Asteroid impact
- RVV
Asteroid impact
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-zvCUmeo ... re=related[/youtube]
- Petrolhead Tom
Re: Asteroid impact
En hoe groot is de kans dat wij dit oooooit mee maken?
Lijkt me wel een uber WTF moment haha.
Lijkt me wel een uber WTF moment haha.
- ErikMartijn
Pink Floyd +1
Leuk filmpje, maar wat vergezocht als je het mij vraagt.
- Joost H.
Vergezocht in een mensen leven... Ja. Als je wat verder kijkt als dat is dit totaal niet vergezocht.
Gelukkig hebben we Jupiter die het meeste voor ons opvangt. Laatste grote impact daar was in 1994, de impact spot was zo groot als de aarde...

Gelukkig hebben we Jupiter die het meeste voor ons opvangt. Laatste grote impact daar was in 1994, de impact spot was zo groot als de aarde...
- GTRene
trouwens is de NASA niet nu naar een asteroïde van ongeveer 100km aan het bestuderen?
in 2030 ongeveer komt een hele grote op de aarde(althans volgens sommige grote kans)...of rakelings langs
dit is die wat de NASA bestudeerd die van zeg 100km
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23627
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat was Shoemaker-LevyJoost Hermens schreef:Vergezocht in een mensen leven... Ja. Als je wat verder kijkt als dat is dit totaal niet vergezocht.
Zie;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komeet_Shoemaker-Levy_9
-
xintianb
in 2030 ongeveer komt een hele grote op de aarde(althans volgens sommige grote kans)...of rakelings langs
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En dan zijn er nog 100den miljoenen mensen die in 1 of andere kutgod geloven.

-
Tom
Godverdomme dat meen je niet? 
- Robertdj
Kutgod? Bedoel je de godin van de liefde ofzo? 
Laatst gewijzigd door Robertdj op 15 jul 2010, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Afgezien van een god (opzichzelfstaande discussie) vond ik het filmpje best indrukwekkend. De kans dat het in ons mensenleven gebeurd is heel erg klein, maar als het gebeurd dan gaat het ook gelijk van kiet.
- GTRene
en dan zingen we het laatste lied...met z'n allen...met z'n a-allen 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Waar is allen eigenlijk?GTRene schreef:en dan zingen we het laatste lied...met z'n allen...met z'n a-allen
a)gisteren weggeblazen 't Ijsselmeer in.
b)op dit moment de lightweight in z'n tempel(garagebox) aan 't verafgoden door 5W40 te drinken
c) feestje als erelid van de ANWB
d)Hanz06 weet er meer van.
e)...?.....
- GTRene
the Caterham way...
- Macboy
Hoe bedoel je vergezocht ?ErikMartijn schreef:Leuk filmpje, maar wat vergezocht als je het mij vraagt.
Indrukwekkend filmpje dat aardig goed weer lijkt te geven wat er kan gebeuren. Vergis je echter niet dat deze asteroid 500km lang is en dat er natuurlijk ook veel kleinere zijn waar de impact minder groot zal zijn.
Ik verwacht dat een 500km Asteroid de komende miljoen jaar niet zal verschijnen. Maar een kleinere kan de komende duizend jaar al. In het leven van de aarde kun je dit als "over 30 seconden" beschouwen.
-
Tom
Fuck.. als ie maar niet in m'n achtertuin komt...

- GTRene
ik denk dat dat wel een "impact" zal geven 
- GTRene
oh, en heb u dit al gelezen?
http://www.lasvegassun.com/news/2010/ju ... y-mapping/
21 july 2010Worried about Earth-threatening asteroids? One of NASA's newest space telescopes has spotted 25,000 never-before-seen asteroids in just six months.
Ninety-five of those are considered "near Earth," but in the language of astronomy that means within 30 million miles. Luckily for us, none poses any threat to Earth anytime soon.
http://www.lasvegassun.com/news/2010/ju ... y-mapping/
- Maus335i
En maar zeiken over global warming, pffff
Indrukwekkend. Sowieso interesseert astronomie (en niet alleen mij geloof ik) eindeloos..
Indrukwekkend. Sowieso interesseert astronomie (en niet alleen mij geloof ik) eindeloos..
- ErikMartijn
De komende miljoen jaar is best ver toch?Macboy schreef:Hoe bedoel je vergezocht ?ErikMartijn schreef:Leuk filmpje, maar wat vergezocht als je het mij vraagt.
Indrukwekkend filmpje dat aardig goed weer lijkt te geven wat er kan gebeuren. Vergis je echter niet dat deze asteroid 500km lang is en dat er natuurlijk ook veel kleinere zijn waar de impact minder groot zal zijn.
Ik verwacht dat een 500km Asteroid de komende miljoen jaar niet zal verschijnen. Maar een kleinere kan de komende duizend jaar al. In het leven van de aarde kun je dit als "over 30 seconden" beschouwen.
- GTRene
ze lieten een aantal dagen geleden een heel mooie foto zien gemaakt van die 120km klomp in space en op achtergrond de zon..leek net nep zo ongelofelijk mooi die foto...
maar kan hem zo niet vinden.
maar kan hem zo niet vinden.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Astronomie =eindeloos.....................Maus335i schreef:En maar zeiken over global warming, pffff![]()
-
Luuk
De maker van het filmpje heeft vast een schijthekel aan Azië.
- GTRene
tijdje geleden kwam er ook nog een redelijke langs de noorderlucht...is daar nog wat over weer gehoord? was een behoorlijke vuurbal.
- romo
De komeet Swift Tuttle passeer ieder jaar de aarde met in haar staart vele meteoren die op 12-13 augustus haar hoogtepunt beleeft. ( beter gezegd; het is anders om, wij passeren de staart)Dit wordt ook wel het Perseïden maximum genoemd.............
Het loont zeer de moeite rond die dagen, bij heldere hemel uiteraard, een blik naar boven te werpen, liefst in een licht arme omgeving. Deze meteoren zwerm staat bekend om de geproduceerde hoeveelheid, maar ook dat ze niet echt helder zijn..........
Maar met met een beetje geluk kan je toch een behoorlijk hemels vuurwerk aanschouwen.........
Het loont zeer de moeite rond die dagen, bij heldere hemel uiteraard, een blik naar boven te werpen, liefst in een licht arme omgeving. Deze meteoren zwerm staat bekend om de geproduceerde hoeveelheid, maar ook dat ze niet echt helder zijn..........
Maar met met een beetje geluk kan je toch een behoorlijk hemels vuurwerk aanschouwen.........