Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Knot

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 13 jul 2010, 08:13

Zo'n regendagje vind ik helemaal niet erg hoor, kan je dikke schuivers maken zonder dat iemand last van je heeft!

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2010, 10:15

Knot schreef:Zo'n regendagje vind ik helemaal niet erg hoor, kan je dikke schuivers maken zonder dat iemand last van je heeft!
:D ja voor mensen als jij wel, maar ik ben geen schuiver/drifter en omdat ik dat eigenlijk nooit doe heb ik er dus niet zo'n handigheid in...en dus meer risico :?
dus wil ik zo makkelijk gooien en smijten zou ik eerst veel moeten oefenen en veel meer rijden e.d.
maar der zijn ook aardig wat glijders op DF en voor die maakt het niet zo uit :D

Drake

Bericht door Drake » 13 jul 2010, 10:17

De rijstraket heeft zondag zijn ringdoop gehad, bij het eerste rondje had ik in het begin wat problemen dat de remmen nog niet lekker wilden werken en massive epic onderstuur + enorm jankende banden waar een vuvuzela niks bij was .Aan het einde van het rondje bleken de remmen echter beter aan te voelen en ook iets te doen :mrgreen: .

Afbeelding

Volgende keer dus andere banden erop ipv 15 jaar oude eco bandjes, voor een a>b eco hok deed het ding het niet slecht en afgezien van de vele baansluitingen was het een prima doch stinkhete dag.
Laatst gewijzigd door Drake op 13 jul 2010, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 13 jul 2010, 10:19

306 is weg drake?!

Drake

Bericht door Drake » 13 jul 2010, 10:21

Ja helaas wel :'( , in sept ga ik weer voltijd studeren en moest er dus iets goedkopers bijkomen. Ik ben wel tevreden met de civic (laatst nog 1 op 18 bijna gehaald en dan deed ik niet eens rustig aan, dus hij doet precies wat hij moet dus als in goedkoop en zuinig zijn) maar de 306 was een enorm veel snellere/beter sturende auto. De civic was niet de eerste keuze maar ik heb het ding gekocht voor de prijs waar je amper een starlet b.v van koopt (plus de staat van de auto is zeer goed, van oude mensen geweest gok ik).

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 jul 2010, 10:28

Een koopje moet je natuurlijk niet laten lopen.

Maar ik had je aan willen raden om de 306 gewoon nog een tijdje gehouden te hebben. Heb zelf vorig jaar namelijk dezelfde switch gemaakt, vreesde ook dat de Leon te duur zou worden.

Maar eigenlijk is het prima te doen. Scheelt wel dat ik nu ook een stuk minder kilometers maak, 1x in de maand tanken ipv. 1x in de week :)

Drake

Bericht door Drake » 13 jul 2010, 10:35

Ik zal minimaal 3/4 dagen per week van Nieuwveen (Aalsmeer) naar Delft moeten gaan reizen (+- 55km).De 306 verbruikte 1 op 12 ongeveer en in dat opzicht is de Civic een heel stuk prettiger (met a>b verkeer ben ik nog niet onder de 1 op 17 gekomen).

Plus ik heb ook nog de AX naast de Civic dus voor het echte werk kunnen we die altijd nog uit het stof halen :wink: (waarbij de ax de komende 2 maanden ringklaar gemaakt gaat worden, het is wel even afwachten hoe allemaal gaat lopen kwa studie e.d gezien ik het eerste jaar geen vast inkomen zal hebben. Daarbij heb ik wel een dermate groot budget dat ik voorlopig wel even kan teren daarop :wink: ).

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 jul 2010, 10:51

Met zoveel kilometers is het idd. niet te doen nee, ik heb het geluk dat ik nu op de fiets kan. Dat scheelt toch wel een paar euro :D

Maargoed, een opleiding is ook heel wat waard en dan komt die auto vanzelf wel weer :)

Luuk

Bericht door Luuk » 13 jul 2010, 20:57

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mNemK-xKfZY&NR=1[/youtube]

Vrij oud filmpje ja, maar toevallig een DF-er in die blauwe E36 M3 @ 1:18 ? :)

VLA

Bericht door VLA » 15 jul 2010, 09:11

Drake schreef:Ik zal minimaal 3/4 dagen per week van Nieuwveen (Aalsmeer) naar Delft moeten gaan reizen (+- 55km).De 306 verbruikte 1 op 12 ongeveer en in dat opzicht is de Civic een heel stuk prettiger (met a>b verkeer ben ik nog niet onder de 1 op 17 gekomen).

Plus ik heb ook nog de AX naast de Civic dus voor het echte werk kunnen we die altijd nog uit het stof halen :wink: (waarbij de ax de komende 2 maanden ringklaar gemaakt gaat worden, het is wel even afwachten hoe allemaal gaat lopen kwa studie e.d gezien ik het eerste jaar geen vast inkomen zal hebben. Daarbij heb ik wel een dermate groot budget dat ik voorlopig wel even kan teren daarop :wink: ).
Die Civic heeft anders meer potentie als circuit speeltje dan een 306 of een AX ;)

Kost je alleen wel wat knaken. :mrgreen:

Drake

Bericht door Drake » 15 jul 2010, 09:57

Dat zou ik niet te hard zeggen, zeker in het geval van de 306 welke minstens zoveel potentie heeft als een civic (en ook bewezen is in de rallyesport). Stock is een 306 en met de name de gti/xsi 16v enorm goed uitgebalanceerd, een ek4 kan daar al niet tegenop zonder aanpassingen kwa balans en onderstel (ik heb een tijd met een aangepaste ek4 op cpz kunnen rijden).

Mensen onderschatten de 306 en overschatten de civic (tuurlijk met aanpassingen is de civic erg potent maar standaard zijn er teveel zaken die standaard aangepast moeten worden, ik kan mij echt niet voorstellen dat mensen de 262 remmen op een vti willen houden gezien ik het met de ek3 al net aan vind gaan terwijl ik met de 306 totaal geen klachten over de remmen had.Een ek4 heeft b.v teveel stuurbekrachtiging en is vrij indirect (de ek3 is nog erger maar die laat ik even hierbuiten gezien de 306 in een compleet andere klasse zat).

Zie het niet als een aanval op de civic gezien ik er zelf een heb en beide auto's prima kan waarderen maar de 306 gti/xsi was en is gewoon stock de beter uitgebalanceerde auto t.o.v een ek4. Veel mensen hebben ook nog nooit in een 306 xsi/gti gereden en onderschatten de auto daardoor enorm, ik zou vroeger nooit een 306 gekocht hebben (op papier is de xsi 16v erg matig, maar in de praktijk en uit testen blijkt daar niks van te kloppen ) , nu ik een jaar heb gereden in de 306 staat hij heel erg hoog op mijn lijst van potente fwd auto's.

De fransen kunnen echt meuk maken, maar de 306 is toch een auto waar ze echt flink op nagedacht hebben en helaas ook de laatste echte peugeot. Kleine aanvulling dat ik echt niet pro peugeot/frans ben ondanks dat ik de AX rij, ik heb in het verleden genoeg japans spul gehad (mr2 aw11/sw20 ,colt , crxje zelfs nog even ) maar die rotfransen kunnen krijgen het voor elkaar om een fwd auto zeer goed in balans te brengen (de AX is gewoon een humor project, ik zou hetzelfde ook met een bolletje civic hebben kunnen doen).

En het is weer een veel te lang verhaal geworden :mrgreen: , even samengevat zijn beide auto's absoluut potent en zijn er voor beide voor en nadelen (en het is aan de rijder zelfs wat men prefereerd).
Laatst gewijzigd door Drake op 15 jul 2010, 10:23, 8 keer totaal gewijzigd.

NielsH

Bericht door NielsH » 15 jul 2010, 10:11

Bewezen tov wat? Vergelijkingen in de rallysport tussen een Civic en een 306 gaan namelijk compleet mank. Aangezien in die tijd Civic's in die tijd alleen als N2 en een hele lichte A6 rond reden, en 306jes als N3 en Maxi A7's. En zet je een N3 Civic tegen een N3 306 is het weer niet eerlijk aangezien het dan om een generatie nieuwere Civic gaat (EP3) en die was wel stukken sneller dan een N3 306.

Verder kan het me niet zo boeien, en een vergelijking kan ik niet maken aangezien mijn enige circuit ervaring in een niet echt standaard Civic is.

*Dit was geschreven voordat je met je aanvulling kwam, weinig op aan te merken :wink: *

Drake

Bericht door Drake » 15 jul 2010, 10:24

NielsH schreef:Bewezen tov wat?
Dat is inderdaad wel een goed punt gezien de civic nooit echt tegenover de maxi's hebben gestaan, maar laten we het algemeen beschouwen dat peugeot met de 306 maxi in de rallysport zeer goede resultaten heeft geboekt. Ik weet niet in hoevere de Citroën Xsara tegenover de civic heeft gestaan? (Xsara is technisch identiek aan een 306), maar aan de ene kant zijn dergelijk auto's amper te vergelijken met de straatversie ervan (hence appels en peren).

Btw zelfs van de AX valt iets heel snels te maken, maar uiteindelijk loop je met een ax wel tegen beperkingen op:
http://www.youtube.com/watch?v=IT4G-YNGLo0

De civic in mijn geval zal ook echt wel wat lichte (niet direct zichtbare) aanpassingen krijgen zodra de AX klaar is, het is zo een enorme pre dat aftermarket spullen enorm goedkoop zijn :D .

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 16 jul 2010, 16:57

Drake schreef:De rijstraket heeft zondag zijn ringdoop gehad, bij het eerste rondje had ik in het begin wat problemen dat de remmen nog niet lekker wilden werken en massive epic onderstuur + enorm jankende banden waar een vuvuzela niks bij was .Aan het einde van het rondje bleken de remmen echter beter aan te voelen en ook iets te doen :mrgreen: .

Afbeelding

Volgende keer dus andere banden erop ipv 15 jaar oude eco bandjes, voor een a>b eco hok deed het ding het niet slecht en afgezien van de vele baansluitingen was het een prima doch stinkhete dag.
Dat is doch een mooie film camera in zijn hand, Hint :P
Hence, laat eens een filmpje zien :df:

JP

Bericht door JP » 17 jul 2010, 20:21

Knot

Bericht door Knot » 17 jul 2010, 22:54

Net hele rondje zitten kijken... doet ie t zo netjes, ziet de vlaggen snel, maar waarom dan niet even inhouden achter die lampenbak...??

Auto heeft veel grip, dat nekt m. Deze bestuurder kan veel meer volgens mij. Hij durft zich nog niet helemaal te laten gaan en moet eigenlijk wanli's monteren en het onderstel iets slapper zetten.

Doe t m niet na op droog maar ik moet ook eens zo'n filmpje maken op een natte nordschleife einde dit jaar.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 jul 2010, 23:20

Vreemd rondje.

Ook los van dat gedrift dat ik in dit geval niet zo goed snap (de noodzaak ertoe). Hij kan het goed maar neemt soms idioot veel risico als ie tijdens drifts met de voorwielen over hoge curbs gaat.

Wat me iedere keer weer opvalt is hoeveel mensen in belachelijke sukkeltempo's over De Ring gaan. Ga een wandeling langs de baan houden. Ga ergens op een parkeerplaats staan kijken. Maar doe in godsnaam iets waarbij je anderen op de baan niet stoort.

En 4 ongelukken of defekten met hulpdiensten in één enkel rondje? Dat moet een record zijn.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 17 jul 2010, 23:59

Hielke schreef:Vreemd rondje.

Ook los van dat gedrift dat ik in dit geval niet zo goed snap (de noodzaak ertoe). Hij kan het goed maar neemt soms idioot veel risico als ie tijdens drifts met de voorwielen over hoge curbs gaat.

Wat me iedere keer weer opvalt is hoeveel mensen in belachelijke sukkeltempo's over De Ring gaan. Ga een wandeling langs de baan houden. Ga ergens op een parkeerplaats staan kijken. Maar doe in godsnaam iets waarbij je anderen op de baan niet stoort.

En 4 ongelukken of defekten met hulpdiensten in één enkel rondje? Dat moet een record zijn.
Mbt al dan niet storen....... hoe denk je dat velen hun 1e ronde over de baan gaan? Dat kan niet anders dan op een rustig tempo. In mijn ogen is het zaak dat de snelleren daar ook wel wat rekening mee mogen houden. Maaaar sommigen maken er inderdaad wel een heeeel erg langzaam rondje van.

4 incidenten in 1 ronde een record?? Weet niet hoe vaak je er komt, maar da's zeker geen record...... Moet je eens een rondje rijden als het net begint te regenen...... heb de tel niet bijgebouden, maar 8 waren het er zeker....

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jul 2010, 00:03

Denk dat zijn tempo aardig hoog ligt Hielke. Tankslapper voor carroussel ving die overigens mooi op, om 'm vervolgens lekker door te zetten.

Denk dat ie inderdaad aardig wat in zijn mars heeft.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 18 jul 2010, 00:52

JP schreef:[youtube]Filmpje[youtube]
Wat heeft die man toch veel geluk hij heeft helemaal geen controle, hij heeft gewoon heel veel geluk net als mij
Je mag tijdens tf niet driften want dat is namelijk veel te gevaarlijk....

Als ik (of een andere auto) een filmpje zou posten van dat ik zou zou rijden, wil je niet weten hoeveel commentaar ik hier over me heen zou krijgen.

KW

Bericht door KW » 18 jul 2010, 00:57

Hele rondje gezien. En hoewel ik zowel megafan ben van driften en de Nurburgring, vind ik dit gewoon leip. Heb tenenkrommend het rondje gezien. Totaal geen wagenbeheersing, geen enkele precisie over waar hij heen wil in de bocht, half over kerbs terwijl hij in een drift zit of probeert te driften wat niet lukt, enz. Echt leip. Niet alleen kan hij het niet, heeftie ook nog een auto met veel te weinig vermogen om dit uberhaupt goed te kunnen.

En als het niet kunnen nog niet alles is, een streckensicherung met zwaailicht mag je niet inhalen. Nee hij gaat er gewoon lomp sideways voorbij. WTF! Kunnen hem beter een (temp)ban geven als ik dit zo zie, levensgevaarlijk.

(en nee, dit is niet sarcastisch bedoeld)

Joy

Bericht door Joy » 18 jul 2010, 01:16

Hij rijdt een beetje ruw, maar ik ben het er niet mee eens dat ie geen skills heeft. Op droog driften met een auto die eigenlijk afgesteld is op grip dan doet ie dit nog best knap.

Sven VS

Bericht door Sven VS » 18 jul 2010, 04:51

@KW serieus ? :roll:
die wagen heeft zeker genoeg vermogen om te driften hij maakt toch een paar mooie lange drifts en dan hoor je hem met het gas spelen om de drift te controleren ;)
Setup van de bak is wel niet naar driften afgesteld pakt wat te veel grip zo te zien .
Mooi filmpje inderdaad alleen zoals Joy al zij hier en daar een beetje grof precies .

JP

Bericht door JP » 18 jul 2010, 09:59

Sebastian Keijmel schreef:
JP schreef:[youtube]Filmpje[youtube]
Wat heeft die man toch veel geluk hij heeft helemaal geen controle, hij heeft gewoon heel veel geluk net als mij
Je mag tijdens tf niet driften want dat is namelijk veel te gevaarlijk....

Als ik (of een andere auto) een filmpje zou posten van dat ik zou zou rijden, wil je niet weten hoeveel commentaar ik hier over me heen zou krijgen.
Appels en peren, dat was het toch?

edit; here we go again..... :roll:

KW

Bericht door KW » 18 jul 2010, 15:14

Sven VS schreef:@KW serieus ? :roll:
die wagen heeft zeker genoeg vermogen om te driften hij maakt toch een paar mooie lange drifts en dan hoor je hem met het gas spelen om de drift te controleren ;)
Setup van de bak is wel niet naar driften afgesteld pakt wat te veel grip zo te zien .
Mooi filmpje inderdaad alleen zoals Joy al zij hier en daar een beetje grof precies .
Nou ok, misschien overdrijf ik een heel klein beetje, maar echt geweldig doetie het toch zeker niet.

Plaats reactie