees ik.
Robin je MOET ALTIJD EEN OPEN DIF kopen als je verstandig bent, dan kun je straks zo weer omwisselen als je de 335i weer wegdoet, die sper plaats je zo weer onder de volgende auto, en anders kun je hem altijd wel onder de liefhebbers kwijt voor een strakke prijs. Per saldo is dat echt de beste oplossing.

En bij de beier is toch het makkelijkste wat er is.

Manman je zit zo dicht bij het vuur wat betreft de kontakten.

Martijn

Bericht door Martijn » 18 jan 2007, 17:14

Ik heb alleen even een technische vraag: op e90post hebben ze het erover dat zo'n Quaife sper het enige sper zou zijn wat "samenwerkt" met DSC oid.

Hoe zit dat met zo'n Drexler-sper? Moet je dan áltijd zonder DSC en DTC rijden om geen storingen te krijgen?

Femme

Bericht door Femme » 18 jan 2007, 17:17

Ik heb nu een nieuw differentieel bij Drexler in bestelling. Een standaard sperdiff is 2500 euro en als je een nieuw differentieel wilt (zodat je geen bestaande moet laten ombouwen) ben je nog eens 1000 euro kwijt, dus erg goedkoop is het niet.

Ook moet je wat geduld hebben. Ik zit nu al sinds begin december te wachten en er is nog niks geleverd.

Volgens Drexler werken hun sperdiffs uitstekend samen met de tractiecontrole. Dat lijkt me ook logisch bij een mechanisch sperdifferentieel is. Als die ervoor zorgt dat de wielen minder snel spinnen zal de tractiecontrole ook minder snel in moeten grijpen.
Laatst gewijzigd door Femme op 18 jan 2007, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2007, 17:21

Robin heeft helemaal geen DSC nodig :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 jan 2007, 17:28

Quiafe monteren is super simpel... diff uitelkaar halen bouten losmaken, klok vervangen door de Quaife, bouten weer vast (wel met een moment sleutel graag !) en weer dicht maken (juiste ringen er tussenvoor de afstand en de borgringen niet vergeten ;) ). Olie er in, monteren en gasgeven maar ! Zo gepiept.

Heb er nu 4 auto's mee gehad. Ik wil niet snel meer wat anders. Bevalt gewoon heel erg goed.

Robin

Bericht door Robin » 18 jan 2007, 17:42

ik wil gewoon plug en play voor 2000 euro oid. (Hoogstens een dag qua inzetten wachten) Zoiets.

Maar dat is 't dus niet zie ik wel...

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2007, 17:44

Robin schreef:ik wil gewoon plug en play voor 2000 euro oid. (Hoogstens een dag qua inzetten wachten) Zoiets.

Maar dat is 't dus niet zie ik wel...

Balkenende mode on//

*eerst het zuur en dan het zoet*

Balkenende mode off//
:wink:

Plaats reactie