Metchu schreef:ik zie nu in 2 topics gezeur... wat is er nou gebeurd?

zeg er dan niets over

Er was dan ook genoeg om over te zeiken
De tweede dag (Berlijn-Wroclaw) 'prik zelf je route en sleep 3 grote stukken afval mee' opdracht wat tot gevolg had dat auto's overladen werden met wc-potten en 30cm bij 1 meter stukken hout. Leuk voor teams met ruimte en een grote auto, maar de meesten waren al redelijk vol bepakt. Voor onze neus ging een team van 3 man met twee man en badkuip/boomstam achterin in de auto rijden met de derde man op het dak... a 50+ km/u

Een grote hoeveelheid van die boomstammen zou ook opgebrand zijn op de camping waar Joost het al over had, nadat de stroom er 's nachts af ging is daar nog vrolijk doorgegaan met karaoke vanuit de auto.
De finish was in een of andere veel te dure club in Bardolino (2.50 voor een plastic bekertje bier, 3 euro voor cola tot 22:00, daarna gold de korting niet meer). Leuk voor de organisatie, niet voor deelnemers aan een budget rally.
We zijn van DF alleen Doktor Love regelmatig tegengekomen, de andere DF teams reden veel te snel of te langzaam

Elmar mag volgend jaar mee in een 2cv
Het was kutweer tijdens de prijsuitreiking (denk aan tropisch onweer, het water kwam op een aantal plekken een paar cm hoog uit zo'n beetje alle kieren rond de straat spuiten), waardoor we bij aankomst bij de club besloten niet naar binnen te rennen en een supermarkt op te zoeken voor een bbq en bier/whiskey tegen een fatsoenlijke prijs.
Een DFer vond het nodig om de dag na de run out of the blue ruzie te gaan zoeken met twee van onze teamleden in een discotheek nabij onze camping (waar we met 5 andere teams stonden). Nadat dit enigszins gesust was troffen we de volgende dag onze auto aan met krassen en verwijderde letters van onze hoofdsponsor. Hij heeft weliswaar zijn excuses de volgende dag aangeboden aan een teamlid, maar ik mag dus nu kijken of de krassen wat weg te werken zijn en de stickers te herstellen. Ik blijf zeer waarschijnlijk in de auto rijden als goedkope winter/vakantiebak...
Maar goed... naast dat gezeik hebben we een hele toffe week gehad met een hoop fantastische mensen (nogmaals bedankt voor de taxirit Bas

), daar zal ik de komende dagen ongetwijfeld veel meer over in dit topic schrijven
Het commentaar op Elmar en moeten helpen is ook wat over de top, toen wij voor het olympisch stadion in Wroclaw met pech stonden reed ook 95% van de runners door. Je hebt nu eenmaal 215 teams met 616 mensen, die kun je niet allemaal op een lijn krijgen - al helemaal niet met zo'n losse en vrijblijvende organisatie als deze. Elmar en Joost kennende hebben zij ook heerlijk genoten van de run zonder mensen lastig te vallen (hooguit wat mensen met lange tenen

), iets wat niet gezegd kan worden van een aantal andere teams die auto's van andere deelnemers vandaliseerden of een camping terroriseerden. Die heb je helaas ook bij dit soort evenementen, bovendien hoe meer deelnemers, hoe meer kans daarop. Dat is nu eenmaal een gegeven. Bij aankomst bij onze (dure!) camping in Villach was er een nederlander bij de receptie die al drie dagen last had van zijn buurman, een andere campinggast had voor twee weken geboekt en betaald en was zelfs al vertrokken. Bij de garage waar onze Saab gerepareerd is stond een Poolse CLS 55 AMG met aan alle kanten deuken - bleek door jaloerse discotheekgangers gedaan te zijn. Je kunt nu eenmaal overal last hebben van asociale hufters.
Je kunt hier wel heel erg in het zeuren terugvallen, maar dat neemt niet weg dat je daarnaast een hoop toffe ervaringen hebt gehad tijdens deze rally. Vandaar ook geen gezeik meer van mijn kant, maar juist de mooie verhalen
Maar nu eerst Top Gear...