Eén op drie mannen gestresst als vrouw rijdt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Gestresst als je vrouw rijdt?

Ja
14
35%
Nee
19
48%
Ik ben altijd gestresst..
7
18%

Totaal aantal stemmen: 40

Robertdj

Eén op drie mannen gestresst als vrouw rijdt

Bericht door Robertdj » 20 jul 2010, 10:44

Weer een nietszeggend onderzoekje, maar wel geinig.
Road to hell: One in three men 'don't feel safe when their partner is driving'

It's those three little words that men dread to hear from their partners: 'Can I drive?'

A study has revealed that more than a third of men don't feel safe when their other half is driving.

Millions of men find themselves pushing their feet down into the footwell because their wife or partner brakes late, while others spend large chunks of a journey gripping the edges of the passenger seat.
Driven to distraction: One in ten men surveyed said they often have to grab the wheel as their partner takes her eyes off the road (posed by models)

One in ten said he had been forced to grab the steering wheel as his other half took her eyes off the road and careered towards the central reservation.

A similar number have asked their wife or partner to pull over so they can take the wheel.
TOP TEN COMPLAINTS ABOUT WOMEN'S DRIVING

1. Lack of concentration
2. Braking too late
3. Flicking the accelerator
4. Not avoiding rumble strips
5. Getting too close to other cars
6. Braking too hard
7. Fiddling with the stereo
8. Failure to indicate
9. Going too fast
10. Sticking in the middle lane

A spokesman for online market research giant OnePoll.com, which questioned 3,000 men for the study, said yesterday: 'Most feel they are better drivers than the women in their lives.

'They believe they concentrate a lot better, read road situations more quickly and clearly and have better reactions.

'One in five even went as far as to say they were never able to relax when their other half is driving.'

The study also found that one in five couples have argued about their respective driving skills - or lack thereof.

Men's biggest complaints were that women are too easily distracted by children, scenery or other motorists.

Other grumbles included allowing the car to 'roll' from side to side instead of keeping it in a straight line and not staying away from rumble strips.

Flicking the accelerator, which results in a stop-start feel to the ride, also came high on the list, as did getting too close to cars before overtaking.

Braking too late was the second most common complaint, while braking too hard came in sixth. Not braking at all surprisingly didn't make the top ten.

The claim that women don't concentrate as well as they should behind the wheel may have some merit.

A study last month revealed that women put in more claims for collisions on roundabouts and hitting cars from behind.

Men were more prone to head-on collisions, hitting crash barriers and trees, or driving up and down embankments, according to the study of more than 2million accidents over five years by insurance company Diamond.

Diamond managing director Sian Lewis said: 'Women tend to be in more accidents at slower speeds, where cars are close together, while men have more high-speed accidents where it is easy to lose control.

'Possibly men drive faster and more aggressively than women, while women are more easily distracted than men behind the wheel.'
Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... z0uD4eyPB8
En voor de mensen die liever Nederlands lezen: http://www.nu.nl/werk-en-prive/2296230/ ... ijdt-.html

Knot

Re: Eén op drie mannen gestresst als vrouw rijdt

Bericht door Knot » 20 jul 2010, 12:16

Meissie van mij rijdt prima hoor... enige probleem is dat ze niet in 1x volgas geeft maar er (te) rustig naartoe gaat.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 jul 2010, 17:19

Heb er ff een poll aan gehangen :lol:

Overigens hoor je mij niet klagen :wink:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 jul 2010, 17:27

#1 en #3 liggen niet zover uit elkaar. Ik bedoel, als je stress drempel zo laag ligt...

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 20 jul 2010, 17:41

Geen problemen mee, ik vind het zelfs wel relaxed als zij rijdt. Ze rijdt rustig en houdt zich netjes aan de regels. Alleen vond ze de M3 een beetje eng en wennen in het begin.
Verder is zij eerder gestresst als ik achter het stuur zit. :P

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 jul 2010, 18:32

..........En dan klagen dat vrouwen niet kunnen relaxen/ stoppen met commentaar geven als "wij" achter 't stuur zitten. :D

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 20 jul 2010, 23:03

Ik zit met zweet handen, kromme tenen en grote ogen in de auto als m`n vriendin rijdt.

Die ziet echt niet als er 3 auto's verderop snoeihard wordt geremd, ze mensen aan het blokken is die op de rechterbaan rijden en dan graag naar links willen om een vrachtwagen in te halen (blijft er rustig 5 kilometer naast rijden), geeft gas als mensen haar inhalen (onbewust), rijdt in 2e versnelling een parkeerplaats op.. en kan nog wel even door gaan.

Maar goed, heb dit niet alleen bij m`n vriendin, ook bij vrienden die er geen gevoel voor hebben.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 jul 2010, 23:57

Mijn vriendin heeft jarenlang gekart, dus ik zit meestal op de Nintendo DSI als ze rijdt :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 21 jul 2010, 06:46

Mijn meisje is een prima chauffeur :-) De enige keer dat ik stresste toen m'n meisje reed was toen we terugreden van Rome. Ik kijk naar links en zie haar hoofd zo opzij vallen... Dat was een iets te lange aflossing :mrgreen:

Mark N

Bericht door Mark N » 21 jul 2010, 09:34

Ik heb ja gestemd :bag: . Man, ze denkt telkens dat ze op de racetrack zit, overal vol gas! Ik rijd volgens haar weer als een opa. En als ik dan een keer op het gas ga is ze meteen doodsbang. :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 jul 2010, 09:49

niet gestresst, wel denk ik soms rij eens wat door :lol:

ze rijdt goed, netjes en beheerst maar houdt zich overal netjes aan de snelheid :bag:

wjn

Bericht door wjn » 21 jul 2010, 12:26

Dus 2/3 voelt zich wel veilig, is toch niet slecht?

Denk dat die 1/3 zichzelf sowieso de beste chauffeur van de hele wereld vindt :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jul 2010, 12:27

Mijn eerste gedachte; definieer rijden.............. :roflol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 jul 2010, 12:32

M'n vrouw rijdt goed, maar ik zie altijd wel weer wat ontwikkelpuntjes 8)

Bij iedereen overigens waar ik wel eens in de auto stap, ook collega's die het zouden moeten weten....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 jul 2010, 15:21

wjn schreef: Denk dat die 1/3 zichzelf sowieso de beste chauffeur van de hele wereld vindt :mrgreen:
ik denk nog wel meer, zo'n 95% :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 21 jul 2010, 16:15

Mijn vriendin rijdt prima, af en toe zelfs stevig. Ze vind het alleen niet zo fijn als ik 'm eens dwars gooi, maar driften zelf vind ze wel weer leuk. Hard rijden en accelereren vind ze niks, behalve als ze weer zelf rijdt. Dus ach...mag niet klagen. Voorlopig rijdt ze langer schade vrij dan ik. :oops:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 21 jul 2010, 17:17

Niet echt te klagen op dit gebied, behalve dat ze altijd automatisch richting ring wil rijden.... :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 21 jul 2010, 19:41

Tom van H. schreef:Niet echt te klagen op dit gebied, behalve dat ze altijd automatisch richting ring wil rijden.... :mrgreen:
Heet je vriendin Carin ??

Mack

Bericht door Mack » 22 jul 2010, 10:15

Mijn vriendin durft niet in mijn auto te rijden :mrgreen:

Dutch

Bericht door Dutch » 22 jul 2010, 18:11

2. Braking too late
4. Not avoiding rumble strips
5. Getting too close to other cars
8. Failure to indicate
9. Going too fast
Wat een watjes, die kerels! 5 van de 10 zouden niet misstaan op het circuit. Geen slechte score, hoor. :mrgreen:

Overigens word ik veel eerder gestrest als mevrouw Dutch in de passagiersstoel zit. (Vergelijk 't met Hyacinth Bucket naast haar man Richard... :mrgreen: :? :roll: )

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 jul 2010, 18:17

Dutch schreef:
(Vergelijk 't met Hyacinth Bucket naast haar man Richard... :mrgreen: :? :roll: )
:lol: :lol: :hosanna:

Hello.... it's Bouquet!!

Plaats reactie