Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Fernando
- dvh
- Fernando
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
het is natuurlijk weer te zot voor woorden maar kijken we er nog van op....?
- GTRene
WTFFernando schreef:het is natuurlijk weer te zot voor woorden maar kijken we er nog van op....?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
romo schreef:Ik ben nogal sceptisch.....................dat er iets van Paars komt.............dat de VVD top het "paarse" licht heeft gegeven maakt het wel duidelijk..........................100% strategisch bepaald, om straks vooral maar niet de schuld te krijgen dat ze het niet hebben geprobeerd....................
Ik denk dat men bij de VVD wel degelijk rekening houdt met de woede van de VVD stemmer die dus niet voor Paars heeft gestemd.................Bij de VVD zijn ze niet achterlijk, en het VVD electoraat is dat helemaal niet..................die hebben niet het 1 daagse korte termijn geheugen van de gemiddelde linkse kiezer.................
Na veel gespeende moeite, liefkozingen, omhelzingen en het ruiken aan elkaars eroge zones zal de Paarse paring straks elegant worden afgeschoten.........................................
Ik quote mezelf maar even dd Zondag 18-07.........................
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Mooi, nu dat middenkabinet nog vakkundig de nek omdraaien, en dan kan eindelijk die deur open, die veel te vroeg dicht gegaan is.
- ErikMartijn
Die kans verdient een rechts kabinet inderdaad wel, ik vind alleen dat het CDA het niet verdient, en Wilders is volgens mij wel capabel, maar die achterban van hem daar heb ik dus echt helemaal geen vertrouwen in.smiley schreef:Mooi, nu dat middenkabinet nog vakkundig de nek omdraaien, en dan kan eindelijk die deur open, die veel te vroeg dicht gegaan is.
Wat een situatie zitten we in met z'n allen zeg, nou maar nieuwe verkiezingen dan..
- Ravin ///M
Ja en dan een PVV van 35 zetels
... alsjeblieft niet. Maar je hebt helemaal gelijk, wat een situatie.
-
Onlinesmiley
Als wilder een nieuwe lpf is, dan moet hij juist meeregeren wil hij ploffen.
Nu zal hij alleen maar groeien als protestpartij. (hoewel die 35 nu wel van de baan is, na deze rutte aktie van vandaag)
Eens kijken wat een " de hondje" doet deze week.
Nu zal hij alleen maar groeien als protestpartij. (hoewel die 35 nu wel van de baan is, na deze rutte aktie van vandaag)
Eens kijken wat een " de hondje" doet deze week.
- Ravin ///M
Ja maar het land kan in deze economie geen tijdelijke regering hebben denk ik.
- GTRene
het blijft nu ook wel lopen, en als er echt wat belangrijks moet gebeuren kunnen ze er democratisch over stemmen neem ik aan...dus ach, we sukkelen wel doorRavin ///M schreef:Ja maar het land kan in deze economie geen tijdelijke regering hebben denk ik.
maar wie weet is er uit al die gesprekken met verschillende partijen wel meer duidelijk geworden en kan een meer rechts zonder CDA en PVDA?
of VVD, PVV, CDA en als buffer een klein partijtje er bij? ze weten nu meer, en als CDA dan wel meedoet zou het kunnen
-
Onlinesmiley
Verhagen maakt zich druk om zijn toekomstige baantjes via bea.
Daarom zal het wel een middenkabinet worden.
Over 4 jaar is het volk die streek van verhage in het begin al lang vergeten.
Dat geeft ze de tijd weer wat terug te snoepen van wilders.
Het is te hopen dat Rutte geniet van zijn premierschap, want hij is gepiepeld tot en met.
Daarom zal het wel een middenkabinet worden.
Over 4 jaar is het volk die streek van verhage in het begin al lang vergeten.
Dat geeft ze de tijd weer wat terug te snoepen van wilders.
Het is te hopen dat Rutte geniet van zijn premierschap, want hij is gepiepeld tot en met.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat een situatie idd..........................je ziet de wanhoop in het Haagsche................want er is met goed fatsoen niets te doen......................
Middenkabinet is net zo ongeloofwaardig als Paars+, bottom line; VVD en PvdA kunnen niet met elkaar in een kabinet, maakt niet uit welke lijm daar tussen zit, die houdt het toch niet (D66 en GL) of ze willen niet (CDA)
Buitendat is het zeer ongeloofwaardig al VVD en PvdA bij elkaar in een coalitie zitten, daarvoor is de genetica te verschillend en het electoraat van beide kanten zal zich besodemieterd voelen.........heilloze weg......
De PVV is uiteraard al lang tot paria verklaard, daar gaat geen "fatsoenlijke"partij haar vingers aan branden........daarmee is deze formatie tot een onmogelijke spagaat verworden...............
Kortom; het wordt of wel Sinterklaas ( met een gedrocht van een coalitie die al dood was voor dat ie geboren was), of we moeten, voor het eerst in de parlementaire geschiedenis, opnieuw naar de stembus, wie het weet mag het zeggen..............
Middenkabinet is net zo ongeloofwaardig als Paars+, bottom line; VVD en PvdA kunnen niet met elkaar in een kabinet, maakt niet uit welke lijm daar tussen zit, die houdt het toch niet (D66 en GL) of ze willen niet (CDA)
Buitendat is het zeer ongeloofwaardig al VVD en PvdA bij elkaar in een coalitie zitten, daarvoor is de genetica te verschillend en het electoraat van beide kanten zal zich besodemieterd voelen.........heilloze weg......
De PVV is uiteraard al lang tot paria verklaard, daar gaat geen "fatsoenlijke"partij haar vingers aan branden........daarmee is deze formatie tot een onmogelijke spagaat verworden...............
Kortom; het wordt of wel Sinterklaas ( met een gedrocht van een coalitie die al dood was voor dat ie geboren was), of we moeten, voor het eerst in de parlementaire geschiedenis, opnieuw naar de stembus, wie het weet mag het zeggen..............
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ik zeg: anarchie 
Gewoon het recht van de sterkste.
Gewoon het recht van de sterkste.
- GTRene
der komt nog een verassing, het valt me in elk geval mee dat Rutte zich niet heeft laten ompraten door die andere partijen, opzich best knap met al die druk op hem...
zat ff te denken, dat deed ie toen ook met die situatie tis Rita of Ik uit de VVD, toen vond ik hem nog wat vers, wat dat betrefd wel gegroeid denk ik.
- HansD
Middenkabinet lijkt me ook erg ongeloofwaardig na het mislukken van paars+ vanwege de grote verschillen tussen VVD en PVDA. Om dan nu wel gezamelijk met het CDA in en regering te gaan zitten dan maak je je helemaal belachelijk.
Doe Bruin 1 maar, het CDA is vast al wat minder principieel en ik ben wel benieuwd wat Wilders waarmaakt van die grote verhalen voor en tijdens de verkiezingen.
PS waarom lees ik tegenwoordig zo vaak dat er maar nieuwe verkiezingen moeten komen? ErikMartijn hieronder bijv ook. Het is een compleet versnipperd beeld dat is waar maar er is nog maar over 1 coalitie echt onderhandeld.
Doe Bruin 1 maar, het CDA is vast al wat minder principieel en ik ben wel benieuwd wat Wilders waarmaakt van die grote verhalen voor en tijdens de verkiezingen.
PS waarom lees ik tegenwoordig zo vaak dat er maar nieuwe verkiezingen moeten komen? ErikMartijn hieronder bijv ook. Het is een compleet versnipperd beeld dat is waar maar er is nog maar over 1 coalitie echt onderhandeld.
-
Tom
Ik snap dat hele coalitie vormen niet zo goed.
Het volk gaat stemmen, daardoor krijgen partijen zetels in de tweede kamer. Hoe meer zetels, hoe meer inspraak je hebt. Stop met dat vormen van een coalitie. Als ze er bij een bepaalde situatie niet gewoon uitkomen gaan ze stemmen in de tweede kamer.
Dat hele coalitie gedoe vind ik zonde van de tijd, zijn uiteindelijk allemaal machtsspelletjes. Prima als het land er beter van zal worden, maar krijg de indruk dat het alleen om het ego van die lui en hun partij gaat.
Het volk gaat stemmen, daardoor krijgen partijen zetels in de tweede kamer. Hoe meer zetels, hoe meer inspraak je hebt. Stop met dat vormen van een coalitie. Als ze er bij een bepaalde situatie niet gewoon uitkomen gaan ze stemmen in de tweede kamer.
Dat hele coalitie gedoe vind ik zonde van de tijd, zijn uiteindelijk allemaal machtsspelletjes. Prima als het land er beter van zal worden, maar krijg de indruk dat het alleen om het ego van die lui en hun partij gaat.
- Hans
Tom schreef:Ik snap dat hele coalitie vormen niet zo goed.
+1
- SteV6
Goed, dan heb je dus allemaal losse partijen. Maar wie zet de koers uit? Wie gaat de grote lijnen opzetten waarover die losse partijen in de 2e kamer dan kunnen stemmen? En op basis van partijpolitiek krijg je dan helemaal niets meer geregeld, want niemand hoeft consessies te doen.
Anarchie werkt niet ...
Anarchie werkt niet ...
- romo
Om nu te zeggen dat de democratie goed werkt.............

- GTRene
wordt nog gezellig...straks(als het lukt) VVD PVV CDA(wellicht iets kleins erbij) echter doordat die anderen teleurgesteld zullen zijn omdat ze niet mee mogen regeren, gaan ze lekker schoppen straks in de oppositie wellicht?
- HansD
Dat zou echt een unicum zijn als de oppositie gaat schoppen naar het dan zittende kabinet
.
Er zijn mensen/partijen groot geworden met zich puur afzetten tegen de politiek van dat moment.
Er zijn mensen/partijen groot geworden met zich puur afzetten tegen de politiek van dat moment.
- wjn
Is er toch al:Luco schreef:DICTATUUR![]()
16 ministers beslissen over 17 miljoenEen dictatuur is een regeringsvorm waarin absolute macht doorgaans bij één persoon (een dictator) of een kleine groep mensen berust
Maar goed, het AD (dacht ik) kopte het al. Elk land krijgt de regering die het verdient. En dank zij de democratie krijgt "verdeel en heers" juist geen kans in nederland, tot zover het goede bericht. De slechte kant is dat er dus altijd consessies gedaan moeten worden, en als de personen met voorbeeldfuncties (aka regering) dat niet eens kunnen (uitdragen), wat zegt dat over de rest van nederland? Graaicultuur heerst.
Laatst gewijzigd door wjn op 21 jul 2010, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.