Luco schreef:.
Maar blijkbaar weet je het met je 17e al beter aangezien ik niet de indruk heb dat je je ook maar iets van de tips en adviezen ter harte neemt.
spykerboy schreef:Ik heb een kant en klare renault 5 als eerste raceauto gekocht, met alles maar dan ook alles aangepast, inclusief sequentiele bak, andere remmen, andere motor, ander onderstel.Luco schreef:Blijft gewoon een feit dat je het beste een kant en klare raceauto kunt kopen, is veel goedkoper dan zelf bouwen.
Ook al heb je bij een kant en klare auto redelijk wat kosten als je hem echt netjes wilt houden.
Ik heb nu twee keer een kant en klare gekocht, 1 keer een zelf opgebouwde en nu een fabrieksauto.
Een fabrieksauto is uiteindelijk het goedkoopste, als je van RJ al hoort dat die 30.000 kwijt zal zijn en dan over kan naar de supersport.
De supercopa was iets duurder dan dat bedrag maar met zon soort auto kan je wel redelijk voorin rijden in de supersport, en met een goede coureur rij je gewoon vooraan.
Daarnaast is het zo dat welke auto je ook koopt of bouwt, je bent nooit klaar, want je wil steeds sneller, en dat kost echt pas serieus geld.
Echt kant en klaar en nooit geen spijt van gehad, ik heb daarmee drie jaar dnrt gereden.
En de tweede auto was de supercopa.
tja ik beschik niet over het geld om een fabrieks auto te kopen, maar ben nu wel meer bezig met kant en klare autos kijken... wat voor autos had jij dan tevens kant en klaar gekocht? en had je daar goeie of slechte ervaringen mee?
RJay schreef:Daarom dus dat we hier FWD niet compleet afbranden.
Met het uiterste uit de auto halen bedoel ik uiteraard zodanig goed rijden dat het materiaal de beperking is voor de rondetijden. Niet zodanig rijden dat je de auto 'sloopt'.spykerboy schreef:ja die tip ben ik ook mee bezig, ben nu nog aleen bezig/kijken naar exemplaren die al af zijn.. en dat zijn eigelijk allemaal 325i'sRutgerK schreef:Volgens mij is de belangrijste tip wel gegeven voor jouw situatie en dat is om niet zelf een auto te gaan opbouwen maar een kant en klare te kopen. Of dat nu fwd of rwd is is een non-discussie op dit moment.
Heb jezelf het idee dat je rwd veel leuker vind dan moet je dat lekker doen. Gezien je ervaring zal je resultaat aan de finish niet afhangen voor het aandrijvingsconcept of een dat je 10 pk's meer of minder hebt.
Ik weet niet of er groot prijsverschil is maar misschien is een 320i goedkoper in aanschaf en geeft dat meer financiële armslag om de auto beter op te bouwen. Ik denk persoonlijk dat het qua rondetijden in de eerste twee seizoenen met weinig ervaring niet veel van elkaar zal verschillen. Je lijkt mij nu nog niet iemand die het uiterste uit een auto gaat halen.
haha we zullen zien of ik het doe;) denk niet de allereerste dag, maar wel snel mezelf kennende
Bij een raamnet heb je vaak beperkt zicht in je spiegels, maar als ik jouw hoor rij je toch vooraan en heb je die niet nodigspykerboy schreef:en welk voordeel heeft en raamnet en welk voordeel heeft een polsbandje??
Niet dat je die nodig hebt want de arm waar 't bandje om zit moet toch alleen maar sturenLuco schreef:Bij een raamnet heb je vaak beperkt zicht in je spiegels, maar als ik jouw hoor rij je toch vooraan en heb je die niet nodigspykerboy schreef:en welk voordeel heeft en raamnet en welk voordeel heeft een polsbandje??![]()
![]()
![]()
![]()
Polsbandje geeft wat minder bewegingsvrijheid van je arm.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten