De verzekering heeft het opgepakt en zou het verder afhandelen, weet niet wat er nu verder precies gebeurd is, zal het eens vragen aan mijn zwagerMacboy schreef:En Luco ? Heb je er nou iets aan gedaan en is er een klacht ingediend tegen die agent ? Of is dit een typisch gevalletje zeiken over de politie maar er zelf niks tegen doen ?Luco schreef:Ik zal morgen even kijken hoe het ermee staat, bedankt
POLITIE, ik verbaas me toch weer
-
Luco
Re: POLITIE, ik verbaas me toch weer
- Riceaux
Ben in oktober tegen m'n hoofd aangeslagen door 1 of andere agressieve idioot. Was op de ringweg van Groningen. Aangifte gedaan, had meerdere getuigen plus een kenteken. Niks weer van gehoord van de politie.
Succes met de afhandeling Luco
Succes met de afhandeling Luco
- JeroenB3
Het is gewoon schandalig hoe ze met de serieuze zaken omgaan !
Vrijwel iedereen kent soortgelijke verhalen, dat is toch niet normaal ?!
Ik zou niet eens durven doorrijden, ben ik dan een watje of mag ik er nog bij horen ?
Vrijwel iedereen kent soortgelijke verhalen, dat is toch niet normaal ?!
Ik zou niet eens durven doorrijden, ben ik dan een watje of mag ik er nog bij horen ?
- Macboy
lol alsof de verzekeraar daar iets aan gaat doenLuco schreef:De verzekering heeft het opgepakt en zou het verder afhandelen, weet niet wat er nu verder precies gebeurd is, zal het eens vragen aan mijn zwager
-
Luco
Uiteindelijk is de politie toch bij de "dader" langsgeweest.Macboy schreef:lol alsof de verzekeraar daar iets aan gaat doenLuco schreef:De verzekering heeft het opgepakt en zou het verder afhandelen, weet niet wat er nu verder precies gebeurd is, zal het eens vragen aan mijn zwager
De "dader" had een heel verhaal dat het slecht weer was en dat die geschrokken was van een klap en uit schrik door is gereden, zijn verzekering heeft uiteindelijk alles vergoed.
Politie heeft het daarbij gelaten.
- Damir Vukovic
Oh gelukkig!
Ik kan me goed voorstellen dat als je bijvoorbeeld een kind omver ploegt op een zebrapad dat dat best schrikken is. Goed om te weten dat je dan gewoon door mag rijden zonder dat dat een strafbaar feit is.
Ik zou dit dus nooit geaccepteerd hebben..geld of geen geld. Kerel voor de rechter en agenten/bureau aanklagen wegens belemmering van de rechtsgang. Luie donders zouden eens gaan werken voor hun geld zeg..
Ik kan me goed voorstellen dat als je bijvoorbeeld een kind omver ploegt op een zebrapad dat dat best schrikken is. Goed om te weten dat je dan gewoon door mag rijden zonder dat dat een strafbaar feit is.
Ik zou dit dus nooit geaccepteerd hebben..geld of geen geld. Kerel voor de rechter en agenten/bureau aanklagen wegens belemmering van de rechtsgang. Luie donders zouden eens gaan werken voor hun geld zeg..
-
Luco
Ja, ik zou het ook niet pikken, mijn zwager blijkbaar wel.
- Niall
Heb nog thuis uit het raam staan hangen toen ik allemaal politieauto's hoorde. Die lui gingen met dik 120+ door de bebouwde kom stelletje mafkezenTom schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/13963 ... +auto.aspx
Lees ook de reacties (staan ook en paar telegraaf-achtige reacties tussen).. ze hebben een stuk of 10 politieauto's nodig gehad...
Bericht klopt niet of is niet volledig. Hier in Geldrop zijn slechts een aantal motoragenten op het laatst gezien, maar aanvankelijk vooral auto's, een stuk of 8 tot 10.
Auto is hier via Bosrand vanuit het winkelcentrum Coevering met achtervolgende poltieauto's gezien tot in de Carpinistraat waar ie het Coeveringse bos in dook. Daar heeft ie de vele politieauto's echt om de tuin weten te leiden terwijl je daar toch maar enkele wegen hebt, want na een tijdje kwam ie doodleuk weer dezelfde weg terug scheuren over die zandweg.
Zag het niet al te slim uit, in het bos (kon ik goed zien vanuit de flat hier), i.p.v. hem daar in het bos van achter aan te tikken lieten ze hem weer op de weg naar de Carpinistraat en Admiraal Byrd wegkomen, gelukkig niemand aangereden tijdens die wilwesttaferelen. De resterende vele poltieauto's zaten toen volledig verkeerd te zoeken in het bos en eromheen bij de sluisstraat en het fietspad achter het heldersveld. Die 2 politieauto's auto's wat in het bos erachteraan scheurden wisten kennelijk niet door te even in elke richting ze reden. Ze hadden die Carpini zo kunnen afsluiten want die is doodlopend en daar kunnen ze maar op 1 plek eruit.![]()
Trouwens een paar maanden terug was er iemand daar een paar straten verderop doodgeschoten en toen konden ze de daders met speurhonden ook niet te pakken krijgen
- Macboy
Ook beetje stemmingmakerij dit draadje Luco 
-
Luco
Mag jij vinden, ik vind het niet kunnen, maar ik was het slachtoffer niet dus dan kan je weinig doen.Macboy schreef:Ook beetje stemmingmakerij dit draadje Luco
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ben vorige week bedreigd door iemand. Aangifte gedaan bij de politie. Aardige dame aan de lijn, vol begrip. Ze heeft het in de computer gezet. Daarna hoor je natuurlijk niets.
Niet dat ik ook verwacht dat er iets mee gebeurd natuurlijk. Zo ver is het al blijkbaar
, dat je daar standaard vanuit gaat bij de politie.
Maar goed, wat doe je eraan?
Niet dat ik ook verwacht dat er iets mee gebeurd natuurlijk. Zo ver is het al blijkbaar
- daNpy
Totall loss slaan, op straat leggen en je ernooit iets meer van herinneren.
Dat is de enige oplossing in NL.
Dat is de enige oplossing in NL.
- dvh
daNpy for president !! :banaan:
Of toch maar niet ...
Of toch maar niet ...
- daNpy
Liever niet 
- MartijnGizmo
In Suriname jadvh schreef:daNpy for president !! :banaan:
- Macboy
Luco je weet donders goed wat ik bedoel, dus draai het dan niet om 
1. Een klacht indienen tegen het (niet) optreden van de politie. Dat is een interne klachtprocedure bij de politie en daarna kun je de Nationale Ombudsman inschakelen als die niets doen met een aangifte of geen aangifte willen opnemen.
2. Als de politie de zaak wel in behandeling neemt, maar het OM besluit om niet verder te vervolgen, dan kun je daartegen een "artikel 12 procedure" starten. Dat is het indienen van een klacht bij het Gerechtshof tegen het niet willen/kunnen vervolgen. Daar worden vrijwel alle zaken wel gewonnen.
Dat is mijn punt een beetje. Mensen klagen wel vrij snel over de politie, maar doen er zelf ook weinig tegen. Als mensen zelf ook niets doen, dan zijn ze natuurlijk niet veel beter dan die agent waarover ze zich beklagen dat hij niets doet.
Tuurlijk voelt dit als de omgekeerde wereld: het zou niet zo moeten zijn dat de politie niks doet, maar als die mentaliteit er eenmaal ingeslopen is, zullen de burgers daar persoonlijk verandering in moeten brengen.
Je kunt 2 dingen doen:Wouter81 schreef:Niet dat ik ook verwacht dat er iets mee gebeurd natuurlijk. Zo ver is het al blijkbaar, dat je daar standaard vanuit gaat bij de politie. Maar goed, wat doe je eraan?
1. Een klacht indienen tegen het (niet) optreden van de politie. Dat is een interne klachtprocedure bij de politie en daarna kun je de Nationale Ombudsman inschakelen als die niets doen met een aangifte of geen aangifte willen opnemen.
2. Als de politie de zaak wel in behandeling neemt, maar het OM besluit om niet verder te vervolgen, dan kun je daartegen een "artikel 12 procedure" starten. Dat is het indienen van een klacht bij het Gerechtshof tegen het niet willen/kunnen vervolgen. Daar worden vrijwel alle zaken wel gewonnen.
Dat is mijn punt een beetje. Mensen klagen wel vrij snel over de politie, maar doen er zelf ook weinig tegen. Als mensen zelf ook niets doen, dan zijn ze natuurlijk niet veel beter dan die agent waarover ze zich beklagen dat hij niets doet.
Tuurlijk voelt dit als de omgekeerde wereld: het zou niet zo moeten zijn dat de politie niks doet, maar als die mentaliteit er eenmaal ingeslopen is, zullen de burgers daar persoonlijk verandering in moeten brengen.
Laatst gewijzigd door Macboy op 21 jul 2010, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
Ik denk dat de meeste niet weten dat je hier überhaupt succesvol tegen op kan treden.
- Macboy
Ich habe es nicht gewusst is inderdaad het laatste argument voor velen 
Mensen kunnen niet alles weten, maar in 2010 weet echt iedereen waar ie met zijn of haar hulpvraag terecht kan om wel de antwoorden te krijgen (internet, vrienden etc).
Mensen kunnen niet alles weten, maar in 2010 weet echt iedereen waar ie met zijn of haar hulpvraag terecht kan om wel de antwoorden te krijgen (internet, vrienden etc).
- Robertdj
Na die sneeky edit klinkt het al wat beter 
-
Luco
Macboy schreef:Ich habe es nicht gewusst is inderdaad het laatste argument voor velen
Dat is misschien wel zo Macboy, maar het is toch om moedeloos van te worden als je al een klacht moet indienen voor ze uiteindelijk hun werk gaan doen?
En zeker in kleine gemeenschappen zullen de agenten zich jouw "gedrag" herrineren en volgens mij kan je daar dan best last van krijgen.
Ze worden door de gemeenschap betaald om hun "werk" te doen, doe dat dan ook en als je daar geen zin in hebt moet je geen agent worden.
Ze moeten gewoon een schop onder hun reet hebben.
- daNpy
Luco for president 
-
Dick
Mijn vader was kankerpatient (extreem mager en sloffend op de stoep) en enorm zwak. Ging een rondje lopen. Nam een snoepje en stopte het papiertje niet goed in zijn jaszak. Papiertje waaide op de straat. Volgens agent moest hij het papiertje oprapen anders een boete (hij wist niet eens dat hij het verloren was). Tja dit soort agenten zijn best eng.
- GTRene
die kunnen niet altijd zien dat die goede man kankerpatient is en of het per ongeluk ging, ze stelden het nog voor het op te rapen, dus best "netjes"Dick schreef:Mijn vader was kankerpatient (extreem mager en sloffend op de stoep) en enorm zwak. Ging een rondje lopen. Nam een snoepje en stopte het papiertje niet goed in zijn jaszak. Papiertje waaide op de straat. Volgens agent moest hij het papiertje oprapen anders een boete (hij wist niet eens dat hij het verloren was). Tja dit soort agenten zijn best eng.
als je ziet wat mensen op straat pleuren maar dan bewust jong en of oud je wuil niet weten...en ja de goeden lijden ook hier onder de kwaden, maar niks doen is het toelaten is nog meer zooi ...
-
jarno trulli
pff, vandaag een soort van bedreigt. Ik vraag me alleen af of ik er wel aangifte van moet doen. Werk als shopmanager in een telefoonwinkel en stond vandaag en morgen alleen.
Een klant had zijn toestel niet verzekerd en had het toestel laten vallen en het scherm is gebroken. Bij aanschaf een jaar geleden had hij wel een verzekering erop genomen maar die heeft hij nooit betaald dus de verzekering heeft hem ontbonden. Nu kwam hij met het argument(schreeuwend en tierend) dat hij toen in de gevangenis zat. Normaal krijg ik dit soort klanten altijd wel rustig door met de klant te zoeken naar de oplossing en eerst even te laten uitrazen maar bij hem werkt het niet. Dus hij smijt die kapotte telefoon op de balie en zegt: als jij niet zorgt dat je morgen een nieuwe hebt liggen kan ik je melden dat je een persoonlijk probleem hebt. Normaal doen dat soort dreigementen me niet zoveel omdat ik zelf ook niet zo klein bent, maar dit is echt zo'n borderline(stereotype met pitbull aan de lijn) figuur die niets te verliezen heeft waar ik dat wel heb. en neergestoken te worden om een telefoon van 300 euro is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Heb het nu nog netjes opgeschreven maar er zat nogal veel gescheld en beledigingen tussen.
Het lullige is dat ik het hem nooit verkocht heb maar mijn voorganger daar, ik probeer juist altijd heel goed me best te doen voor me klanten en ze in dit soort situaties weer blij de deur uit te krijgen met een goede oplossing.
Een klant had zijn toestel niet verzekerd en had het toestel laten vallen en het scherm is gebroken. Bij aanschaf een jaar geleden had hij wel een verzekering erop genomen maar die heeft hij nooit betaald dus de verzekering heeft hem ontbonden. Nu kwam hij met het argument(schreeuwend en tierend) dat hij toen in de gevangenis zat. Normaal krijg ik dit soort klanten altijd wel rustig door met de klant te zoeken naar de oplossing en eerst even te laten uitrazen maar bij hem werkt het niet. Dus hij smijt die kapotte telefoon op de balie en zegt: als jij niet zorgt dat je morgen een nieuwe hebt liggen kan ik je melden dat je een persoonlijk probleem hebt. Normaal doen dat soort dreigementen me niet zoveel omdat ik zelf ook niet zo klein bent, maar dit is echt zo'n borderline(stereotype met pitbull aan de lijn) figuur die niets te verliezen heeft waar ik dat wel heb. en neergestoken te worden om een telefoon van 300 euro is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Heb het nu nog netjes opgeschreven maar er zat nogal veel gescheld en beledigingen tussen.
Het lullige is dat ik het hem nooit verkocht heb maar mijn voorganger daar, ik probeer juist altijd heel goed me best te doen voor me klanten en ze in dit soort situaties weer blij de deur uit te krijgen met een goede oplossing.
- GTRene
ik zou zoiets wel even melden/voorleggen bij de politie zodat er in elk geval een kleine notitie ligt stel dat...
creeps...
creeps...