in NL nog niet zoveel, ja als flexschuim meer isolatie wel...
ik vroeg wat rond want ik hoorde bij de BMW dealer dat ze destijds bij de terugroep acties van de E46 (zwaardere motoren) met gescheurde chassis bij diff ophanging...
Het deel vervingen en of lasten, en daarna als extra versterking een speciale hardschuim in de holle ruimtes spoten.
Moet heel sterk spul zijn, maar vrij duur...2 komponenten spul wat geen vocht aantrekt en vuur bestendig is en versteviging aanbrengt.
ben bij de dealer geweest maar daar kost zo'n set 175,-euro (zonder dat verwerkpistool) later zag ik op de site van 3M http://www.hte.nl/index.php?manufacture ... anguage=en het maar 45,-euro kost

echter dat verwerkingpistool kost 175,-euro (handmatige)
je hebt ook de flex schuim, maar is anders, meer voor isolatie en trillingen e.d., mij gaat het om de hardschuim.08458 Hardschuim Duopatroon 200ml
[08458] 45,25EUR
Click to enlarge
Eigenschappen 08458: fabrieksorigineel volschuimen van holle ruimtes. Om sterkte toe te voegen en
verminderen van windruis.
Expandeert tot 10X zijn volume. Gesloten celstructuur (geen opname van vocht).
Een Japans specialist gebruikt het als een soort extra sterke kooi, zie hier.
http://www.autofoam.com.my/autofoam/ind ... &Itemid=73
http://www.autofoam.com.my/autofoam/ind ... &Itemid=73All Packages can be done seperately and be UPGRADED later
mooi spul lijkt me...
Ik wilde net als BMW deed na die reparaties ook van dat spul in men kar op plekken waar de carros aan grote krachten onderhevig is, zoals de draagbalk diff e.d.
maja waar in NL doen ze dat en voor redelijke prijs...
ben hier bij 2 schade bedrijven geweest, de 1 kent het zo niet maar spuiten na herstel van bv VW er gewoon pur in

de ander deed heel erg moeilijk en draaien e.d. maar kende het wel echter wordt bijna nooit toegepast en moeilijk doen en ook niet dat werkpistool er voor dus ben ik maar weg gegaan, dacht ik vraag eens op DF of er mensen bekend mee zijn.
