BMW 1 Serie M Coupé
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupe
Ferdi,
e nu wel of niet, en welk merk?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupe
whoehahaha
Anders bruine streep in je onderbroek...................

Anders bruine streep in je onderbroek...................
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupe
lol, Robin, ik weet echt niet welk merk.. maar ik gebruik dat ding alleen nooit, want DCS staat altijd aan. Klopt Rico, dat kost mij mijn onderbroek en maag. :morecoffee: Voor mij dus een nutteloze accesoire, want ik ga nooit haaks zoals Andre ..Robin schreef:Ferdi,e nu wel of niet, en welk merk?

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: 1 ///M Coupe
Oh. En ik dacht dat je een grapje maakte. Zonde man. Echt zonde. De helft van de schik van die kleine wendbare auto mis je zo. 
Fun is never in a straight line. Fährst du quer, siehst du mehr.

Fun is never in a straight line. Fährst du quer, siehst du mehr.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: 1 ///M Coupe
Correct me if I'm wrong, maar ik heb het vermoeden dat er een Drexler diff onder jouw wagen zit Ferdi....
Vraag me niet waarom of hoe, maar volgens mij heb ik dit eens opgepikt ergens...
Kan het dus ook niet onderbouwen......
Vraag me niet waarom of hoe, maar volgens mij heb ik dit eens opgepikt ergens...
Kan het dus ook niet onderbouwen......

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupe
lol @ FaF die dacht dat Ferdi sarcastisch was 
Een 135is gaat er gewoon komen en ik schat voor 63k in Nederland.

Een 135is gaat er gewoon komen en ik schat voor 63k in Nederland.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupe
meer gericht...
http://ww2.autoscout24.de/erste-infos/b ... -CW28-2010
http://ww2.autoscout24.de/erste-infos/b ... -CW28-2010
über 350 PS – das sind die wichtigsten Eckdaten des kommenden BMW 1er M-Coupé. Das Triebwerk basiert auf dem aus dem Z4 3.5is bekannten Doppelturbo 6-Zylinder (leistet dort 340 PS) und wird für das M-Coupé nochmals deutlich überarbeitet werden. Der letzte M-Sechszylinder leistete im M3 CSL 360 PS und das kann durchaus als Marke für den M1er gelten
wird das 1er M-Coupé im Standartsprint von 0 auf 100km/h unter 4,8 Sekunden blieben. Auch die Vmax von 250 km/h ist gesetzt, möglicherweise gibt es auch eine Version mit 280 km/h Topspeed. Die Fahrwerkskomponenten sind vom M3 geliehen und passen mit den großen Reifen (19-Zoll, vorne 245er, hinten 265) kaum unter das mühsam darüber gespannte Blechkleid.
Prototypenstatus haben noch die tarnenden Anbauteile, vor allem die Heckschürze ist noch krude um die zweiflutige 4-fach Abgasanlage ausgefräst.
Doppelturbo vehementen Schub auf, was jedoch in Verbindung mit dem serienmäßigen 6-Gang Getriebe das kleine Turboloch nicht kaschieren kann. Hier wird das optionale 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe Abhilfe schaffen.
ex bpm/Co2Fans sollten also bis Sommer 2011 etwa 50.000 Euro bereit halten.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupe
Prachtig , prachtig.....................egh sommer 2011............
Hoezo mosterd na de maaltijd?..............


Hoezo mosterd na de maaltijd?..............
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupe
(klik op fotos voor groot formaat)







- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupe
Blijft een hele leuke auto zo'n 135i.
Lukt het BMW Nederland zo'n gepimpte versie voor minder dan 65k op de weg te zetten dan krijg je waar voor je geld. Huidige 135i biedt de meeste value for money. Andre heeft de 130i het liefst maar ik ga voor een 135i.
Op youtube ook populair. Onze 135i drift video is inmiddels meer dan 500.000 keer bekeken. Een record voor DF members?
Lukt het BMW Nederland zo'n gepimpte versie voor minder dan 65k op de weg te zetten dan krijg je waar voor je geld. Huidige 135i biedt de meeste value for money. Andre heeft de 130i het liefst maar ik ga voor een 135i.
Op youtube ook populair. Onze 135i drift video is inmiddels meer dan 500.000 keer bekeken. Een record voor DF members?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupe
Blijft als een lelijk wijf die wel het lekkerste kan neuken van de hele wereld...........................maar ik krijg er geen ........van ............je snapt hem.................
Ik pas beleefd, misschien heeft de buurman wel zin...........................
Ik pas beleefd, misschien heeft de buurman wel zin...........................
- JP
- Berichten: 34231
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: 1 ///M Coupe
Je bedoelt de buurvrouw.... 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupe
BMW 1 M Coupe met al die M goedies ziet er keigoed uit.
Even wat anders. Het schijnt dat de 1M ook een betere IC krijgt. En dat kan zeker geen kwaad. Dat verklaard misschien waarom die rev's naar 7500 rpm kunnen worden opgedraaid. Met een betere IC kun je (zo heb ik mij laten vertellen) a) met wat lagere turbodruk rijden, dus wat hogere rev's kunt draaien en b) vermogen blijft veel constanter na een paar keer doorknallen op bijv. circuits.
Even wat anders. Het schijnt dat de 1M ook een betere IC krijgt. En dat kan zeker geen kwaad. Dat verklaard misschien waarom die rev's naar 7500 rpm kunnen worden opgedraaid. Met een betere IC kun je (zo heb ik mij laten vertellen) a) met wat lagere turbodruk rijden, dus wat hogere rev's kunt draaien en b) vermogen blijft veel constanter na een paar keer doorknallen op bijv. circuits.
- Knot
- Berichten: 40155
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 1 ///M Coupe
Zie die remmen dan ingrijpen op de 135i... 8)
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: 1 ///M Coupe
Knot schreef:Zie die remmen dan ingrijpen op de 135i... 8)

- Knot
- Berichten: 40155
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 1 ///M Coupe
Juist handig.. anders "spert" ie niet!
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: 1 ///M Coupe
Ah, ik denk dat is gewoon een haperende tractiecontrole ofzo
Er zit dus geen sperdiff in?

Er zit dus geen sperdiff in?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupe
In de 123d en 135i zit een elektronisch sperdiff. In de 1-serie M coupe (of hoe die ook mag heten) komt er een conventionele sperdiff. in, wel elektronisch aangestuurd zoals in de M3.ErikMartijn schreef:Ah, ik denk dat is gewoon een haperende tractiecontrole ofzo![]()
Er zit dus geen sperdiff in?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupe
Dat eerste snap ik en heb ik ook erop , dat 2e, een mech M diff (0-100% sperrend, variabel) begrijp ik niet waarom je dat 'electronisch aangestuurd' noemt.Tristan schreef:In de 123d en 135i zit een elektronisch sperdiff. In de 1-serie M coupe (of hoe die ook mag heten) komt er een conventionele sperdiff. in, wel elektronisch aangestuurd zoals in de M3.ErikMartijn schreef:Ah, ik denk dat is gewoon een haperende tractiecontrole ofzo![]()
Er zit dus geen sperdiff in?

- Knot
- Berichten: 40155
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 1 ///M Coupe
Al die potentiele 1 ///M rijders zien er toch uit als robots man... 

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 1 ///M Coupe
Klopt zit geen electronica in die diffs.
Het is gewoon een platensper, alleen in plaats van veren en drukringen zitten er hydraulische cilinders tussen, plus een pomp welke met de 2 assen verbonden is. Heb je een snelheidsverschil tussen de assen dan gaat de pomp druk opbouwen, en dat drukt de platen aan.
Het is gewoon een platensper, alleen in plaats van veren en drukringen zitten er hydraulische cilinders tussen, plus een pomp welke met de 2 assen verbonden is. Heb je een snelheidsverschil tussen de assen dan gaat de pomp druk opbouwen, en dat drukt de platen aan.
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupe
Bert ///M3 schreef:Klopt zit geen electronica in die diffs.
Het is gewoon een platensper, alleen in plaats van veren en drukringen zitten er hydraulische cilinders tussen, plus een pomp welke met de 2 assen verbonden is. Heb je een snelheidsverschil tussen de assen dan gaat de pomp druk opbouwen, en dat drukt de platen aan.
Inderdaad en de eerste keer door drukopbouw/verschil is ere 'n vertraginkje merkbaar.